Neuvoja Blogin pitämiseen!

Vierailija

Aloitin blogin vasta vähän aikaan sitten ja haluisin hieman vinkkejä siihen miten pidetään hyvää blogia ja mitä siihen sisältyy :D

Kiitos paljon!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Hankalaa alkaa neuvomaan kun en itse bloggaile, mutta luen kyllä paljon blogeja :) Itse pidän blogeista jossa on paljon kuvia, ihan normaalia ja arkista asiaa sekä jokin "punainen lanka." Esim. muoti- ja eläinblogit ovat ihania!

Tosin luen myös muutamia puolituttujen ja tuttujen ihan perusblogeja. On kiva lukea kuulumisia ja toisen elämänmenoa!

Olisi mukavaa päästä tutustumaan joskus sinunkin blogiisi :)

Vierailija

Sellaiset blogit keräävät lukijoita, joissa on paljon kuvia (päivän asu,päivän kulku..), omia kuulumisia (työt,päivän tekemiset,ostokset..) ja ajankohtaisia asioita muoti- ja tyylimaailmasta (uutuudet,merkit..).

Kannattaa oman blogin sisällä tehdä aluksi kysely, että mistä ihmiset haluaisivat lukea :)

Vierailija

Tuli mielee, et saako blogiin laittaa esim. googlattuja kuvia? Vaikka tohon kohtaa missä on blogin nimi?

Ja itse ainakin tykkäsin kirjoutustyylistäsi, se oli hyvin arkista ja pohdiskelua :)

Vierailija

öö en ymmärrä :D mie en oo ainakaan tuollasta laittanut, ku muokkasin sen ulkoasun sieltä jostain valikosta jossa saa vaihtaa fonttia ja värejä jne. :P

Vierailija

En itse kirjoita blogia (kaikki bloggausyritykseni ovat jääneet pariin postaukseen ja sitten olen kyllästynyt), mutta jonkin verran tulee seurailtua blogeja (lähinnä tyyliblogeja). Voisin vähän yrittää kertoilla, mitä minun mielestäni hyvään blogiin ainakin sisältyy. Toivottavasti en kuulosta liian kriittiseltä. :l

Mielestäni hyvä blogi ensinnäkin keskittyy johonkin tiettyyn aihepiiriin, oli se sitten oma elämä, tyyli, eläimet, taide tai mikä tahansa. Tietysti tyyliblogissa voi myös kertoa omasta elämästään jne. Sellaista blogia ei kuitenkaan ole kauhean kiva lukea, jossa bloggaaja itsekään ei oikein tiedä mihin blogissaan keskittyisi ja jaarittelee turhanpäiväisistä asioista ja valittelee sitä kun ei tiedä mistä kirjoittaisi tai pomppii ihan aiheesta ja tyylistä toiseen postauksen mukaan.

Ulkoasussa tärkeintä on, että se on selkeä ja että teksti on sen kokoista ja väristä, että sitä näkee hyvin lukea. Omaperäinen ja nätti ulkoasu on tietysti vain plussaa. :)

Itse pidän myös siitä, että blogissa on paljon kuvia. Ja tietysti niitä kuvia on mukavampi katsella, jos ne ovat hyvälaatuisia ja sen kokoisia että niistä saa jotain selvääkin.

Kielioppi on myös yksi aika tärkeä juttu, varsinkin jos blogi on kovin tekstipainotteinen. Kirjoitusvirheitä vilisevää tai muuten vain hankalalukuista tekstiä on tuskin kenenkään mielestä mukavaa lukea. Itse en myöskään pidä siitä, jos tekstissä on liikaa hymiöitä, mutta miten kukin itse tykkää.

Yksi asia, jota blogissa en ainakaan halua nähdä, on valittelu siitä kuinka ei millään keksi kirjoitettavaa tai kilometrin pituiset selittelyt siitä, kuinka ei ole ehtinyt kirjoittaa kun on ollut niin kiire. Mielestäni kannattaa kirjoittaa vain silloin, jos tuntee että on jotain kirjoitettavaa, eikä yrittää väkisin vääntää jotain tekstiä. Eikä sitä epäaktiivisuuttaan tarvitse lukijoilta liikaa anteeksi pyydellä, blogi on bloggaajan oma, ja hän saa tehdä sille mitä haluaa ja kirjoitella niin usein kuin haluaa/ehtii/jaksaa.

Mutta vaikka kuinka ulkoasu olisi hyvä, kielioppi kohdallaan ja kirjoittava taitaja, niin tietenkään en jaksa blogia seurailla jos aihe ei minua kiinnosta. Mutta kukin kirjoittakoon siitä aiheesta joka itseään kiinnostaa, kaikkia ei voi miellyttää. :)

Vierailija

Itse aloitin myös blogin kirjoittamisen vasta, joten en ole päässyt vielä vauhtiin. Kirjoitan lähen kaikesta; menoistani, omista mielipiteistäni, viihteestä, muodista, maailman menoista ... Mitä nyt ikinäkään tulee mieleen.

Vierailija

Itse kirjoitan myös blogiini lähinnä itselleni. En niinkään mieti lukijoita tms. Olen aina tottunut kirjoittamaan päiväkirjaa ja tämä toimii nyt sähköisenä sellaisena.
Ihana harrastus tämä bloggaus, koska se pakottaa kirjoittamaan kaikenlaisia muistoja ja aatoksia ylös.. :)

http://www.donotbefussy.blogspot.com/

Vierailija

Mä haluaisin aloittaa oman blogin pitämisen, mut voinko vaan kirjottaa sinne ihan mitä mieleen tulee? Mulla on joistain asioista tosi vahvat mielipiteet, joten pelkään että loukkaan jotain ihmistä..
Nii ja teille jotka pidätte blogia, onko sen pitäminen helppoo ja kuinka usein kirjotatte? (:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat