Harry Potter -kirjat, -elokuvat jne... - Viihde ja kulttuuri

Emmily_

Oon lukenu kaikki kirjat paitsi uusimmanm (sekin tuossa odottelee) ja elokuvat oon nähny. Kirjat tietysti paljon parempia ku nuo leffat. En tiiä mikä niissä niin hauskaa on..! :D

Sivut

Kommentit (32)

VanishingLight

[size=9]Yritin etsiskellä, josko tällaista löyti aikaisemmin, mutta.[/size]

Vasta nyt maanantaina sain käsiini tuon seitsemänne H.P:n, kaksi päivää olen nyt lukenut minkä olen kotitöiltä ehtinyt... mutta kun sitä ei voi vain lopettaa :D

Onko täällä muita "potterholisteja"? Milloin ko ongelma ilmeni, oireet yms?

Muistan kun kaikki lähti joskus alakoulun viimeisillä luokilla, kun jossain äidinkielen oppikirjassa esiteltiin Viisasten kivi. Se oli sitten pakko lukea, sen perään kaikki muut. Azkabanin vanki on ehdoton suosikkini, henkilöistä Sirius ja Kalkaros. Elokuvat ovat mielestäni ihan hanurista.

Hmm. Jospa sitä menisi vain jatkamaan seiskaa siitä mistä jäi.

Msuh

Pottereista innostuin aikoinaan joskus ala-asteen lopulla, kun eräs luokkani poika teki Viisasten kivestä pienimuotoisen esitelmän. Ihastuin kirjan tunnelmaan ja hahmoihin. Minulla oli kaikenlaista krääsää ja kirjoihin pohjautuvat pc- ja konsolipelit olivat ihan must-juttuja :D Alkupään kirjat on luettu moneen kertaan. Ron oli aina miun suosikki 8-[ Innostus kesti aina viidennen kirjan loppuun saakka, jolloin meikäläisen mielikuvitus ei tainnut enää olla täysillä matkassa. Aloin lukemaan enemmän todentuntuisempia kirjoja, ja sen mukana tuo fantasiapuoli sitten jäi.

Nykyään saatan kyllä katsoa Potter-leffoja, niistä minä taas pidän kovasti :) Näyttelijät mätsäävät niin hyvin kirjan henkilöihin ja ympäristökin on mainiosti toteutettu. Tietysti leffasta puuttuu kirjaan verrattuna niin paljon yksityiskohtia, mutta tykkäilen silti :P

NeitiMielenkiintoinen

Oon lukenu kaikki Potterit, vaikken niiden kauhea fani olekaan. Ihan yleissivistyksen takia :P
Joskus pienempänä tykkäsin kovasti niistä ja tulin lukeneeksi kaikki ensimmäiset kirjat moneen otteeseen.
Kaikki nuo kirjat kuitenkin löytyy kirjahyllystä ja niitä elokuviakin on tullut nähtyä.

gnirom

moneen kertaan on tullu luettua varsinkin alkupään kirjat (olisiko 7x viisasten kivi :lol: ). viimeisen vain kerran, suomenkielistä versiota en lainkaan. onhan nuo hyviä, jossain vaiheessa oli lempikirjoja. kylläkin sormusten herran lisäksi ainoat fantasiaopukset joihin oon koskenut. kyllä ne vaan jotenkin tempaa mukaansa. leffoista taas en pidä lainkaan.

VanishingLight

Vihdoin sain luettua loppuun tuon viimeisen kirjasen ja kaikki odotukseni täyttyivät :D Kalkaros on vaan parhain (:

Itse olen myös lukenut nuo alkupään kirjat tyyliin kymmenisen kertaa ja silti ne on aina yhtä hyviä.

Onko täällä ketään, joka on joskus kirjoitellut tai kirjoittelee Vuotikseen?
http://www.vuotis.net/ Monet kaverini ovat aikoinaan kirjoitelleet sinne äärimmäisen pitkiä fanificcejä, mutta itse en ole sellaista harrastellut...vielä.

Tsein

Oon miettiny, että mikä niissä Pottereissa on oikeasti niin kiinnostavaa? Itsellä on erittäin kielteinen asenne ko. kirjoja kohtaan kuten yleensäkin sellaisia asioita kohtaan, joista tulee äkkiä massailmiöitä/-suosikkeja (myöskään TSH-ilmiö ei napannut yhtään, vaikka myöhemmin taivuinkin leffat katsomaan). Potterit eivät ole koskaan kiinnostaneet itseäni millään tavalla, enkä ymmärrä miten ne voivat kiinnostaa ketään muita kuin pikkupoikia. Kertokaa siis, miksi Potterit?

Riik-ks

täällä yksi potterholisti, nyt jo hieman on taantunut tuo innostus.
kaikki paitsi viimeinen kirja löytyy hyllystä ja leffat on kaikki dvd:nä...

Twilight

Minäkin olen pesunkestävä potterholisti! :D Innostus tuli kylläkin vähän jälkijunassa, nimittäin jo yläasteella yksi kaveri suositteli Pottereita, mutta en vaan silloin oikein innostunut. Lukiossa sitten viimeinkin, aika sattumalta, lainasin kirjastosta Azkabanin vangin. Sitten se olikin menoa. Aloitin siis lukemisen vähän väärässä järjestyksessä, mutta nähdyt elokuvat (Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio) antoivat sentään jotain pohjaa tarinalle. Olin aivan lumoutunut, ja AV:n jälkeen pitikin nopeasti alkaa etsimään käsiinsä myös kaksi ensimmäistä kirjaa. Liekehtivä pikarikin oli silloin jo ilmestynyt, eli uudelle potterholistille riitti mukavasti luettavaa :D

Omistan suomenkielisenä kaikki kirjat paitsi viimeistä, ja englanniksi loput Feeniksin killasta eteenpäin. Aikomuksena on tietysti täydentää kokoelmaa ainakin suomenkielisellä versiolla viimeisestä kirjasta. Elokuvat Azkabanin vangista lähtien olen käynyt katsomassa aina oikeestaan heti kun on ollut mahdollista, mutta omana mulla on vain Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio. Voishan nekin koittaa vähitellen keräillä kaikki :) Kirjat on tietysti paljon "suurempia ja mahtavampia" kuin leffat, mutta kyllä mun mielestä Potter-elokuvatkin on oikein kelvollisesti toteutettu.

Tässäpä aihe, josta vois kirjoitella vaikka kuinka :lol: Mutta jätän nyt tällä kertaa tähän ja palailen mahdollisesti myöhemmin asiaan!

Jesssi-

En voi kyllä itseäni ihan potterholistiksi sanoa mutta sekä kirjoista että elokuvista pidän todella paljon ja kaikki elokuvat olen nähnyt,kirjoista on lukematta vielä se uusin.En edes muista milloin luin ensimmäisen Potterin mutta pidin niistä heti.Muutenkin olen fantasiakirjallisuuden ystävä joten se on varmaan suurin syy miksi Potteritkin viehättävät.Periaatteessahan nämäkin ovat ihan lastenkirjoja mutta niissä on vaan joku jippo että vähän "vanhempikin" väki tykkää :)

Suosikkikirjoja en oikein osaa sanoa enkä elokuvia mutta huonoin elokuva on kyllä se uusin eli Feeniksin kilta.Se jotenkin ei kestänyt ollenkaan kasassa ja jos en olisi lukenut kirjaa,en olisi pysynyt ollenkaan kärryillä että mikä sen koko elokuvan juoni sitten loppujen lopuksi oli.Muuten elokuvat ovat olleet erittäin hyviä.Nyt vaan odotan innolla että saisin uusimman ja samalla viimeisen kirjan käsiini ja eikun lukemaan.En siis ole sitä ostanut vaan lainaan jostain kunhan sopiva kohde löytyy(eli joku kaveri)

Twilight
Jesssi-

Suosikkikirjoja en oikein osaa sanoa enkä elokuvia mutta huonoin elokuva on kyllä se uusin eli Feeniksin kilta.Se jotenkin ei kestänyt ollenkaan kasassa ja jos en olisi lukenut kirjaa,en olisi pysynyt ollenkaan kärryillä että mikä sen koko elokuvan juoni sitten loppujen lopuksi oli.

Sitä minäkin oon miettinyt että mitenhän tuo Feeniksin kilta uppos semmosille jotka ei oo sitä kirjaa lukeneet (siihen astiset leffat taitaa olla kuitenki "helpompia")... Mullakin kun oli silloin tuo mieheke elokuvissa mukana, niin huoletti että pysyykö se nyt kärryillä ollenkaan :wink: Kyllä se väitti jotenkin mukana pysyneensä, mutta jäähän se tarina varmasti paljon hatarammaksi pelkän elokuvan perusteella. Ehkäpä sitä olis pitäny yrittää selkeyttää jotenki, mutta mutta...Haasteellistahan se varmasti on noita Potter-leffoja tehdä, kun pitäis saada hyvin tapahtuma(&hahmo ym.)rikkaat tarinat sovitettua normimittaiseksi elokuvaksi.

Jesssi-

^Niin totta että vaikea se on varsinkin noin suositusta kirjasarjasta onnistuneita leffoja tehdä ja sen vuoksi Potterien ohjaajat ovat miusta onnistuneet todella hyvin tekeleissään noin suurimmaksi osaksi.Ovat aika hyvin aina noudattaneet sitä millaiseksi joku paikka kuvaillaan kirjassa ja tehneet samanlaiseksi sen elokuvassa.

Odotan muuten kanssa innolla viimeisestä kirjasta tehtyä elokuvaa.Se vaan harmittaa jos se tehdään kahteen osaan,joutuu sitten odottamaan loppuhuipennuksi pidempään.Mutta jos sillä tavalla saadaan kaikki juonenkäänteet elokuvaan mukaan niin kyllä mie sen odotuksen kestän

VanishingLight
Jesssi-
^Niin totta että vaikea se on varsinkin noin suositusta kirjasarjasta onnistuneita leffoja tehdä ja sen vuoksi Potterien ohjaajat ovat miusta onnistuneet todella hyvin tekeleissään noin suurimmaksi osaksi.Ovat aika hyvin aina noudattaneet sitä millaiseksi joku paikka kuvaillaan kirjassa ja tehneet samanlaiseksi sen elokuvassa.

Odotan muuten kanssa innolla viimeisestä kirjasta tehtyä elokuvaa.Se vaan harmittaa jos se tehdään kahteen osaan,joutuu sitten odottamaan loppuhuipennuksi pidempään.Mutta jos sillä tavalla saadaan kaikki juonenkäänteet elokuvaan mukaan niin kyllä mie sen odotuksen kestän

Vaikeintahan niiden elokuvien tekemisessä on se, kun ne kirjat ovat niin valtavia, täynnä pienen pieniä yksityiskohtia ja hurjasti juonenkäänteitä! Teeppä siitä sitten selkeästi ymmärrettävä ja tiivis kokonaisuus :D

Minusta on iha hyvä, että Kuoleman varjeluksista tehdään kaksiosainen elokuva, siinä oli niin paljon kaikkea oleellista, joka pitäisi saada mukaan.

Itse en pitäny ollenkaan Azkabanin vanki -elokuvasta. Se tuntui ihan siltä, että kirjan joka kohtauksesta piti saada elokuvaan sellainen äärimmäisen tiivis pätkä ja se koko elokuva oli sitten vähän yhtä hyppimistä... Ja sen Hagridin mökin ympäristön olin kuvitellut aivan toisenlaiseksi :D

Itseäni harmittaa niin paljon, että koko sarja jäi siihen seitsemään kirjaan :/ Tuntuu siltä, että maailmassa ei ole enää mitään yhtä hyvää luettavaa 8D

Emmily_
Tsein
Oon miettiny, että mikä niissä Pottereissa on oikeasti niin kiinnostavaa? Itsellä on erittäin kielteinen asenne ko. kirjoja kohtaan kuten yleensäkin sellaisia asioita kohtaan, joista tulee äkkiä massailmiöitä/-suosikkeja (myöskään TSH-ilmiö ei napannut yhtään, vaikka myöhemmin taivuinkin leffat katsomaan). Potterit eivät ole koskaan kiinnostaneet itseäni millään tavalla, enkä ymmärrä miten ne voivat kiinnostaa ketään muita kuin pikkupoikia. Kertokaa siis, miksi Potterit?

En kyllä osaa sitä ollenkaan selittää! :D En normaalisti tykkää mistään fantasia- ym. jutuista.. Kai sitä vaan tuli joskus se eka kirja luettua ja sit oli pakko tietää miten se jatkuu?! :D

raparperi

aloitin ensimmäisen harryn lukemisen tuossa viime vuoden syksyllä. en tiedä, miksen silloin ala-aste aikoina ruvennut lukemaan, koitenkin pidin fantasiakirjallisuudesta.
nyt on kuudes kirja menossa ja kyllähän tuohon on tainut hieman jäädä koukkuun. :D
itse en omista muita kirjoja kuin seiskan (engl.), kavereilta ja kirjastosta on muut ollu lainassa.

feeniksin killassa koin kyllä paljon ärsyttäviä tunteita pimennon takia. se oli vain niin elävästi kuvattu hahmo 'höm höm' :twisted: ja ministeriö manipuloi koulua..
azkabanin vangista oon tainu tykätä eniten.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat