Tarja Turusen uusin cd - Viihde ja kulttuuri

gina

Voisikohan joku mahdollisesti auttaa, kun äidilläni on pian synttärit, ja lupasin polttaa lahjaksi tarja turusen sen uuden joulu-cd:n, mutta en onnistunut siinä. Käytän DC++:aa, ja se ei löytänyt sitä, poikaystävänikin yritti ladata sitä mutta ei onnistunut.

Muuten ostaisin varmaan aidon cd:n mutta opiskelijana ei rahat riitä kalliiseen levyyn :lol:

Jos jollain joka lukee tätä viestiä nyt olisi tää tarja turusen cd koneella, niin voisiko millään olla niin ystävällinen että lähettäisi vaikka mesessä sen mulle :?: Tää olis mulle todella tärkeää koska en keksi mitä muuten annan äidille lahjaksi, tilillä näkyi tänään olevan rahaa 0.95e, että en taida mitään huippuhyvää lahjaa saada :D Kiitos jollekkin jo etukäteen jos jaksaisi vaivautua!

Sivut

Kommentit (38)

Miffy

Täällä ei ole ennen pidetty kovin korrektina puhua noista ohjelmista, mutta... dc++ ei kai ole kovin hyvä. Oon kuullut, itellä ei siitä kokemusta ole. Mut joo, en voi auttaa :)

Lania

Mä en osannu ladata dc++:aa ja kazaa lakkas (onneks) toimimasta, joten musta tuli kuuliainen kansalainen :lol: mut et nou help täältäkään.

Maruchka

DC++ on ihan ok, jos on joku vanha versio siitä, noista uusista en tykänny yhtää :? Niinpä mäkin olen kuuliainen kansalainen Lanian kanssa :mrgreen:

Ja se nyt on ihan mahdollista, että se ei löytänyt, koska vastahan se ilmestyi. Tai sitten teidän liittymän asetukset ei ollut kohdallaan, etkä ollut active-lataaja.

Miffy

dc plusplussassa on muuten sit mun mielestä sellanen ominaisuus, et mitä lataat sen laitat myös ladattavaksi. En tiedä onko siitä sinänsä mahdollista joutua ongelmiin, mutta esim. Nicotinessa tota ikävää piirrettä ei ole.

marimma
Miffy
et mitä lataat sen laitat myös ladattavaksi

HÄH?! :?
DC:ssä riittää että jaat vaikka edes 200mt ja nekin voi olla jotain netistä koneelle tallennettuja pieniä valkeita neliöitä. Tai voit jakaa jonkun isomman tekstitiedostonkin esim. Kukaan ei pakota jakamaan suuria määriä. Sun jako määrä vaikuttaa vaan siihen mihin hubeille pääset sisään..

Miffy

Siis en tiiä tosta yhtään enempää enkä todellakaan tiiä mikä on hubi tai mitään :D Miehen kans kun vaan noista tossa yks pvä puhuttiin, kun mietin et onkohan se ihan turvallista tuolta latailla, niin se sano et dc++ (jos nyt sit muistan oikeen ton nimen) on sellanen ohjelma, josta lataamalla samalla automaattisesti jotenkin niinkun laitat jakoon sen mitä lataat. ääh. En tiä tästä enempää :lol: Mut ei vaan kuulostanu hyvältä.

Kepatäti
Miffy
Siis en tiiä tosta yhtään enempää enkä todellakaan tiiä mikä on hubi tai mitään Miehen kans kun vaan noista tossa yks pvä puhuttiin, kun mietin et onkohan se ihan turvallista tuolta latailla, niin se sano et dc++ (jos nyt sit muistan oikeen ton nimen) on sellanen ohjelma, josta lataamalla samalla automaattisesti jotenkin niinkun laitat jakoon sen mitä lataat. ääh. En tiä tästä enempää Mut ei vaan kuulostanu hyvältä.

DC++ toimii periaatteella "mitä enemmän jaat, sitä enemmän pystyt lataamaan". Sen saa ihan itse päättää, mitkä tiedostot itsellä on jaossa vai onko mitkään (tosin tosta en oo varma, pystyykö olla yhtään mitään jakamatta), mikään ei siellä mene automaattisesti jakoon. Se taas sitten, kuinka paljon sulla on "jaettavana" vaikuttaa siihen, kuinka monelle hubille pääset. Hubit on vähän niinku sellasia irc-kanavan tyylisiä sillä erotuksella, että näiltä hubeilla olevilta ihmisiltä pystyt lataamaan niitä tiedostoja. Hubi pystyy itse määrittämään rajansa esim. että pitää jakaa 3 gigaa tavaraa, että edes pääsee ko. hubille. Tietenkin sitten, mitä enemmän itse jaat, sitä isommille hubeille pääset ja sitä enemmän voit löytää kaikkea.

Eikä lain kannalta katsottuna enää ole merkitystä lataatko vai jaatko, kummatkin ovat laittomia keinoja ja rikkovat tekijänoikeuksia, josta seurauksena voi olla suuret maksut ja taitaapi vissiin kahden vuoden vankeusrangaistuskin olla mahdollinen.

Miffy

Jaaaaa jaa kiitti :) No sit tais olla väärää tietoo mun miehelläkin, pitänee kysästä silt uudestaan :) En mä kyllä lataamista aio lopettaa, sielt saa niin mukavan kätevästi musaa ämpeekoloselle. Ja kyl mä silti ostan tiettyjen artistien levyt :)

dana

Oletko kokeillut löytää kirjastosta kyseistä cd:tä? Kirjaston tallenteista, kun on laillista ottaa kopio kotikäyttöä varten ellei siinä ole suojauksia.

*Sandy*
Kepatäti

Eikä lain kannalta katsottuna enää ole merkitystä lataatko vai jaatko, kummatkin ovat laittomia keinoja ja rikkovat tekijänoikeuksia, josta seurauksena voi olla suuret maksut ja taitaapi vissiin kahden vuoden vankeusrangaistuskin olla mahdollinen.

Mä taas oon käsittäny niin, että omaan käyttöön saa hakee tavaraa, mutta niiden jakaminen on taas kiellettyä.
(mä käytän kans dc++:aa, musta se on hyvä ja mä ainaki oon sellasilla hubeilla mistä löytyy sellasta musaa mitä haluun hakee)

Miffy
*Sandy*

Mä taas oon käsittäny niin, että omaan käyttöön saa hakee tavaraa, mutta niiden jakaminen on taas kiellettyä.

Jotenkin noin mäkin kyllä luulin asian olevan...

Kepatäti

Tuo laki muuttui. Enää ei netistä saa ladata, muuta kuin tietysti näiltä maksullisilta virallisilta sivuilta.

Omista CD:stään saa ottaa kopion, kaksi omaan käyttöön. Tosin en nyt ole ihan varma, että saako kopiosuojattuja levyjä kopioida. Se ainakin oli laitonta kiertää niitä suojauksia, enää en tiedä ku siitä nousi hirvee haloo.

MUTTA netistä lataaminen ja netissä jakaminen on laitonta. Lukuunottamatta sitten näitä musiikki-/ elokuvaverkkokauppoja.

marimma
Miffy
*Sandy*

Jotenkin noin mäkin kyllä luulin asian olevan...

tuli uus lakisäännös muistaakseni tässä tämän vuoden alussa jo voimaan että Jakaminen SEKÄ imuroiminen on laitonta..

agentti

Jos mä netistä jotain latailisin (MITÄ MÄ EN TODELLAKAAN TEE!), niin mä kävisin www.torrentz.com sivustolla... Mut enhän mä todellakaan siellä käy, koska mä en ole rikollinen ja lataile mitään, joten mistä mitään tietäisin... [-X ( :-$ )

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat