Tietokoneet, oheislaitteet, ongelmat ja avut - Viihde ja kulttuuri

Lucky Lady

Kun täällä selvästikin on tietokonetietoisempaa porukkaa kuin allekirjoittanut, niin voittekohan auttaa? Tiedättekö Zone Alarmin lisäksi hyviä [u]ilmaisia [/u]palomuureja (siis sellaisia jotka ei ole pelkästään jotain 30 pvä:n trialeita)? Kun mulla pissii noi ZA:n päivitykset, ne vaan ei enää toimi. Tiedä häntä miksi..Pitäis siis pikapikaa saada ajantasainen palomuuri..

Sivut

Kommentit (69)

figaro

Onpahan tuota tullut tuon jälkeen jo muutamia uusia ja parempia :roll: Ostin päälle vuosi sitten tällaisen kivan paketin tonnilla.. Nyt kaavailen läppäriä ja mies taas lisämuistia :lol:

Murehtija
figaro
Täälläkin Mozilla Firefox!! :D Muutoin kone AMD Athlon XP 3200+ 512 DDR muisti 160 Gt kiintolevyllä Polttava löytyy täältäkin :D Meillä ei onneksi pelejä hirveämmin koneella.. ;)

Mut aika kova kone tuokin on! Mitä minä nyt näistä tehoista tajuan....Yleensä vertaan koneiden prosessorinopeuksia Pentiumiin....Noi Athlonien nopeukset on ainakin ihan siansaksaa :lol:

figaro

Täälläkin Mozilla Firefox!! :D Muutoin kone AMD Athlon XP 3200+ 512 DDR muisti 160 Gt kiintolevyllä Polttava löytyy täältäkin :D Meillä ei onneksi pelejä hirveämmin koneella.. ;)

Murehtija

Huhhuh....Multa löytyy niinkin kova peli kuin AMD Athlon 64 3000+ jossa giga RAM muistia ja Radeon 9600 näytönohjain...Tällaista tämä PC pelaaja nörtin varustus on ja koko ajan pitäisi päivittää kun pelit vaatii enemmän ja enemmän :oops:

Oheislaitteina voitaisiin pitää varmaankin tietokonekaijuttimia, asuntoon ei mahdu kunnon vahvistimia sun muita. Muistitikkua käytän koulun takia paljon ja digikameraa harrastuksen vuoksi. Printterikin mulla oli ennen mutta se perhana otti ja hajosi :lol:

Entäs ohjelmia sitten....Huhhuh...niitä on PALJON! Ahkerasti käytössä on Paint Shop Pro 9, Winamp, Messenger sekä pelit tietysti. Jatkuvasti päällä olevia suojaohjelmia mulla on AVG Free (virusohjelma) sekä ZoneAlarmPro (palomuuri). Niin ja sitten on pelejä tietysti ja kaikkea muuta ihme krääsää. Internet selaimena käytän Mozilla Firefoxia.

Niin ja sitten mulla on korppuasema (joka tosin on kytketty pois päältä piuhaviritysten vuoksi), tavallinen CD asema ja polttava DVD/CD asema.

MiuMiu*

Mä en kyllä hirveesti ole tietsikka ihmisiä...mies hoitaa meillä kaikki ohjelmien asennukset ym. Eli minä olen vaan koneen käyttäjä :D
Tosin koulun puolesta joitakin tietsikkajuttuja tulee opittua, kuten ohjelmien asennuksia...

Kone meillä on itse rakennettu eli merkistä tms. en osaa sanoa...
Sitten löytyy monitoimilaite, kamera, mikkikuulokkeet ja kajarit ( kotiteatteri...vaikka en kyllä oikein ymmärrä miksi mies tähän koneeseenkin tuon kotiteatterin hankki, kun sellanen on meillä jo tv:ssä :?)
Korppuasema poistettiin ja myytiin käyttämättömänä tässä vähän aikaa sitten, kouluunkin kun onneksi kelpaa nykyisin tuo USB-tikku...

Itse käytän konetta enimmäkseen vapaa-aikaan, eli surffailuun, meseen, leffojen katseluun jne. Koulun puolesta joutuu käyttämään konetta aina silloin tällöin ja harjoittelemaan mm. Officen käyttöä ja photoshoppausta.

figaro

Hih.. Jokainen meistä käyttää tavalla tai toisella tietokonetta. Mitä kaikkea muuta teillä on varsinaisen koneen lisäksi?

Tietokonekeskustelua maan ja taivaan välillä! :D

Itselläni siis ihan normi HP pavilion masiina, johon on kytketty cam, monitoimilaite, korppuasema, mikkikuulokkeet, kajarit jne.

Ohjelmia olen hankkinut sieltä sun täältä pitkin vuotta. Löytyy editointi-ohjelmista joutavanpäiväisiin musiikkimixailuohjelmiin :lol: Eniten varmasti käytössä messu ja skype sekä ad-aware;)

Jeii

Itsellä tällänen perus kone, tai no poikaystävän tämä on mutta noh. Ei mikään tehomylly, mutta osa päivityksiä (no siis uusiavanhoja osia) ois kuulemman ehkä tulossa. Eipä tässä mitään kummempaa oheislaitetta ole, DVD-asema ja ihan hyvät kuulokkeet vain. Meillä on täällä kolme konetta verkossa, joten kai tuon HP:n tulostimenkin voi laskea mukaan.

Mozilla firefox lyö kyllä täysin IE:n

Kehtaisinko neuvoa, mutta hanki palomuurisoftas (itselläni Sygate) kyseenalaisesti ja tuolta serialit siihin [url]www.serials.ws. Hyvään tarkoitukseenhan se menee :roll:

Kylpyankka

Sun ongelma on siinä että kun olet vastaanottanu sen tiedoston, niin koitat klikata sitä siitä keskusteluikkunasta. Sillon se herjaa ja poistaakin ilmeisesti sen tiedoston minkä juuri sait.. eli korjaat asian siten, että kun olet tiedoston vastaanottanut, et koske siihen enää siinä keskusteluikkunassa vaan menet omat tiedostot/vastaanotetut tiedostot ja sieltä avaat sen. Sillon kukaan eikä mikään pitäis valittaa mistään :)

edit. joku ehti ennen :lol:

marimma
Emilie
shazzer, itselläni oli joskus sama ongelma musiikkien kanssa. Teinkin sitten seuraavasti. Sen sijaan että avaisin tiedoston suoraan siitä linkistä, mikä tulee keskusteluruutuun, niin menenkin suoraan sinne kansioon mihin päätin tallentaa lähetetyn tiedoston. En tiedä miten tämän selittäisi järkevästi. Mutta älä avaa tiedostoa siitä linkistä, mikä tulee keskusteluikkunaan. Mene sen sijaan suoraan sinne mihin tallensit tiedoston. Näin ainakin minulla alkoi pelittämään. Paremmin en osaa selittää : D

Nii eli jos sulla tallentuu automaattisesti noi vastaanotetut tiedostot kansioon Mese niin siitä viesti-ikkunaan tulleesta linkistä ei kannata painaa vaan mennä suoraan sinne kansioon Mese kattomaan ja ottamaan se tiedosto?

shazzer

Tuota en ole edes kokeillu! Pitääkin heti kokeilla..

Edit: Joo siis nyt toimii!! Uskomatonta miten noin yksinkertainen asia enkä ole hokannu! Kiiiiitos paljon teille!!

Murehtija
Lucky Lady
Kun täällä selvästikin on tietokonetietoisempaa porukkaa kuin allekirjoittanut, niin voittekohan auttaa? Tiedättekö Zone Alarmin lisäksi hyviä [u]ilmaisia [/u]palomuureja (siis sellaisia jotka ei ole pelkästään jotain 30 pvä:n trialeita)? Kun mulla pissii noi ZA:n päivitykset, ne vaan ei enää toimi. Tiedä häntä miksi..Pitäis siis pikapikaa saada ajantasainen palomuuri..

Oon "hieman" myöhässä tän vastaukseni kanssa mutta tässä hieman palomuuri infoa ihan näin muutenkin vaan:

ZoneAlarmissa tuntuu nykyään olevan jotain häikkää. Etenkin jos se asennetaan vastaformatoituun koneeseen. Itselläni huusi milloinkin "sinisen kuolemanruudun" kautta jotain .dll tiedostovirhettä ja milloin taas mulla ei muka ollut käyttäjäoikeuksia palomuuriin.

Itse käytän nyt AVG Freetä ja Comodo palomuuria yhdessä eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Tosin Comodo vaati erityiset nettiasetukset mun Netikka DSL:ää varten jotka mun veli teki sillä mä en verkkoasioista yritä edes tajua mitään.

Nortonista sen verran että jos se on koneella ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ yrittäkö vaihtaa sitä uninstalloimalla toiseen tuotteeseen. Siitä menee koko Windows heti uusiksi ellei ole ekspertti joka osaa manuaalisesti ydinpommittaa koko hoidon koneelta.

Niin ja Comodohan on ilmainen palomuuri. Suosittelen lämpimästi.

miu

hehe, taas huomaa kuinka täysin tietämätön oon mitä tulee tietokoneisiin. tunnistanu varmaan puoltakaan noista kaikista sanoista ja nimistä mitä tässä keskustelussa vilisee. :D

ehkä mä vielä joskus tiedän muutakin kuin että wordilla voin kirjoittaa esseet, internet on jännä paikka, josta löytyy kaikenlaista tietoa ja hömppääkin ja että spider-pasianssi on yksi koukuttavimmista peleistä. :D

Maruchka
Murehtija
Nortonista sen verran että jos se on koneella ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ yrittäkö vaihtaa sitä uninstalloimalla toiseen tuotteeseen. Siitä menee koko Windows heti uusiksi ellei ole ekspertti joka osaa manuaalisesti ydinpommittaa koko hoidon koneelta.

Hah, huomattu :lol:

Murehtija
Maruchka
Murehtija

Hah, huomattu :lol:

Juu mäkin huomasin viime viikolla...Koko viikon kone rempassa. Kun pääsi Nortonista eroon niin alkoi ZoneAlarm huutelemaan omiaan ja sit veti koko kone jumiin niin että multa yksinkertaisesti loppui ymmärrys ja taidot kesken. Veli sitten sai kaivettua kaks tosi pahaa troijalaista koneelta pois ja laittoi asetukset Comodo palomuuriin :roll:

xaz

Kone on HP Pavilion ze2000
Vähä päälle vuoden vanha ostos. Aika p*ska luuska näin loppupeleissä, mutta vielä toistaiseksi olen pärjänny tän kanssa.

Eniten käytetyt ohjelmat on winamp, kceasy ja nero. Nettinä on explorer. Toisenlaisessa käytössä ad-aware ja avast! Mitähän muuta...

Kaiuttimia en omista tällä hetkellä, vaikka haaveilen niistä herkeämättä :wink: Mutta ku "työpisteenä" on nojatuoli, niin.. Niin olen sitte tyytyny kuulokkeisiin, mutta nää onki kunnon luurit :wink: Tulostinta(kaan) en omista, enkä mitn muita oheislaitteita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat