Kwack, kaikki lättäjalat!

Vierailija

Kärsiikö kukaan muu täällä matalista jalkaholveista, eli toisin sanoen omistatteko lättäjalkoja? Itseltäni löytyy varsin littana pari.

Kaiholla katselen kesäisin muiden naisten kauniita, keveitä ja normaaleja jalkateriä, jotka näyttävät kivalta pikkuisissa kesäkengissä. Omani tursuavat yli esim. sandaaleista ja näyttävät turvonneilta ja rumilta, mikä alentaa itsetuntoani :( Niinkin yksinkertainen asia, kuin paljain jaloin (joskus sukkasillakin) kävely kaverin luona välillä ahdistaa, kun tuntuu että jalkani ovat niin kamalat. Etenkin jos minulla on hame, enkä voi piilotella jalkojani housunlahkeiden alla. Uimaloissa ja rannoilla kävely (tai ennemminkin läpsyttely) onkin jo omassa luokassaan..

Olen kysynyt jalka-asiantuntijoilta olisiko mitään tehtävissä räpylöideni suhteen, mutta hoito olisi kuulemma pitänyt aloittaa jo vauvaiässä. Ainoa asia mitä nyt voin tehdä on hankkia tukipohjalliset (300-400€, JES!), jotka mahdollisesti auttavat siinä, etten myöhemmällä iällä saa valtavia kipuja lättäjalkojeni takia.

Yritän takoa päähäni, että olen onnekas että minulla ylipäätään on toimivat jalat. Voin kävellä ja juosta kuten normaaleillakin jaloilla. Kuitenkin asia vaivaa minua ja varjostaa elämääni ikävällä tavalla :(

Onko kellään vastaavaa riesaa elämässään? Miten elätte asian kanssa ja oletteko saaneet jotain apua jalkojen hoitoon?

Nauttikaa terveistä, kauniista jaloistanne, jos sellaiset omistatte! :)

Kommentit (5)

Vierailija

itellä on oikean puoleinen jalka n. sentin verran lyhyempi kuin toinen ja myös kengän koolta yhden numeron isompi, että eipä oo herkkua tuo kenkien ostaminen. Oon koko elämäni ajan rampannut fysioterapiassa selkävaivojen ja uusien tukipohjallisten takia.
Joo ne on kalliita ja niitä olis hyvä käyttää, mutta se tekee kenkien ostamisesta vieläkin hankalampaa, ku pitäs tunkia moinen pohjallinen kenkään ja vielä jalka mukana, jne..
Tämän hauskuuden lisäksi mun jalat on leikkausarpia täynnä, koska mulla on periytyä "exostoosi" -sairaus. Olen siis "housuihmisiä", koska pidän jalkojani rumina niin monien vikojen takia ja yritän kaikin mahdollisin keinoin peitellä niitä. :/
Ja vielä sokerina pohjalla omistan "pallopohkeet" ja nykyään farkut ovat enemmänkin kapeille säärille, joten housujenki osto on mitä maittavinta herkkua :s :D että tällä tavalla minä tallustan :)

Vierailija

Mulla on kanssa lättäjalat, joten aina en voi käyttää sellaisia kenkiä kuin haluaisin... Kuitenkin tämä vaiva oli pahempi lapsena, jolloin lähes kaikki kengät tuntuivat todella epämukavilta. Onneksi mulla on sentään suht kapea ja kuulemma siro jalka lättänyydestä huolimatta *koputtaa puuta*. Itse en kyllä ihan usko tähän...
Lapsena kävelin uimapaikoilla aina varpaillani, jotta (luokka)kaverit eivät huomaisi minun jättävän lättäniä jalanjälkiä :D Nykyään en enää mieti asiaa.

Tippalle voin vaan sanoa, että todennäköisesti sinä olet ainoa joka kiinnittää jalkoihisi niin paljon huomiota :) En usko että kaverisi ajattelevat: "Onpas tuolla hirveät jalat!" :D :)

Vierailija

Mullakin lättäjalat, ja toi Tipan kirjoittama olis hyvin voinu olla mun kirjoittamaa tekstiä..Kärsiny olen kans näistä ja paljon.
Pari vuotta sitte hankin tukipohjalliset, maksoivat 180€. Ei kai ne noin kalliita oo ku sanoit (300-400€)?
Niin ja tän lättäjalkaihanuuden lisäks on viel ns. pihtipolvet, et ei kyl paljo huvita hametta käyttää. Tosin viimeaikoina oon uskaltautunu niitäki välillä (harvoin) käyttämään, minäkuva parantunu jonkinverran kokonaisuudessaan nii en ihan täysin haluu enää rajottaa pukeutumistani noiden jalkaongelmien takia.

virtahepo91
Seuraa 
Liittynyt22.12.2009

Sama ongelma! Terkkari käski kävellä varpaillaan en tiiä josko se mitään auttais, en ainakaan koskaan muista. Mulla on kans hirveen iso toi vaivasenluu, haittaa kyllä kun kaikki kengät hankaa aika pahasti :/ Inhottavaa..

Vierailija

Multa löytyy lättäjalkojen lisäksi joku rakenteellinen vika, jonka nimeä en tiedä :D
Käy ihmeessä vielä huutelemassa lääkärissä ja sano että aiheuttaa kipua, niin ei tule maksamaan niin paljoa. Mulla on pohjalliset, jotka taisi maksaa 60e paikkeilla, omille jaloille tehdyt ja niitä muokkaillaan.
Teen myös käskystä jalkajumppia kuminauhalla, ja se on auttanut asiaa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat