Lautapelit - Viihde ja kulttuuri

figaro

Täällä vannotaan lautapelien nimeen! :D

Parhaat lautapelit: Rappakalja, Alias, Pictionary.. Trivial jne. Harmi vain, kun niin vähän ihmiset pelailevat :(

Sivut

Kommentit (86)

Shandy

Vieläkö ihmiset pelaa lautapelejä? :)

Mikä on paras? Mistä taas ette pidä? Mitä peliä haluaisitte aina pelata mutta kukaan ei pelaa kanssanne? Mitä pelaatte perheen/suvun kanssa, mitä kavereiden, vai onko samat pelit aina käytössä? Pelaatteko paljon? Mikä oli lapsena paras peli?

Minä rakastan lautapelejä! Perheen kanssa pelaillaan paljon näin joulunaikaan, muuna aina vuodesta ei juuri ollenkaan. Vanhojen kavereiden kanssa järjestetään pari-kolme kertaa vuodessa kunnon peli-ilta, jolloin pelataan kaikkia kivoja pelejä! Näiden uusien koulukavereiden kanssa pelataan lähinnä viikonloppuisin jos ei jaksa lähteä juhlimaan, taikka sitten etkoilla pelataan erä trivialia, jos aloitellaan ajoissa. Myös twisteriä on kiva pelata pippaloisa, vaikka ei se nyt ihan lautapeli olekaan :D Poikaystävän kanssa pelaillaan ihan kahdestaankin aika usein.

Itse tykkäsin lapsena hirmuisesti Afrikan tähdestä, ja on sitä kiva aina nykyäänkin pelata silloin tällöin. :) Myös kiinanshakki ja Arvaa kuka? oli pienenä hurjassa suosiossa.

Nykyään tykkään näistä aika perinteisistä seurapeleistä: Monopoli, Alias, Trivial pursuit, Pictionary... Sain vähän reilu vuosi sitten sellaisen pelin kuin Tohtori Terapia, ja sitä on ollut myös hauska pelata silloin tällöin. :) Tykkään myös Cluedosta, mutta sitäkään ei jaksa kovin usein pelata. Myös Risk on kiva peli, harmi vaan ettei itsellä sitä ole.

Monopolista tosiaan tykkään kovasti, mutta kukaan ei ikinä halua pelata sitä mun kanssa, ja se on ihan tylsää :(

Nyt on joululahjalistalla Rappakalja ja Carcassonne. Kaverit ovat kehuneet, kumpaakaan en ole itse koskaan pelannut. Mutta luotan kavereiden arvosteluun. ;) Jos joku teistä on pelannut näitä pelejä niin sa kertoa mielipiteitä.

Lania

Trivial on huippu alottelupeli, jos on reilusti aikaa ja rauhaa. Alias kanssa, paitsi siinä voi tulla riitaa ja joskus se on ärsyttävä.

Lautapelit maksaa ihan pirusti liikaa :< ihan järkkyä, jotain 40-50e yhestä hikisestä pelistä, ei niitä oikein voi haalia, vaikka haluais.

Kaikista pirullisin peli on Kimble! Saan siitä kauheen stressin joka kerta :D

Monopoli on lapsuuden peli. Monena kesänä pelattiin sitä siskojen ja naapurin kanssa aamusta iltaan, niin monta peliä päivässä kun vaan ehti. Yks peli saatto kestää tuuuuntikausia, jos sovittiin että saa ottaa lainaa ja olla velkaa :D se oli kivaa. Joskus sitä vieläki tulee pelattua, ihan hyvä peli.

Toi Rappakalja on ihan jees, pelattiin sitä joskus kavereitten kans yhessä kuppilassa hyvissä nousuissa, oli huippista. Aluks tuntu et eeeei ei tajua eikä osaa eikä kykene eikä voi keskittyä, mut se olikin sit yllättävän helppoo.

Siskon kans pelattiin Arvaa kukaa tässä vähän aika sit, en muistanutkaan kuinka hauska se oli :D

Mikä toi Carcassone on, oon pari kertaa kuullu siitä mainittavan jossain peli-listalla?

blaah:)

Mulla ja mun kavereilla on ollut aina perinteenä pelata koko uusivuosi trivialia... Ollaan mökillä, juodaan ja pelataan... Se voittaa ainakin mun mielestä baari-illan. Toinen mitä pelataan on sitten ihan Alias.

Disturbance

Kimble on kylla ihan ehdoton...

Sitten lapsena oli semmonen peli missa oli Brunbergin suukkojen nakoisia ruskeita "nappuloita", ja niiden pohjassa oli maapahkinan tai kirsikan kuva. Se vaan oli niin herkullisen nakonen peli!!

Kavin kattomassa noita Twister-pussilakanoita. Ihan sika hyva idea!!! Oisin ostanut joululahjaksi saman tien, mutta kun ne on noin jumalattoman kalliit... hei 53 euroa pussilakanoista?! Niiden pitais olla silkista tohon hintaan. Eli taidanpa ostaa vaan sen perinteisen Twisterin jos rahat riittaa...

sopuli

Mä tykkään kans pelailla :) Trivial ei iske, koska mulla on niin huono yleistieto. Saan aina hävetä silmät päästäni :D Monopoli on kiva.

*Sandy*

Mä tykkään paljon lautapeleistä, joista alias on myös minun ykkössuosikki! Me tehtiin poikaystävän kans oma twisteri, mihin mahtuu vaikka 10 henkeä pelaamaan yhtä aikaa, ja se vasta on hauskaa :D Ja nyt uutenavuotena varmaan pelaillaan erilaisia juomapelejä..

Lania

"Ja nyt uutenavuotena varmaan pelaillaan erilaisia juomapelejä.."

Hahaa, kuulin parhaasta juomapelistä, sen nimi on "Linnan juhlat". Säännöt on yksinkertaset: aina kun jotkut kättelee, otetaan huikka.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat