Sotaelokuvat - Viihde ja kulttuuri

mau_

band of brothers on paras <3 oon niin rakastunnu siihe, kattonnu jo kolmesti läpi ja taas alotan uudestaan. On vaan yksinkertasesti niin hyvä

Sivut

Kommentit (21)

marimma

Heeeei tulikin mieleeni että onko kukaan nähnyt sitä uudempaa Tuntematonta sotilasta. Sitä mikä on tehty 85(?) vuonna?

Onko se kattomisen arvonen :D?

Ja millanen tuo talvi-sota leffa on?

Zara

Mä en taida osata antaa vinkkiä sellaisista missä on rakkaustarina, kun itse yritän välttää niitä :) Taistelutoverit-sarja on tosiaan hyvä, ja Heartbreak Ridge (vuodelta 1986) kannattaa ehdottomasti nähdä. Suosittelen myös sellaista elokuvaa kuin Sodan arvet. Aika ahdistavaa katsottavaa kylläkin, mutta elokuvana hyvä.

Clint Eastwood on ohjannut lähiaikoina kaksikin elokuvaa toisesta maailmansodasta, Isiemme liput ja Kirjeitä Iwo Jimalta. En ole nähnyt vielä mutta vaikuttavat aika lupaavilta.

Veteen piirretty viiva sisältää muistaakseni jotain romanttista kamaa, itse en tykännyt ko. elokuvasta mutta voisi olla enemmän sun makuusi?

Kessia

kun taivas repeää ja taivas sinivalkoinen on just parhaita ;) piti ostaa ne dvd:nä, kannattaa muuten lukee ne kirjatki!! ihan huippuja!!!

sit näist leffoista.. esim. pelastakaa sotamies ryan, merijalkaväen mies ja tears of the sun. ne on ihan hyviä kans..

rei

Fanni! Kannattaa ehdottomasti katsoa Band of brothers (Taistelutoverit) Minisarjaa. Oon kattonu sen läpi varmaan 6 kertaa ei ole parempaa olemassa! (siihen ei tosin liity rakkaushommia)

tints

Mä suosittelen sellasta leffaa, kun Tigerland. Se on aivan ihana. Oon kattonu monta kertaa. Muut onki jo tullu mainittua täällä. Mä kans tykkään sotaleffoista.

Fanni

Mä oon ihastunu sotaelokuviin :) Siks kysynkin, että tiedättekö mitään hyviä sotaelokuvia mihin liittyy rakkaustarina?
Oon kattonu Pearl Harborin, Rukajärven Tien ja Pikku Sisaren. Kaikki tosi hyviä. Lupauksen oon myös nähny sekä katoin aikoinani Kun taivas repeää tv-sarjan. Seki oli tosi hyvä :D

Zara
Pirpana
Minä näin saksalaisten ystävänä mainostan heti Stalingradia,

Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta tarkennatko mitä Stalingradia? Imdb löytää useammankin sen nimisen elokuvan. :)

Stalingrad-aiheeseen myös liittyvä Vihollinen porteilla kuulostaa ehkä melko lupaavalta, onko joku nähnyt sitä? Niin ja voiko joku kertoa Sotilas Janesta, vaikka se ei taida varsinainen sotaelokuva ollakaan? Itse en nimittäin ole sitäkään nähnyt vaikka joskus tuntuu siltä että enemmistö tästä ikäluokasta on.

Marimma: olen nähnyt siitä uudemmasta Tuntemattomasta osan. Se jakaa aika vahvasti mielipiteitä, osa ei tykkää ollenkaan ja joidenkin mielestä se on ihan loistava. Itse en hirveästi pitänyt (siltä osin kuin näin), vaikka osittain se voi johtua myös tottumuksesta ja kiintymyksestä vanhaan versioon.

Pirpana

Minä näin saksalaisten ystävänä mainostan heti Stalingradia, en ole surullisempaa elokuvaa nähnyt. Rakkaustarina se ei kyllä ole mutta toisaalta kyllähän ystäviäkin rakastetaan. Elokuva auttaa tajuamaan että ei se sota niille tavallisille natsirivimiehillekkään mitään herkkua ollut ja tavallisia nuoria miehiä nekin olivat.

Operaatio Valkyriekin on mainio, kertoo siis natsiupseereista jotka yrittivät murhata Hitlerin. Ja ne univormut, ne univormut [img]http://chihuahua.cjb.net/forum/images/smiles/love10.gif[/img]

Fanni

^Joo mä oon katsonut senkin :) Ja oliki muuten hyvä! :) Suomalaisia muita tän tyyppisiä sotaelokuvia ei taida olla enempää, mutta varmasti englannin kielisiä löytyy...

Ässä
Zara

Stalingrad-aiheeseen myös liittyvä Vihollinen porteilla kuulostaa ehkä melko lupaavalta, onko joku nähnyt sitä? Niin ja voiko joku kertoa Sotilas Janesta, vaikka se ei taida varsinainen sotaelokuva ollakaan? Itse en nimittäin ole sitäkään nähnyt vaikka joskus tuntuu siltä että enemmistö tästä ikäluokasta on.

Vihollinen porteilla on mielestäni hyvä ja ihan kohtalaiset pisteet se on saanut imdb:ssäkin :D

Sotilas Jane oli aika blaah... Kertoo naisesta, joka pääsee merivoimien joukkoihin. Se oli jotenkin ennalta-arvattava :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat