Arvet?

Vierailija

Nyt hieman erilainen aihe kehiin.

Minulla on kädessäni arpia, jotka tein kerran hieman sekavassa mielentilassa. Jälkeenpäin minua kaduttaa arvet kauheasti ja haluaisin ne piiloon. Joskus ne ovat vaaleita eivätkä erotu kovinkaan, kun taas joskus tuntuu kuin ne hohtaisivat oikein punaisina. Piilottelen niitä usein ja nykyisin en kulje kuin pitkähihaisissa. Olen miettinyt jo monta vuotta tatuointia ja mieleeni tuli saisinko sillä arpeni peittoon? Kuitenkaan en kovin pidä tatuoinneista käsissä/ranteessa ja se minua mietityttääkin..Onko kenelläkään minkäänlaista vikkiä niiden häivyttämiseen tai muuhun?

Kommentit (7)

Vierailija

Näin yleiseksi neuvoksi sanon, että jos olet viillellyt, niin mahdollisimman pian ala käyttämään haavoille Bepanthenia, sillä se edistää parantamista. Vanhoihin se ei toki enää taida vaikuttaa...

Mulla on silikonilaatta jota pidetään ranteessa mahdollisimman suuri osa vuorokaudesta, mutta yleensä muistan käyttää sitä vain parina yönä viikossa, joten ei liene ihme ettei se toimi... eh heh. Maksoi 70 tai 80 euroa Mehiläisestä. Pitäis käyttää sitä, mut kun iltaisin aina väsyttää liikaa että jaksais laittaa sen...

Itseänikin kiinnostais kyllä nää arpien parannuskonstit. Niin, laser-hoitoa toki on, mutta tuloksista en osaa sanoa mitään... pitäis itekin ottaa niistä selvää.

Voithan koittaa meikata niitä piiloon. Jos ne ovat koholla, niin se on tietty huonompi juttu... Yksi tuttuni kyllä esiintyi ihmisten ilmoilla huoletta koko toinen käsivarsi koholla olevien arpien peitossa, mutta koska oletettavasti olet nainen, se ei taida olla yhtä "hyväksyttävää" sun tapauksessa :(
Itselläni on muutamia viiltelyarpia ranteessa, näkyvät kyllä, mutten jaksa murehtia niistä enkä ole huomannut että se kauheasti vaikuttaisi ihmisten suhtautumiseen.

Vierailija

Käsittääkseni tautoinnilla saa arpia peittoon.. Omalta osaltani voin sanoa, että arpia käsivarsista löytyy ja itse oon onnistunut hyväksymään ne osaksi itseäni ja menneisyyttäni. Joten enää en arpiani häpeä. Asiassa on vielä se puoli, että tomin hoitoalalla, mutta ei kukaan koskaan oo ees huomioinu arpiani tai ei aniakaan kysyny niistä mitään. Kannan arpiani osana elämää ja jollain tavalla ylpeänä siitä, että ne ajat on ohi.

Vierailija

Arpia löytyy mullakin ranteesta.. tosin kukaan ei oo kyl koskaan nähny/ sanonu niistä mitään. ne on mun menneisyyttä, eikä niitä helppo oo piilottaa.. (koholla ovat) joten annan olla

Vierailija

Katoin tässä vähän aikaa sit telkkarista jonku dokumentin missä oli anorektikoista jotain ja sit ku ne oli viillelly itteensä. Nii sit siinä joku niistä sanoo et aurinkoo ottamalla ne on ainaki vähä hävinny. En sit tiiä toimiiko oikeesti.. :D

Vierailija

Täälläkin löytyy (nyt jo tosin) haaleita arpia ranteesta. Itse kävin pari vuotta sitten kemiallisessa kuorinnassa arpien poistumisen toivossa. Kosmetologi lupailikin vaikka mitä. Toimenpiteestä ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä - päinvastoin! Minulle jäi kuorinnastakin arvet käteen ja tuntuu, että viiltelyarvet näkyvät vain paremmin... Onneksi toimenpiteestä jääneet arvet ovat vaalenneet jonkun verran, vaikka pari vuotta siihenkin on mennyt. Harmittaa, kun maksoin itseni kipeäksi toimenpiteestä, jonka luulin auttavan, mutta josta olikin vain haittaa.

Eli vinkiksi niille, jotka miettii jotain toimenpiteitä: älkää menkö kemialliseen kuorintaan! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat