yo-kirjoitukset 2009/2010

Vierailija

käytin hakua mutta eipä tärpännyt! eli siis aiheena olis ens vuoden ylioppilaat (2010) ja ylioppilaskirjoitukset :-)

onko täältä moni nyt kirjottamassa syksyllä jotain? ite oon kirjottamassa kaks ainetta, ja lukuaikatauluja pitäs varmaan tehä. toinen on reaali ja toinen kieli, ja on jotenkin tosi hankala hahmottaa et miten kannattais alkaa lukea.

jaetaan vinkkejä ja jo kirjoittaneet, tervetuloa kertomaan omia kokemuksia (hahhah) ylioppilaskirjoituksista!

Kommentit (13)

Vierailija

sama juttu, reaali ja kieli mullakin, psykologia ja ruotsi pitäis saada alta pois enemmän tai vähemmän kunniakkaasti...
Mut mä oon laiska aikatauluttaja, joten tällä hetkellä lueskelen ruotsinkielistä kirjaa ja vilkuilen psykan kirjoja siihen malliin et "alotan tässä joku päivä"... :D

Vierailija

Ite kirjotan kielen, realin, äikän. 3 tulossa :ll kevääseen taas jää 3, kieli, reali, matikka :D

Ei oikee innostu lukee :D ehkä kuitenki täs pitäis, oon täs käyny abi kurssilla, nii pitäis jotai muistua mieleen

Vierailija

Täällä kans yksi kokelas!!

Tarkoitus olis uusia terveystieto kun jäi pisteen päähän C:stä oman mokan takia ja tavoitteena olis vähintään se C ja mitä korkeampi arvosana sen parempi :D Ja englanti pitkänä olis tarkotus lukasta.

Onko muuten teillä tehty minkäänlaisia testejä joista voi vähän arvioida miten menestytte yo-kokeissa? (meniköhän oikeen tuo yo-koe = Varma L tulossa äikästä :D:D:D)

Eli tuossa oli syksy 2009 ja keväälle 2010 jollon pitäs lakkikin tulla jäis äidinkieli, lyhyt matikka ja yhteiskuntaoppi. Niillä papereilla pitäs sit testata mahiksia ammattokorkean sairaanhoitaja puolelle :)

Vierailija

Olinki just tulossa tekemään aiheesta viestiketjua. :)

Itse kirjoitan syksyllä saksan, ruotsin ja biologian. En osaa yhtään hahmottaa koska pitäisi alkaa lukemaan?
Miten te olette suunnitelleet omat lukemisenne?

Vierailija

Mulla meni muuten tuo suunnittelu vähän hankalaksi kun pitäs samalla painaa vkl töissä paitsi kevään kirjoitusten lukulomalla en aijo tehdä töitä ollenkaan, kun koulu kuitenkin on tärkeämpi...
Mutta syksyn kirjoituksiin täytyy vain repiä aika jostain ja ajattelin pyytää jos pomo vois vähän vähentää työvuoroja että en itseäni ihan piippuun aja. Niin kuin meinasin tehdä lukion eka vuotena, mutta se siitä :/

Vierailija

Ite kirjoitan myös syksyllä terveystiedon ja keskipitkän ruotsin (vai mikä se b-ruotsi nyt onkaan..) Terkasta oon lukenu 1 ja 2 kurssin kirjat, ja ruotsin lukemisen vasta alotin, aika heikolta näyttää. Kamala stressi nyt jo etukäteen kun tulee kiire noiden lukemisten kanssa :/

Vierailija

Mulla nyt syksyllä enkku. Lukemaan en oo alottanut eikä oo suunnitelmissakaan, sen verran vahva aine etten vaan osaa ottaa stressiä siitä :D Keväällä lukemista sitten riittääkin, on äikkä, saksa, matikka (lyhyt) ja historia. Eniten toi hissa jännittää, oon siinä meinaan aivan surkea, en tiedä mistään mitään :D Ei kannata kysyä, että miksi sitten edes kirjoitan sen, en oikeen tiedä itsekään.

Vierailija

Ite oon syksyllä kirjottamassa ruotsin ja terveystiedon reaalina :) Ei oo kyllä kauheesti innostusta ollut lukea, jänskättää että miten tuo ruotsi menee läpi kun ei koskaan oikein ole siinä ollut lahjoja :o

Keväällä sitten äikkä ja enkku, ehkä jotain ylimääräisiäkin reaaleita vielä.

Vierailija

Itse meinaan kirjoittaa kemian. En ole mitenkää hirveästi lukenut ja vielä on yksi kurssi suorittamatta. Vähitellen alkaa siis paniikki hiipimään puseroon, kun tajuaa mitä on tehny ja mitä EI vielä ole ehtiny.

Vierailija

kirjoitin historian syksyllä. keväälle jää näillä näkymin 5 ainetta, useimmat kieliä.
historia meni tosi hyvin, tosin olin aloittanut valmistautumisenkin jo kesällä. näyttää että L tai E olisi tulossa.

Vierailija

Tähän mennessä vasta enkku takana, ja tosi huono fiilis jäi :( Netistä kun oon kattonu vastaukset monivalintoihin ja kuunteluihin, niin niiden pohjalta menny tosi huonosti siihen nähden, mihin olisin pystyny.

Sitten taas keväällä oottaa tosi haasteena yhteiskuntaoppi, sitä pitää päntätä tosi kovasti, ne muut menee sit siinä sivussa :D

Vierailija

Mites teillä meni syksyllä ja mitä on nyt edessä keväällä? Ootteko lukusuunnitelmia tehnyt tai alottanut lukemista ylipäätään?

Itse kirjoitin enkun syksyllä ja sain siitä L:n. Nyt keväällä vuorossa hissa, lyhyt matikka, äikkä, b-ruotsi ja lyhyt saksa. Kovin fiksusti hajautettu tämä mun tutkinto :D

Lukusuunnitelmaa en ole tehnyt koska en osaa! Miten sellainen kannattaa tehdä, jotain vinkkejä? Lukemisen aloitin eilen kaivamalla sen historian kertauskirjan tuolta kaapista... Saa nähdä miten käy, etenkin tuon ruotsin kanssa: oon käynyt vaan pakolliset kurssit enkä enempää ehdi käydä. Vanhempien painostuksesta pitää se kirjoittaa, tosi hauskaa kun on sitten yo-todistusta koristamassa joku ruotsin A :P

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat