Kestävät kiharat?

Vierailija

Onko kellään hyviä vinkkejä kuinka saada kestävät kiharat?

Itselläni on aika sileät ja suomalaisen tyypilliset ohuet hiukset. Olen käyttänyt monenlaisia konsteja paplareista piippausrautoihin ja yrittänyt kiinnittää kiharat mitä erilaisimmilla hiustuotteilla. Ulos mennessäni kiharat kuitenkin suoristuvat ja latistuvat viidessä minuutissa, eikä tarvitse edes olla tuulta!

Permis ei tule kyseeseen, onko siis vain hyväksyttävä ettei kiharat ole mua varten?

Kommentit (15)

Vierailija

Oletko kokeillut folio- tai sormikiharoita?
Näillä itse saan paksuihin todella suoriin hiuksiin luonnoliset kiharat. Kosteisiin hiuksiin muotoilutuote, hiukset rullalle joko folioon tai sormikiharoille ja kuivaus föönillä. Sormikiharat pysyvät parhaiten jos saavat olla yön yli/koko päivän rullalla. Lopuksi lakkaa jokaiseen suortuvaan (voi laittaa myös kuivumisen ajaksi) ja avaa suortuvat sormin. Lopuksi vielä lisää lakkaa.

Piippausraudan kanssa auttaa myös se, että kiinnität suortuvan jäähtymään pinnin avulla muotoonsa ja suihkutat lakan kiinnitettyyn suortuvaan. Parantaa hieman tuota pysyvyyttä.

Tuotteiden kannattaa olla kiharrukseen tarkoitettuja esim.
Loreal STUDIO Hot Curl
TIGI Catwalk Fashionista Spritz & Shine (sis.lämpösuojan)

(minun hiuksissani ei edes permanetti pysynyt, vaan hiukset suorituivat lähes viikossa, mutta näillä vinkeillä saan minäkin kiharat!)

Vierailija

Suoristusraudan nimeen vannon minäkin. Millään muulla en saa omassa päässäni kiharoita pysymään, suoristusraudalla tehdyt pysyvät vaikka vähän heikommillakin aineilla.

Vierailija

jos käytät piippausrautaa niin anna sen lämmetä ensin kunnolla. suihkuta hiuksiin muotoilunestettä (esim. tigin fashionista spritz & shine)ja kiharra hiuksia pienin osioin. kiharrettuasi hiukset suihkuta kiharoihin hieman lakkaa (n.25cm etäisyydeltä) jotta kiharat kestävät. kestävämmän tuloksen saat kunnon pohjalla, eli laita yöksi kosteisiin hiuksiin patukkarullat ja aamulla voit korjailla hiuksia vielä piippausraudalla.

Vierailija

Sama ongelma tulee vastaan meillä luonnonkiharaisilla ihmisillä, jotka suokkaamme hiuksia. Kun hiukset ovat suorat ja menet ulos nii hetihän niistä tulee taas kiharat.
Jos haluaa, että oikein hieno kunnon kihara pehko pysyy päässä kauan niin silloin on pysyttävä sisätiloissa. Ei ulos ole silloin mitään asiaa. :D

Mutta kuten edellä mainittiin raudoilla tehdyt kiharat kannattaa jäähtymisen ajaksi koota takaisin rullaksi pinnien avulla ja suihkuttaa jokaiseen osioon erikseen kevyttä lakkaa. Myös paplareitten, sormikiharoiden ym päälle suikuttaa kevyttä lakkaa. Ja erittäin tärkeää on antaa hiusten kuivua ihan kuiviksi. Purkaessa kannattaa suihkia lakkaa. Viimeistelyyn / kiinnittämiseen kannattaakin käyttää vahvempaa lakkaa.
Kiharoiden pysymisen kannalta kannattaa käyttää kampausnestettä kiharoita tehdessä. Sitä kun suihkii tai levittää niin se kannattaa laittaa osio kerrallaan eli ei suoraan koko tukkaan vaan aina vain käsiteltävään osioon.

Asiaan kyllä vaikuttaa mm se että onko kyseessä ohut, normaali vai paksu hius (siis yksi yksittäinen hius) tai onko hius veltto vai kimmoisa tai onko hiuksia määrällisesti vähän vai paljon ja kuinka pitkät hiukset on tai onko hius lasimainen, karhea, normaali tai käsitelty. Kun ottaa näitä asioita huomioon valitessaan muotoilutuotteita ja tapoja joilla aikoo kiharat tehdä niin kyllä pitäisi syntyä kihara, mikä kestää ulkosallakin hetken aikaa. :)

Vierailija

joo, melkein sama ongelma minulla! paitsi että hiukseni ovat pitkät (n. 5cm perseestä ylöspäin...) ja ne ovat myös paksut, ei määrällään niinkään paksut mutta yksittäinen hius on todella paksu (hevosjouhta...)

haluaisin yli kaiken saada itse tehtynä kiharoita hiuksiin, ja ostinkin tuossa kallista tigin ainetta... pari tuntii kestää kiharat ja sit ne valahtaa =(

neuvoja minulle kans kiitos! =D

Vierailija

Mun hiukset ei ole oikein suorat, eikä oikein kiharatkaan, vaan jotenkin ihmeelliset, ärsyttävät epämääräiset laineet. Märkänä/kosteana kihartuvat hieman. Kampaaja vinkkasi, että kivat kiharat tulee ihan vaan muotovaahdon ja märkälakan avulla puristelemalla, ja lisäksi voi nostaa hiukset klipsillä ihan vaan jonkinlaiselle rutulle kuivumaan. Tulee ihanat pörrökiharat! :)

zarasa
Zara

Huoh. Olisipa itselläkin suorat hiukset. Korkkiruuvikiharat omistan eikä niiden suoristamiseen auta oikeen mikään.

Itsellä taasen suorat haaveillen kiharoista ja olisin vaikka heti valmis vaihtamaan hiukseni vaikka sinun kanssa. Tuntuu, että aina haluuaa juuri sitä, mitä itsellä ei ole... :)

miyr

Mulla on ollu jo monta vuotta sama ongelma - miten saisi kestävät ja kauniit kiharat. Kaikki piippausraudat ja muut härdellit olin ostanut ja kokeillut ja silti kiharat oli latistuneet puolen tunnin kuluttua kun pääsin ulos.

Sitten löysin Remingtonin Pearl Wandin. Vaikka hinta on ehkä hieman suolasempi kuin muilla tuotteilla, on ostos sen väärti! Sillä kihartimella on munkin pitkissä hiuksissa pysyneet kiharat jopa seuraavaan päivään. Tuotteena laitan alle KMS Californian Free Shape Hot Flex Sprayta, joka sekin kallista mutta erittäin hyvä ostos! Ja paljon lakkaa tietenkin. Mutta aina on kiharat tämän jälkeen pysyneet!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat