Suurien tunteiden biisejä - Viihde ja kulttuuri

shazzer

Taas lisäystä:

[color=green]Infernal - I won't be crying[/color]
Tää vois olla vaikka minun 'theme-song'. Tulee mieleen viime kevät ja ero exästä ja tämän kertosäe on todella aika lohduttava.

Sivut

Kommentit (50)

Tapsu

[color=darkred]Guns N' Roses - Patience, Don't cry (original)[/color]
Patiencen exä lähetti meidän jutun alussa kun olin kovasti ihastunut ja täyttä vauhtia halusin suhteeseen. Don't Cry sitten taas kun se oli ohi niin kuuntelin kovasti

[color=darkred]Metallica - Nothing else matters[/color]
Ekoja biisejä mitä opin että nykyinen tykkää, niin siitä tuli sitten mun mielessä vähän niin kun meidän biisi

[color=darkred]Lostprophets - 4:AM forever[/color]
Ystävä lähetti tän mulle aikoja sitten ja nyt kun meidän ystävyys on ohi hänen päätöksestään, huomasin kuinka hyvin tän biisin lyriikat sopii meidän tilanteeseen. Ironista. Tulee joskus itku tätä kuunnellessa

Ihkurakastusbiisejä (tulee hymy ja joskus itku)
[color=darkred]Daniel Bedingfield - If you're not the one
Petri Munck - Jos sua ei ois
Pocahontas soundtrack - If I never knew you
Sadetanssi - Tuu
Savage Garden - Truly Madly Deeply
Neon 2 - Sikin sokin sinussa
Tauski - Sinä vain
Westlife ft. Mariah Carey - Against all odds
Yö - Mustat päivät jäädä saa, Vie mut minne vaan
Snow patrol - You're all I have
Yellowcard - Everywhere, Only one
The Carpenters - Close to you[/color]

Muita ihania joista vaan tulee tunteita pintaan (innostusta, surua, haikeutta, ihastusta)
[size=9][color=darkred]Pmmp - Joutsenet
Scorpions - Send me an angel
Savage Garden - Crash and Burn
Gregorian - The Gift
Leevi and the Leavings - Itkisitkö onnesta & Mutta viereesi nukahdan
Linkin Park - In the end
Moulin Rouge soundtrack - Your song & Come what may
Westlife - If I let you go, Swear it again, Flying without wings
Yö - Sua muistoistani pois en saa
Gladiator OST - Now we are free
Every Little Thing - Kiwoku, Fragile, Unspeakable
Faye Wong - Eyes on me
Final Fantasy - Kimi he & Suteki da ne
Snow Patrol - Shut your eyes, Chasing cars, It's beginning to get to me
E Nomine - Vater Unser
Guang Liang - Tong Hua
Jimmy eat world - Nothing wrong
[/color][/size]

Backstreet Boys, Mr. President, ATC, Movetron, Apulanta
Näitten kipaleet on sellasia nostalgisia.

shazzer

En ainakaan törmännyt täällä tällaiseen 8-[

Monet kappaleet herättää tunteita kenessä tahansa liittyen johonkin.
Kysyisin teiltä mitkä biisit herättää teissä erityisen suuria tunteita ja miksi, liittyykö jotain muistoja tms.? Kuvastuuko kyseisen biisin kuuleminen itkua, naurua, jotain muuta?
Varmasti monilla ainakin herättää surullisia tai haikeita tuntemuksia jokin tietty kappale. Listaillaas tänne joitakin :)

cryo

Limp Bizkit - Behind blue eyes
Within Temptation - Memories, Stand my ground...
Poets of the Fall - Lift

Soi niinä tunnelmallisina talvisina iltapäivinä kun olin amiksen työpajassa yksi harvoista läsnäolleista.
Tasmin Archer - Sleeping satellite
Depeche mode - Enjoy the silence (original), Dream on

Muuten vaan klassikkoja
Pink Floydin moni tuotos
Isoveli soitteli niitä vinyyliltä ja cd:ltä aikoinaan ja nyttemmin olen löytänyt kyseisen klassikkobändin uudelleen.
Linkin Park - In the end
Soi samana vuonna monena muuna ja ennenkaikkea sinä viikonloppuiltana kun menin riparin viikonloppuleirille.

xaz

[color=red]Anssi Kela - 197jotain[/color] :arrow: soi radiossa mun lakkiaispäiväaamuna ku istuin aamupalalle. Se oli jotenki niin älyttömän osuvaa et herkistyin siihen :lol: :oops:
Samalta päivältä
[color=red]Olavi Uusivirta - Me ei kuolla koskaan[/color]
siskoni sitä mulle lauleskeli päivän ehtoopuolella ?

[color=red]Poets of the Fall - Late goodbye[/color]
:arrow: kuuntelin aika paljon Exän ja mun eron jälkeen..
[color=red]Snow Patrol - Speeding cars[/color]
:arrow: soi repeatilla soittimessa sinä yönä ku pyöräilin kämpille 'ihanuuden' luota ekakerran ku kävin sen luona
[color=red]3 Doors down - Here without you[/color]
:arrow: soi tiuhaan soittimessa kun vierailin Hätävaran luona usein..

edit.

cryo
Tasmin Archer - Sleeping satellite

pakko kommentoida, ihana kappale..

Rasberry

Faith Hill - There you'll be
[size=9]Saa aina aikaan kylmät väreet.[/size]

Celine Dion - My heart will go on
[size=9]Klassikko, aivan mahtava![/size]

Elton John - Candle in the wind
[size=9]Upea Dianalle osoitettu kappale.[/size]

3 doors down - Here without you
[size=9]Koskettava.[/size]

k87

[color=red]miehen inttiajalta:
[/color]
PMMP - oo siellä jossain mun

Avril Lavigne - When you're gone

Amy Lee & Seether - broken

[color=red]ukin kuolinpäivänä päässä soi koko ajan:[/color]

gabrielle enmuistasukunimeä - rise

[color=red]tuttujen kuolemien yhteydessä:[/color]

PMMP - kovemmat kädet
[color=red]
kosketti eka kerralla itkuun asti:[/color]

PMMP - joku raja

[color=red]ja sit tietty :D biisi, joka soi taustalla, kun miehen kanssa oltiin eka kerran mun luo menossa:[/color]

martti vainaa ja sallitut aineet: pelimies

*marjis*

kaija koo-isä........aina vollotan kun kuulen ton, kun ei oo enääomaa isää..
Timo Rautiainen&trio niskalaukaus-lintu...kaveri kuuntelutti tän mulle kun isä meni pois, herkistää edelleen.

Pauli Hanihniemen perunatatteri-joki...ajeltii kultan kanssa autolla ja tää biisi soi. sit se yhtäkkiä pysäytti auton ja keräs mulle kukkia tien poskesta.muistan tän aina<3

Manteli

Nelly Furtado - All Good Things (come to an end)
soi silloin radiossa kun tajusin että en voi enää olla poikkikseni kanssa yhdessä, vähänkö itkin ja kuuntelin tätä biisiä..siitä tulee edelleen haikea olo, ihaku pitäis jättää jotai taakse..

Infernal - I Won't Be Crying
ja ekan kerran kun sitten eron jälkeen rakastuin uudestaan (joka oli muutes aika mulkero jätkä) autossa soi toi biisi ja kuunneltiin sitä ja subbari pauhas :) sillo oli kesäkuun alun valoisa ilta ja polteltii tupakkia siinä ja kaikki oli aika rauhallista. näil tän biisin sanoil ei nyt sit täl kertaa ollu symbolista merkitystä

Depeche Mode - Enjoy the Silence
se oli sitte se seuraava ihastus (joka oli myös iha kauhee) jonka kanssa joulukuisena kylmänä yönä yöbussissa sen mp3 selta kuunneltiin tätä biisiä ja tultiin meille nukkumaan..

Hurriganes - I Will Stay
tuo mieleen ajan kun olin 15 vuotias, asuin vielä kotona ja sillo oli vappu. oli nii paljo jännittävää touhua tiedossa.

sitten on myös paljon eri biisejä jotka tuo mieleen pieniä pätkiä sieltä täältä. joku mikä siellä radiossa nyt kulloinkin soi tehosoitossa niin se liittyy yleensä aina johonkin tilanteeseen. usein työpaikalla tulee kuunneltua radiota ja esimerkiksi anna abreun se eka sinkku oli viime syksynä hitti ku olin yhessä leipomossa töissä ja muistan sen hiukan hälinä ilmapiirin siellä ja vanhemmat työkaverit jutteli laulajan komeasta äänestä.. olin iha omis ajatuksissani.

-Maya-

Aerosmith- I don't wanna miss a thing..
ihana kappale vaan..

Bon Jovi- Always
samoin ihana.. :)

on monia muitakin, mutta ei nyt tuu jostain syystä mieleen.. :?

xaz
Manteli
näil tän biisin sanoil ei nyt sit täl kertaa ollu symbolista merkitystä.

Useesti menee noin. Se biisi jollain aivan muulla tavalla vaan tuo mieleen tietyn tilanteen. Poikkeuksiakin sitten kyllä on..

Piperr

The Goo Goo Dolls - Iris
[size=9]Biisi, joka laittaa mut joka ainoa kerta itkemään, enkä edes tiedä miksi. Näin on vain käyny jo 4 vuoden ajan.. Tää nostattaa voimakkaammin mulla tunteet pintaan ku mikään muu.[/size]

Blink182 - I Miss You
[size=9]Tästä tulee mieleen poika, joka opetti mut kuuntelemaan Blinkiä. Oltiin 15 ja se oli mun eka poikaystävä - meidän juttua kesti jopa ehkä kolme viikkoa, heh.[/size]
Jamelia - Something about You
Guns 'n' Roses - Don't Cry

[size=9]Näistä tulee aina mieleen mun ensimmäinen tosi vakava suhde, sen päättyminen ja se millaiset välit mulla yhä edelleen on sen kundin kanssa.. ja tulee aina olemaanki.[/size]
Katri Ylander - Onko vielä aikaa?
[size=9]Tuo mieleen henkilön, joka joskus merkitsi mulle aivan liikaa.[/size]
Hermes House Band - County Roads
[size=9]En kestä kuunnella kyseistä biisiä enää, koska mulla tulee liian kova ikävä viime kesää ja ulkomaan reissua, mikä tehtiin kavereiden kanssa. [/size]

Täs vielä semmosia, mitkä merkitsee jokainen mulle jollaki lailla jotain erityistä, muistoja, ja siks herättää tunteita:
[size=9]Sir Elwoodin Hiljaiset Värit - Älä mee
Bette Midler - Wind Beneath My Wings
Dishwalla - Candleburn
Coldplay - The Scientist
Fonky Fresh - Du Var Mitt Allt
Kaija Koo - Kylmä ilman sua
Konala Cartelli - <3
Amy Grant - Beautiful
Robbie Robertson - Shine Your Light
Snow Patrol - Chasing Cars
Ville Pusa - En Ängel Faller Ner
The Ark - Tell Me This Night Is Over[/size]

[size=8]What can I say, mä oon herkistelijä ja musiikki heijastaa mun tunteita aina paremmin ku mikään.. :)[/size]

gnirom

guns n roses - november rain: tämä muistuttaa eräästä miehestä, jonka kanssa oli paljon hyviä hetkiä vaikkei siitä sitten syntynytkään sen enempää (:

juanes - adios lepido: juhannus 2006 :oops:

valvomo - mikä kesä: -"-

abba - the winner takes it all: tästä tulee jotenkin aina niin kaunis ja itketysfiilis, biisi on aivan ihana. en kyllä tiedä miksi juuri tuo niin koskettaa.

kaija koo - jos sua ei ois ollut: tähän liittyy muistoja nykyisestä rakkaastani, sekä hyviä että huonoja, joka kerta koskettaa yhtä paljon <3

shazzer

Exä tulee mieleen tosi monista biiseistä. Tässä tärkeimmät:

[color=red]Solid Base - Love[/color]
Yksi niistä monista kappaleista jota kuuntelin kun olin ihastunut exään ennen kun seurusteltiin

[color=red]Marie Serneholt - That's the way my heart goes[/color]
Exä tykkäsi tästä paljon, samoin mie ja tätä aina kuunneltiin autossa kun ajettiin rinkiä kaupungilla :lol:

[color=red]Bon Jovi - Always[/color]
Tää oli meidän biisi. Muistan kerran kun oli aika raju riita ja kun sovittiin, mies laittoi tämän soimaan ja veti miut tanssimaan keskelle olohuonetta ja molemmat siinä vaan itki onnellisena toistensa sylissä.. [size=7]Oi mitä muistoja..
[/size]

[color=red]Hausmylly - Et jättää saa[/color]
Minusta tuntuu etten edelleenkään voi kuunnella tätä biisiä eron jälkeen. Tämä oli ensimmäinen meidän hidas tanssibiisi ja sanat on järjettömän surulliset

Kaverimuistoja:

[color=green]101 - Haluan ekstaasiin[/color]
Tää on sellainen biisi jota ammattikouluaikaisen kaverin kanssa kuunneltiin viikonloppuisin minun asuntolahuoneessa ja puhuttiin kaikesta maan ja taivan väliltä ja juotiin kaljaa. Niitä aikoja muistelee haikeana

Nykyinen ihastus:

[color=blue]Reset - Makin' me feel[/color]
Viime kesänä kun kävelin työpaikalle kuuntelin tätä usein ja olin vasta tutustunut nykyiseen ihastukseen ja vasta tutustunut tähän biisiin joten yhdeistelmä sopii :D Nykyään kun tämä soi tulee mieleen ne ajat..

[color=green]Rednex - Wish you were here[/color]
Kuinka usein olen tätä kuunnellu ja mielessä ollu tämä mies :roll: [size=7]ei voi laskea...[/size]

Lapsuus:

[color=violet]BSB - We've got it going on[/color]
Olin ihan mieletön bäkkäri-fani aikoinaan[size=7] vieläkin kyllä[/size] ja aina kun juuri tämän niiden eka hitin kuulee tulee mieleen ne ajat kun piti saada kaikki seinät täyteen bäkkäreitä ja kuinka sitä oli kateellinen kaverille kun se oli saanu jostain hienomman :lol: hahhaa

[color=violet]101 - Aamuyö[/color]
Ala-asteen discot ja tää soi aina hitaissa. *haikeana muistelee niitä limudiscoaikoja*

Kyynelbiisit:

[color=indigo]Entwine - Closer my love[/color]
Tää ei herätä muistoja, biisi itessään on vaan niin hemmetin surullinen että usein pitää pari kyyneltä vuodattaa.

[color=indigo]Sonata Arctica - Last drop falls[/color]
Sama kuin edellinen..

Näitä ois paljon, haikeita muistoja aika monta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat