Aurinkolomakohteita? - Viihde ja kulttuuri

pehmis

Noniiiin, olisin siis lähdössä keväällä poikaystäväni kanssa jonnekin aurinkoon. Olemme katsoneet paljon paikkoja minne mennä, mutta ajattelin silti kysyä ehdotuksia ja jos jotain hyviä/huonoja kokemuksia joistain paikoista?

Siis joku paikka missä on hiekkarantaa ja aurinkoa, sekä shoppailumahdollisuuksia ja yöelämää :D ja mieluusti myös romantiikkaa.. :)

Ehdotuksia?

Kommentit (15)

SaM

Jos haluatte päästä halvalla, niin suosittelisin Bulgariaa. Olin siellä itse viime kesänä, alle tonnilla pääsi kaksi henkilöä lentoineen ja hotelleineen viikoksi. Itse arvostan lomakohteessa sitä, että täytyy olla halvempaa kuin Suomessa, niin pystyy edes lomallaan tekemään semmoisia juttuja, joihin ei kotioloissa ole mahdollisuutta (esim. syödä ulkona joka ilta).

Hiekkarantaa löytyi, samoin suuremmista kaupungeista ostosmahdollisuukia, kulttuuria ja luontoa niitä haluaville, yöelämästä en niin välittänyt, siellä kun oli joku teknojumputusbuumi. Me olimme sellaisessa pienessä vanhassa kaupungissa, joka oli todella kaunis ja romanttinenkin.

Suosittelen, tosin jos kovin aikaisin keväällä olette menossa, niin en tiedä, onko siellä jo lämmintä silloin.

MiSSPink

Turkin alanya on tosi ihana paikka.
hyvät shoppailumahdollisuudet, hyvää ruokaa ja vilkas yöelämä. Matkat ei maksa paljoa.

-Alanyan hintataso on noussut aika paljon.

Ada

Itse tykkäsin Egyptin Sharm el Sheikhistä...Viimeisimmät pakettimatkat tehdään huhtikuussa, silloin lämmintä yli 25, parhaimpina päivinä jopa yli 30. Joten lämpöä ja aurinkoa riittää, ehkä liiankin kuumaa hieman viileämpään tottuneelle. Ostoskeskuksiakin löytyy, niistä saa vaatteita, matkamuistoja jne. Yöelämään löytyy ainakin Hard rock cafe.

Olin reissussa ystäväni kanssa, mutta jonain päivänä haluaisin palata sinne yhdessä oman kullan kanssa.

Miinuksena voisi sanoa paikalliset miehet, heiltä sai huomiota liiankin kanssa. En sitten tiedä miten he suhtautuvat kun mukana on poikaystävä, yrittävät ehkä tarjota sinusta kameleita vaihdossa poikaystävällesi... :D

molla
Ada
Miinuksena voisi sanoa paikalliset miehet, heiltä sai huomiota liiankin kanssa. En sitten tiedä miten he suhtautuvat kun mukana on poikaystävä, yrittävät ehkä tarjota sinusta kameleita vaihdossa poikaystävällesi... :D

Juuri tuo ärsytti mua Hurghadassa.Yritti ostaa mua mein faijalta :roll:

Lizzie
Ada

Aivan. Tuo on kyllä asia joka hämäsi kovasti alussa, mua toden teolla ahdisti se huomio jota siellä sai. Siihen voi vaikuttaa niin että älä ota katsekontaktia niihin miehiin, pukeudu peittävästi. Heille on syntiä kätellä länkkärinaista, älä tarjoa kättäsi jolleivat he tee sitä ensin.

Myös julkiset hellyydenosoitukset voivat olla hämääviä egyptiläisille.

Kaupankäynti siellä on luku sinänsä, tingi joka asiassa ja jos he sanovat jonkun hinnan, varmisra ett' puhutaan egyptin punnissa eikä euroissa.

Mutta, näistä haittapuolista huolimatta, matka Egyptiin oli todella onnistunut!

Ada
Jeii
Mä olen kanssa miettinyt tuota Bulgariaa, mutta eikös sielläkin ole hinnat alkaneet nousta rytisten viime aikoina?

Vanhempani olivat tuttavineen viime syksynä Varnan kultahietikolla, heidän mielestään hinnat olivat melkeimpä Suomen tasoa. En sitten tiedä onko Sunny Beachilla edullisempaa. Kaveri kävi siellä pari vuotta sitten, niin hän sanoi että hintataso oli todella edullinen.

*Sandy*

Olin Bulgariassa Sunny Beachilla noin kuusi vuotta sitten. Silloin siellä ainakin oli todella halpaa, tämän hetkistä tilannetta en osaa arvioida. Paikkana Sunny Beach oli kaunis, hienot rannat ja hyvät shoppailumahdollisuudet. Baareja en katsastanut, olin niin nuori silloin :?

cunisex

Käväsin tuossa vuosi sitten kesällä Bulgariassa, oleilin sekä Kultahietikolla että Sunny Beachilla.

Hintataso tuntui olevan molemmissa melko samankaltainen, en sanoisi sitä kovin halvaksi (ei esim. Turkin tasoa). Sunny Beachilla tuntui olevan laajempi keskusta, enemmän putiikkeja. Ehkä siellä sitten oli hitusen halvempaa? Kultahietikko oli maantieteellisesti epätasaisempaa, vuoristoisempaa. Sunny Beach oli melko alavaa, siinä suhteessa tykkäsin enempi Kultahietikosta.

Mutta silloin kun olin Kultahietikolla, oli aika monta koleahkoa, sateista päivää, ehkä sateet viihtyivät vuorien ansiosta kauemmin alueella?

Voisin ehkä myös väittää että Kultahietikko oli enemmän "biletyspaikka".

Niin ja Sunnyssa oli loivempi ranta, Kultahietikolla se oli pitkä, mutta syveni melko nopeasti.

Jos saisin valita, kumpaan paikkaan menisin toisen kerran, valinta olisi vaikea. Ehkä kallistuisi kuitenkin Kultahietikon suuntaan. Mutta se on ihan makuasia :)

Krjoittelin nyt nuo tuohon huvikseni, toivottavasti jotakin hyötyä jollekin ^^

miru

Mä oisin ehkä lähössä touko-kesäkuun vaihteessa bulgariaan. Nyt lisää kommenttia sunny beachistä ja kultahietikosta, että osais päättää kumpaan lähtis. Ja hintatasostaki ois kiva kuulla jos joku on käyny lähiaikoina. :)

miru

Nyt on sitte varattu 2 viikon matka bulgariaan ens kesäksi :) Toivottavasti on hyvät ilmat niin pääsee löhöileen aurinkoon, uimaan ja shoppaileen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat