Italia - Viihde ja kulttuuri

Lizzie

Ollaan todennäköisesti lähdössä moottoripyörällä (minä tietty vaan kyytissä) ensi kesänä kavereiden kanssa Italiaan. Jonnekin rannikolle mieli tekisi, ja todennäköisesti haluaisimme jonnekin leirintäalueelle. Riminillä on kuulemma leirintäaluea ihan rannalla, mutta mitä muita kivoja rantakaupunkeja tiedätte? Suositteluja otetaan vastaan! :)

Sivut

Kommentit (35)

Rixuliini

Ei nyt varmaan liity millään lailla asiaan, mutta Italiassa on kuulemma ne järvet todella ihania, ja kaupungit siinä lähettyvillä.
Itse luultavasti suuntaisin siksi tuonne vähän sisempään Italiaan..

Mutta toisaalta merenrantaloma on varmasti ihana, varsinkin kesällä...Aah.. 8)

Lizzie
Rixuliini
Ei nyt varmaan liity millään lailla asiaan, mutta Italiassa on kuulemma ne järvet todella ihania, ja kaupungit siinä lähettyvillä.
Itse luultavasti suuntaisin siksi tuonne vähän sisempään Italiaan..

Mutta toisaalta merenrantaloma on varmasti ihana, varsinkin kesällä...Aah.. 8)

Aaa niimpä, eikös erityisesti joku Garda-järvi ole aivan upea? Tosiaan, eipä sen tarvi olla meren rannikolla, järven itseasiassa mieluummin, makeassa vedessä on tietty aina hauska polskia, ja kyllä varmaan hyviä rantoja järvilläkin on. Enpä tullutkaan ajatelleeksi, tänks!

Rixuliini

Joo, nimenomaan tuosta Garda-järvestä eräs tutun tuttuni puhui haltioissaan! :)

Minäkin mietin ensi heinäkuun matkakohdetta, Lontoo on nyt vahvana ykkösenä, mutta toisaalta Sterling lentää halvalla myös Italiaan ja Pariisiin..Ja Rooma on aina kiinnostanut.

Lizzie
Rixuliini
Joo, nimenomaan tuosta Garda-järvestä eräs tutun tuttuni puhui haltioissaan! :)

Minäkin mietin ensi heinäkuun matkakohdetta, Lontoo on nyt vahvana ykkösenä, mutta toisaalta Sterling lentää halvalla myös Italiaan ja Pariisiin..Ja Rooma on aina kiinnostanut.

Joo, Rooman pitää ehdottomasti päästä! Ei ehkä tällä matkalla mennä niin alas, mutta joskus pitää ihan siis lentäen mennä ja ihmetellä, se on varmaan aivan upea.
Jos sitten naimisiinmentäessä kesällä ei haluta minnekään rantalomalle lähteä, Rooma olis aika hyvä vaihtoehto kaupunkilomissa.

blaah:)

Ja kannattaa poiketa vähän käymään myös Toscanassa... Firenze on mielestäni aivan ehdoton paikka käydä, eikä siitä taas ole kuin alle sata kilometria Pisaan..

Lania

Ritsillä mukaa??

Caprin saari on ehkä jotain maailman kauneinta. Muistaakseni Napolista pääsee sellasella purtilolla sinne, tosin jos harrastaa merisairautta niin se purkki on oikein hyvä paikka siihen. Mutta se saari, oijoi, niiiin kauniita taloja ja koko meininki, ja kun kiipee kalliolle ja kirjailija Axel Munthen huvilalle, niin siihen ja sinne vois jäädä (jopa minä, joka en ees merestä ja -näköalasta välitä). Saaren erikoisuutena on/oli sitruunasuklaa, maistamisessa ei ainakaan häviä mitään (edes minä, joka en suklaasta tykkää :D )

Myös Ischian saari on oikein kaunis ja kiva, jos kaipaa sellasta pikkunäppärää paikallislomaa. Siinä Caprin lähellä.

Mantereesta mulla ei pahemmin oo kokemuksia, muuta kun auto- ja bussimatkailua kentältä toiselle. Hyviä maisemia.

Mia Wallace

Kävin lomailemassa vuonna 1999 Gardalla ja se oli todella upea paikka!! Oltiin heinäkuun lopulla ja silloin oli kyllä ehkä vähän liiankin lämmin, mutta maisemat olivat ihania ja ilmasto miellyttävää. Kallista siellä kyllä kin oli, mutta voi olla että hintatasossa on tapahtunut muutoksia euroon siirtymisen jälkeen.
Teimme retken kaikkiin isoimpiin järven ympärillä oleviin kaupunkeihin; Limoneen, Malsecineen...en muista muita nimiä... ja kyllä ne oli ihan yhtä ihastuttavia kohteita. Vesi oli todella lämmintä järvessä, mutta rannat olivat soraa eli jos on menossa, niin kannattaa ehkä harkita jonkinmoisia uimatossuja.
Sieltä oli hyvät bussiyhteydet ympäristöön ja viikon aikana kävimme Veronassa ja matkanjärjestäjän retkellä Venetsiassa. Venetsia oli turisteja tulvillaan, mutta oli se käymisen arvoinen kohde jokatapauksessa.
Kengät ovat Italiassa aivan mielettömän upeita ja mikä parasta, sieltä saa pieniä kokoja!! :D Ja oikeestaan kaikkeen hintaan. Jos juhlakengille on tarvetta, niin Italia on paratiisi. Samoin jäätelöparatiisi... :wink:
Tämä matka oli silloisen Fritidsresorin järjestämä ja mitään moitittaavaa koko reissussa ei ollu. Ainoastaan se, että ei se kuuluisa italialainen pitza ole todellakaan yhtä hyvää kun mainostetaan...suomalaiset osaa saman ja paremmin!!

Lania
Mia Wallace
Ainoastaan se, että ei se kuuluisa italialainen pitza ole todellakaan yhtä hyvää kun mainostetaan...suomalaiset osaa saman ja paremmin!!

Totta, koska on niin tottunu suomalaiseen makuun ja maustamiseen. Meinasin kirjaimellisesti oksentaa maisteltuani italialaisia pizzoja, enpä tainnu kertaakaan syödä sellasta loppuun. Kapris ei oikein iske :? eikä muutkaan joka pizzaan tungettava pakolliset yrtit ja kaikenlaiset oudot härpäkkeet. Tosin, kyllä italialaisetkin kattoo silmät pyöreenä että miten niin joku ananas on ihan normaali pizzantäyte.

Klara

Vanhempani ajoivat Euroopassa moottoripyörällä (mutsi kyydissä) joskus 80-luvulla. Italiassa mm. Garda-järvi ovat kehuneet todella kauniiksi paikaksi. Itse olen käynyt 2 kertaa Roomassa ja pidän todella kaupungista. Mä kyllä pidin italialaisesta pizzasta, erilaista kyllä, mutta hyvää! :P

Jeii

Ystäväni oli Gardalla viime syksynä ja kuvat, joita näin olivat lumoavia!

Paikka ei ole oikea bilehirmulle, ennemmin hyvästä seurasta ja maisemista nautiskeville.

Shandril

Jee!! Perjantaina lähtee lennot Milanoon ja sieltä sitten autoseikkailu Madonna di Campigliolle viikoks laskemaan *tuulettaa*

Hieman vaan kauhistuttaa tosiaan toi reilu 200 kilsan ajomatka kahestaan parhaan kavein kanssa :shock: Ollaan molemmat säätäjiä pahimmasta päästä, joten löydetään ittemme varmaan jostain Roomasta :lol:

Siellä kun ei kuulemma myöskään oo nastarenkaita, vaan kitkat, joten hieman kauhistuttaa siellä yli 1000 metrin korkeudessa, missä luntakin riittää vaikka muille jakaa, niin sutia kapeilla vuoristoteillä :wink:

Mutta kaipa selvitään :D

Flavia

Italia on ihana maa. Joka paikassa siellä on jotain, minkä takia juuri sinne kannattaa matkustaa. :D

Rooma on upea paikka, kuten myös muut Italian isommat kaupungit. Gardajärvi myös aivan upea.
Suosittelen myös unohtamaan kaikki suosituimmat ja isommat paikat ja ajelemaan vaan. Rannikot ja maalaiskylät on upeita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat