Vainoava ex

Vierailija

Erosin miehestäni. En kestä hajoittavaa riitelyä, en sitä että vahingossa loukkaan häntä ja hän antaa loukkauksia kymmenen kertaa pahempana takaisin vaikka yritän selittää etten tarkoita, en kestä pienistä asioista syntyviä isoja ongelmia jotka väsyttävät henkisesti niin pahasti että riidat ovat vain itkua ja ajattelua siitä olisiko parempi olla yksin, en kestä huutamista jota olen pienestä tytöstä asti pelännyt niin että tärisen. Haluan suhteen jossa riitely on aivan toisenlaista, jossa kumpikin ovat tasapainoisia.
Päädyin eroon, sanoin että en näe muuta vaihtoehtoa. Sain mieheltä itsemurha viestejä, sanoi tappavansa itsensä ja kertoo viiltäneen jo toiseen ranteen auki. Aamulla herättyäni olin saanut 150 viestiä, joista puolet oli syyttelyä, puolet sitä kuinka hän ei jaksa ja haluaa pois tästä maailmasta. On itkenyt kuulemma koko yön ja koittanut kymmenen minuutin välein soittaa puhelimeeni joka on öisin kiinni.
Itse haluaisin antaa olla, sopia ettemme ole enään ja erota surullisina mutta sovussa, niin sovussa ettei toista häiritä tai ahdisteta. Tiedän että mies on tulossa tänne raivoamaan kun pääsee tai itkemään perääni. pelkään todella että hän tekee itselleen jotain mutta jos ilmoitan hänen vanhemmilleen hän soittaa minulle uhkauspuhelun ja raivoaa joka pelottaa minua. Olen aivan hädissäni tälläkin hetkellä, joka kerta kun puhelimeen tulee viesti mahaani sattuu ja sydän rupeaa hakkaamaan, minua pelottaa.

Mitä ihmettä mä teen? :'( onko kellään muulla ollu tällästä tilannetta?

Kommentit (10)

Vierailija

Mitä jos soitat vaan eksäsi vanhemmille ja kerrot minkälaisia viestejä tämä on lähetellyt. En usko että eksäsi oikeasti satuttaisi itseään, hän olisi jo satuttanut jos olisi tosissaan. Ja voithan vaihtaa puhelinnumerosi. Toivottavasti löydät paremman suhteen! :)

Vierailija

Hyvä Ulrika,

Asiahan on niin, että et ole ainut, jolta tällainen vainoava ex löytyy. Itseltäni myös. Itse vaihdoin puhelinnumeroni ja maata toistaiseksi. Luulen, että sinun kohdallasi riittää tuo numeron vaihto. Niin kauan, kun vastaat hänen puheluihinsa, hän soittaa aina uudelleen.

Itse kylmästi lakkasin vastaamasta puhelimeen. Vaikeaa se oli. Kyseessä on aina kuitenkin ihminen, johon sinulla on ollut vahvoja tunteita.

Yleensä tällaiset tapaukset sanovat, mitä tahansa saadakseen tahtonsa läpi ja kainen huomiosi. Tällainen narsistinen käytös ei lakkaa ja voi johtaa fyysiseen väkivaltaan. Neuvoisin sinua välttämään tilanteet, joissa joudut vastakkain exäsi kanssa.

Siinä vaiheessa, jos puhelimen vaihto ja sinun passiivisuutesi ei auta, joudut ehkä ottamaan yhteyttä poliisiin.

Itse koin samat 100 puhelua yössä, itkuiset viestit ja puhelut, seuraavassa puhelussa jo raivottiinkin ja uhkailtiin. Tämä kertoo sen, että kyseessä on henkilö, joka käyttää näitä keinoja saadakseen tahtonsa läpi. Ei muuta. Hieman vaikuttaa siis narsistiselta käyttäytymiseltä. Ja, jos kyseessä on narsisti, ei auta vaikka kuinka olisit itse kiltti ja neutraali. Hän keksii aina uusia syitä ottaa yhteyttä ja terrorisoida sinua. Valitettavasti. Hän pelkää tulla jätetyksi, mutta se on väistämätöntä. Ajattele itsekkäästi, niin hänkin tekee.

Vierailija

Hän jätti jo minut rauhaan. Minä vähän ylireagoin. Hän vain oli niin kovin järkyttynyt. Ei hän minuun enään yhteyttä ota, vaan antaa olla..

Miten ero päätös voikaan olla näin vaikea? Ollaan seurusteltu tenavista asti (14 vuotiaista) ja ikää on nyt 20. Tottunut olemaan koko teini-iän toisen kanssa ja kasvanut toisen kanssa.. vaikka päätös oli minun, sattuu silti niin kamalasti.. uskotteko?
Harmittaa itse kun tiedän että tämä mies olisi todella hyvä isä ja ihana aviomies kunhan vähän oppisi elämässä. Hänen pitäisi saada itsetuntoa ylös tajuamalla että pärjää itse eikä ole ripustautunut keneenkään. Suhteemme ei vaan toimi riitojen takia, ei siksi että olisi kokoajan riitoja, riitojahan saa olla ja pitää olla mutta meillä tulee sellainen iso riita jossa tapahtuu aina jotain sellasta jossa toinen loukkaantuu tosi pahasti ja jää murehtimaan asiaa joka vaikuttaa suhteen jatkoon. Ollaan niistä aina yli päästy, mutta mä sanoin kun tällänen tilanne oli viimeks tammikuussa että nyt tää on viimenen kerta kun me riidellään niin että se aiheuttaa jommalle kummalle henkistä pahaa. Sovittiin miten riidellä, tehtiin sellanen suunnitelma ja kaikkea.. mies sanoi ymmärtävänsä.. no puoli vuotta se jälkeen (nyt sunnuntaina) kaikki taas muuttui, niillä sovituilla asioilla ei ollut enään mitään väliä..
Näen vaan että epäkypsyyttä ei ole ja riidat ovat lähtösin siitä että minä sanon jonkun väärällä äänensävyllä tai ilmaisen väärin. Kun yritän selittää että en tarkoita noin sitä, hän ei kuuntele vaan huutaa päälle ja loukkaa tuplana takasin.. se on rankkaa..
Säikyn myös tosi herkästi ja huutaminen silloin kun itken on tosi rankkaa ja saa minut ahdistumaan..
Uskon että meidän molempien on parempi olla erikseen, kasvaa ihmisinä ja oppia parisuhteista jotta voimme olla joskus jollekkin hyvä vaimo tai mies. Olemme molemmat aiheuttaneet toisillemme pahaa vaikkakin vain riitojen yhteydessä mutta silti, se on rankkaa. En syytä yksin miestäni, vaan syytän parisuhteen toimivuutta.
ja sitäpaitsi, jos meidät on luotu todella yhteen ympäri mennään yhteen tullaan, kyllä me tavataan uudelleen fiksuimpina ja kasvettuina jolloin ei tiedä mitä taas on edessä.
mutta olo on ihan kamala vaikka minä tein päätöksen, mies on vaan itkenyt 24 tuntia ja on ihan maassa, sanoo ettei hänellä ole ketään. Tuossa aikaisemmin joku mainitsi "narsistikäytöstä", sellaistahan meissä on jokaisessa. Tämä mies ei kyllä ole narsisti vaan todella todella huonon itsetunnon omaava mies joka tukeutuu elämässä liikaa läheisiin.
Ikävä on suuri koska niitä hyviäkin hetkiä oli niin paljon... tuntui vaan että ne hajoittavat riidat repi niitä hyviä hetkiä muistoista.. mutta niitäkin jäi ja ne aiheuttaa sitten sen että mua itkettää ihan kokoajan ja olo on aivan kamala, kyllä toista rakastaa vaikka kuinka huomaa että suhteessa on häikkä ja toteaa että se on tulevaisuudelle riskitekijä.. muttakun vielä ei oo se tulevaisuus, en kerennyt vielä hajota pahasti käsiin eikä hänkään mutta hajoaisimme tätä menoa ja kun mielestäni olen kaikkeni yrittänyt... tässä on oltava takana muutakin kun se ettemme osaa riidellä, uskon että juuri tämä miehen heikko itsetunto/käsitys itsestään ja en minäkään mikään varma ole... näen vaan parhaimpana vaihtoehtona järjen kannalta tämän mutta sydän sanoo muuta. Vaikka sanotaan että sydäntä pitäs kuunnella, niin mun sydän ei tajua miten hallaa tää suhde tekee loppujenlopuks meille molemmille.. mut järjellä on siitä aavistus. järki vs sydän.. vaikea ottelu.

Vierailija

Itte oon kokenu vastaavan tilanteen ja sanoin itse miehelle, että nyt on hänen aikansa ottaa ittiään niskasta kiinni ja nostaa ittensä sieltä kaivon pohjalta. Selitin myös, että jätkä ei oo mun arvonen ja ansaitsen parempaa sekä pyysin miestä katoamaan mun elämästä lopullisesti. Ei se todellakaan kadonnu, vaan roikku pari vuotta. Mut kun se muutti kuusamoon harrastuksen ja työn perässä, nii se löysiki sieltä itelle uuven naisen ja minä saan elää mahtavaa elämääni uuden mieheni kanssa ilman iilimatoja. :) Kyllä tuo sunki ex vielä joskus tajuaa, että maailmassa on muitaki naisia kuin vain sinä, joita tämä jätkä saa sitte haukkua kurkkunsa kyllyydestä. Ja joskus se vielä törmää semmoseen naisen, joka antaa samalla mitalla takasin riidoissa ja saa miehen hiljakseksi. Jokaiselle on olemassa se joku tuolla jossain :) Ja kun tämä "ex" sen löytää, jättää hän sinut rauhaan.

Vierailija

ja vaihda puhelinnumeroa hyvä nainen! ja muuta numerosi salaiseksi. säilytä muiden numeroita jossain pienessä vihkosessa, joka mahtuu aina mukaan vaikka takin taskuun. :)

Vierailija

Kiitos jogurtti kun kerroit oman tarinasi!

Niin ehkä tosiaan hänkin löytää jonkun tytön.. ja ehkä tämä tyttö osaa valita äänensävynsä paremmin tai tapansa ilmaista asioita joka ei tällöin käy miehen itetunnon päälle tai sitten kun mies pääsee yli hänen itsetuntonsa rupeaa kasvamaan ja identiteetti löytymään.. vaikeaahan se on kun ollaan oltu niin nuorista asti yhessä että on ns "kasvanut toiseen" ja se toinen on ollu puolet elämästä, ylikin.. miehelle selkeästi lähes koko elämä :(

Minua vaan pelottaa että seuraava mies onkin sitten ihan kamala, vielä pahempi.. haukkuu jatkuvasti tai huutaa pienimmästäkin asiasta, on väkivaltainen tai alkoholisti.. kamalia ajatuksia

Vierailija
Ulrika
Minua vaan pelottaa että seuraava mies onkin sitten ihan kamala, vielä pahempi.. haukkuu jatkuvasti tai huutaa pienimmästäkin asiasta, on väkivaltainen tai alkoholisti.. kamalia ajatuksia

Helppo ratkaisu: älä lähde tälläiseen suhteeseen! Tai jos asia tulee selväksi vasta itse suhteessa, lähde lätkimään. Jos joku mies lyö sinua, lähde. Jos väkivalta on henkistä, lähde. Jos alkoholia uppoaa liikaa, lähde.

100% varmuudella löytyy hyviä ja vähintäänkin normaaleja miehiä.

Vierailija

Mulla on ollut aivan samanlainen tilanne, se vain äityi huomattavasti pahemmaksi ja tekstari- ja puhelinhäirinnän lisäksi ex teki paljon muutakin pahaa, sekosi täysin ,nyt asiaa puidaan oikeudessa. Älä enää ota asiaksesi tukea exääsi tai estää häntä tekemästä itselleen mitään!! Se on juuri sitä huomiota, mitä hän sinulta haluaa!! Hänellä on omat läheiset häntä varten, ota vaikka heihin yhteyttä, mutta katkaise välit siihen exään. Se tuntuu TODELLA PAHALTA, mutta kannattaa.
Itse en kyennyt siihen, koska halusin auttaa häntä kun oltiin oltu niin kauan ystäviä. Nyt olen tässä tilanteessa, enkä tod halua sitä samaa kenellekään! Kun erotaan, niin erotaan kunnolla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat