Kokemuksia intiasta? :) - Viihde ja kulttuuri

saj^

Onkos ketään foorumilaisista käynyt Intiassa? Mitä sieltä kannattaa ostaa ja mitä ei? Minkä hintaista siellä on esim. ruuan suhteen? Kertokaa myös ihmeessä omia kokemuksianne, olisi mukava kuulla ennen kun itse sinne lentelen (7.2) :)

Kommentit (4)

SKM

Minnekäs päin Intiaa olet lähös? Oon käynyt Intiassa Goassa joskus muutama vuosi sitten. Aluksi täytyy tietysti kehua että oli tosi kaunis paikka ja ihmiset erittäin ystävällisiä. Seuraavaksi varotan, että kannattaa katsoa tarkasti mitä suuhunsa pistää. Siellä tarttuu helposti kaikkia pöpöjä ruuista :(

Uimaranta oli tosi ihana, mutta valitettavasti siellä ei oikeen jaksanut olla, koska ympärillä pyöri jatkuvasti yli-innokkaita kaupustelijoita. Ei auttanut millään vaikka kuinka yritti sanoa ettei ole kiinnostunut heidän koruistaan tai muusta vastaavasta krääsästä. Tämän takia itte vietinki enemmän aikaa hotellin uima-altaalla, niin ankealta kuin se kuulostaakin. Jos sua ei häiritte edellämainitut takiaiset niin ehottomasti kannattaa rannalla olla.

Rannalta löyty myös paljon pieniä ruokapaikkoja/baareja joista sai jotain pientä suolasta (tehtiin oikeen vertailu että mistä sai parhaat ranskalaiset :D). Niin ja kuten ehkä tiedätkin niin lehmä on Intiassa pyhäeläin, ettei kannata säikähtää jos niitä kävelee biitsillä vastaan. Myös paljon kulkukoiria ja -kissoja näkyi rannoilla.

Intiahan on halpa maa, joten kyllä sieltä kannattaa ostaa mitä nyt mieleistä löytääkin. Käytiin ostoksilla oikeestaan vaan basaarialueilla, ja sieltähän löytyy kaikenmaailman feikkituotteita halvalla ja tietysti myös paikallisia käsityöntuotoksia. Suosittelisin ainakin koruja katselemaan, sillä kyllä sieltä kaikkien rihkamien keskeltä ihan kauniitakin löytyy. Ja kauniita uniikkeja huiveja ja liinoja ostin itse myös.

Ruokaa en suosittele basaareista ostamaan. Lihat ja kalat seissy päivät pitkät siellä kuumassa ja saastassa. Oikeen bakteerien unelma. Muutenki hieman epäilyttävän näköstä kamaa. Paikallisten "alkojen" hintatasosta en osaa sanoa mitään, koska vierailuni aikana ei ollut liiemmin kiinnostusta viinaksiin.

Kuten jo mainittinkin niin paikalliset ovat erittäin mukavia ja ystävällisiä. Tulevat mielellään juttusille, neuvovat ja auttavat kohteliaasti jos pyytää. Ovat tottuneet jo suomalaisiin turisteihin, sillä heikäläistenkin sanavarastosta löytyy "kiitos kiitos", "hyvää päivää", "osta halpa hyvä" jne. Lopuksi vielä varotan polttavasta auringosta, vaikka ehkäpä siitä oletkin jo tietoinen. Suomalainen iho ei välttämättä tykkää hyvää joten kunnon kertoimet rasvoihin. En tosin tiiä kuinka lämmin Intiassa on helmikuussa, mutta varmasti lämpimämpi kuin täällä :)

saj^

Pohjois-Goalle olen menossa. Kiitoksia kauheesti vinkeistä. On varmaankin pieni kuttuurishokki kun sinne menee,kun ei ennen ole ollut missään Ruotsia kauempana. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat