Kamerakännykkä ?? - Viihde ja kulttuuri

Embo

[size=12]Onko kellään kokemusta kännykamera-kombinaatiosta - käytännöllinen vai ottaako päähän?? Onko kuvausominaisuudet monipuoliset vai onko niillä otetut kuvat ns. pikselisotkua?

Aluks kun kamerapuhelimet tuli markkinoille, olin ite sitä mieltä että "onpas kuiva juttu". Tällä hetkellä omistan vielä vanhanaikasen, analogisen kameran sekä muutaman vuoden vanhan Nokian puhelimen ja oon ihan alkanu harkita vakavasti kamerakännykkää... :-s
Tykkään kovasti kuvata, mutta ton analogisen mukaanottaminenkin erinäisiin menoihin tuntuu olevan aina pieni prosessi, ettei sikskään tuu kuvattua esim. kaupungilla käydessä.[/size]

Kommentit (13)

Jzzu

Mulla on nokian 3200 jossa on siis joku aika alkukantainen kamera.
On se toisaalta ihan kiva olla olemassa mut ei ne kuvat mitenkään erityisen laadukkaita ole.

marimma

Nykyään näissä uusissa kamerakännyköissä ainakin on jo hyvä kuvanlaatu. Ja onhan se kätevä kun puhelimen mukana kulkee kamera niitä hätätilanteita varten että jos nyt vaan on pakko kuva saada otettua. säätöjä ainakin tuossa ukon N70:sessä on salama (päälle, pois, automaatti) ja kirkkauden ja kontrastin sitten jälkeenpäin muistaakseni ja väritasapainon kanssa sitten..

Mutta jos oman kännykän joskus saan niin taatusti en kamerallista ota. Parempaakin käyttöä sille puhelimelle :roll:

Mimia

Mulla on Samsungin kamerakännykkä, ihan hauskaahan se on että voi napsia kuvia kun siltä tuntuu. Ei sillä kovin hyviä kuvia saa (vga tasoinen kamera), mutta onhan sellainen mukava kuitenkin.
Ainut (suurin ja ärsyttävin) vika siinä on kun sillä on niin helppo ottaa kuvia, se ottaa niitä itsestään laukussa ja taskussa niin paljon kuin muistiin mahtuu. :x

Minä haluaisin tuon SonyEricssonin K800i:n. Siinä on oikeasti jo hyvä kamera jolla tekee jo jotain eikä se ota vahingossa kuvia. Vähän se on kallis, mutta tuollaisessa pakettiliittymässä siitä ei tarvitsisi kerralla maksaa noin paljoa.

Jos haluaa kameran kännyyn, ei kannata maksaa vga-kamerasta. Suosiolla kannattaa ostaa puhelin jossa on vähintään 1 megapikselin kamera, tuossa ericssonissa on 3.2 megapikseliä (saman verran kuin vähän vanhemmissa digikameroissa). Ja kannattaa katsoa myös että muistia on tarpeeksi tai puhelimeen saa muistikortin.

*Sandy*

Mulla on joku samsungin känny, ja siinä on kans kamera. Mä en ikinä edes muista että siinä mitään kameraa on, oon varmaan kaks kuvaa ottanu. Ja tossa toi kuvanlaatu ei kovin hyvä oo, eli jos kuvii haluun ottaa, otan ne kameralla. Mutta toki silleen toi on kätsy, jos tulee joku kiva kuvaustilanne, nii yleensä känny on aina mukana, kamera ei.

PinkPanther

Mie oon kohta ihan varmasti ostamassa puhelinta, mut en oo kyl ihan varma haluanko kamerakännykkää... tietty kivahan se on ottaa vaikka koirastaan kuva ja asettaa se näyttöön taustakuvaksi... mut miul on digikamera, ja sillä saa parhaat kuvat. Miten teillä muilla muuten tuo kamerasta kuvien siirtäminen koneelle onnistuu? Saitteko mukaan kännykkää ostaessanne myös jonkun piuhan tai jotain..?

Jzzu
PinkPanther
Miten teillä muilla muuten tuo kamerasta kuvien siirtäminen koneelle onnistuu? Saitteko mukaan kännykkää ostaessanne myös jonkun piuhan tai jotain..?

Mie ostin samalla kun ostin kännykän siihen sopivan datakaapelin, sillä siirtyy näppärästi kuvat koneelle ja koneelta pelit ja soittarit puhelimeen. :wink:

MiuMiu*

Kyllähän kännyjen kameroilla suht.hyviä kuvia saa otettua, mutta meillä ainakin mieluummin satsataan digikameraan, eli mieluummin otetaan tärkeimmät kuvat oikealla kameralla, jotta varmasti onnistuu

PinkPanther

Jzzu, paljon se datakaapeli makso? Mie todellakin tarviin uuden puhelimen, ja samahan tuo sit on jos se olis kameraluuri....ja jos sais viel musaa tallenneltuu koneelta, niin ihan jeees :)

Jzzu
PinkPanther
Jzzu, paljon se datakaapeli makso?

Siit on aika pitkä aika kun ostin mut muistelisin et maksoi enemmän kun kympin mut vähemmän kun kaks.

amethystine

Noihin uusimpiin saa vissiinki sen kaapelin mukana. Tai veli ku hommas semmosen liittymäpuhelin yhistelmän niin siinä ainaki tuli. Ja kaverin avokkikin osti pelkän puhelimen niin siinäkin se tais tulla. Mut mie ku ostin jouluna semmosen mikä nyt ei ollu ihan uusinta mallia niin siihen en saanu.. :? Tosin seki puhelin just nyt jumittaa jossain Nokian varastotiloissa ja oottaa et joku jaksas sen korjata. Kolme viikkoa olen odotellut jo. :x

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat