Gossip Girl - Viihde ja kulttuuri

JJEMMY

Hmm en oikeen tiedä mikä kuva tosta ekasta jaksosta jäi. Joudun varmaan kattomaan vielä ens tiistaina, sit tiedän jaksaako seurata :lol:

Sivut

Kommentit (72)

Celestia

[size=18][color=red]Gossip Girl MTV3 alkaen 18.3 tiistaisin klo 20.00-21.00[/color][/size]

Ajattelin nyt perustaa tällekin oman aiheen kun tämä kerran kohta alkaa telkkarissa pyöriä :) Siispä keskustelua sarjasta, aiotteko alkaa seuraamaan? Ja kunhan sarja on alkanut niin mielipiteitä kehiin lempihahmoista, juonikuvioista yms.

Pieni kuvaus sarjasta:

[size=10]"Gossip Girl perustuu kirjailija Cecily von Ziegesarin samannimiseen kirjasarjaan. Sarjasta povataan seuraavaa manttelinperijää O.C.:lle, onhan molempien sarjojen takana sama mies, Josh Schwartz. Sarjassa kurkistetaan elitistisen yksityiskoulun oppilaiden elämään New York Cityssä. Koulun nuoret ovat varakkaita ja etuoikeutettuja. Blair Waldorfin elämä vaikuttaa täydelliseltä, mutta kuviot menevät sekaisin kun Upper East Siden hyväosaiset nuoret kuulevat, että Serena van der Woodsen on palannut kaupunkiin. Tieto kiirii samaa reittiä kuin kaikki muutkin heidän elämänsä tärkeimmät uutiset: kaikkitietävän, mutta äärimmäisen salamyhkäisen Gossip Girlin blogista. Kukaan ei tiedä, kuka Gossip Girl todellisuudessa on, mutta jokainen luottaa sokeasti hänen kotisivuihinsa ja tekstiviesteihinsä, joissa hän paljastaa uusimmat jymyjutut.

Jopa Serenan paras ystävä hämmästyy, kun Serena yllättäen palaa Manhattanille sisäoppilaitoksesta, jonne hän oli omasta tahdostaan vetäytynyt. Serena, joka ennen oli yksi hurjista bilettäjistä, ei halua paljastaa paluunsa syytä, ja kaikki huomaavat naisen muuttuneen.

Ilmassa on paljon kysymyksiä. Miksi Serena palasi yllättäen Upper East Side:en ja kuinka naisen pikkuveli liittyy asiaan? Kuinka Serenan paras ystävä Blair suhtautuu ystävänsä kotiinpaluuseen, ja minkä yhteisen salaisuuden Serena ja Blairin poikaystävä Nate jakavat?"[/size]

Itse ajattelin ihan mielenkiinnosta tarkastaa ainakin pilotin ja ehkä enemmänkin mikäli sarja vaikuttaa hyvältä. Jos tää on yhtään O.C:n kaltainen kuten väitetään, niin uskoisin että tykkään : ) Tätä tuli kirjasarjanakin luettua muutama vuosi sitten joten ihan mielenkiintosta nähdä onko tää toteutettu kuinka tarkasti niitä kirjoja mukaillen :)

Tarkempaa tietoa sarjasta:

http://www.mtv3.fi/gossipgirl/

Celestia

Ennakkotietojen ja mainosten perusteella Gossip Girlissä näyttäs kyllä olevan aika paljon yhtäläisyyksiä O.C.:n kanssa (yhteisen luojan lisäksi), päähenkilöissäkin on samankaltaisuuksia (ainakin ulkoisesti). Esim. Serena :arrow: Marissa, Blair :arrow: Summer jne.
Blake Lively on kyllä ainakin ulkoisesti nappivalinta rooliin, silloin muinoin näitä kirjoja lukiessani aina kuvittelin mielessäni Serenan lähes tismalleen Blaken näköiseksi ja -oloiseksi.

Nähtäväksi jää vetääkö sarja vertoja O.C.:lle joka on yksi mun kaikkien aikojen suosikki-tv-sarjoista :)

Piperr
Celestia

Nähtäväksi jää vetääkö sarja vertoja O.C.:lle joka on yksi mun kaikkien aikojen suosikki-tv-sarjoista :)

Jep, samaa minäki pohdin omalla kohallani! Eka mietin, etten kyllä todellaka ala tätä seuraamaan (ketutti, kun tuo Perhesiteet jäi nyt pois), mut ehkä mä sittenkin alan. Kuitenki nyt O.C.:n jälkeen olen nimittäin sit ruokkinu mun tommosten sarjojen nälkää katsomalla MTV:ltä kaikki mahdolliset Laguna Beachit, The Hillsit ja Newport Harbourit.. [size=9]Ne on paras keino heittää omatkin aivot ihan nollille ja vaan olla ;)[/size]

Celestia

Noniin, eka jakso katsastettu, mutta.. En oikeen vielä osaa sanoa että mitä mieltä oon, jätti aika neutraalin olon toi pilottijakso (ei ehkä kauheen hyvä juttu sillä pilotin on yleensä tarkotus koukuttaa ihmiset sarjaan).. Mutta koska en yleensä halua tuomita mitään sarjaa yhden jakson perusteella, niin aion katsoa viikon päästä seuraavankin jakson ja muodostaa sitten tarkemman mielipiteen tästä.
Valitettavasti O.C.:n kanssa en sitten bongannutkaan kauheesti yhtäläisyyksiä, toisin kun etukäteen kuvittelin. Danin huumorintaju on kyllä samaa luokkaa Sethin huumorin kanssa, mutta muuta en juurikaan huomannu.

Jakson tapahtumia oli aika paljon kopioitu suoraan kirjasta, mutta huomasin myös useita juttuja jotka oli ihan eri lailla kuin mihin lukiessa tottui. Esim. Jennystä oli tehty siro ja pikkuinen blondi, kun taas kirjoissa hän on kurvikas ja omistaa ruskean kiharapehkon. Tuo yhtenä esimerkkinä.. Mutta katsotaan nyt, ehkä ens jakson jälkeen osaan sanoa enemmän :) Ei tää mitenkään huonoltakaan vaikuttanut, mutta sanotaan nyt näin että odotin vähän enemmän kirjojen ja lähtöasetelmien perusteella :)

amnika

Minullakin tuli katsottua nyt sitten ensimmäinen jakso ja itse kyllä pidin paljon. Uskon että se vielä paranee kyllä vielä, mutta minulla jäi nyt jo hyvä fiilis sarjasta. Joten aijon kyllä ruveta seuraamaan :P

[size=9]...ensi maanantaita odotellessa ;D ...[/size]

sense

mä kyllä tykkäsin :D tosin tämä on juuri tuota aivot narikkaan -kategoriaa, joten hyvä fliitti alkuviikkoon. tästähän voi seurata vaikka minkälaisia juonenkäänteitä, joten niitä odotellessa..

[size=9]btw amnika, se tulee tiistaisin ;)[/size]

tata

Ei tää eka jakso mua mitenkään koukuttanu. Mut eka jakso on yleensä semmonen, et siinä ei oikein pääse mukaan kuvioihin, nii pitää se toinenki jakso katsastaa. Sen jälkeen sit osaa paremmin tehä päätöksen siitä, teilaako sarjan vai jatkaako kattomista :P

Msuh

Äh, minulla on vieläkin Gossip Girlin ensimmäinen jakso katsastamatta, tuolta se löytyy digiboksin kirjastosta :D Jonkun mainoksen siitä tänään näin, eikä se kyllä kovin houkuttelevalta vaikuttanut :roll:

tata
Msuh
Jonkun mainoksen siitä tänään näin, eikä se kyllä kovin houkuttelevalta vaikuttanut :roll:

Mulla sama, mut aattelin silti kattoo ainaki tokan jakson, tietääpähän mihin suuntaan sarja kehittyy :P Kirjat voittaa kyl yhen jakson perusteella kirkkaasti :roll:

Veera

Mä en kyllä ees kattonut sitä eka jaksoakaan kun jotenkin jäi mainonnasta sellanen kuva että se on liian "teinisarja" mun makuun. Ja kun sitä vielä mainostettiin OC:n tyyppisenä enkä voinut sietää OC:tä :? .

Mutta oliko se sitten hyvä?

Disaster

Jei, tulee tänään, on tässä viikko jo odotettukkin :lol:
Mä pidän erittäin paljon O.C.:sta, ja tääkin vaikutti jo ekan jakson perusteella sellaselta, että jään koukkuun ja pahasti. :D Oli muuten upeita vaatteita niillä hahmoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat