Uutta musiikkia kokoelmiin - Viihde ja kulttuuri

marimma

Joo ja sitten Mikseristäkin kannattaa suositella kun löytää sieltä jonkun hyvän ;)

Mikserissä on mm. Alipaine, Edorf, Häntä, ISK, Joni Helminen, LUNK, Pyhimys, Selvitystila, Smp, Tee Tee, Ungalo, Universio, Wilhelm ja Ville Kuitunen sellasia mitä mä kuuntelen :)

Täytyy sanoa etten osaa luokitella noita mihinkään. Mut ISK on suomi hip-hoppia ja Joni Helminen vähän balladia. Muut on sitten Rock/pop/hiphop akselilta :)

Kommentit (12)

Miss Blood

Tähän vois olla hyvä laittaa tällanen sivu kuin http://www2.mikseri.net/ (vaikka monet varmasti tietää tän :) ) Ite oon monia kivoja ja tuntemattomia, suomalaisia bändejä tuolta löytäny ja sieltä tosiaan löytyy jokaisesta musiikkikategoriasta bändejä/artisteja. Esimerkkinä voisin sanoa sellaisen bändin kuin Frostburn. Kyseessä on raahelainen bändi ja musiikki kuulostaa hyvin paljon Charonilta, sillä laulajalla on hyvin saman tyyppinen ääni. Eli musiikki on sellasta raskasta rockia (?)
Sitten muita hyviä bändejä (en sitten tiedä kuinka suosittuja tosiaan Suomessa ovat) on End Of You (tätä en kyllä osaa kategorisoida, sellasta rauhallisen melodista ja melankolista rockia) http://www.endofyou.net/index2.php tuossa on heidän kotisivut ja Morian (myös sellasta rockia, radiosta on kuulunu hyvin paljon biisi Away from the sun) http://www.morianband.com/ ja heidän kotisivunsa tuossa.
Tässä näin ensi alkuun :)

xaz

Jeah, muistan ku sain mesessä kaverilta kolme Bleakin biisiä (Crossword, Slide away & Smoke), ja ne ei ollu silloin oikein vielä pinnalla, tää tyyppi oli Bleakin perustajan kaveri :P ja ahkera poika markkinoimaan bändiä :wink: niinniin en muista sitte oliko Bleak sitte aikoinaan myös Mikserissä vai mikä oli meininki.. outoa sinänsä et mulla jäi ne vanhat biisit vanhalle koneelle, mut samat biisit mulla on silti tälläki koneella :-s ja toi Crossword on nimenomaan se "alkuperäinen", koska radiossa ainaki sitä on soitettu hieman erilaisena versiona :-k

mut nyt tuli kyllä niin OT ettei paremmasta väliä! sori! 8-[

marimma
Miss Blood
Mulla olikin tuo Frostburn esimerkkinä, taisin vaan vahingossa kirjottaa sen sillä tavalla, ettei sitä hoksaa :D

mä en ainakaan hoksannu :oops:

Miss Blood
marimma
Joo ja sitten Mikseristäkin kannattaa suositella kun löytää sieltä jonkun hyvän ;)

Mulla olikin tuo Frostburn esimerkkinä, taisin vaan vahingossa kirjottaa sen sillä tavalla, ettei sitä hoksaa :D

Poppins

Olis kiva löytää uusia bändejä ja uusia biisejä kuunneltaviksi. Alkaa herkästi samat alati soivat biisit kyllästyttämään.

Suositellaan omia löytöjä niin pääsee useammat niistä nauttimaan. :D Lisätään vielä perään mihin genreen kipaleet kuuluvat ja/tai millaiseen tunnelmaan musiikki sopii.

Ja sitten sanon jo nyt, että joku toisen mielestä umpikuunneltu ja -tunnettu biisi voi olla toiselle täysi uutuus, joten ennakkoluulottomuutta, ystäväiset!

Itsepä suosittelen kaikille lämpimästi Sigur Rós -nimistä artistia (vai bändiä?) Kaunista ja rauhallista rentoutusmusiikkia, sopii myös taustamusiikiksi romanttisiin iltoihin rakkaan kanssa.

Miss Blood
marimma
Miss Blood

mä en ainakaan hoksannu :oops:

No mun kirjoittamiset saattaa välillä olla epäselviä, joten en pidä ihmeenä :) [size=8]Vaikka kirjoitin kyllä tuohon ekaan tekstiini, että esimerkkinä voisin sanoa sellaisen bändin kuin...[/size]
Mutta nyt on tuokin kuitenkin selvinnyt :D

xaz

No jos vaikka ihan aiheesta alkais.. 8)

Ei mitenkään kauheen uus bändi, enkä itsekään ole tätä ihan vasta löytänyt, mut käsittääkseni tää on vähemmän tunnettu, eli Gåte. Norjalaista rokkia :P tai Amoc, inarinsaamelaista räppiä (löytyy myös Mikseristä)

Imogen Heap, tykkään oikein kovasti ?

Sadetanssi, tykkään myös

ei kaiken tarvii olla niinkään uutta, ei kai noista mikään oo mitään uutta :) mut ku tietää vaikka tasan yhen hyvän biisin joltain vähemmän kuunnellulta esittäjältä, niin ettii lisää, muutki biisit mitä ei vain oo ennen kuullu voi olla yllättävänki hyviä :)

Msuh

Täällähän on tällainenkin ketju, nostan :)

Tässä muutama oma suosikki...

Belle & Sebastian:
> Letkeää musiikkia, joka saa ainakin minut aina hyvälle tuulelle. Suosittelen biisejä Funny little Frog ja Expectations.

Radiohead:
> Aika masentelumusiikkia, sopii lähinnä syysiltoihin. Karma Police:n esimerkiksi suosittelen kuuntelemaan.

Leevi and the Leavings:
> Leevithän nyt kaikki tietää, mutta heidän sanoituksensa vain ovat jotain niin mahtavaa! :D

Damien Rice:
> Ihania herkistelybiisejä, hyvä kuunnella kullan kanssa kynttilän valossa. Miehellä on mahtava ääni ja oikeasti lahjakkuutta säveltäjänä. Suosittelen kappaleita I remember ja Cannonball

Phoenix

Toi Frostburn on todella tuttu (kaverin exä on soittanut siinä).... :)
Minä liputan seuraavia:
- Thunderstone
- Poison Black
- Chained
- Charon
Eli vähän raskaampaa ja ihan kotimaisia ovat, varsinkin pari viimeistä ovat (ainakin osittain) kotikylän poikia.

Ja vielä: Killing Joke. Taitaa olla jenkki-pumppu, mutta väliäkö tuolla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat