e-pillerit ja oksentaminen

Vierailija

Hei! Ongelmana oksennustauti. En oikein tiedä miten toimia tässä tilanteessa kun käytän e-pillereitä ja olen oksentanut 3-4h sisällä?

Kommentit (7)

Vierailija

E-pillerin vaikutus alkaa heti pillerin otettua ja jatkuu tästä 12 tuntia. Kyllä ne napit kannattaa syyä, vaikka ne tulis melkeen heti takasin ylös. Ne kerkiävät vaikuttaa edes jonkun verran. Kannattaa kokeilla! :)

Vierailija

Itselläni pakkausselosteessa (Mercilon) luki ainakin että jos oksentaa 3-4 tunnin (muistaakseni) sisällä niin se on sama asia kuin unohtaisi ottaa pillerin..

Vierailija

minulla on yasminellejä ja tuo 3-4 tunnin sisällä oksentaminen on sama kun unohdus..3 viikko menossa

• 3. tablettiviikko

Ehkäisytehoa heikentää lähenevä 7 päivän tablettitauko. Ehkäisytehon heikkeneminen voidaan kuitenkin estää muuttamalla tablettien ottoaikataulua joko alla olevan ohjeen 1 tai ohjeen 2 mukaisesti.
Toimittaessa ohjeen 1 tai ohjeen 2 mukaan lisäehkäisyä ei tarvita, jos tabletteja on otettu oikein 7 päivän ajan ennen ensimmäistä unohtunutta tablettia.
Jos tabletteja ei ole otettu oikein, tulee toimia ohjeen 1 mukaan ja käyttää lisäehkäisyä seuraavien 7 päivän ajan.

1. Viimeinen unohtunut tabletti otetaan heti muistettaessa, vaikka tällöin olisikin otettava kaksi tablettia samalla kertaa. Seuraavat tabletit otetaan normaaliin aikaan. Seuraava läpipainopakkaus aloitetaan heti, kun käytössä olevan läpipainopakkauksen tabletit loppuvat, niin että tablettien ottamisen väliin ei jää taukoa. Tyhjennysvuoto jää todennäköisesti tulematta ennen uuden pakkauksen loppumista, mutta tablettien käytön aikana voi esiintyä tiputtelu- tai läpäisyvuotoa.

2. Tablettien ottaminen käytössä olleesta läpipainopakkauksesta voidaan myös keskeyttää ja aloittaa 7 päivän tablettitauko. Taukoon luetaan mukaan ne päivät, jolloin tabletit on unohdettu ottaa. Tablettien ottaminen aloitetaan uudesta läpipainopakkauksesta 7 päivän tauon jälkeen.

Eli jos toimin 2 ohjeen mukaan niin käytännössähän, kun oksensis eilen niiin en ota enää yhtään tablettia ja seuraavan otan aloittamalla uuden pakkauksen ensi to?:D

hankalaaa...:P

Vierailija

Osaako kukaan sanoa onko minulla syytä huoleen kun otin eilen normaaliin aikaan pillerin ja n. 1,5h päästä vatsani meni aika sekaisin (kun olin syönyt liikaa karviaisia).. En ottanut toista pilleriä perään vaan otin tänään normaaliin aikaan yhden. Ja pilleri oli aivan laatan alusta. (neljäs, jonka pelkään jääneen imeytymättä)
Pakkauksessa puhutaan 3-4 tunnista, mutta miten tälläisissä tapauksissa?

Vierailija

lisätäkseni vielä etten ole harrastanut seksiä tuona aikana. tarvitseeko minun käyttää seuraavan viikon ajan lisäehkäisyä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat