Saksikäsi Edward - Edward Scissorhands (1990) - Viihde ja kulttuuri

Abigail

Olen katsonut sen mielettömän monta kertaa, mutta joka kerralla se on yhtä hyvä ellei parempikin. Todella koskettava, hauska ja visuaalisestikin näyttävä elokuva.

Sivut

Kommentit (26)

Shandy

Hih, en oo leffaa kattonut mut pienenä luin jostain lehdestä että ton leffan nimi olis "sEksikäsi edward" ja en sen takia uskaltanut kattoo sitä kun aattelin et se on joku "aikuisten elokuva". :lol:

Lucrezia

[color=red][/color]
HEI SIIS AIVAN PARAS ELOKUVA IKINÄ!!! [color=black][/color] Mä oon nähnyt sen varmaan sata kertaa, mutta aina katson uudestaan kun se tulee telkkarista ja kuuluu ihan mun lempparileffojen kärkikaartiin.
Melko primitiivinen tosin, mutta jotenkin aivan ihana. En hirveesti Deppistä tykkää normaalisti, mutta Edwardina ihan huippu roolisuoritus. Mulle tulee aina sellanen sääli sitä Edwardia kohtaan ja siis vitsi... aivan mahtava elokuva :)

nakymaton_ninni

Mä en voi kattoa sitä elokuvaa ollenkaan koska mulle tulee niin paha mieli siitä. Mielestäni yhdenkään olennon ei tulisi viettää ikuisuutta yksin.

Toisaalta, Edward ei ole ihminen. Mutta silti... :(

Lumi~
Shandy
Hih, en oo leffaa kattonut mut pienenä luin jostain lehdestä että ton leffan nimi olis "sEksikäsi edward" ja en sen takia uskaltanut kattoo sitä kun aattelin et se on joku "aikuisten elokuva". :lol:

totaalinen repeäminen :lol:

Carla

Ohjaaja: Tim Burton
Pääosissa: Johnny Depp, Winona Ryder, Dianne Wiest, Kathy Baker, Robert Olivieri, Vincent Price
Kesto: 100 min
Genre: Draama, Fantasia

SPOILAUS VAROITUS
Katsoin elokuvan eilen ja rakastuin siihen täysin. Lyhyesti: elokuva alkaa kun Avon-tuotteita myyvä perheen äiti sattuu epäonnistuneen kauppareissun jälkeen suuntaamaan linnan porteista sisään uuden asiakkaan toivossa. Pimeästä linnasta hän löytää omituisen nuoren miehen jolla on sakset käsinään. Ujosta kummajaisesta tulee perheen uusi asukki, joka sulattaa pian koko naapuruston sydämet. Vaikka Edward on erityinen, hän ei kuintenkaan sopeudu tähän ah-niin-täydelliseen amerikkalaisperheidylliin. Tästä seuraa kyyneleitä.SPOILAUS PÄÄTTYY

Mitä mieltä olette ihmiset tästä elokuvasta? Te jotka olette sen katsoneet? Minusta elokuva on omaperäinen, eikä pyri millään lailla realistisuuteen, joten pilkunviilaajat älkööt vaivautuko. :lol: Edward oli kaikin puolin ihana ja sympaattinen nuori mies, todella ihanasti toteutettu!

Muiden mielipiteitä olisi kiva saada, ruusuja tai risuja!

Laura20

[color=indigo]Oih, niin ihana elokuva. :wink:

Katsoin kyseisen leffan ensimmäisen kerran ollessani n. 10 vuotias. En silloin keskittynyt kovinkaan elokuvaan, enkä muistaakseni tykännyt siitä yhtään. Syynä ehkä se, etten tajunnut juonta tms. ja keksin muuta mielenkiintoisempaa tekemistä. Nyt kuitenkin kun katsoin sen yli 10 vuoden tauon jälkeen, se sulatti sydämeni. Edwardin hymykin oli jo niin syötävän suloinen.

Lopussa mua henkilökohtaisesti häiritsi se, ettei se.. Hmm. Mikä sen perheen tyttären nimi oli? No, kuitenkin. Kun tämä tytär ei myöhemmin mennyt käymään Edwardin luona. Olisin halunnut, että Edward olisi saanut oikeat kädet ja että he olisivat yhdessä eläneet elämänsä onnellisesti loppuun asti. Nainenhan tietysti olisi kuollut ennen pitkää, koska Edward oli ikinuori. Tai, ehkä parempi, ettei elokuvassa ollut se peruslässynlässyn-loppu.[/color]

:roll:

agentti

Katsoin ekan kerran joskus tosi pikkusena ja oon nähny ainaski 5 kertaa. Yks lempielokuvista, mutta en halua katsoa liian usein, koska on niin surullinen.
Mut ihana leffa. :)

Vanilja

Mä katsoin sen vasta muutama viikko sitten ekaa kertaa. Oli aika hyvä. Loppu vaan oli niin surullinen :cry:

Paras kohta oli se kun Edward yirtti syödä niitten saksien kanssa :lol:

riskisattuma

Rakastan kyseistä leffaa. Surullinen ja herkkä tarina. Ja Johnny Depp on taas näytellyt roolinsa loistavasti. Upeaa. Hän vain osaa :)

*Johnny Depp-fani, nähtynä 21 leffaa häneltä :lol: *

dyingbride

oih, se on ehdottomasti mun lempielokuvani! harvoin mä itken, mutta aina kun ton katon alan pillittämään ja sisäinen ääni huutaa "että sä olet naurettava ja tyhmä!". mutta kun se on niin surullinen!
yleensäkin tim burtonin leffat ovat parhaita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat