Lappi - Viihde ja kulttuuri

figaro

Kertokaas kokemuksia Lapin matkailusta.. Minne kannattaa suunnata? Mihin aikaan vuodesta? Minne yksin, kaksin, perheen kanssa?

Kommentit (14)

figaro

Huskit kyllä. Kelkkailu varmaan enemmän miestä ;) Lapissa on tullut itse käytyä ainoastaan Hossassa - tosin sekin jää Kuusamon alapuolelle. Mies kävi Muotkatunturilla tämän vuoden alkupuolella riekkometsällä. Minä vähän vähemmällä ollut tuon Lapin reissuilun osalta :)

Lumi~

meinasinpas melkein loukkaantua tuosta "lapissa on tullut käytyä" ilmaisustasi:) kun ei se kuusamokaan vielä virallisesti lappia ole..
ehkäpä tänä talvena pääsisitte miehesi kanssa ihan oikeaan lappiin
asti :wink: jos menee jonnekkin matkailukohteeseen (levi, ylläs,
saariselkä jne) niin kyllä sitä tekemistä varmaankin löytyy ihan lumikenkäkävelystä hiihtämiseen..
mukavia ovat myös pelkät mökkireissut lappiin ja sitten iltarientoihin:)

(minäpäs rupesin mainostamaan :oops: )

figaro

Olen samoilla linjoilla kuin Lania - ei mitään turistirysää kuitenkaan. Ja Lumi: Eikö Muotkatunturi ole tarpeeksi Lappia? ;) Olen samaa mieltä Kuusamon sijainnista :lol:

Disturbance

Saariselka on mukava paikka, ja sehan on lahella tosiaan tota Urho Kekkosen kansallispuistoa. Saariselallakin on se turistipuolensa, mutta kaipa sielta viela loytaa vahan syrjaisempaakin mokkia? Upeita vaelluspaikkoja suhteellisen lahella, pienena kavin perheen kanssa usein siellapain.

Kaytiin partiovaelluksella myos ihan paalaella, siella mista nakee Norjan vuoret. Tehtiin noin 80 kilsan lenkki viikon aikana, ja tosiaan rammittiin siella missa ihmisia ei ole, ja ylitettiin jokia ja sensellaista. En nyt ole ihan varma miten se reitti suunniteltiin, mutta kartta ja GPS-laite meilla oli mukana, ja sitten vaan lahdettiin seikkailemaan.

Pidin myos Muoniosta, siella kasivarren seudulla. Kauniita maisemia.

Itse suosin ihan ehdottomasti myohaista kesaa / alkusyksya, milloin on viela paivalla lampoista eika yolla kylma, eika niin paljon itikoita joka paikassa. En tykkaa itse lumesta ollenkaan, ja kesaaikaan vaeltelukin sujuu vahan helpommin jalkaisin :)

Daisy

Itse oon aika hulluna Lappiin. Tosin siitä on hitosti aikaa, kun viimeksi olen päässyt käymään siellä. Mitkään massalaskettelukohteet ei kiinnosta. Ei ne mun mielestä oo mitään Lappia aidoimmillaan.

Aikanani olin vaellusriparilla Lapissa ja se on varmasti paras tapa tutustua ympäristöön. :) Kahta viikkoa ennen juhannusta tulivat hyttyset, joten suosittelen vaellusajankohdaksi alkukesää sekä syksyä ruskan aikaan. Syksyn haluaisin itsekin kokea Lapissa *haaveilee*

sopuli

Minä en oo käyny kun kerran pyhätunturilla :oops: Ja viime kesänä ajeltiin poikaystävän kanssa pohjosiin, tosin ei kovin ylös lappiin, mikä oli tosi harmi, mutta aika loppui kesken. Ensi kesänä mennään varmasti uudelleen ja paljon korkeammalle! Me vuokrattiin ihana pikku mökki, poikaystävä kalasteli, minä nautin olostani ihan vain olemalla :)

figaro

Minä jostain syystä en tällä hetkellä oikein tuosta biletyksestä välitä. Enkä toisaalta lähtisi Lappiin juominkien pariin ;) Rinteisiin en astu jalallanikaan :lol: Sattuneista syistä :D :D

Nuo vaellusjutut ja korpimökit olisivat nannaa. Voisi ehkä harrastaa luontokuvaustakin :roll: Miehen kanssa vain on aina se, että hänelle tuo kalastus ja metsästys on niin tärkeitä asioita, että ilman niitähän ei voi ajatellakaan, että Lappiin lähtisi :lol:

Pitänee katsastaa meininkiä jahka kesään päästään ja miehellä loma.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat