Miten vietät joulun? - Viihde ja kulttuuri

nsku

Mie rakastan joulua! :D Ihanaa, kun sitten jossain vaiheessa alkaa tulla joulukoristeita kauppoihin ja soi joululaulut radiosta ym.
Tämä joulu on ensimmäinen joulu, joka vietetään kullan kanssa yhdessä! Ollaan miun vanhempien luona. Käydään haudoilla, syödään maha täyteen jouluherkkuja, avataan lahjoja ja käydään joulu saunassa<3
Ostan ihan parille ystävälle lahjan, vanhemmilleni ja sitten siskolle ja poikaystävälle, kortit teen sitten vähän useammalle! Oon yleensä aivan surkea tekemään itse kortteja, mutta teen ne silti :D ne onkin sitten aina aika surkuhupaisan näköisiä :D Sitten joulu perinteeseen kuuluu myös, että tehdään kunnon joulusiivous ennen joulua! Sekä syödään paaaljon joulutorttuja ja juodaan glögiä!

Sivut

Kommentit (112)

yannah

joulukuun 20 paiva meilla on lento suomeen. mennaan joensuuhun mummille johon tulee sitten sukulaisia ja yhdessa ollaan. syodaan ihania suomalaisia joulu ruokia, koristellaan kuusi ja availlaan lahjoja. ja tietty ollaan jotain lumi sotaa ulkona. joulu paivana meen helsinkiin mun faijalle koska pitaa sitakin nahda joskus, oon siel kuitenkin vaan sen yhden paivan koska haluun olla joensuussa mummilla koska taal asuu mun kaikki suomalaiset kaverit. sitten tammikuun 2 paiva back to crete.

jotain lahjoja oon ostanu ja ne on samalla vahan niinku tulisia. jotain kivaa mita ei suomesta saa. sukulaiset tykkaa paljon jos niille tuo jotain oliivi oljya tai ouzoa, ne perinteiset heh.

johnny

En tee joulun eteen mitään kotona, lahjoja tottakai, mutta vain niille tärkeimmille.
Sitten aattona avon molemmilla vanhemmilla pikavisiitti, mun isällä syömässä ja mamman luo illaksi. Kun tule kotiin, niin joulu on taas poissa :D
Joulupäivänä mummon luo sukukahvitukselle.
Vitsi et mä vihaanki joulua! :evil:

Lania

Mun pitäs hankkia jotain vielä äitille, kummitädille ja mummuille. Mitä tollasille keski-ikäsille akkeleille ja käyrille oikein voi antaa :? ois kiva ite tehä jotain mutta en osaa (enkä jaksa), ja kaikki kynttilät ja kahvipaketit yms on vähän superkuluneita. HEI jotkut hyvät kirjat vois antaa mummeleille joo, mutta ei noi kaks muuta ehi lukeen eikä kuunteleen levyjä eikä kattoon elokuvia eikä mitään. Tarttee vaan keksiä jotain.

Mikähän lehti se oli, siinä oli kaikkia aineettomia joululahjoja. Ehkä paras oli "kiireetön puhelu, jossa vastaanottaja saa olla pääosassa" :lol: Annan ton ehkä kaikille, soittelen vaan joka paikkaan ja käsken niitten puhua.

Chocolat

Kotona tähän asti olen joka vuosi perheen kesken. Iltaisin tapana käydä hautausmaalla ja illalla avata lahjat.

Tästä vuodesta saattaa tulla erilainen koska tässä on aikomuksena (toivottavasti mikäli kyseinen asunto vapautuu..) muuttaa joulukuussa yhteen kullan kanssa. Jos näin käy, molemmat kyllä varmasti kotonaan viettävät perheen kesken mutta että illalla olemme sitten kaksistaan omassa kodissa :)

xaz

Mää oon kotonakotona joulun, perheen parissa. Pyhien jälkeen meen kai tätille, et oon uudenvuoden maalikylissä, koulu jatkuuki jo 2. tammikuuta :?

shazzer

Jouluun vielä pari kuukautta mutta voihan sitä pikkuhiljaa alkaa jo odottamaan :wink:

Ennen joulua valmistelen äitin kanssa jotain ruokia
Mulle on tärkeää että sitten jouluna (aattona) kokoonnutaan koko perhe kotiin, eli siis meidän isän ja äitin luo.
Mä olen aamulla eränny kattomaan telkkaria ja lastenohjelmia :D Toi vois olla joku traditio. Kuumalinja ja lumiukko on kyllä ehdottomia!
Sitten me vaan kuunnellaan joululauluja ja käydään saunassa ja tietysti syödään hyvin, vaikka mun mielestä jouluherkut ei ole mitenkään erityisen hyviä (porkkana- ja lanttulaatikot yööök)
Suklaata menee alas paljon!!

k87

mä oon joulun omassa kotona ja mies on omassaan. aattona tavataan varmaan kirkossa ja joulupäivänä mä kait meen niille sit syömään. viimestään tapanina tullaan (tai ainakin mä tuun) omaan kotiin töiden takia.

mutta joulusauna, joulupukki (miellä käy vieläkin :lol: kullannuppujen takia vaan), jouluruuat, joulukirkko, lastenohjelmat (kuuma linja varsinkin :lol:), haudoilla käynti ja lasten ilo lahjoista on juurikin sitä joulua mistä mä pidän :) mä en oikein syty sitä "kauppajoulusta" kun joka kauppa on täynnä jos jonkinmoistra rihkamaa :?

Rasberry

Me käydään jouluaattona aina aamusaunassa! Murun kanssa vietetään mun kotona joulua: heillä on kaikki lapset jo niin aikuisia ja omissa oloissaan, etteivät appi ja anoppi oikein joulua viettele kuin keskenään. Eli käydään meillä aamusaunassa, syödään riisipuurot ja sekametelisopat, katsotaan jouluohjelmia, koristellaan pikkuveikan voimin kuusi jne. Iltamyöhään käydään vasta haudoilla!

Tulispa jo joulu!<3 tai kuluis nyt muutama viikko edes oikein ripeään niin kehtais alkaa jo valmistelemaan pipareita ja muita jouluherkkuja sekä koristeita!

Rahel

Millaisen joulun vietät? Millaisia traditioita siihen kuuluu? Ostatko paljon lahjoja vai et lainkaan? Missä jamassa on joulusiivous? Mitä kaikkee meinaat vielä ehtiä tehdä ennen joulua? Tänne kaikkea jouluun liittyvää. :)

Itse meinaan vihdoin ja viimein viettää aaton ja joulupäivän ihan ypöyksin. Koko syksy oli niin stressaavaa aikaa, etä on ihan pakko saada hengähtää pari päivää ilman, että ympärillä on muita ihmisiä. Aattona käyn varmaan joulurauhanjulistuksessa ja laittelen hyvää safkaa ja käyn iltasella saunassa. Kattelen aattona tai joulupäivänä leffoja ja lueskelen. Ihan rauhallisesti siis sujuu.

Lahjoja ostan vain siskonlapsille. Olin päättänyt olla ottamatta lahjoja vastaan, mutta sen verran ajattelin joustaa, että otan vastaan vanhempien hommaaman digiboxin :wink: .

Ruoka on mulle hirmu tärkee juttu (luonnollisestikin), mutta en nyt oo ihan into piukassa perinteisten jouluruokien perään. Kalaa syön varmasti paljon ja monissa muodoissa; uunilohena, silleinä, graavilohena jne. Rosollin ajattelin syödä tänä vuonna hyytelömuotoisena :D. Ja sitten ajattelin tehdä sellaista kolmiväristä juurespateeta, jos löydän reseptin ja jaksan sitä alkaa duunaan... Pipareita syön, sinihomejuuston kanssa tietenkin, ja suklaata meinaan syödä niin paljon kun napa vetää.

Vielä pitäis siivota jouluks. Ajattelin järkkäillä kaapit ja pestä lattiat ja muuta. Normaalia parempi siivous, mutta en ota siitä mitään stressiä. :D

marimma

Joulu joulu joulu.. Puuh..

Aattona bussilla kotiinkotiin ja joko samana iltana tai heti seuraavana aamuna takaisin kissojen luo. Mennään siis molemmat avokin kanssa. Ei joulukoristeita ei mitään. Kuiva joulu joka mua ärsyttää ihan sikana..

DemonOfTheDay

Kotiin isän luo mennään avokin kanssa vajaaksi viikoksi, pitkästä aikaa koska mä en ole käyny siellä sitten pääsiäisen ja mies ei koskaan. ja samalla sit näen kaikki vanhat kaverit,sisarukset jne. Odotan innolla. Pääsee pois tästä hullunmyllystä sellaseen pieneen tuppukylään mis on tosi hiljasta ja saa vaan olla. Haluisin aattoyönä käydä joulukirkossa kuunteleen Kauneimmat Joululaulut-konsertin ja meinaan syödä mahan täyteen kinkkua ja suklaata ym hyvää.
Mun kurkkua on kuristanu koko syksyn ja tuntuu ettei ilma kierrä keuhkoihin asti ja nyt kun ajattelen joulua ja lomaa niin tuntuu jo hieman paremmalle. Lopullisesti mä huokaisen helpotuksesta kun astun lentokoneesta ulos ja pääsee halaamaan isukkia
O:)
Lahjoja me ei anneta avokin kans kun toisillemme. Päätettiin porukoiden kans et satsataan hyvään ruokaan ja yhdessäoloon, mikä on oikein hyvä suunnitelma. Eipähän tule enää sitä joulustressiä et mitä lahjaksi...ihanaa..menispä ens viikko nopeesti!!!

miu

menen perjantaina kotikotiin ja olen siellä aattoiltaan asti. ehditään käydä läpi kaikki traditiot: joulupuurot, kuusen haku sekä koristelut, jouluruoat, joulurauhan julistuksen kuuntelu, joulusauna, haudoilla käynti, lahjat...

aattoiltana isä kyytii mut poikakaverin luokse ja olen siellä sitten loppujoulun. aiotaan vaan olla ja rentoutua: annetaan lahjat, syödään jouluruokia, käydään kävelyillä, luetaan kirjoja, katotaan leffoja, pelataan pelejä jne. :)

jännittää vähän miten tän joulun järkkäilyn kanssa menee, kun oon aina ennen ollut vaan koko joulun ajan porukoilla..

lahjat ostin tänä vuonna rahapulan takia pelkästään vanhemmille ja poikakaverille, mummulla aion vaan käydä vielä ennen joulua ja viedä jonkun kukan.. yleensä oon panostanut jouluun aika paljonkin korttien askartelun yms. muodossa, mutta tänä vuonna ei oo ollut oikein aikaa, rahaa eikä fiilistä.

nakymaton_ninni

Mun joulut on aina ja ikuisesti ollu niin samanlaisia, että tekis hirveästi mieli viettää koko juhla jotenkin eri tavalla.

Perheen kanssa ollaan joulunpyhät sisätiloissa. Aattoaamuna puurot, sitten sauna iltapäivästä, ateria ja lahjat aika varhaiseen, koska äiti lähtee yöksi töihin. Sitten vain ollaan ja syödään. Ja syödään. Ja syödään.....

Mä oon marraskuun lopusta asti kuurannut eri kohteita, tällä hetkellä on kesken takan jynssääminen pienellä sienellä. Mä en käsitä näitä kummallisia siivouksia, äiti vetää stressiä jos on yksikään kaapinnurkka pyyhkimättä. Itselleni ei olisi mitään väliä, ei sitä joulua tosiaan siellä kaapissa vietetä.

Sit perhe on kauhean kankea minkään uuden suhteen. Tänä vuonna ajattelin tosin pakottaa joulupöytäämme pari hyvää salaattia, jotka tosin jää mun ja äidin syötäväksi. Maustekakkua ja pipareita on jo leivottu, pikkuveli pitää leipomisesta ja sille tuo jouluntulo on vielä tosi tärkeää aikaa, vaikka se ei sitä tunnustais.

JOS saisin valita, viettäisin unelmieni joulua oman rakkaan kanssa jossain kelohonkamökissä hankien keskellä. Syötäis ja lemmiskeltäis, radiosta kuunneltais joululauluja. *huokaus*

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat