Häämusiikkia?! - Viihde ja kulttuuri

Doggy

Olen siis soittanut yli 12v klassista ja kevyttä eli lähes mikä tahansa luonnistuu. Hääpari toivoi 'mitä vain kunhan ei mitään surullista'. Nyt kaipaisin ihan biisien nimiä, eli mitkä laulut olisivat sellaisia mitkä haluaisitte kuulla omissa häissänne tms.

Sivut

Kommentit (19)

Lizzie
Nannerl
Niin ja vielä biisien nimiä:
Merikanto: Valse lente
Sibelius: Kuusi, Haapa, Koivu, Impromptut Op. 5 No. 5 ja 6
Chopin: Nocturno Es-duuri Op. 9 No. 2
Mozartin sonaateista kakkososia
Bach: Preludi C (siis se Ave Maria biisi)

Oi, soitin tuon vapaavalintaisen 3/3:ssa, nostalgiaa!

Miffy
Nannerl

Haha! Saa kyllä olla aika hemmetin ammattilainen, jos meinaa nää opetella vajaassa kuukaudessa ;)

Nannerl

Nannerl

Käypä kirjastossa katsomassa, josko siellä olisi jotain "wedding music" -kamaa. Ite lainasin joskus jonkun sellaisen ja siellä oli mm. Tsaikovskin Romeo ja Julia ym. hyvää kamaa. Sit tietty kepeän romanttinen suomalainen pianomusa (Merikanto, Sibelius ja kumppanit) menee aina.

Lania

Toivelaulukirjoja on ilmestyny muistaakseni 17, joten niistä kun selaa läpi Näyttämön sävelmät ja ainakin alkupään kirjojen Suomalaiset iskelmät, niin eiköhän sieltä muutamaks tunniks löydy kepeetä ja kevyttä luriteltavaa :) Mun sisko on ollu ravintolassa "tunnelmasoittajana" ja käsittääkseni noilla on jo pitkälle päästy, en tiedä onko sillä mitään sen erityisempiä soittolistoja ollu.

niinuska

Itse olen päättänyt että haluan kuulla omissa häissä Leif Wagerin Romanssin (laulu elokuvasta Katariina ja munkkiniemen kreivi). En sitten tiedä että kuinka se pianolla soitettaessa onnistuisi, kun en mikään musikaalinen neiti muutenkaan ole.. :?

Lania

Jos se tosiaan on tarkotettu ihan vaan taustamusiikiks, niin sitten sen kannattaa olla ihan vaan sellasta hissimusiikkia; sen soimista ei huomaa, mutta tuntuu oudolta jos sitä ei oo. Ja sellaset kepeet ja kauniit laulelmatyyppiset on hyviä. Nii ja tietty kannattaa tosiaan kysyä hääparilta onko niillä siinä tai siihen joku erikoisidea :D

Lizzie

Varmaan jotain klassikkoja haluavat, miksei jazziakin. Minkä tyyppistä yleensä soitat? Mä soitin klassista pianoa yli 10 vuotta, mutta taas esim. jazz-biisit ei tosiaan luonnistuis.

Doggy

Eräälle huipputanssija-sukulaiselleni on tulossa häät noin kuukauden päästä, ja minut on palkattu sinne soittamaan taustamusiikkia pianolla ruokailun ajaksi. Kyseessä on aika iso tapahtuma; 250 vierasta.
Olisiko teillä ehdotuksia, että mitä kappaleita yleisön ja hääparin olisi mukava kuulla?

Nannerl

Miffulle:

Noi biisit nyt ovat sellaista klassisen pianistin vakio-ohjelmistoa, joita vähän kaikki soittavat. Itse soitin klassista pianoa 13v. ja itse olin nopea oppimaan uusia biisejä nopeassakin aikataulussa. Taisin kyllä olla tavallista lahjakkaampi ja ahkerampi tapaus, kun mua yritettiin kovasti työntää ammattiuralle ja Sibeliusakatemiaan ja ties mitä (hyi hitto mitä itsekehua :x !). Mut minä meninkin sitten lääkikseen ja tuotin pettymyksen musiikkiopistolle...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat