Japani - Viihde ja kulttuuri

Pinssi

Olen lähdössää kuun lopussa Osakaan, Japaniin. Käydään myös varmaan Tokiossa ja muissa kaupungeissa. Olen aivan täpinöissäni. :lol:

Ihmiset hyvät. Kertokaa jos olette itse käyneet tuolla tai jutelkaa muuta mukavaa Japanista. :wink:

Sivut

Kommentit (23)

sakura

Hei,

Mä oon ollut molemmissa kaupungeissa, ja kovasti tykkäsin!! Oikein hyvää matkaa sulle ja nauti kokemuksesta. Jos sulla on jotain, mitä haluisit kysellä, niin kerron kyllä mielelläni!

Pinssi

Kyllä minulla kysymyksiä löytyy. :)

Milloin olit siellä? Ja kauan viivyit?
Minkälaisissa hotelleissa yövyit?
Vinkkejä?
ylipäätänsä kaikkeen liittyviä. Kuten " ei kannata juoda mehua" :P
Kävitkö sumopainissa? 8)
Söitkö sushia?

Kiitos jo etukäteen!

Miffy

Voi eiiii, mä taidan olla vähän kade ;) Itsellä kova hinku Japaniin, ja sitten lähdenkin, kun saan järkättyä aikaa muutaman kuukauden.

Olen jo alkanut opiskella kieltäkin :)

sakura
Pinssi
Kyllä minulla kysymyksiä löytyy. :)

Milloin olit siellä? Ja kauan viivyit?
Minkälaisissa hotelleissa yövyit?
Vinkkejä?
ylipäätänsä kaikkeen liittyviä. Kuten " ei kannata juoda mehua" :P
Kävitkö sumopainissa? 8)
Söitkö sushia?

Kiitos jo etukäteen!

Hei,

Olin japanissa neljä kuukautta viime vuoden lopussa. Lähdin elokuussa ja tulin takaisin joulukuussa. Asuin Oskassa, mutta reissattua tuli tossiaan ympäriinsä. Tokio ja Hiroshima oli sellaset isoimmat paikat joissa kävin. Tokiossa asuin sellasessa ryokanissa ku New Koyo. Oli hyvällä paikalla hyvien yhteyksien lähellä, tosin itse ryokan oli aika vaatimaton. Sopii kuitenkin hyvin, jos tarkoituksena on lähinnä nukkua siellä.. Löydät tietoa ryokanista osotteesta http://www.newkoyo.com/index.html Ja tärkeimpänä tietty, että toi taitaa olla Tokion halvin yöpymispaikka.

Jos olet ajatellut reissata matkalla, niin suosittelisin ehdottomasti käymään Hiroshimassa, joka on todella kaunis kaupunki, ja Peace museum on todella vaikuttava. Ja toinen paikka on Nara. Se on Japanin entinen pääkaupunki ja hyvin kaunis. Sijaitsee melko lähellä Osakaa, sinne on helppo mennä junalla. Tokio on tietysti näkemisen arvoinen paikka myös. Itse olin siellä 4 päivää, ja tukka putkella sai kyllä juosta, että kerkes näkee edes osan paikoista.

Sumopainissa ei tullut käytyä, mutta sushia söin kyllä sitäkin enemmän. Paljon parempaa Japanissa kuin Suomessa, ja edullistakin. Muuten japanilainen ruoka on mielestäni aika onnetonta, liikaa riisiä ja nuudeleita..

Riippuu tietysti siitä, kauan aiotte Japanissa olla, mutta ainakin Osakasta ja Bepusta pääsee helposti laivalla Koreaan. Me tehtiin sinne viikon reissu ja oli kyllä ihana matka. Korea on ihan eri luokkaa kuin Japani, ja siellä ruoka on aivan tajuttoman hyvää!!

Kysele ihmeessä lisää jos tulee jotain mieleen!

sakura
Miffy
Olen jo alkanut opiskella kieltäkin :)

Tää on kyllä tärkeetä, Japanissa kuin ei oikeen englannilla pärjää.. Suurin osa paikallisista kun ei englantia puhu. Kannattaa opetella ainakin ostamaan junalippu ja tilaamaan ruokaa ja kysymään missä joku paikka sijaitsee. Näin pärjää huomattavasti paremmin!!

Törmättiin sellaseenkin, että Osakan bussiaseman tourist infossa ei osattu englantia, ainoastaan japania..

Miffy

heh, tosta meiän ope jo varoittikin :D Että jossain saattaa isoin kirjaimin lukea tyyliin "TOURIST OFFICE", mutta sitten siellä puhutaankin vain japania :D Mutta ihana kieli!

Disturbance

Voi apua, kuulostaa tosiaan onnettomalta...

Hei onko siis totta etta paikalliset antavat turisteille helposti anteeksi etikettivirheet kayttaytymisessa? Mua kun pelottaa etta loukkaisin niita suloisia ihmisia jotenkin!

Pinssi

Pistän mieleen noi vinkit. Ne oli hyviä ja tärkeitä. Tosta hotellista olen kuullutkin. Kiitos!

Me ei mennä katsomaan sumopainia, harmi. Koko Japanissa ei ole sumopainia silloin kun vierailemme siellä. Paljon ihmisiä, mutta ei. Ihme juttu.

Kieli? Apua. Osaankohan mitään japaniksi? Pitää tässä sitten alkaa harjoitella. Onko vinkkejä hyvistä kirjoista, joissa olisi tärkeitä juttuja japaniksi? Juuri junalipun ostoa, vessan sijaintia tai tilaamisessa käytettävää sanastoa ja valmiita sanaparsia.

Luulen että Japani kuuluu ehdottomasti maihin, joista ei voi vaan lukea, vaan ne pitää kokea itse. [listassa on ainakin minun osaltaini Afrikka] Pitäisikö perustaa oma keskustelu tästä aiheesta? :D

Disturbance

Kay ihmeessa kattomassa kirjastosta, tai mika parempi kirjakaupasta, jotta voit ottaa helpommin kirjan mukaan ja selailla sita tarpeen vaatiessa. Jos mahdollista, osta ihmeessa semmonen kielikasetti-kir-yhdistelma, jossa kuulet myos oikean aantamisen! Ma lueskelin sellasta kirjaa englanniksi ja olisin kovasti sita kasettia / cd:ta kaivannut. Vaikka osaankin jo sanoa kiitos ja hei japaniksi.

sakura

Mä suosittelen sellasta kirjaa ku Tokio passi, sen on kirjottanut Tapani Jussila. Se on kätevän pieni, ja siellä on aika hyvin kerrottu eri asioista liittyen just kulttuuriin ja sitten lyhyitä esittelyitä muutamista kaupungeista. Ja lopussa kätevä sanasto jos sitä tarvitsee. Japaniahan lausutaan aika pitkälle niin kun kirjotetaankin. J tosin lausutaan niinkuin englannissa.

Ainakin Akateemisessa myydään tota kirjaa.

Jeii

Olen niiin kateellinen. Japanissa olisi ihana päästä käymään - taloudellinen tilanne vaan ei sitä salli :lol: Kauniita maisemia, aivan erilainen kiehtovalta vaikuttava kulttuuri ja erilaisia ihmisiä, erilaisine tyyleineen.

KRedit-

ihmiset,kulttuuri,sevaltavankorkiatulivuorijohonhaluanauringonnousuakatsomaan,..
Japani on ihan top1 kohde maista jossa haluaisin käydä. heti kun rahatilanne sallii niin sinne menen, ja vaikka pitemmäksikin aikaa <3

Disturbance
Pinssi
Ovatko Hiroshima ja kapselihotelli tarpeeksi hyvät syyt vierailla Jappanissa uudestaa?

Ma tulin Tokion kautta Australiasta Suomeen, ja olin sen yhden yon Akihabaran kapselihotellissa (sen saa ihan Googlaamalla esiin). Ei mikaan maailman halvin, mutta hyvin turvallinen ja siisti, ilmainen nettikin, ja oikein ystavallinen respanseta vaikka ei ihan liikaa englantia puhunutkaan. Antoi mulle jopa ilmaiseksi paketin nenaliinoja. Hotellia kylla suosittelisin, mutta ei kai nyt pelkastaan sen takia kannata kayda... Niin sen verran viela etta kapselit on oikein hyvan kokoisia, ja siella on sisalla telkkarikin... Tytoille on omat kerrokset hotellissa, ja kylpparit ja netti myos. Saa privata jos haluaa jotain kysya. :)

Pinssi

Matka on nyt ohi. Meni hyvin. Matkareittini Helsinki-Osaka-Kioto-Tokio-Osaka. Meillä oli just tuo kyseinen Tokio-passi mukana.

Ihmiset ei todellakaan puhunut englanttia. Mutta ystävällisyys auttoi. Maa on monien kummallisuuksien maa. Todellakin. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat