Pelottavin kauhuleffa? - Viihde ja kulttuuri

Klara

Kertokaa mikä kauhuleffa on mielestänne pelottavin?

Mä en oikein pelkää hirveästi moniakaan kauhuleffoja jos a) katson elokuvan leffateatterissa/jonkun muun ihmisen kanssa b) jos katson leffan yksin, mutta PÄIVÄLLÄ

Mutta sitten illalla/yöllä en uskalla katsoa mitään kauhuleffoja, jos olen yksin kotona! :shock: (paitsi jotain lällyjä varmaan)

Sivut

Kommentit (231)

nilla1983

pahin tähän mennessä The Saw. ahdisti niin pirusti ja pyöri mielessä pidemmän aikaa. muita hyviä on kuudes aisti ja salaisuus pinnan alla.

Tiger

Ei se Saw ollut niin pelottava, lähinnä oksettava ja tooodella ahdistava. The Village oli myös ahdistava, mutta myös pelottava.. Ne kaksi vievät tällä hetkellä voiton.

Ritu

Mä en kyllä moisia pelkää, vaikka yksin katteliski keskellä yötä. Mä en kauheen vähästä hätkähdä. Viimeisimpiä mitä oon kattellu on Ring 2, Kauna ja House of Wax. :)

Lania

Kaikki. Nään painajaisia jo tyyliin Scary Movien jälkeen :D oon kyllä muutenki tosi säikky eikä mielikuvitus muutenkaan oo kauheen realistisella pohjalla.

Lizzie

The Moth oli oikeasti jännittävä.
Taannoin kun Scream-leffat oli pinnalla katsottiin kaveriporukalla niitä. Sen jälkeen juotiin ihan rauhassa keittiössä teetä tms ja istuin avoimen ikkunan alla. Yhtäkkiä korvani juuresta kuului kauhea huuto ja kun käännyin katsomaan, oli se Scream-naamari huppuineen naamani edessä!
Silloin meinasin saada sydärin. :lol:
Kiljahdan muutenkin leffoissa helposti, olin tietenkin sitten otollinen kohde kavereilla jäynään.

Rixuliini

Vastasin tähän siinä vanhassakin foorumissa, enkä vieläkään muista sen leffan nimeä.. :oops:

Eli se oli tositapahtumiin perustuva leffa jossa perhe muutti tälläiseen vanhaan taloon, jossa alkoi sitten tapahtumaan kaikenlaisia outoja poltergeist-ilmiöitä...Varmaan joltain 80-luvulta?!
Harmi tosiaan etten muista nimeä, mutta aika karmiva se tosiaan on! :shock:

Lisäksi kauheita leffoja joita olen nähnyt on Salaisuus pinnan alla ja Kaunan se japanilainen alkuperäinen versio, greepy!!! Ringin katsomisenkin jälkeen oli yöunet aika huonot.. :shock:

figaro

En osaa tähän vastata.. Tykkään kauhuleffoista. Yleensäkin suosikkileffani on Manaaja - kyllä on osanneet tehdä 70-luvulla hyvää elokuvaa :D

Muksuna tosin näin painajaisia Elm Street-leffojen takia.. Nykyisin lähinnä huvittaa.

Ei siis vielä ole tullut vastaan mitään ylikarmivaa 8)

Klara

Nyt, jos mietin... niin ehkä uskaltaisin illalla karmeitakin kauhuleffoja yksin katsoa, jos joku tulisi myöhemmin illalla kotiin. Mutta toi omaan kotiin muuttaminen on lähellä, niin sitten omassa kodissa kun yksin asun niin en kyllä varmaan yksin myöhään mitään kauhua uskaltaisi katsoa.

Mulle merkitsee tollasissa kauhuleffojen katsomisessa illalla/yöllä se tuleeko esim. perhettä sitten myöhemmin kotiin. Koska jos jään sen leffan katsomisen jälkeen yöksi yksin kotiin, niin mielikuvitus voi alkaa laukata.. :shock:

Vähän pelkuri oon joo. Pelkään kellareihin yksin menemistä. Meidän kellarissa on käytävässä semmoset itsekseen sammuvat valot (sähkönsäästämiseksi tjn)

kuunlapsi

en ole niin kovinkaan paljoa katsellut kauhuleffoja, ja mikään nyt ei ainakaan tähän asti aiheuttanut toistuvia painajaisia tai muuta.

ja eipä siinä paljoa enää leffoja tarvita niitä unia sekoittamaan kun muutenkin on niin sekoja unia(viime yönä olin kaupassa ja joku tuli aseella ryöstämään, yritin olla piilossa ettei se huomaisi ja no, uni kuitenkin päätyi siihen että ryöstäjä ampui ystävääni aika pahasti ja poliisit tuli paikalle eikä mulle käynyt mitään :? )

mutta kyllä tuo kun kävin kattomassa ring1 ja kävelin sen jälkeen pimeellä yksinäni pientä metsäpolkua kotiin niin kyllä siinä tuli vilkuiltua olan taakse ja vauhtikin taisi olla normaalia nopeampi.
mutta tuokin varmaan aika yleistä ilman leffojakin..

yön enkeli

the saw oli älöttävä, muttei pelottava..
ja noh, kaikista kauhein oli manaaja, en enää ikinä katso sitä. sain hirveät painajaiset siitä. :cry:
edellisen kerran katsoin "pimeän pelko", se oli aika jännittävä ja vähän jäi miettimään.
*mielikuvitus kun on mitä on*

Sinsemilla

ei varsinaiset KAUHU leffat oo pelottavia kun niissä on aina joku älytön huppumies tai muu joka heiluu puukon kanssa ja jahtaa ihmisiä...
mut trillerit ja psykologiset semmoset on hyviä! ne on pelottavia koska ne on todellisia... ei mitään yliluonnollisia otuksia...

salaisuus pinnan alla oli aika karmiva, kun sen joskus 4 vuotta sitten leffassa kävin kattoo... en meinannu uskaltaa mennä suihkuun sen jälkeen, kun pelkäsin että peiliin ilmestyy jotain.-..heh.

ei nyt kyllä oikein mitään tuu mieleen...
unensieppaaja oli aluks hyvä, mut sitkun siihen ilmesty se eilien ni maku meni siitäkin leffasta... vaikka voihan niitä otuksia olla olemassa... :)

Lania

"mut trillerit ja psykologiset semmoset on hyviä! ne on pelottavia koska ne on todellisia... ei mitään yliluonnollisia otuksia...

salaisuus pinnan alla oli aika karmiva, kun sen joskus 4 vuotta sitten leffassa kävin kattoo... en meinannu uskaltaa mennä suihkuun sen jälkeen, kun pelkäsin että peiliin ilmestyy jotain.-..heh"

Hmmm...... Salaisuus pinnan alla realistinen, ei mitään yliluonnollista....? Mutta aivan helkkarin pelottava se kyllä oli, taitaa olla viimesiä kauhuelokuvia mitä oon suostunu kattoon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat