4D: Rakastan sinua, ja sinua, ja sinua - Viihde ja kulttuuri

sleepystar

Katsoiko joku Nelosen juuri loppuneen dokumentin polyamorisista perheistä?

Minua ärsytti sen kakkosperheen mies, joka ei halunnut vaimollaan ja kahdella tyttöystävällään olevan muita miehiä, mutta hänellä itsellä kyllä sai olla nainen joka sormelle :roll:

Ei kyllä taitaisi olla minun elämäntyylini :)

Sivut

Kommentit (29)

marimma
miu
mennyt multa ohi. oliko näillä ihmisillä joku oma "vakaumuksensa" vai kuinka he perustelivat tämän elämäntilanteensa toimivuutta?

Tuota mä en enää muista, mutta kuitenkin niillä oli rakkautta useammallekin ihmiselle joten ne oli sitten päätyny tälläsiin ratkaisuihin :)

Miss H
sleepystar

Minua ärsytti sen kakkosperheen mies, joka ei halunnut vaimollaan ja kahdella tyttöystävällään olevan muita miehiä, mutta hänellä itsellä kyllä sai olla nainen joka sormelle :roll:

Mua ärsytti tuo kans! Vaikka eihän sillä miehellä varmaan siinä tilanteessa valittamista ollu. Eihän se ole tyhmä joka pyytää.... Vaan lähinnä ihmettelen suuresti niitä naisia jotka tuohon järjestelyyn oli suostunu. :shock:

Kerrottiinko siinä että miten ne alunperin oli tuohon systeemiin päätyny? (aloin kattoo vasta jostain puolesta välistä)

koeputkilapsi
Miss H
.... Vaan lähinnä ihmettelen suuresti niitä naisia jotka tuohon järjestelyyn oli suostunu. :shock:

Jos ne naiset uskovat että niin on oikein, eikä siinä ole mitään edes kyseenalaistettavaa.

Itse en katsonut, joten liityn kyselijöiden joukkoon tuosta että oliko niillä jokin uskonto takana vai miten ?

sleepystar

Joitain perusteluja, joita tuli ilmi:
- Avioerotilastot kyllästytti, ja avoin suhde siis keino välttyä niiltä
- Elämäntapojen yhteensopivuus, esimerkiksi ensimmäisen perheen miehet sanoivat, että koska tyttöystävällä on kaksi kumppania, heille jää aikaa uralle ja harrastuksille jne.
- Hellyydenkaipuu, jonka parhaiten tyydyttää useampi kumpaani
- Rakkautta on paljon, eikä vain yhtä ihmistä kohtaan

Varmaan tuollainen elämäntyyli tuo esiin ajankäytöllisiä ongelmia. Mulla ainakin jo yksi poikaystävä vie kohtuullisesti aikaa :roll: Dokumentin ykkösperheellä ei varmaan ole ongelmaa, koska kaikki saivat vapaasti tapailla myös muita, mutta kakkosperheen naiset joutuivat varaamaan miehensä kalenterista itselleen vuoroja.

Ja se tituleeras itsensä vielä "alfaurokseksi" joka on "suhteen keskipiste" Hrrr *kylmät väreet juoksetav pitkin selkää*

Miss H
koeputkilapsi
Miss H
.... Vaan lähinnä ihmettelen suuresti niitä naisia jotka tuohon järjestelyyn oli suostunu. :shock:

Jos ne naiset uskovat että niin on oikein, eikä siinä ole mitään edes kyseenalaistettavaa.

Ainakin yks niistä naisista sanoi ettei ollut koskaan aikasemmin ollut tollasessa "monisuhteessa". Sen perustelut tolle jutulle oli jotain: Kun se mies ("suhteen keskipiste") kaipaa vaihtelua niin ei se voi olla vain yhden naisen kanssa jne. En tosin kattonu kokonaan nii ois kiva tietää miten ne ihan alunperin oli päätyny tollaseen järjestelyyn. Oliko se mies vaan ehdottanu tota ekalle naiselleen ja nainen oli suostunu vai miten? (ihmetyttää kyllä jos jollain on pokkaa ehdottaa tollasta kumppanilleen: "hei kulta, otettaisko mulle toinen tyttöystävä?") :-s

bananab

Tämä nyt ei ihan suoraan kuulu tähän keskuteluun mutta sattuiko kukaan katsomaan kun joskus tuli 4D dokumentti sellaisesta skitsofreniaa sairastavasta naisesta. Se oli tosi hyvä ja ne sen eri persoonatkin esiintyi siinä.

Hawana
sleepystar

Ja se tituleeras itsensä vielä "alfaurokseksi" joka on "suhteen keskipiste" Hrrr *kylmät väreet juoksetav pitkin selkää*

mua ällötti kanssa nää kommentit, yäääk mikä äijä. :x

juttelin vähän tuosta jaksosta yhen kaveripojan kanssa, ja meitä lähinnä mietitytti se, että ei voi olla, että se mies rakastaisi jokaista naistaan yhtä paljon, ja pitäisi kaikkia tasavertaisina. voiko muka olla? en ainakaan itse pysty kuvittelemaan, että olisin kahteen ihmiseen todella rakastunut samaan aikaan, ja kannattaako suhteessa olla, jos ei ole?

minä olen kyllä liian mustasukkainen tuollaiseen touhuun, ei ois kovin kiva kun oma rakas sanoisi, että "oota täällä, mennään kullan kanssa hässimään" ja painuisi tyttöystävä kakkosen kanssa makkariin. :shock:

ja mikä kans itseäni kauhistutti, oli se järkyttävä siskonpeti, jossa ne mies ja kolme naistaan nukkuivat yhdessä. HYI KAMALA. :shock:

antagonismi
Hawana

juttelin vähän tuosta jaksosta yhen kaveripojan kanssa, ja meitä lähinnä mietitytti se, että ei voi olla, että se mies rakastaisi jokaista naistaan yhtä paljon, ja pitäisi kaikkia tasavertaisina. voiko muka olla? en ainakaan itse pysty kuvittelemaan, että olisin kahteen ihmiseen todella rakastunut samaan aikaan, ja kannattaako suhteessa olla, jos ei ole?

Mä luulen, että ei rakasta kaikkia tasavertaisesti. Väkisinkin on oltava joku järjestys, edes miehen oman pään sisällä. Mun mielestä tollanen järjestely kuuluu ihmisluontoon, esimerkiks "toi on mun PARAS kaveri, toi ei oo".. :? Eli tuskinpa rakastaa jokaista naista yhtä paljon tai pitäisi kaikkia tasavertaisina.

Hawana
antagonismi
Eli tuskinpa rakastaa jokaista naista yhtä paljon tai pitäisi kaikkia tasavertaisina.

tätä mieltä minäkin. siinä sit vaan mietinkin, että miksi tollaseen pitää ylipäätään ryhtyä. en nyt lähtisi sanomaan, että KUKAAN ei pysty rakastamaan montaa ihmistä samanaikaisesti yhtä paljon (perhe tietysti asia erikseen, kyllä mäkin isää ja äitiä tietysti rakastan yhtä paljon yms), mutta vaikea uskoa, että siihen todella pystyisi tuollaisessa tapauksessa, mitä ohjelmassakin käsiteltiin. :-k

ohjelmassakin kävi ilmi, että tää yks nainen tuli vasta lähiaikoina mukaan kuvioihin, ohjelman lopussa oli asunut 9kk:tta muiden kanssa. kuvitteleekohan tämä nainen itse, että on miehelleen yhtä rakas, kun nämä muut naiset, jotka ovat paljon kauemmin olleet miehen kanssa, toinen naimisissakin?
veikkaan, että tälläisessä suhteessa, jossa on useampi osapuoli, ei erota niin helposti rakkauden puuttumisen takia. uskoisin, että tulee vähän sellanen ajatus,että "enhän mä tota muru kolmosta niin paljon rakasta, mutta olkoot nyt mukana kun onhan se ihan ihana nainen kummiski, ei se tossa jonon jatkeena haittaa."

Aimée

Huh, tuli kyllä naureskeltua ja hämmästeltyä.. Mikäs siinä jos se toimii heillä, mutta tuo alfaurokseks itteään tituleeraava tekee kyllä tosi pahasti väärin. Se lapsilta asian pimittäminen on niin älytöntä! Kun ne sitten kodin ulkopuolella tottuu pitämään yksiavioisuutta normina, niin sitten joku kirkas ja kaunis päivä totuus tulee päin naamaa..

Tuohon tasavertaisuuteen en miekään usko, esimerkiksi perhes mies, vaimo ja kaksi tyttöystävää- tapauksessa noistakin naisista se vaimo on jo lunastanut paikkansa ykkösenä ja samaa mieltä ne toisetkin naiset on asiasta. Jos pitää kalenterin kanssa sitä aikaa kaikille järjestää, niin eipä järin mukavalta suhteelta(/ suhteilta) kuulosta. "Kaikkeen tottuu", nii-in.. Ne hipit näytti elävän kovinkin euforista elämää, mut.. ne nyt vaikutti muutenkin vähän hassuilta ;)

Ja tämä missä oli nainen ja kaksi miestä perheen se enempi deittaileva mies sanoi että on kiva kun pääsee suhteen ulkopuolelle p*nemaan ja sit jos se ei toimi niin voi tulla kotiin ja siellä on joku joka odottaa ja ei tarvitse olla yksin.. Voi jes :roll:

Hawana
Aimée

Tuohon tasavertaisuuteen en miekään usko, esimerkiksi perhes mies, vaimo ja kaksi tyttöystävää- tapauksessa noistakin naisista se vaimo on jo lunastanut paikkansa ykkösenä ja samaa mieltä ne toisetkin naiset on asiasta.

jep, mutta tossakin sit vähän miettii, että miten voi haluta seurustella suhteessa, jossa voi sanoa, että "rakkaani rakastaa niitä muita enemmän, mutta kyllä hän kai minuakin." :?: en mä pystyisi.

ja sitten kanssa pisti ihmettelemään se, että miten tosiaan itseään kunnioittava nainen lähtee suhteeseen, jossa etsitään yhteistä aikaa poikaystävän kanssa kalenterin avulla?? "vaimolle luvattu maanantai, Mirkulle tiista, joten sulle siis keskiviikko, paitsi jos se vaimon ja mun illallinen on sillon niin sitten vasta torstai, ok?" :shock: hyi.

Aimée

Ja sitten kun tämä 9kk talossa ollut perusteli sitä olemistaan sen miehen kanssa sillä, että se kohtelee häntä hyvin ja antaa enemmän aikaa kuin kukaan sen aikaisemmista poikaystävistä :shock: Pistää vähän miettimään et millasiin miehiin se aikasemmin on törmännyt.. Koska jos tuo on parasta mitä se on koskaan miltään suhteelta saanut, niin..

Sääliks käy naista. Mahtaa olla kivaa vaan roikkua jonon hännillä ja kattoo millon sitä miestä huvittaa huomioida. Jos kumppanit ei löydä toisilleen aikaa niin ei koko suhteessa ole oikein järkeä jos se pitää hoitaa jollain ajanvaraussysteemillä.. :( Vaikka miten tuntuis et sitä rakkautta olis vaikka muille jakaa, niin ei itestään välttämättä riitä samassa suhteessa..

miu
sleepystar
Joitain perusteluja, joita tuli ilmi:
- Avioerotilastot kyllästytti, ja avoin suhde siis keino välttyä niiltä
- Elämäntapojen yhteensopivuus, esimerkiksi ensimmäisen perheen miehet sanoivat, että koska tyttöystävällä on kaksi kumppania, heille jää aikaa uralle ja harrastuksille jne.
- Hellyydenkaipuu, jonka parhaiten tyydyttää useampi kumpaani
- Rakkautta on paljon, eikä vain yhtä ihmistä kohtaan

ei toi oo ees hyvä syy mun mielestä. miksei hellyydenkaipuuta voi tyydyttää se yksi ainoa oikea?

ja en mäkään kyllä ymmärrä miten sitä järjestetään aikaa tusinan eri kumppanin kesken. :roll: kuinka syvällisiksi pääsee ylipäätään sellaiset "suhteet" kehittymään, joissa sovitaan etukäteen että "no nähdään sit ens viikon keskiviikkona paitsi jos nään sillon toisen vaimoni et katotaan nyt". kyllä suhde saa syvällisyytensä siitä, että vietetään yhdessä suhteellisen paljon aikaa ja keskustellaan jne. miten tuo olisi mahdollista monen kumppanin kanssa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat