Pettymyksiä - Minne ei kannata matkustaa - Viihde ja kulttuuri

Rasberry

Lainaus:
Mut jos on negatiivinen asenne, kyllä varmaan meneekin matka pilalle.

Enpä usko että kukaan voi lähteä ulkomaille negatiivisella asenteella :wink: itse en ainakaan viitsisi tuhlata rahaa ja lähteä "ei siellä kuitenkaan mitään kivaa ole"-asenteella minnekään... aina on yhtä ihanaa, tietyt asiat vaan saattavat pistää kovasti silmään.

Henkilökohtaisesti olin kehittänyt Roomasta itselleni mielikuvan, joka olisi kuin paratiisi, rakkauden kaupunki (Pariisin ohella tietysti). Kuitenkin kierreltyämme monia Euroopan maita ja mantuja, oli Rooma loppupeleissä pettymys. Olihan siellä hetkensä, ja muutaman päivän reissu oli ihan mukava, mutta verrattaessa esim. Pariisiin, Barcelonaan ja Kreikan paikkoihin, tuntui Roomasta puuttuvan sitä jotain. En vain pitänyt siitä, että Roomassa sai kokoajan olla varuillaan, oli likaista (New Yorkikin tuntui ympäristöltään siistimmältä) ja keskuskaupungin ihmiset olivat epämiellyttäviä. Kuitenkin muu Italia on aivan upea, tämä kaupunki ei vain hätkähdyttänyt, ehkä odotuksetkin olivat liian korkealla. Mutta jokainen kokemus on kokemus :wink:

Sivut

Kommentit (47)

marru

Onko teillä ollut pettymyksiä joihinkin matkakohteisiin liittyen.

Millaisia pettymyksiä?

Suunnittellaan matkaa, mutta ei olla vielä päätetty matkakohdetta.
Olisko vinkkejä minne ei kannata mielestäsi matkustaa?

Tossa olikin jo keskustelu noista unelma matkakohteista.

marru

Ainaskin Turkkiin matkanneista tutuistamme yli puolet on viime aikoina saaneet vatsataudin "kaupanpäälle" :cry:

Joten taidamme jättää (lasten kanssa) Turkin ainakin väliin.

Miffy

Mä en usko, että tähän kysymykseen on edes vastausta. Ihmisten mieltymykset ja odotukset on niin erilaisia, matkojenkin suhteen. :) Toinen voi tykätä ihan sairaasti, mutta toinen on että yökyök.

Disturbance

En sano etteiko kannata matkustaa Dubliniin, mutta itse en loytanyt sielta mitaan irlantilaista. Seuraavan kerran johonkin toiseen kaupunkiin siina maassa.

Lontoo on myos nahty viikonloppulomalla - tarpeen vaatiessa pidennetylla sellaisella. Eihan siella kesta olla paria paivaa pidempaa.

Miffy

Heh, itse olin jsut muutaman päivän Dublinissa, josta lensin Lontooseen ja olin siellä myös muutaman päivän ;)

Dublinissa mä viihdyin, mutta yllätyin mestan pienuudesta. Ja niin, mitään kovin omaleimaista siellä ei mielestäni ollut.

Mutta Lontoo... Siellä aika humahti, ja musta tuntuu et tuun palaamaan sinne vielä ainakin kuukaudeksi, ellen jopa kokonaan muuta sinne ;)

Disturbance

Lontoossa kaksi vuotta asuneena: ala tee sita. Lontoo on ruma ja siella on kamala elaa. Lomamatkoista saa ihan liian vanhanajan-romanttisen kuvan. :(

Rixuliini

Minäkin olen hurahtanut Lontooseen ihan täysin!
Ainut miinus, minkä olen tähän mennessä löytänyt on juuri tuo kalleus.

Miffyn kanssa olen samaa mieltä tuosta rumuudesta, se on mielestäni yksi Lontoon puoli, mikä kiehtoo myös minua.

Ensi vuonna lähdetään taas reiluksi viikoksi, ja ajateltiin käväistä myös Dublinissa. Hyviä majoitusvinkkejä?

Miffy

Hmph, me oltiin sellasessa hostellissa ihan keskustan tuntumassa. Jotain 10e oli yö per nenä makuusalissa (6 hlöä samassa huoneessa), mutta siellä kait oli myös pienempiä huoneita. Mikäs sen nimi oli..hmm... Se oli Mountjoy Streetillä.. Hmph...Täytyy tarkastaa jostain ;)

Oli hintansa väärtti; siisti ja aamupala kuulu hintaan kivassa aamiashallis mis soi musa heti aamusta ja oli peilipallot katos ja kaikki ;) Ja kivaa porukkaa hengaili siel respan luona, soitteli skittaa jne, mukavan kansainvälinen tunnelma :)

Disturbance

No, tyylinsa sitten kullakin. Musta se rumuus ja talojen vanhuus oli kolkkoa. Mutta en tosiaan viihdy vanhoissa linnoissakaan.

Talot siella on kamalia sisalta, kylmia ja markia - ja meilla tuli sisaan ukkoetanoita. Ruokavalikoimat kaupassa on suppeat.

Koittakaa sivustoa www.hostelbookers.com, sielta loytyy kaikkialla maailmassa halpaa majoitusta hostelleissa. Ma en nyt millaan muista missa hostellissa ma Dublinissa yovyin, mutta ihan kohtuullinen 16 hengen huone (tykkaan isoista huoneista). Ei mikaan maan mahtava ilmapiiri, mutta ma en siella paljon aikaa viettanytkaan. Miesten suihkussa joku laulo Michael Jacksonia ihan kyballa :D

Miffy

Voi vitsit, mä kun just ihan innoissani sen matkan jälkeen selitin täällä ihmisille miten jänniä kontrastejha siellä Lontoossa onkaan, just kun on vanhoja taloja ja uusia jne :D

Mutta mä kyllä allekirjoitan tuon kylmyyden. Eihän niillä ole edes kunnon ikkunoita :D Ja sieltä on vissiin melkein mahdotonta saada asuntoa, jota ois varaa maksaa ilman lottovoittoa.

Ja joo, mekin huomattiin tuo valikoimien vähyys ruokakaupassa, vegaanina ois kyllä ollut vaikeaa. Mutta tuo nyt ei muutaman päivän matkalla tietenkään haitannut.

Rixuliini

Jep, minä rupesin loppumatkasta säästelemään, joten haettiin vaan kaupsta jotain, jota syötiin sitten hotellissa. Vaikka ne ruokavalikoimat ei mitenkään hyvät olleet, niin kyllä niillä hedelmillä, salaateilla ja leivillä tuli jonkin aikaa ihan hyvin toimeen! Ja kun aamulla vetäisi sen tuhdin anglantilaisen aamiainne, niin ei sitä paljoa tarvinnut hetkeen ajatellakaan ruokaa!
Vetääkö siellä kaikki niitä perunalastuja ihan hulluna, kun niitä myytiin joka paikassa varmaan sataa eri laatua?
Ja hotellihuoneessa oli kyllä aika kylmä, ikkunaa ei meinannut saada aamuisin auki, eikä iltaisin kiinni! Mutta kaikki tuo oli ainakin minulle jotenkin ihanaa, ja muistelen noita "pahojakin" asioita lämmöllä!!

Notti

Itseänikin kiinnostaisi käydä piipahtamassa Lontoossa. Kaikki ne kaupat ja klubit sekä sitten juuri tuo vastakkain asettelu.

Omasta mielestäni helsinki on sekä ruma että kaunis ja jotenkin juuriki tämä yhdostelmää sykäyttää aina.

Disturbance

Kylla Lontoo on ihana etenkin kesaisin, ja mullakin meni oikein hyvin viela taannoinen kolmen viikon kielikurssi. Mutta siella asuminen onkin sitten jo toinen tarina, ja ne saat... ei siella tosiaan sada kaiken aikaa eika sumua, mutta kun se ilma on sen verran kosteempaa niin lampotilat tuntuu raaemmilta kuin Suomessa. Ja sillon ei kylla naurata semmosessa hepposessa kampassa yksikertaisten ikkunalasien kanssa kuumavesipullo sangyssa!

Joo ruokailutottumukset siella on kuvottavat. Jos ootte koskaan maistanu sita paikallista vaaleeta paahtoleipaa... voi kuvotus. Kielikurssilla mun host mum pisti sellasia voileipia aina lounaaksi, paahtamatta, ja voi hitto ku oli kamalaa... Ja ne todellakin vetaa niita "ihania pikku sipsipusseja" tyyliin aamupalaksi, ihan tosissaan pakkaavat niita joka ikinen paiva lapsilleen lounaaksi kouluun, kun eivat paremmastakaan tieda. Ja kaikki safka on purkki-sita ja purkki-tata, papuja, nakkeja, vanukasta purkissa. Ja mun host mum laitto perunat mikroon, tokki pari reikaa haarukalla ja siinahan kypsyivat. Maku oli sen mukainen.

Ja nyt ku syon viela pelkkaa luomua... ei toivoakaan selvita siella.

Mutta todellakin Lontoo on ihana pienelle lomalle, ja ne klubit ja muut on hienoja mestoja. Mutta en todellakaan menisi sinne asumaan. Ei sen puoleen tunnen kylla monia suomalaisia jotka asuvat siella vielakin, vuosien jalkeen. Kai ne on sitten jotain masokisteja kaikki. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat