Festarit ja muut tapahtumat - Viihde ja kulttuuri

figaro

Tuli tappeluista mieleen.. Muistan ensimmäisen Ilosaarirockini ja siellä olleet metakat punkkareiden ja nutipäiden välillä :roll: Silloin oli enemmän ja vähemmän nujakointia. Juuri tuota "rasistista" aikaa Joensuussa. On ajat siitä muuttuneet. Itse rokkikin kasvanut huimasti kävijämäärissä ja alueenakin.. Ja nuo tappelut jääneet hyvin minimiin :)

Sivut

Kommentit (114)

figaro

Tuli tuossa Rixuliinin kommentista tuolla kesä saa pään pyörälle -threadissa (tai jotain sinnepäin :) ) mieleen kaikki tapahtumat, mitä kesä tuo tullessaan. Kuinka moni käy festareilla ja miten paljon kuluttaa rahaa kaikenlaisiin tapahtumiin? Suositellakin saa, jos jotain tulee mieleen ;)

Itselläni perinteinen kesätapahtuma on Ilosaarirock, jossa olen viihtynyt vuodesta 1995.. Siellä tapasin mieheni ja olen kokenut muutenkin yhtä sun toista, ollut myös töissä. Joka kevät olen hieman epäröivä, jotta vieläkö sitä tänä vuonna sinne eksyisi, mutta noin vaan sinne aina eksyy - kiitos tästä varmasti kuuluu miehelleni, joka ei jättäisi tapahtumaa väliin :D Tämän ohella piipahdan satunnaisesti Kohti rokkia -tapahtumassa, josta on muodostunut perinne Joensuussa.. Esimakua kesän riennoista ;)

Olen vain harmitellut sitä, että Tuska-festivaali sattuu olemaan joka kerta samana viikonloppuna. Mielelläni sinnekin menisin.. Mutta joka kesä se vain kääntyy halvemman vaihtoehdon puoleen (kun nyt täällä sattuu asumaan) :roll:

Muissa kesätapahtumissa tulee käytä satunnaisesti.

Miffy
figaro
Tässä taas näkee ajan kulun :( Harmittaa, kun niin moni menee "aikuistumaan" ja entinen hulvaton meno on tiessään.. "En minä enää festareille.. Ne on teinejä täynnä." Huoh! :roll:

ÄÄÄÄÄ just niin! :(

Jzzu

Minennoo käyny kun Ilosaarirockissa kerran vuonna 2002.
Parhaita viikonloppuja ever! :lol:

Pitäisi lähteä joku kerta uudestaan, ehkä tänä vuonna? :D

Miffy

Ah festarit...

Provinssi oli mun eka festari, vuonna 2000. Siellä sit käytiinkin, vuos 2003 oli viimeinen. Ihan kun siitä ois jotenkin mennyt maku... Jotain vaikutusta oli varmaan esiintyjävalikoimallakin... Ja yk vuos oltiin ihan vaan leirintäalueella.

Ilosaaressa olin vuonna 2002 ja sinne tahon ehottomasti vielä :) Ehkä jo nyt kesällä :)

Noi on oikeestaan ainoot Suomen festareista joihin oon kovasti tykästynyt...

Ihanku mun kaverit vaan alkais olla jo sitä mieltä, et ei enää festareille... :roll:

figaro

Heh.. kieltämättä iän myötä on ryhtynyt kaipaamaan enemmän luksusta - festareillakin :D Pitäisiköhän säästä eläkepäiville ja lähteä sitten rokkaamaan vähän kauemmas :lol:

Rixuliini

Sziget Budabestissa olisi myös kiinnostava, ja halvemmaksi tulisi ottaa festarimatkan Jookoskookoksen kautta kuin lähteä omin neuvoin. Hinta 569€. Sisältää yöpymisen HOTELLISSA!! Mitä luksusta. :lol:

Ei ole kiva herätä aamuisin teltasta joka on yön aikana muuttunut saunaksi.. :cry:

figaro

Roskildeen voisin minäkin lähteä, jos olisi varaa :roll: Provinssirockissa olin viime kesänä ja meni pipariksi koko reissu - hyvä kun muistan mitään :oops:

Nummirock kiinnostaisi myös..

Rixuliini

Olen käynyt muutamanan kesänä Provinssirockissa, kerran Ruisrockissa ja Roskildessa. Tuskaan kiinnostaisi mennä ensi kesänä.

Jos on hyvät esiintyjät, ostan rannekkeen, muussa tapauksessa hengaillaan leirintäalueella, missä on muuten myös hyviä bileitä! Telttameiningillä.

Tuonne Roskildeen tekisi mieli, tosin rahaa menisi aika paljon kun pelkkä viiden päivän lippukin on jo 170€, siihen sitten vielä lisäksi matkat ja muut..

SooZ

Tuskaan olis kova hinku. Viime kesänä jäi väliin mutta josko ensi kesänä..
Kulta ei oikein noista festareista innostu, itse olen käynyt vain Puustockissa Juvalla (suosittelen Suomirokin ystäville ;)). Hinku olisi kova jonnekin isommillekin festareille.

figaro

Ainoa positiivinen asia on se, että rokki on viikonloppuna eikä sijoitus arkipäiviin :) Liput vain on hankittava ennakkoon.. Ei ole portilta saanut moneen vuoteen.

Rixuliini

Ilosaari olisi kyllä kiva kun sielläpäin Suomea ei ole tullut sitten lapsuusvuosien käytyä, ja eräs kaverinikin asuu Joensuussa ja olisi ihan mieletöntä nähdä häntä noin kymmenen vuoden tauon jälkeen! :lol:

Mutta saa taas nähdä kuinka työt yms. puskee päälle..

figaro
Jzzu
Rixuliini
Figaro, miten tuo Ilosaarirock muuten? Millasita porukkaa käy, onko ikärajaa? Ja entä millaiset kulkuyhteydet esim. rautatieasemalta?

Kovasti olisimme sinne tulossa ensi kesänä jos esiintyjät ovat mieleen..

Porukkaa ainakin silloin kun mie viimeks kävin aika laidasta laitaan, tosi rento ja hyvä henki koko festariväen kesken.
Ikärajoja ei tainnut olla kuin klubeille eli ikähaarukkakin aika laaja.
Kulkuyhteydet ihan hyvät, kartta kuitenkin ihan hyvä olla olemassa jos ei Joensuuta hyvin tunne, rautatieltä kävellessä ehtii saada jo ihan kivat rusketusrajat rinkasta. :lol:
Leirintäalueet ihan festarialueen molemmin puolin ja festarialueella myös rantaa. :wink:

Varmasti olen menossa uudelleen vielä sillä olihan tuo Ilosaarirock -02 elämäni parhaita viikonloppuja!

Pakko ei ole kävellä. Paikallisbusseilla pääsee alueen liepeille. Ikärajaa ei tosiaankaan ole kuin osalle klubeista. Viinaa ei saa sisälle viedä - ulkopuolella narikka ja sisällä aidattu anniskelualue. Vesipisteitä löytyy useampia. Leirintäpaikkoja on kaksi - molempiin voi ostaa rannekkeen, vaikka ei siellä asustelisikaan.

Porukkaa on laidasta laitaan; nuorta ja vanhaa, punkkia ja rokkia jne. :D Eli varmasti mahtuu joukkoon ja meininki on oikein rento. Eipä sitä varmaan muuten olisikaan tullut niin usein mentyä.. tämä vuosi tulee olemaan jo 12 krt peräkkäin ;)

Sinänsä nuo matkat juna-asemalta tai keskustasta yleensäkään ei ole kovin pitkiä kävellä. Puhutaan parista kilometristä kuta kuinkin :)

sanni

Mä en ole koskaan missään festarilla käynyt, Sauna Open Airiin piti mennä viime kesänä mutta osui pahasta samoille kohdille rippikoulun kanssa. Tänä vuonna uusintayritys josko vaikka sinne Saunaan ehtisikin :wink: Tosi paljon harmittaa, kun viime vuonna Sonata-Arctica oli Saunassa ja jos ei ole tänä vuonna niin prrrrrr... :evil:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat