Twilight - Houkutus - Viihde ja kulttuuri

relephant

^ Sanos muuta. :shock: Kun itse kävin katsomassa tuon ensimmäistä kertaa iski oikeasti jopa pieni epätoivo. Mistä löytäisin noin täydellisen ihmisen? Miksei näin tapahdu oikeasti? Ja piiitkä huooookaauuuss. :roll:

Ystävättäreni kertoi, että ellei suurin- niin ainakin jokin osa kirjasarjan faneista pitäisivät häntä täydellisenä Edward Cullenina:
http://jeremiahandrews.files.wordpress.com/2007/06/gaspard-ulliel.jpg
Kuvassa ranskalainen näyttelijä, Gaspard Ulliel.

Itse olen sitä mieltä, että hän on aivan liian babyface söpöliini Edwardiksi. Robilla on ihanan miehekkäät piirteet. :D

Sivut

Kommentit (85)

Loca

Ootteko käyneet katsomassa kyseisen leffan, mitä piditte?
Entä ootteko lukenut Houkutus-kirjan, ja/tai muita kirjasarjan kirjoja?

[color=red]siirsin harrastuksista viihteeseen. -sunlion-[/color]

riinaF

Kirjat olen lukenut kaikki englanniksi ja löytyvät kaikki kirjahyllystäkin, lisäksi suomeksi olen lukenut Houkutuksen ja Uuden kuun. Tykkään kyseisestä sarjasta hurjasti ja vähän harmittaa, ettei tule enää Breaking Dawnin jälkeen jatkumaan, mutta toisaalta sehän nimenomaan tekee Stephenie Meyeristä hyvän kirjailijan kun osaa lopettaa ajoissa. Ettei ala rahan toivossa tekemään jatkoa jatkon perään ja lopulta sarja muuttuu sellaiseksi pakkopullaksi. Kyllähän tuo Breaking Dawn jää sellaiseen kohtaan, että siitä mahdollisesti vielä voisi jatkaa sarjaa mutta ehkä parempi, ettei jatkoa todennäköisesti ole tulossa :)

Noista kirjoista Twilight on paras, jatko-osat laimeampia vaikkakin hyviä silti. Breaking Dawn on varmaan jatko-osista paras, New Moon ja Eclipse ei oikeen napannu yhtä paljon kun niissä oli niin paljon ylimääräistä hössötystä :D

Leffan menen katsomaan torstaina, odotan kyllä jo valmiiksi pettymystä koska leffaversio lempikirjoista ei koskaan voi olla hyvä :D

Ps. Mainittakoon, että saman kirjailijan uusin kirja The Host kannattaa myös ehdottomasti lukea, jos on Houkutus-sarjasta pitänyt. En ole scifi-fani ja odotin kirjalta pettymystä, mutta yllätyin todella positiivisesti. Kirja oli ihan mahtava, vastasi Twilightin tasoa helposti :)

Loca

Itse kävin Twilightin eilen katsomassa, ja oli tosi hyvä, mutta kyllä se kirja vaan oli rutkasti parempi, eikös se melkein aina mene niin, että kirja on leffaa parempi...?

Itse olen lukenut vasta tuon Houkutuksen, suomeksi siis. Kirjastoista ei millään meinaa tuota kirjasarjaa saada, aina ovat lainassa:-(

The Host; koskahan siitä tulee suomenkielinen versio? Kovasti kiinnostaisi:-)

riinaF

^ Kantsii vaikka varata se Uusi kuu kirjastosta niin saat hieman nopeammin :) Ja ainakaan meidän kirjastossa varausmaksu ei kyllä kovin iso ole, vissiin euron.

En kyllä osaa yhtään sanoa milloin tuo The Host tulisi suomeksi, jossain blogissa luki että tulisi jo maaliskuussa mutta koska en löytänyt mistään mitään muuta faktatietoa, en kyllä tuohon luota :? Varmaan viimeistään Breaking Dawnin suomentamisen jälkeen [size=9](sehän käsittääkseni ilmestyy ensi syksynä suomeksi ?)[/size] alkavat sitten tuota The Hostia suomentaa.

Tuossa etsiessä löysin myös tietoja, että The Hostille on yksi jatko-osa jo "almost done" ja ettei Meyer ole vielä varma, julkaistaanko se. Mutta jos julkaistaan, niin jatko-osia tulee kuulemma kaksi, The Soul ja The Seeker. Jos siis oikein käsitin :D Ei malta odottaa :)

Toivottavasti Meyer joskus saisi aikaa myös sille sivuprojektilleen, Midnight Sunille. Mie ainakin haluaisin lukea sen, voisi olla tosi mielenkiintoinen :) Se siis on Houkutus Edwardin näkökulmasta. Ollut tekeillä jo useamman vuoden, mutta vaan sivuprojektina eli jos tuolle Hostille nyt pari jatko-osaa tulee niin varmasti viivästyy Midnight Sunin ilmestyminen..

Tsein

Oon nähny leffan mainoksen pari kertaa enkä vieläkään ymmärrä mistä se leffa oikein kertoo. Oisko mahdollista tiivistää vaikka yhdellä tai kahdella lauseella mistä on kyse?

En o kyllä koskaan ollu kovin suuri scifin ystävä, jos tää sellasta genreä edustaa.

riinaF

^ Houkutus on fantasiaa, juoni pähkinänkuoressa: Bella (ihminen) tapaa Edwardin (vampyyrin), he rakastuvat ja juttu ei ole ihan yhtä yksinkertainen kuin kahden ihmisen välillä olisi :D

Mie en ole koskaan tykännyt fantasiasta, Harry Potterit ainoita jotka oon ees loppuun asti jaksanu lukea/katsoa, joten en ymmärrä miksi mä olen näihin kirjoihin niin rakstunut :lol:

Tosta The Hostista muuten oli hyvä kuvaus netissä: "Science fiction for people who don't like science fiction" :D

Tsein

^Tuon mie jotenki siitä mainoksesta tajusinki et se toinen oli vänppyyri ja toinen joku tavis, mut en sit muuta. Miusta se ei vielä riitä juoneks, mutta ehkä siinä sit on jotain muutaki.

Jos tuossa on mitään Harry Potterin tyylistä ni sitten en kyllä lue enkä mee kattomaan (en kyllä mee muutenkaan). Inhoan Pottereita ilmiönä ja ne kirjatkin on ihan hanurista, mitä nyt on väkisin joutunu lukemaan joskus.

riinaF

No ei siinä oikeen sen kummempia tapahdu tossa ekassa osassa, ensin ne vähän soutaa ja huopaa ja sit jossain vaiheessa tulee muutama pahisvampyyri, joista yksi alkaa jahdata Bellaa oikein tosissaan koska ihastuu sen tuoksuun ja sitten paetaan sitä pahisvampyyria :D Kuulostaa tosi järkevältä ja kiinnostavalta leffalta, eikö :lol::lol:

Tsein

^No kyllä! Ehkä ei vaan oo miun tyyppinen leffa ja kirja (-sarja). Vaikka tykkäsin mie Interview with a vampire -leffastakin, jos niinku mietitään, että oonko ikinä tykänny mistään fantasiasta ja vänppyyrielokuvista.

riinaF

No nyt on leffakin nähty. Ja suostun ehkä myöntämään, että odotukset oli hieman epärealistiset joten en ole yllättynyt etten tykänny. Leffasta oli jätetty pois kirjan parhaimpia kohtia, lisäilty jotain ihan omia kohtauksia ja hahmoihin ei päässyt sisälle oikein yhtään.. Näyttelijät oli huonoja, Edward oli koko ajan jotenkin tönkkö ja Jasper ja Victoria ei näyttäneet yhtään itseltään. Victorialla kuuluu olla liekkejä muistuttavat oranssit hiukset ja mitä olikaan elokuvassa. http://aura.gaia.com/photos/36/352027/large/Victoria.jpg Nämä. Täysin mitäänsanomaton pehko :roll:

Mutta kaipa tuo ihan jees leffa voisi olla, henkilölle joka ei ole kirjoja lukenut eikä käytä koko leffaa vain vikojen ja eroavaisuuksien etsimiseen :lol:

Msuh
riinaF
Ja ainakaan meidän kirjastossa varausmaksu ei kyllä kovin iso ole, vissiin euron.

Oho, en olekaan kuullut, että isommissa kirjastoissa on varausmaksu. Aina sitä oppii.

Houkutuksen olen lukenut aikoja sitten ja tykkäilin kyllä ihan, vaikken minäkään minkään yliluonnollisen matskun ystävä ole. Muihin Meyerin kirjoihin ei sitten ole tullut tartuttua.

Elokuvan menen ehkä katsomaan huomenna kaverin kanssa. Erityisemmin en sinne hingu, mutta tuskinpa siinä mitään menettääkään. Olen kuullut muutamilta kirjankin lukeneilta tuon saman kommentin kuin riinafilta, että moni kirjan kiva yksityiskohta on jäänyt leffasta pois. Plääh.

relephant

Olen nähnyt, käytiin exäni kanssa se katsomassa.
Itse tykkäsin todella paljon, etenkin päänäyttelijät ovat ehdottoman huippuja (Kristen Stewart ja Robert Pattinson).

Kirjojen lukeneiden mielipiteet tuosta elokuvasta ovat yleensä negatiivisia, eikä mikään ihme, sillä mitä nyt hieman kirjasta olen kuullut, on elokuva aika omanlaisensa. Sama 'fiilis' siinä kuitenkin kai on ja tietysti pääidea sama.
Tietysti sitä harmistuu, kun kirjaa lukiessaan tulee niin erilaiset visiot päähänsä niistä hahmoista, kun mitä sitten valkokankaalla näytetään.
En sitten tiedä, miksi elokuvaan on pistetty joku hahmo pitkähiuksiseksi, vaikka kirjassa tarkasti kerrotaan tuon olevan lyhythiuksinen. :roll:

Itse tahtoisin todella tutustua noihin kirjoihin, kun niin kovasti kehuja saanut joka paikasta. (Ja kun elokuvakin oli niin hyvä.)
[size=9]Juonipaljastuksia kuulleena, ykkönen vaikuttaa parhaimmalta kirjalta kuin sitten ne jatkot.[/size]

Tsein
Msuh
riinaF
Ja ainakaan meidän kirjastossa varausmaksu ei kyllä kovin iso ole, vissiin euron.

Oho, en olekaan kuullut, että isommissa kirjastoissa on varausmaksu. Aina sitä oppii.

Haluan jatkaa aiheen vierestä. Meillei maksa varaaminen mikään, mutta varausilmoitus sitten taas maksaa muistaakseni pari euroa. Kirjan saapuminen pitää hoksata netistä ja hakea se kirja ennen kuin lähettävät saapumisilmoituksen postitse. Sit ei tarvi maksaa mitään.

relephant

Tänään kävin katsomassa toista kertaa kyseisen elokuvan, on se vaan niin hyvä. :roll:
Ja oli liikaa muutenkin mielessä, piti päästä ajattelemaan muuta.

Jos joku on muuten tuon menossa katsomaan, suosittelen että menet katsomaan mahd. aikaisin päivällä tai aikana jolloin ei ehkä muuten siellä ole paljoakaan ihmisiä. Varsinkin teini-ikäiset tytsyt kiljumassa kovaan ääneen Edwardin nimeä ''voivat'' pilata tunnelman melkoisen hyvin. :twisted:
Itseäni myös ärsytti tässä elokuvassa se, taisiis katsojissa, että he nauravat niin oudoissa kohdissa. :shock: Itse en nähnyt niissä mitään hauskaa, korkeintaan pienen hymähdyksen ja hymyn verran. Siinäkin kyllä tunnelma laantui hampaiden kiristelyyn kun kesken ''herkän'' tai ''vakavan'' hetken jotkut tai jopa suurikin porukka alkaa hohottamaan. #-o ](*,)

Msuh
Tsein
Haluan jatkaa aiheen vierestä. Meillei maksa varaaminen mikään, mutta varausilmoitus sitten taas maksaa muistaakseni pari euroa. Kirjan saapuminen pitää hoksata netistä ja hakea se kirja ennen kuin lähettävät saapumisilmoituksen postitse. Sit ei tarvi maksaa mitään.

Aika jänskä järjestely. Meillä soittavat kirjastosta asiakkaalle erikseen kirjan saapumisesta, eikä sekään mitään maksa. Eikai täällä tuppukylässä pahemmin ole varaa nyhtää ylimääräisiä maksuja, karkoittaa pian ne vähätkin asiakkaat :D

---

Ja jatkan ihan itse aiheesta. Eilen kävin nimittäin katsomassa kyseisen pätkän leffateatterissa. En oikein ymmärrä, kuinka leffa on saanut joiltain tahoilta tosi paljon negatiivista palautetta, itse kun tykkäsin aika paljon. En tiedä mikä sen teki, ehkäpä näyttelijöiden vakuuttavuus ja karismaattisuus. Onhan juoni kieltämättä hieman hämärä, mutta jollain tavalla tosi kaunis ja vaikuttava leffa. Se vaikuttavuus karisi kyllä niissä kohdissa, kun päänäyttelijät kiipivät sinne puuhun, voi jesus nauroin melkeen pissat housuihin.

Ja soundtrack oli loistava, meni heti lataukseen kotona!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat