Oscar-gaala - Viihde ja kulttuuri

Tsein

Otsikon mukaisesti keskustelu Oscar-gaalasta, mutta myös kaikesta siihen liittyvästä: ehdokkaista, voittajista, puvuista (tämähän tässä lienee tärkeintä), juontajista, jatkoista, uutisista... Melkein mistä vaan, mikä nyt voisi aiheeseen liittyä. Myös aiemmat gaalat vuosien varrelta tapahtumineen ja ihmiseen kelpaavat erittäin hyvin kommentoitavaksi.

[size=18]Vuoden 2009 Oscar-gaala järjestetään 22.2.[/size]

Sivut

Kommentit (40)

Tsein

Tässä heti perään oma suosikkipukuni viime vuodelta. Aivan tyrmäävä!
[img]http://img2.timeinc.net/instyle/images/2008/oscars/030408_heigl_200x400....

Ja sitten voikin heittää perään samojen juhlien kammotuksen:
[img]http://www.theage.com.au/ffximage/2008/02/25/foscar20_gallery__272x400.j...
Tämä asu tosin on monella "Parhaiten pukeutunut" -listalla, mutta minusta aivan kamala asu. Tai no okei... asu ok, mutta aivan väärän mallisen ja muotoisen ihmisen päällä.

Näkeeköhän tämänvuotisen gaalan jostain suorana tai edes jälkilähetyksenä tms. Googlettamalla ja Nelosen sivuilta ei löytynyt äkkiseltään tietoa, vaikka Nelonen viime vuonna näytti gaalan suorana. Haluaisin nyttenkin katsoa suorana koko show:n vaikka se aamuyöllä tulisikin Suomen aikaa.

_poks_

Minä aion ihan varmasti myöskin katsoa Oscarit suorana, jos ne vaan jostain näytetään. Toivottavasti. Mut jos ei, niin koosteen sit ainaki.

Ootan innolla saako Heath Ledger sivuosa-Oscarin Yön Ritari-leffasta. Ansaitsisi ainakin, tosin en ole kaikkien ehdolla olevien suorituksia nähnyt.. :D
Angelina Jolie ja Brad Pitt on molemmat ehdolla parhaasta pääosastä, nänköhän menee kaksi "tärkeää" oscaria samaan perheeseen (ikään kuin kaikki oscarit ei olis tärkeitää..)

Tsein

^Mie katoin kans tota Brangelinaa, että siinä ois paikka tuplavoitolle. Ledgerille voisin palkinnon suoda ihan vaan siks, että hän kuoli. En oo ees nähny koko leffaa, enkä voi sitä verrata muihinkaan sivuosarooliehdokkaisiin, mutta ihan puhtaasti kuolemakerrointa käyttämällä vois palkinnon hänelle luovuttaa.

Tummien perhosten koti:han oli kotimaisista loppuun asti yhtenä potentiaalisena ehdokkaana parhaaksi ulkomaiseksi leffaksi, mutta jäi sitten harmittavasti loppumetreillä pois varsinaisten ehdokkaiden listalta. Ois ollu aika hienoo, jos ois ollu kotimainen leffa tuolta geimeissä mukana.

Jesssi-

Viime vuonna katsoin sitä suoraa lähetystä jonkun aikaa mutta en sitten jaksanut ihan loppuun asti.Jos tänä vuonna vaikka jaksais katsoa ihan itse sen gaalan eikä vaan niitä alkujuttuja :)

Leddgerille soisin ehdottomasti oscarpystin.Ei hän mikään lempparinäyttelijä ollut mutta hyvä työssään silti.Miespääosasta mielenkiintoista nähdä meneekö se Pittille vai kenelle.

Ja yks kategoria missä on selvä oma suosikki on tuo piirretyt,Kung Fu Pandan pitäis aivan ehdottomasti voittaa :lol:

Celestia

Haluaisin kovasti tänä vuonna katella suorana koko lähetyksen, tai ees suurimman osan siitä, joten toivotaan että Nelonen ei oo luopunut perinteestä. En oo aiempina vuosina koskaan pystyny kattelemaan sitä suoraa lähetystä, mut tänä vuonna kyllä yritän kattoa (jos se näytetään) mikäli ei vaan oo töitä seuraavana päivänä.

Heath Ledgerin ehdokkuus on hieno juttu, ja täysin ansaittu. Voitonkin hänelle soisin, huolimatta siitä etten oo nähnyt niiden muiden ehdokkaiden elokuvia. Ja omaan mielipiteeseen ei vaikuta Ledgerin kuolema, varmastikin olisin samaa mieltä vaikka Heath olisi yhä elossa. Heathin roolisuoritus Jokerina vaan on niin sitä luokkaa että harva pystyisi samaan, joten pakko sille on nostaa hattua. Tosin oon arvostanut Ledgeriä näyttelijänä jo pitkään ennen Yön Ritariakin, mm. Brokeback Mountain kuuluu hänen parhaimmistoonsa.

The Dark Knight taisi saada 7 ehdokkuutta, mikäli nyt ihan oikein laskin. Jokseenkin yllätyin ettei yksi niistä ollut "paras elokuva"-kategoriasta :-s Mutta muuten oon kyllä iloinen että sai noinkin monta ehdokkuutta, jokaisen se myös ansaitsee ihan ehdottomasti.

shazzer

Jee oscarit! Hollywoodin glamouria parhaimmillaan! Mukava seurata tähtien tyyliä ja haastatteluja ja sitten jännätä kuka saa palkinnon.
On tullu katottua monena vuonna suorana lähetyksenä ja varmaankin tänä vuonnakin katson suorana. Tai no, saas nährä.
En tiedä kelle tai mille soisin oscarit sillä en ole nähny yhtäkään näitä oscar-leffaa.

Tsein

Noiden edellä mainittujen asioiden lisäks mie ootan aina niitä komediaosuuksia itse gaalassa. Jotain niitä hauskoja videoklippejä aina näyttävät. Mut voi pyllerö kun nyt ei oikeesti löydy sitä tietoa näytetäänkö Suomessa livenä tuo gaala vai ei ja mistä sitä sitten vois ees jälkilähetyksenä kattoo.

Disaster

Puvut ovat tietenkin kiinnostavin osuus :D Mun mielestä viime vuoden gaala oli vähän tylsä, ei ole oikein edes mitään pukuja painunut mieleen..

Toivon ainakin Kate Winsletin ja Heath Ledgerin voittoa.

minni-
Celestia

Heath Ledgerin ehdokkuus on hieno juttu, ja täysin ansaittu. Voitonkin hänelle soisin, huolimatta siitä etten oo nähnyt niiden muiden ehdokkaiden elokuvia. Ja omaan mielipiteeseen ei vaikuta Ledgerin kuolema, varmastikin olisin samaa mieltä vaikka Heath olisi yhä elossa. Heathin roolisuoritus Jokerina vaan on niin sitä luokkaa että harva pystyisi samaan, joten pakko sille on nostaa hattua. Tosin oon arvostanut Ledgeriä näyttelijänä jo pitkään ennen Yön Ritariakin, mm. Brokeback Mountain kuuluu hänen parhaimmistoonsa.

olen täysin samaa mieltä! tuo roolisuoritus oli vaan jotenkin karmaisevan hyvä. en voisi oikeastaan parempaa suoritusta edes kuvitella.

ja olen samaa mieltä myös siitä, että dark knight ansaitsi ehdottomasti kaikki ehdokkuutensa.

shazzer

^Koko tuo edellinen teksti on ihan kuin minun suusta :D Oli ihan pakko sanoa.
Muutenkin hieman väsyneenä oli kyllä tippa herkässä kun Winslet ja Ledger voitti.

Lonnie

Mä olen katsonut Oscar gaalan suorana siitä asti, kun Nelonen alkoi näyttämään sitä. Toivotaan tosiaan etteivät ole luopuneet perinteestä. Viime vuonna oli paljon hienoja elokuvia, mutta Oscar ehdokkuudet ovat mielestäni tällä kertaa vähän hämmentäviä. Olisin mm. olettanut, että Bruce Springsteenin hieno kappale elokuvasta The Wrestler olisi päässyt ehdolle, mutta parhaasta kappaleesta kisaa ainoastaan Wall-E:n tunnari sekä kaksi biisiä leffasta Slumdog Millionaire.

Myös Kate Winsletin ehdokkuus elokuvasta The Reader kummastuttaa. Oletin hänen pääsevän ehdolle roolistaan Revolutionary Roadissa. On kyllä hienoa, että Heath Ledger pääsi ehdolle, mutta voitosta en ole vielä aivan sata varma. Brad Pittin ehdokkuus mua vähän ihmetyttää, omasta mielestäni viime vuonna nimittäin nähtiin parempiakin suorituksia kuin herra Pitt Benjamin Buttonina.

Mikey Rourke on aika varma voittaja tuossa parhaan miespääosan kategoriassa. Ja veikkaan että Slumdog Millionaire tulee keräämään monta pystiä. Itse soisin menestystä Gus Van Santin elokuvalle Milk.

Celestia

^ Oo , hienoa =D> Nyt vaan sitten odottelen jännityksellä seuraavaa työvuorolistaa niin saan tietää että pystynkö katteleen lähetyksen suorana. Sillon 22.2 mulla on töitä iltaan saakka, mutta jos seuraava päivä ois vapaa niin vois jaksaa katellakin.

Jesssi-

Ne tulee kyllä nyt sellasena päivänä että en pysty mitenkään ainakaan suoraa lähetystä katsomaan.Mutta pitää sitten katsoa uusinta seuraavana päivänä että näkee edes jotain :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat