Twin Peaks - Viihde ja kulttuuri

Lukretia

Viittiskö joku tiivistetysti kertoa, mitä lopussa tapahtui (viimeisessä jaksossa)? Nukahdin sohvalle kesken kaiken.

Sivut

Kommentit (36)

Coleen

Mua raivostuttaa niin paljon kun mtv3 lopetti sarjan näyttämisen kesken ja siirty pelkästään subtvlle :x ja meillä kun ei näy subtv eikä muutkaan kaapelikanavat :x

archadia

Oikeesti mistä ihmeestä noita ekan kauden suomenkielisillä teksteillä olevia bokseja vois ostaa/tilata? Kaipaillaan meinaan siskon kanssa sellaisia. Mulla on se Tuli kulje kanssani- leffa. Kannattaa ehdottomasti perehtyä siihen ellette ole vielä ehtineet.

pikkupeikko_

Oi ihanainen Twin Peaks, johon hurahdin viimeviikolla ja katslein keskiviikkona putkeen tähän astiset jaksot. En ole ennen katsonut sarjaa enkä nähnyt aiempia kertoja kun sarja lähetään uusintana.
Onko muita Twin Peaksin katsojia? Oletko katsonut sarjaa aikaisemmilla näyttökerroilla? Kuka on lempihahmosi? Miksi inhoat sarjaa? Ja ennen kaikkea: kuinka monta jaksoa niitä kaikenkaikkiaan on? Olin kerran kuulevinani että jaksoja on peräti 30.

Klara

Twin Peaks on yksi mun lempisarjoista. Katselin sitä ensimmäisen kerran v. 2000 kun se tuli viimeksi uusintana ja silloin hurahdin siihen. Nyt tänä vuonna katoin ensimmäisen kauden, mutta toiselta kaudelta on jäänyt jaksoja välistä. Itse asiassa tää toinen kausi ei ole mun mielestä yhtä hyvä kuin eka, tosin harmittaa silti, että tokaa kautta on nyt jäänyt näkemättä, koska sekin oli mielestäni hyvää katseltavaa. :)

Twin Peaksissa muhun vetoaa sarjan arvoituksellinen tunnelma ja juoni, omalaatuiset henkilöhahmot, sarjan upea musiikki...

Mun lempihahmot on Laura ja Audrey. Audrey on vain niin mahtava! :P Ja Lauralla on niin paljon salaisuuksia sen kauniin pinnan alla ja sen surullinen elämä ja kohtalo koskettivat.

Ykkoskauden boksi löytyy (kakkosen hankin ehkä). Leffa löytyy multa kans ja siitä tykkään myös. Kertoo Lauran viimeisestä elinviikosta eli ajalta ennen sarjan tapahtumia. Tosin ekan n. puolituntisen agenttijutut olis voinut jättää siitä pois. Se leffa on aika synkkä ja surullinen. Ja ei välttämättä uppoa jos ei ole Twin Peaks fani.

Ja jaksoja on mun mielestä tosiaan n. 30.

Lukretia

Aloin katsoa nyt ekaa kertaa ihan kiinnostuksesta, sillä onhan kyseessä sellainen kulttisarja. Ei nyt mitenkään saanut minua haltioihini, mutta katsoohan sitä jo ihan yleissivistyksen vuoksi. Ja minua ihmetytää edelleen se, miten Sinkkuelämää-Trey, keski-ikäinen impotentti narri, voikin olla niin komea ja symppis mies Twin Peaksissa. :lol:

Klara
babygirl
Minä oon kyllä kanssa hurahtanut Twin Peaksiin. Mutta lukekaas tää: http://www.subtv.fi/sivusto.shtml/ulkomaiset_ohjelmat/twin_peaks/taustaa... Kuka tappoi Twin Peaksin?

Joo mä oon lukenut tuon joskus ja tää varmaan vaikutti mullakin siihen miksei toinen kausi uponnut niin hyvin kuin eka:

"Ainakin jälkimmäiseen syyhyn löytyy selityskin: ohjaaja David Lynch joutui toisen tuotantokauden aikana pois sarjan parista, sillä hän työsti samaan aikaan Villi sydän elokuvaansa. Tuuraavien käsikirjoittajien ja ohjaajien jälki oli kaukana Lynchin ja Frostin yhteistyöstä, josta katsojat saivat ensimmäisen tuotantokauden aikana nauttia"

Vanilja

Mä kiinnostuin siihen sarjaan sen jälkeen kun katoin Lynchin Muloholland Driven. Ja kiinnostuin samalla muistaki Lynchin elokuvista. En oo tosin vielä saanu aikaseks katsoon muita :D Älkää vaan paljastako juonesta mitään, mä kun en oo vielä sarjaa kattonu jaksookaan.

pikkupeikko_

Siis hetkonen, onko nämä nyt näytettävät jaksot jo sitä toista kautta? Eli sarja loppuu pian? Pitäisi varmaan olla surullinen, mutta oikeastaan kun mun sormet syyhyää niin kovasti tietää että kuka tappoi Laura Palmerin, niin odotan sitä loppuratkaisua kovasti. (Toivottavasti sellainen siinä on ja myös että mitä pölkkyrouvalle ja muille twin peaksin kummajaisille sattuu.)

Ensi alkuun en pitänyt Audreysta yhtään, mutta tällä hetkellä neiti Horne on ehdottomasti lempihahmoja, samoin olen kääntynyt kelkkani Nadinen suhteen. Edillä oli niin loistava ilme kun Nadine virkosi muutama jakso sitten sen itsemurhayrityksensä jälkeen sairaalassa ja kertoi ryhtyvänsä huutosakin johtajaksi "sitä on vain kerran elämässään 18-vuotias!"

ja se että niitä liikennevaloja ja palmereiden kattotuuletinta näytetään - mitä salaisuuksia niihin liittyy? ja jos joku tietää, niin voisiko kertoa että miksi sen Leland Palmerin hiukset muuttui yhtäkkiä tummanharmaista valkoisiksi? en nähnyt sitä jaksoa, jossa tää muutos tapahtui?

Se musiikki on tosiaan niin loistava! Ja sillä niiden kappaleiden laulajalla on twinpeaksin tunnelmaan juuri sopivan eteerinen ääni. :D

Klara
pikkupeikko_
Siis hetkonen, onko nämä nyt näytettävät jaksot jo sitä toista kautta?

Ne ovat. MTV3 ilmoittaa kyllä nyt, että sarja muka siirtyy ensimmäisen tuotantokauden jälkeen Subille kokonaan, mutta oikeasti 2. kauden ensimmäinen jakso oli se missä Cooper oli ammuttuna hotellihuoneessa ja se jättiläinen tuli sille juttelemaan. Siis eka kausi loppui ajat sitten.

pikkupeikko_
ja se että niitä liikennevaloja ja palmereiden kattotuuletinta näytetään - mitä salaisuuksia niihin liittyy? ja jos joku tietää, niin voisiko kertoa että miksi sen Leland Palmerin hiukset muuttui yhtäkkiä tummanharmaista valkoisiksi? en nähnyt sitä jaksoa, jossa tää muutos tapahtui?

Mun mielestä siihen kattotuulettimeen ei liity periaatteessa mitään sen kummempaa, on vain sellainen ahdistuksen luoja tai vastaava. Eikä niihin liikennevaloihin myöskään. Niille Lelandin hiuksille oli muistaakseni jokin selitys, mutta en saa mieleen.. Yhdessä yössä ne kumminkin muuttuivat

pikkupeikko_
Se musiikki on tosiaan niin loistava! Ja sillä niiden kappaleiden laulajalla on twinpeaksin tunnelmaan juuri sopivan eteerinen ääni. :D

Todellakin sopii. :) Itellä sekä leffan että tv-sarjan soundtrackit ja ovat kyllä olleet ahkerassa kuuntelussa. Sen laulajan eli Julee Cruisen omia biisejä pitäiskin latailla.

ynnej

Sillon kun Twin Peaksia alettiin taas näyttää, niin mä katoin aika montakin jaksoa mut sit se jotenkin vaan jäi. Mua vaan ärsyttää se, et juteltiin yhden kaverin kanssa siitä sarjasta, niin se vaan sano jotain et "ei ois uskonu et se ja se tappo sen Lauran". Jee kiitti vaan! Voi kyl olla et se ei itekään muistanu oikeeta tappajaa, joten jos joku tietää niin mullekin saa kertoo yksärillä kuka sen tappo :)

Vanilja

Tuo kattotuuletin kuitenki näkyy myös Mulholland Drivessa, ja siitä on oma tulkinta.

Tyhmää kun nettikaupoissa toi eka tuotantokausi on 29 euroo. Tietääkö kukaan saisko sitä mistään halvemmalla?

Klara
Vanilja
Tuo kattotuuletin kuitenki näkyy myös Mulholland Drivessa, ja siitä on oma tulkinta.

Aijaa. Mä oon kattonut Mullhollandin joskus nelisen vuotta sitten enkä muistanut ollenkaan tota. Pitäis muutenkin kattoa se uudelleen, kun mulla meni siitä ekalla kerralla noin puolet yli hilseen. Ja siinä DVD:llä taitaa olla jotain Lynchin vinkkejä leffan arvoituksen ratkaisemiseen. Niitä en ole myöskään tsekannut.

Vanilja

Tyhmää kun nettikaupoissa toi eka tuotantokausi on 29 euroo. Tietääkö kukaan saisko sitä mistään halvemmalla?

Huuto.netistä itse ostin joskus ja nyt siellä näyttäis olevan halvin 1. kauden boxi hintaan 19,50, mutta siinä on jo yksi huuto ja tuohon päälle tulee postikulut. Ja tuossa ei ole suomitekstejä. Niitä suomitekstillisiähän on jo myynnissä. Silloin kun omani ostin, niin suomiteksteillä ei ollut saatavilla, mutta kattelen sitten enkkuteksteillä.

EDIT: lisäilin vähän

pikkupeikko_

Voi harmi, just se jakso jossa Cooperia ammuttiin ja jättiläinen kyläili on jäänyt näkemättä. :( Siinä jaksossa oli ilmeisesti enemmän siitä Ronettestakin, eikös se siinä nähnyt sen tappaja-Bobin? Semmonen yhden tuotankauden boksi olis kyllä kiva, saiskohan niitä jostain videovuokraamosta. Olen sen verran säikky, etten tykkää katsella Twin Peaksia yöllä. Mutta tästä lähtien se on kai pakko, koska paikalliset videodigiboksi-viritelmät ei toimi. :(
Harmi, että toi sarja ilmeisesti sitten loppuu kuin kananlento. :? Olispa siinä kunnollinen lopetus, semmonen jonka se kaheli David Lynch Mark Frosteineen olisi kirjoittanut. (Ja tietysti loppuratkaisu jossa kaikki selviää...)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat