Kevytkenkäisen maine - Miten eroon? - Deittailu ja yöelämä

Merilyn

Voi luoja miten ahdasmielistä porukkaa! Tulee heti mieleen jotkut kuivakat pikkuvaimot 50 -luvulta :P
Luulempa että nää muijat ovat ehkä hieman kateellisia ;)

En kyllä oikein tiedä pääseekö tuosta maineesta hetkessä mitenkään eroon jos et halua ruveta niille vakuuttelemaan neitsyyttäsi esimerkiksi. Mutta ajan kanssa tuommoinenkin luultavasti unohtuu. Eikä kannata miettiä, että jätkät pitäisivät sinua helppona, koska jos tapaat jonkun kivan jätkän joka myös tykkää sinusta niin en usko että millään maineella on mitään väliä siinä vaiheessa. Ehkä jollain pukeutumisella voi myös vaikuttaa asiaan. Jos pukeudut siellä baareissa hirveän paljastavasti ja muutenkin käyttäydyt 'horomaisesti' esim. tanssilattioilla niin sekin voi vaikuttaa tuon maineen ylläpitämiseen, näin ainakin kuvittelisin.

Sivut

Kommentit (23)

heica

ihan vain vinkiksi, että parisuhde ei aina "kesytä" ihmistä joka tykkää seikkailla ja kokeilla, vaikka nyt vaan kännissä. Päinvastoin, suhde voi alkaa ahdistamaan...mutta en usko että sinun tapauksessa näin välttämättä tulisi tapahtumaan.
Onhan niitä jotka harrastaa yhdenyönjuttuja sinkkuaikana, mutta parisuhteessa osaa kuitenkin sitoutua.

muoks. Luin ton sun tekstisi uudestaan ja "minä tutustun miespuolisiin parhaiten pikku pusuttelujen kera" lause iski silmään. Tämä voi olla juuri se syy siihen, miksi sinulle nauretaan selän takana ja olet saanut leiman otsaasi. Ihmiset ovat ehkä saaneet käsityksen, että sinulla ei ole muuta keinoa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen kuin pussailu ja nuoleminen kännissä? En mä itsekään pidä tota mitenkään hienona tapana. Mutta olen itsekin melkonen moraalipirkko, etäinen ja ujohko selvinpäin, ja alkoholia en käytä paljon, mutta pikku hiprakassa olen avoimempi ja uskallan tutustua ihmisiin, mutta ajattelen kuitenkin mitä teen ja mitä ihmiset ajattelevat.

heica

^minusta ei kyllä ole mitään pikkuvaimomaisuutta se, jos ei pidä kevytkenkäisyyttä hyvänä/ok asiana.
Ja omasta puolestani voin puhua, etten ole tippaakaan kateellinen ihmisille, jotka ovat saaneet ns. "horon" maineen. Enkä ole kateellinen sille, jos lääppii ja nuolee tuntemattomia ihmisiä joka viikonloppu ja näin tyydyttää sitä hellyyden ja läheisyyden tarvetta. Enemminkin oksettaa koko touhu. Ja en ole myöskään kateellinen, jos joku tyttö saa tuplasti enemmän huomiota tuplasti suuremmalta miesjoukolta kuin itse. Mä vaan osaan ammentaa sen itseluottamuksen jostain muualta kuin miehistä.

Että ei se pahan puhuminen ihan kateudesta aina johdu, koska monet ihmsiet saattavat pitää kevytkenkäistä elämää pikemminkin naurettavana kuin kadehdittavana.
ja tuo horon leima...ihan tavallista tuo mun mielestä juuri tämän ikäisillä on, varsinkin jos tietyn maineen saanut ihminen käyttäytyy maineensa mukaisesti.

Naomi

Noh, onneksi sentään selvinpäin en ole kevytkenkäinen vaan päinvastoin, vähän liiankin etäinen.

ja minulle kyllä merkitsee mikä on maineeni ainakin tällaisissa asioissa. Sen takiahan perustin tämän keskustelun.

Mutta mä oon nyt tullut siihen tulokseen, että taidan etsiä ihan vakavaa suhdetta, jolloin tällaista ei pääse tapahtumaan.

Vinkkejä kiitos lisää, jotta saan entisen uskottavuuteni takaisin. Tää viiminen puoli vuotta vei sen kokonaan.

Kirjoittelen tässä nyt vähän selvitelläkseni vähän omia ajatuksia...

Mutta lisää vain vinkkejä, koska tää asia on tärkeä!

Naomi

Itse asiassa silloin jos minulla on miesystävä, niin en pahemmin edes vilkuile muita miehiä, sillä jotenkin kun tiedän, että kelpaan yhdelle, niin se riittää minulle. Eli en kaipaa mitenkään niitä seikkailuja. Sinkkuna taas pitää tyydyttää kaikki huomionkipeys ja läheisyydentarpeet noilla kännisekoiluilla. Eli minulla parisuhde tosiaan kesyttää. Tosin ikinä parisuhteessa en ole ollut, mutta jo sellainen "pientä säpinää" riittää.

Eli hankin miehen.

des
Merilyn
Eikä kannata miettiä, että jätkät pitäisivät sinua helppona, koska jos tapaat jonkun kivan jätkän joka myös tykkää sinusta niin en usko että millään maineella on mitään väliä siinä vaiheessa.

Sanon vaan omasta puolestani, mutta mulle maineella on kyllä väliä. Tai siis: en osaa kuvitellakkaan olevani seurustelusuhteessa (tai oikeestaan missään muussakaan suhteessa) mieheen, jolla on naistenkaatajan maine. Eli vaikka olisi oikeasti sisimmässään kuinka mukava, niin en luultavasti edes alkaisi tekemään lähempää tuttavuutta ko. tyypin kanssa, koska ennakkoluulot.

Mutta ajan kanssahan tuollaisesta maineesta varmaan pääsee eroon, jos ne samat ihmiset ei enää näe sua nuoleskelemassa eri miestä joka kerralla.

Naomi

Olen saanut kevytkenkäiset,lutkan,horon maineen. Tämä johtuu siitä,että viimeisen puolen vuoden sisällä olen neljä kertaa nuoleskellut yöelämässä eri jätkien kanssa. Ja jotenkin aina sama porukka nähnyt minut juuri eri miesten kainaloissa. Nyt mulle sitten naureskellaan selän takana, kun pidetään niin helppona ja tyrkkynä.
Itse en pidä tuota määrää suurena,koska minä tutustun miespuolisiin parhaiten pikku pusuttelujen kera. Ja siis seksiähän en harrastele,sillä neitsyyskin vielä tallella,mutta monet varmasti luulevat,että olen jokaisen herra X:n kanssa harrastanut seksiä,yhdyntää.
Kuulin varsinkin naisten puhuvan keskenään kevytkenkäisyydestäni ja naureskelevan minulle selän takana. Ei ne miehetkään varmaan mua kovinkaan tosissaan ota.

Nyt jotenkin nolottaa nää kaikki sen verran, koska en haluaisi olla tuollaisessa maineessa, vaikka olenkin. Toisaalta minua ei kuitenkaan kaduta mitkään tekoni, mutta ei oo kiva, et jos tutustun baarissa potentiaaliseen miesehdokkaaseen ja sitten jos hän jälkeenpäin kyselee omilta kaereiltaan numeroani, niin muut kertovat sitten, että ei kannata yrittää, sillä hän nyt tekee tota joka miehen kanssa.

Kertokaa, miten ja kuinka nopeasti tällaisen leiman saa pois otsasta?

Ikäähän minulla on 18v.

Naomi

Joo ehkä olen helppo ja kevytkenkäinen, mutta johtuu vain ja tasan siitä, että ilman alkoholia en pysty edes puhumaan miespuolisille, joten pienikin määrä alkoholia saa minusta täysin estottoman.

Ei minulla ole mitään,että haluan tuoda itseäni tunnetuksi tai mitään koska en tykkää yhtään muiden edessä harrastella mitään. Itsekästä tai ei, mutta haen vain omaa nautintoa ja jotenkin mulla on hirveä halua saada vähän tunnustella, että millasia miehiä maailmasta löytyy(edelleen kun selvinpäin ei tule niihin tutustuttua).

Ja osittain olen myös liian kiltti, en osaa sanoa ei vaan ajattelen kaiken jotenkin kokemuksena elämää varten.

Mutta jokatapauksessa mun pitää nyt tehdä muutos. Ehkä nää listataan niihin nuoruuden virheisiin. Ja juotuani alkoholia näen kaikki miehet jotenkin niin hirveän rakastettavina. Ja jotenkin aina silloin kun juon alkoholia, niin mulla iskee joku hirveä tarve saada purkaa mun kaikki seksuaalisuus ja hoivavietti, jota peittelen in real life.

Mut joo, kaipaan vinkkejä miten saan ton maineen veks.

enkelin

olisihan se ihanaa, että löytäisi kumppaninsa heti ekalla yrittämällä. parastahan olisi tietty, että suhde ei alkaisi mitenkään hämärissä merkeissä baarissa tai muussa epäilyttävässä paikassa, vaan jossain koulun/työpaikan jutussa. kaikki kehittyy ensin ystävyydestä suhteeksi ja sitten parin vuoden päästä vietetäänkin häitä ja elämä on ihanaa. on lapsia ja hyvät työt, voisiko sitä parempaa toivoa. niin ja seksiä ei sitten ennen papin aamenta!

mutta todellisuus ei aina ole noin. itse haaveilin aikoinani, että eka suhteeni olisi myös vikani, mutta kuinkas kävikään. ajan kuluessa alkoi ruoho koko ajan vihertämään enemmän ja enemmän aidan toisella puolella, eikä tämä ollut ainoastaan minun tilanteeni. ero tuli. tämän jälkeen heti perään uusi mies, samat virheet, ja vähän yli vuoden kuluttua jälleen ero.

itse en myöskään aikoinaan katsonut hyvällä naisia, jotka kierrättivät miehiä. eihän kukaan toisaalta tiennyt, että keiden kaikkien kanssa he olivat sängyssä olleet, mutta pelkkä miehen kainalossa kiehnääminen baarissa oli jo tuomittava juttu. ja itse ajattelin myös, että en ikinä voisi olla tuollainen, että harrastaisin yhden yön juttuja.

elämä ei siis ole yksinkertaista. itse toivon, että löydän sitten itselleni kelvon miehen, kun olen sinut itseni kanssa. tällä tarkoitan sitä, että olen itsenäinen, otan täyden vastuun itsestäni ja teoistani, enkä siis ole riippuvainen kenestäkään millään tavalla. sitten olen valmis olemaan toiselle ihmiselle kumppani. liian monet kaverini ovat täysin riippuvaisia miehistään ja miehet heistä. se on surullista! jos pari ei voi olla erossa viikkoa, on silloin jokin vialla...

pieni purkautuminen, mutta niin...

heica

Paha tilanne, jos muut on ymmärtäneet sinut väärin, vai onko? Etkö oikeasti ole kevytkenkäinen, vaikka tykkäät nuolla vieraita miehiä, ja olet ns. "helppo"?
Tuollaisesta maineesta on melko vaikea päästä eroon, ja aina kannattaa miettiä mitä tekee ja mitä siitä seuraa. Vaikea antaa vinkkejä miten tommosesta pääsee eroon, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Itse en pidä kevytkenkäsistä muijjista yhtään, en joskus ymmärtänyt mitä he sillä itsensä tyrkyttämisellä hakevat, mutta nyt tiedän, se on sitä halua tulla tunnetuksi, ei ole muita keinoja tuoda itseään esille. Ja maine on mikä on, kukaan ei ota heitä tosissaan.

muoks. vaikka ihmiset vetävät herneen nenäänsä jo pelkkien ennakkoluulojen perusteella, se on mielestäni ihan ymmärrettävää, sillä ensivaikutelma voi kertoa aika paljon, ja ennakkoluulot vain vahvistuvat, jos käytös jatkuu illasta toiseen samana kyseisen ihmisen kohdalla.

Pennsylvania
heica
^minusta ei kyllä ole mitään pikkuvaimomaisuutta se, jos ei pidä kevytkenkäisyyttä hyvänä/ok asiana.
Ja omasta puolestani voin puhua, etten ole tippaakaan kateellinen ihmisille, jotka ovat saaneet ns. "horon" maineen. Enkä ole kateellinen sille, jos lääppii ja nuolee tuntemattomia ihmisiä joka viikonloppu ja näin tyydyttää sitä hellyyden ja läheisyyden tarvetta. Enemminkin oksettaa koko touhu. Ja en ole myöskään kateellinen, jos joku tyttö saa tuplasti enemmän huomiota tuplasti suuremmalta miesjoukolta kuin itse. Mä vaan osaan ammentaa sen itseluottamuksen jostain muualta kuin miehistä.

Me nyt väitellään sun kanssa joka toisessa keskustelussa, mutta pakko laittaa taas vastinetta :D

Minusta on hiukan pikkuvaimomaista kyllä horotella tyttölasta, joka on suudellut 4 ihmisen kanssa vuoden sisään. Neitsyestä on aika vaikeaa tehdä huo raa, vaikka kuinka yrittäisi. Siksi näen hyvin mahdollisena sen, että tässä ovat nimenomaan katkerat naispuoliset laittaneet pahat kielensä laulamaan, miehillä kun tuskin on tämänkään tytön kohdalta mitään, mistä kertoa, jos heistä kukaan ei ole pikkuhousuihin päässyt.

Minäkään en ole tippaakaan kateellinen ihmisille, jotka ovat saaneet "horon" maineen, varsinkaan, jos he eivät ole tehneet mitään sen eteen, kuten tässä. Minusta tämä on valtavan surullista ja kertoo lähinnä siitä, kuinka ilkeitä paskiaisia muut ihmiset ovat.

Ei minusta se, että päättää itse tekemisistään, ole asia, jota kenenkään on tuomitseva. Miksi sinulle ei toisen "kevytkenkäisyys" ole ok asia? Millä tapaa se häiritsee sinua? Onko mielestäsi oikeasti ok horotella jokaista, joka etsii oikeaansa ja joutuu sinä aikana läpikäymään ehkä hyvinkin useita vääriä? Kuules, tällöin lähes jokainen nainen on huo ra. Peeäs inhoan tätä tän foorumin sanasensuuria.

Aloittajalle pahoittelut, älä lannistu. Minusta 4 vuodessa ei ole erityisen paljoa, vaikka kaikki olisivat käyneet sängyssäsi, joten älä nyt vahingossakaan ala kuvittelemaan, että oikeasti olisit ollut jotenkin holtiton. Hankkiudu uusiin piireihin, joissakin piireissä hyväksytään ihmiset ja annetaan aikuisten ihmisten toimia ihan oman harkintansa mukaan. :)

Tsein

Kun tämäntyyppisen maineen on itselleen kerran hankkinut, olkoonkin että maine on nyhjäisty lähes tyhjästä, siitä ei valitettavasti kovin helposti pääse eroon. Jos ihmiset näkevät sinut nyt tyyppinä, joka on joka ilta eri miehen kanssa, ja näkevät sinut vaikka ihan viattomastikin juttelevan jollekin miehelle, olet "taas vamppaamassa uutta miestä".

Maineesta ei pääse eroon kuin ajan kanssa, jos silläkään. Tietysti asiaa auttaa, jos lopetat sen miesten "nuolemisen" ja keskityt tekemään tuttavuutta ihan keskustelemalla ihmisten kanssa. Kun et anna aihetta sen enemmille juoruiluille ja selän takana naureskelemisille, löytävät naureskelijat yleensä uuden huvin ja kohteen, jota ivata.

enkelin

aikas pahalta kuulostaa... varsinkin juuri 18 vuotta täyttäneenä on varmasti vaikeaa, jos tollaisen leiman on otsaansa saanut. mut tärkeintä on kuitenkin, että itse olet sinut itsesi kanssa ja tiedät, että mitään ei oikeasti ole tapahtunut!
itse olen myös saanut jonkinmoisen horon leiman otsaani viimeisen vuoden aikana tekemieni tempausten vuoksi, mutta en siitä liikaa jaksa murehtia. monia uusia tuttavuuksia on ollut, mutta ne ilkeät kielet eivät tiedä, että harva niistä on päässyt tekemään lähempää tuttavuutta kanssani. itse olen saanut oman maineeni osittain vain sen vuoksi, että olen vain jutellut joidenkin miekkosten kanssa.
itseäni harmittaa eniten, että juorujen levittäjänä toimii eräs entinen hyvä kaveri. kaveruus meni sen sileän tien, kun hän alkoi antamaan neuvoja yhdelle miespuoliselle tutulleni, ettei hän vain sekaantuisi minuun, pahaan miestennielijään!
sellaset ystävät taas, jotka tuntevat mut tosi hyvin, eivät tuomitse elämäntyyliäni. olen erittäin sosiaalinen ihminen, ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin. eikä siinä mitään pahaa ole.

jos siis joku mies hylkää sut sen vuoksi, että hän on muka kuullut jotain juttuja sinusta, ei sellaista miestä kannata jäädä murehtimaan! kyllä se oikea lopulta ymmärtää :)

Naomi

enkelin: Kiitti, toi vastaus oli tosi hyvä:)

Ehkä tässä kaipasin vain rohkaisua.

Mutta koska itseäni tempaukseni eivät kaduta, niin ei se saa olla ongelma muillekaan. Ja lähinnä tytöistä puhun. Miehet eivät lähestyny mua ennen mun horonkaa mainetta, joten ei tää mun elämää mitenkä muuta. Hope so. Tietysti se herra oikea poissulkee minut juuri tästä syystä...

Merilyn
des
Merilyn
Eikä kannata miettiä, että jätkät pitäisivät sinua helppona, koska jos tapaat jonkun kivan jätkän joka myös tykkää sinusta niin en usko että millään maineella on mitään väliä siinä vaiheessa.

Sanon vaan omasta puolestani, mutta mulle maineella on kyllä väliä. Tai siis: en osaa kuvitellakkaan olevani seurustelusuhteessa (tai oikeestaan missään muussakaan suhteessa) mieheen, jolla on naistenkaatajan maine.

Joo, mutta tuskimpa tätä keskustelun aloittajaakaan huvittaisi tehdä lähempää tuttavuutta kenenkään idioottimiehen kanssa, joka pitää häntä jo valmiiksi h*rona. Tarkoitin tällä siis jotain aivan tai lähestulkoon täysin uusia tuttavuuksia. Itse ainakin katsoisin aika lailla kieroon ihmisiä, jotka rupeaisivat juuri tapaamastani miehestä väittämään, että hän olisi totaalinen naistenmies. Ilman oikeita perusteita. Siitähän voi ottaa itse sitten selvää.

"minusta ei kyllä ole mitään pikkuvaimomaisuutta se, jos ei pidä kevytkenkäisyyttä hyvänä/ok asiana. "
no ei toki se ole, mutta se on itsestäni ns. pikkuvaimomaisuutta tms. jos kuvittelee muutaman miehen kanssa pitkän ajan sisällä pussailleen tytön olevan h*ro. Varsinkin jos perusteena ovat vain omat mielikuvat.

Ja sillä kateellisuudella tarkoitin sitä, ihan hyvin voi olla kateellinen jollekin tuommoisesta, jos esimerkiksi

a. itsekin kaipaisi mukavaa miesseuraa eikä sitä löydy
b. on huonossa parisuhteessa tai tuntee itsensä sidotuksi vaikka mies löytyykin
c. muuten vain katsoo kateellisin silmin sitä, että toisella näyttää olevan hauskaa ja itsellä ei ole.

Sanoinkin että VOI olla mahdollista, että ainakin JOTKUT ovat kateellisia, jotka ilkeitä juoruja levittelevät.

heica

Jep, kyllä ne haukkujat ovat yleensä juuri sitä kateellista sakkia, tai sitten se on vain yleistys että "älä välitä, ne ovat vain kateellisia". Mutta myös nämä haukkujat voivat ihan oikeasti inhota kevytkenkäisiä ihmisiä, eivätkä voi ymmärtää sitä että nuollaan tuntemattomia miehiä vain koska siten saadaan itselleen tyydytystä (enkä tässä tapauksessa yhtään ihmettele jo maine on mikä on). Pitävät tätä säälittävänä tapana yrittää tutustua miehiin, varsinkaan kun muuta keinoa ei tunnu olevan...

muoks. Niin, Pennsylvanialle siitä kun hän kysyi että mikä minua häiritsee näissä kevytkenkäisissä ihmisissä. Ei niissä niinkään häiritse, mutta en voi ymmärtää tietynlaisia tapoja tutustua uusiin ihmisiin (siis suutelua, seksiä, kovaa flirttiä). Siksi sitä joskus tulee vähän marmatettua että "oma vika kun olet tommonen" jne. :D Ja en mäkään osaisi suhtautua mieheen joka on saanut pelimihen leiman otsaansa, suhtautua vakasti, vaan unohtaisin koko äijjän saman tien. Kyllä se maine karkottaa ihmisiä tai vetää niitä puoleensa, vaikka ihminen olisi kaikkea muuta kuin sitä ennakkoluulojen sekotusta. Mutta toisaalta, kai se maine ja horon leima on jostain siihen otsaan saatu, tuskin ihmiset huvikseen toista alkaa haukkumaan että "tehdäämpä tosta nyt horo" jos nainen ei käyttäydy yhtään tämän hänelle annetun maineensa mukaan.
Olen sitä mieltä kuitenkin, että neljä miestä vuodessa on TODELLA vähän. Kyllä niitä "pahempiakin" tapauksia on nähty ja kuultu. Mutta jos ainoa tapa tehdä tuttavuutta miesten kanssa on suutelu, hiplailu yms., niin se on mun mielestä ihan eri homma, ja siitä en usko että moni olisi kateellinen. ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat