Ikäero

Vierailija

mietin, että millaisia ikäeroja teillä on/on ollut suhteissanne? olen vähän aikaa ollut yhteyksissä itseäni 7 vuotta vanheman mieshenkilön kanssa ja nyt mietityttää tuo ikäeromme...

Sivut

Kommentit (303)

Vierailija

itselläni on poikaystäväni kanssa ikäeroa noin puolitoista vuotta, hän vanhempi. ei ole ainakaan meillä tullut mitään ongelmia sen suhteen, mutta onhan tuo seitsemän vuotta aika paljon..

Vierailija

Ei tuo seitsemän vuotta miltään kuulosta :) 16-vuotiaana tapailin yhtä 23-vuotiasta, enkä edes ajatellut että olisimme "eri-ikäisiä". Juttu ei kuitenkaan koskaan varsinaisesti edennyt miksikään, juhlittiin yhdessä ja sen sellaista, mutta pointti olikin, ettei ikäero mitenkään haitannut. Jonkin aikaa minulla oli myös juttua itseäni 14 vuotta vanhemman miehen kanssa, ja vaikkei ikäero mitenkään vaikuttanut yhdessäoloon, rupesin kuitenkin miettimään, etten halua asumaan hänen karmeaan omakotitaloonsa kaupungin ulkopuolelle ja lopetin suhteen :D Eksälläni ja minulla taas oli ikäeroa 4,5 vuotta, mutta sitä ei kyllä huomannut missään - päinvastoin minusta tuntui välillä siltä, kuin MINÄ olisin ollut häntä vanhempi... -_-

Toisaalta se, että ikäeronne mietityttää sinua, voisi viitata siihen, että teidän suhteessanne ikäero kuitenkin näkyy...? :O Jos olette 13 ja 20, täytyy sanoa, että minua hieman epäilyttäisi suhteenne...

Vierailija

ei ikä ole ainakaan minulle ollut koskaan este, kunhan henkilö on muuten ollut mielestäni kiinnostava. tämän hetkisen kumppanini kanssa ikäeroa on kahdeksan vuotta, hän vanhempi. (ja välillä tuntuu, että olisin itse vanhempi !) :---)

Vierailija
koivuseepra

tämän hetkisen kumppanini kanssa ikäeroa on kahdeksan vuotta, hän vanhempi. (ja välillä tuntuu, että olisin itse vanhempi !) :---)

Sama juttu. Meillä on ikäeroa 10 v, myös mies vanhempi ja tosiaan välillä tuntuu että hän se meistä käyttäytyy kuin kakara... ;)

Puolentoista vuoden "ikäeroa" en välttämättä lähtisi edes luokittelemaan minkäänlaiseksi ikäeroksi..

Mun mielestä on ollut oikein positiivinen juttu tuo ikäero, mies kun on reilu kolmekymppinen (minä 22) niin on kovasti jo halukas asettumaan aloilleen elämänsä naisen kanssa. Enää tämän kokemuksen jälkeen (jonka en tietenkään toivo päättyvän!) en varmaankaan nuorempaa enää huolisikaan!;) Tuntuvat ihan kakaroilta nuo omanikäiset miehet tällä haavaa...

Joten ei kannata stressata siitä ikäerosta. Iän itsessään ei pitäisi olla mikään este, niin kauan kuin elämänvaiheet eivät merkittävästi eroa toisistaan (vrt. 25 ja 35 v, tai 12 v ja 22 v), kemiat ratkaisee.:)

Vierailija

Meillä on ikäeroa 3 vuotta, mutta ei oo haitannu mitenkään, ehkä siksi kun itse oon 17 ja poikaystävä 20. Kyllä joissakin asioissa huomaa että onhan tuo vanhempi, mutta useimmiten ite oon se "aikuisempi" osapuoli ollu :)
tuo 7 vuottakin riippuu ihan siitä että minkä ikäsiä ite ootte.

Vierailija

Noh, mies on minua 9 vuotta vanhempi, tasan 30 siis. Ensinnäkään hän ei näytä niin vanhalta, mutta toisekseen hän käyttäytyy kuin nuoremmat. Ei siis todellakaan elä mitään "normaalin" 30-vuotiaan elämää (usein tuossa vaiheessa on jo vakiintunut perhe jne jne).

Ikäero tulee esille esim. siinä, että mies kertoili saaneensa ensimmäisen kännykkänsä 18-vuotiaana. Jooh, mä sain ala-asteella ekan luurin, muistaakseni... Ja mies on katsonut nassikkana eri piirrettyjä ku minä. Enempi meidän suhteessa vaikuttaa se, että mies on asunut ulkomailla ja nähnyt maailmaa paljon enemmän kuin minä, tehnyt juttuja jne.

Vierailija

Meillä on ikäeroa 8vuotta, mieheni siis minua kahdeksan vuotta vanhempi.
Eipä ole ikä mitään haitannut, nehän on vaan numeroita...:) Ollaan hyvin samanlaisia ja suhde aivan mahtava.. Kolme vuotta tulee meillä jo yhteisiä vuosia ja loppua ei kyllä näy <3

Vierailija

Mulla vanhin poikaystävä (nykyään ex..) oli 8 vuotta vanhempi kuin mä... ja muut exät ovat olleet 3-5 v. itseäni vanhempia. Nykyinen avokkini onkin vain vuotta vanhempi. En olis osannut kuvitella pari vuotta sitten olevani niin nuoren tyypin kanssa kuin nykyiseni, joka on siis 22.v. Nykyiseni kanssa oon ollut yhdessä pisimmän ajan ja homma toimii hyvin :) Parisuhteen toimivuus ei ole sidoksissa ikään vaan enemmänkin persoonaan, mun mielestä. Jotkut vanhemmat exät olleet lapsellisempia kuin avokkini, huolimatta monen vuoden ikäerosta.

Sen oon huomannut et ns. vanhemmat miehet ainakin mun kohdalla ovat olleet sitä tyyppiä, että baareissa on tullut notkuttua tarpeeksi eikä se ole heitä kiinnostanut. Nykyisen kanssa viihdytään baarissa silloin tällöin ihan yhtä lailla joten se ei ole ongelma.

Vierailija

ite täytän parin kuukauden päästä 18 ja mies 25, toisaalta ku ollaan oltu nyt jonku aikaa yhteyksissä, niin ei sitä eroa huomaa. mitä nyt mie opiskelen ja hän on jo töissä : )

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat