Jälkiehkäisystä

Vierailija

Moikka!
Eli mulla kävi ehkäisyn kanssa vahinko ja huomenna pitäis viimeistään ottaa jälkiehkäisy, mutta mulla alkokin eilen kuukautiset, eli pitääkö je-pilleri tästä huolimatta ottaa?

Ja siksi nyt vältänkin pillerin ottamista, koska jouduin kaksi viikkoa sitten ottamaan sen...

Kommentit (10)

Vierailija

Hei!
Elikkäs, otin jälkiehkäisyn tossa pari viikkoa sitten, 12 tunnin kuluessa yhdynnästä. Noin kuusi päivää myöhemmin menkkani alkoivat, vähän aiemmin kuin pitäisi. Mitään kipuja ei kuitenkaan tullut, vuoto oli niukempaa ja kesti päivän vähemmän kuin normaalisti. Olivatko kyseessä siis vain pilleristä aiheutuneet "valemenkat" ? Eli olisiko sittenkin mahdollista, että olisin raskaana, elleivät "oikeat" kuukautiset alakaan tässä parin päivän kuluessa?

Vierailija

mitä!? tuo tuli kyllä uutena asiana mulle ihan täysin! siis kuukautiset voi alkaa vaikka onkin raskaana ? vai miten se meni ? :o jos näin on nii herranjumala. :D tuli kyllä uutena mulle.

Vierailija

Juup, minulla on yksi tuttava, joka oli paksuna (4. kuulla) ja menkat tulivat ihan normaalisti, tosin jäivät pois jossakin vaiheessa.. Tämä tuttavani on aina ollut todella pienikokoinen (lähes alipainoinen), huomasi vaan että alkoi lihoa epänormaalia tahtia.. Meni lääkäriin ja paljastui että hän on paksuna :D Yllätys.

Vierailija

HUI! Kyl mä nyt ymmärrän yhdet valemenkat, mut et useemmat;o Tässähän pitää alkaa tekemään raskaustesti ihan säännöllisesti kerta kuukaudessa!:s

Vierailija
Purkkapallo

HUI! Kyl mä nyt ymmärrän yhdet valemenkat, mut et useemmat;o Tässähän pitää alkaa tekemään raskaustesti ihan säännöllisesti kerta kuukaudessa!:s

Niin, tai helpointa (+ halvempaa) on, kun pitää siitä ehkäisystä huolta alun alkaenki ;)

Vierailija

Minullaki on pieni ongelma.

Olen ottanut kolme j-e pilleri 2,5vk sisän.

Ensimmäinen pilleri kun kortsu meni rikki heti kuukautisten jälkeen. 2 Viikon päästä meni uudelleen, otin pillerin.
Ja... 2 päivää viimeisestä pilleristä otin jälleen.

Mikä on siis mahdollisuus

a) että tulen raskaaksi? Eka pilleri 10h sisällä, toinen 20h sisällä ja kolmas 12h sisällä. Ei ole tietenkään helppoa sanoa, mutta edes jotain arvauksia...

b) että kehoni on seuraavat 10 vuotta sekaisin :D ?

Ajattelin 5. päivä aloittaa e-pillerit, sillä varaa tämmöiseen ei todellakaan ole, vahinkoihin siis.
Ja kyllä, olisi pitänyt ottaa e-pillerit samantien kun mitään aloittaa.

Vierailija

Viikoittain tulee myityä näitä pillereitä, yleensä tulee asiakkaita muistutettua seuraavista asioista:

1. Pilleri pitää ottaa mahdollisimman pian, korkeintaan 3 päivän kuluttua
2. Jos oksentaa 3 tunnin sisällä pillerin ottamisesta, pitää ottaa uusi pilleri
3. Saman kuukautiskierron aikana ei pitäisi käyttää jälkiehäisyä useasti, hormonitoiminnan häiriintymisen takia
4. Seuraavat kuukautiset voi alkaa muutaman päivän etuajassa tai myöhässä
5. Kuitenkin jos kuukautiset on yli 5 päivää myöhässä, kannattaa tehdä raskaustesti
6. Jos munasolu on ehtinyt kiinnittyä, ei jälkiehkäisypilleristä ole apua

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat