Poika ei halua seurustella - Deittailu ja yöelämä

maariaaa

Onko ihan normaalia, että poika kertoo ettei haluu seurustella? Puhuin ihastukseni kanssa tossa pari viikkoa sitten seurustelemisesta ja hän selitti, ettei haluu seurustella. Ja että se ei oo sille sopiva juttu ja että ei kestä semmosta touhuu. Hetken päästä sanoi kuitenkin, että ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Tämä ihastus on kuitenki osottanu merkkejä mulle, joista vois päätellä jonkinlaista kiinnostusta (mutta siis toi seurustelukeskustelu ei liittynyt meihin kahteen tai mtn sellaista)... nyt sitten mietin, että entä jos hän tykkää musta ja mä hänestä, mutta käy niin, ettei hän haluu seurustella tai että kaikki kaatuu sellaseen. Pitäisikö tästä huolestua jo nyt vai antaa kaiken mennä eteenpäin ja kattoa miten käy? Että jos päänkin vois kääntää... Niin ja kun kysyin että tykkääkö hän sitten yhden illan jutuista tai irtosuhteista niin tuli ehdoton ei. Poika on kuitenkin todella ujo ja aika epävarma itestään, että oon miettinyt voisko tää liittyä siihen.

En tiiä yhtään mitä ajatella, joten olis kiva kuulla muidenkin ajatuksia tai vastaavia kokemuksia..

Sivut

Kommentit (17)

glitter_

Normaaliahan tuo on. Ihmisiä on erilaisia, joillekin vaan toi seurustelu ei sovi, mut jos se on sanonu, että ei irtosuhteitakaan harrasta niin.. viihtyykö se sitten vaan ihan yksin. Onko se kertonut jostain sen aikasemista suihteista sulle? että onko sillä jotain huonoja kokemuksia eikä uskalla nyt uutta suhdetta aloittaa.

Mäkin olen siinä tilanteessa ollut, että poika on kiinnostunut paljonkin, mutta ei kuitenkaan ole mitään seurustelusta puhunut. Mut se johtui enimmäkseen siitä, että se ei halunnut kiirehtiä mihinkään.
Mutta kyllä mä itsekin haluan kunnolla aina tutustua ennen kuin alan seurustelemaan, koska sitten alkaa aika äkkiä ahdistamaan koko tilanne, joten kannattaa ihan rauhassa antaa ajan kulua ja sitten kun tutustuu vielä paremmin niin jutusta saattaa tullakin jotain enemmän.

maariaaa

Ehkä se tosiaan viihtyy vaan yksin. Mä en tiedä sen edellisistä suhteista mut luulen et niitä joko ei oo ollu tai on tapahtunu jotain, missä sen sydän on särkyny tms. Se on vähän sellaine salaperäinen tyyppi. Voisin kyl kuvitella, ettei se ois ehkä koskaan seurustellut. Tai siis en ihmettelis jos olisi näin asia. Se on nimittäin tosi arka ja ujo, vähän varautunu..

Mä oon ajatellut näin, että ihan ystävinä jos edetään ja jossain vaiheessa sitten ehkä jtn muuta kehittää jos tuntuu, että sekin haluaa tai jotain. Voihan tosiaan olla, että senkin mieli vois muuttua.. Vaikee sanoo tietenki, ku ei voi toisen ajatuksia lukea.

Stanzara

Itselläni samansuuntainen tilanne päällä.

Voi tosiaan olla ihan aiemmista kipeistä kokemuksista ja yleisestä huonosta itsetunnosta kyse, tai siitä että viihtyy muuten vaan paremmin suhdetta vailla.

Ystävälläni on takana kipeitä seurustelukokemuksia, minkä vuoksi hän mm. pelkää tajuamattaan loukkaavansa ja että kaikki päättyy hänen vuokseen huonosti. Hänellä on paljon epävarmuutta omasta "osaamisestaan" - en nyt tuota osaa paremminkaan ilmaista - parisuhteessa, ilmeisesti juuri näiden kipeiden kokemusten vuoksi.

Huonompi mäihä minulle, kun menin kiintymään häneen varsin toisella tavalla kuin ystävänä... Kerrottuani hänelle tästä vastaus oli epävarma ei.

Suosittelisin lääkkeeksi aikaa ja ystävän täyttä tukea. Itse koetan saada ystävääni tuntemaan olonsa hiukan varmemmaksi noidenkin asioiden suhteen ja tukea häntä kaikessa, silläkin uhalla, että joku toinen tulee mukaan kuvioihin. Ihan jo siksikin, että kummallakin on sitä kivempaa ihan ystävinäkin, mitä vähemmän on ilmassa sellaista ikävää turvattomuutta. Siitäkin voi oppia, mutta sen ei soisi kestävän ikuisesti.

Olinkohan tarpeeksi epäselvä.

marika_

Tuli mieleen että eri ihmiset käsittää seurustelun aika eritavalla vissiin.

Tai kun musta jos vietetään aikaa yhessä kun pari ja ollaan periaatteessa "yksavioisia", niin sillon seurustellaan. Eikä seurustelu vielä sinänsä oo mikään mieletön sitoumus eikä oo sinänsä lupaus mistään "happily ever after"-meiningistä.
Kaverin taas on hengaillu yhen miekkosen kanssa kohta 0,5v ja elävät muuten kuin seurusteleva pariskunta (eivät saa kiksautella muita jne.) - mies vaan ei halua seurustella, koska ei halua kiirehtiä mihinkään. Musta taas ne jo seurustelee, koska ei seurustelu oo musta mikään "sopimus" tms., vaan jos ollaan yhdessä "yksiavioisesti", niin sitten seurustellaan. Piste. :D

Mutta en tiedä, ehkä mies käsittää seurustelun just jonain hirveenä sitoumuksena josta ei voi enää lähteä ellei kivi tipu taivaasta päähän, niin ehkei hän koe olevansa moiseen valmis. Jos hän kuitenkin haluaisi viritellä jotain meininkiä ja haluaisi myös viritellä sitä vain sinun kanssasi, niin voithan ite mieltää tuon seurusteluna, vaikkei mies sitä termiä haluaisikaan käyttää ;)

Jaeniver
marika_
Tuli mieleen että eri ihmiset käsittää seurustelun aika eritavalla vissiin.

Tai kun musta jos vietetään aikaa yhessä kun pari ja ollaan periaatteessa "yksavioisia", niin sillon seurustellaan. Eikä seurustelu vielä sinänsä oo mikään mieletön sitoumus eikä oo sinänsä lupaus mistään "happily ever after"-meiningistä.
Kaverin taas on hengaillu yhen miekkosen kanssa kohta 0,5v ja elävät muuten kuin seurusteleva pariskunta (eivät saa kiksautella muita jne.) - mies vaan ei halua seurustella, koska ei halua kiirehtiä mihinkään. Musta taas ne jo seurustelee, koska ei seurustelu oo musta mikään "sopimus" tms., vaan jos ollaan yhdessä "yksiavioisesti", niin sitten seurustellaan. Piste. :D

Mutta en tiedä, ehkä mies käsittää seurustelun just jonain hirveenä sitoumuksena josta ei voi enää lähteä ellei kivi tipu taivaasta päähän, niin ehkei hän koe olevansa moiseen valmis. Jos hän kuitenkin haluaisi viritellä jotain meininkiä ja haluaisi myös viritellä sitä vain sinun kanssasi, niin voithan ite mieltää tuon seurusteluna, vaikkei mies sitä termiä haluaisikaan käyttää ;)

Itselläni on juuri tuollainen tilanne tällä hetkellä. Mies sanoi, että ei ole valmis seurustelemaan. Tai hän siis käyttää tässä tilanteessa sanaa "elämänkumppani". Hän siis ottaa seurustelun merkityksenä erittäin vakavasti. Minulle seurustelu merkitsee sitä, että vietetään paljon aikaa keskenään ja ollaan uskollisia toisilleen. Ei se mielestäni ole lupaus mistään vakavammasta. Mutta jos mies ottaa asian vakavasti niin ottakoon.

Olen nyt tyytyväinen meidän suhteeseen ja omassa mielessäni voin hyvin sanoa meidän seurustelevan. Välitämme toisistamme aidosti, olemme uskollisia toisillemme, kekustelemme avoimesti kaikesta ja vietämme erittäin paljon aikaa yhdessä. Miksi pitäisi saada mitään määritelmää tälle suhteelle jos on nyt tyytyväinen tähän? :)

marieh

jaeniver, onko miehes sanonut että rakastaa sua? rakastatko sä häntä? kun jos mä käsitin oikein niin te olette kuitenkin jo jonkun aikaa ollut "yhdessä".. eikös jossain vaiheessa pitäis se rakkauskin tulla kuvioihin, että koko homma olis mielekästä? jos on vaan hengailua ja välittämistä, eikös se ole ennemminkin syvää ystävyyttä?

nää on vaan mun tyhmiä pohdintoja. mutta tuli vaan mieleen, kun oon tota sun juttuas seurannu...

Jaeniver
marieh
jaeniver, onko miehes sanonut että rakastaa sua? rakastatko sä häntä? kun jos mä käsitin oikein niin te olette kuitenkin jo jonkun aikaa ollut "yhdessä".. eikös jossain vaiheessa pitäis se rakkauskin tulla kuvioihin, että koko homma olis mielekästä? jos on vaan hengailua ja välittämistä, eikös se ole ennemminkin syvää ystävyyttä?

nää on vaan mun tyhmiä pohdintoja. mutta tuli vaan mieleen, kun oon tota sun juttuas seurannu...

Olisipa se noin helppoa sanoa, että mitä meidän välillä on. Ollaan miehen kanssa keskusteltu erittäin paljon aiheesta. Minulle riittää tällä hetkellä tämä tilanne. En todellakaan odota mitään raukkaudentunnustusta. Jotenkin pelottaa ajatuskin, että yhtäkkiä se nyt rakastaisikin minua. Tai siis se on minun hartain toive, mutta silti se jotenkin pelottaa ja jännittää. Olen vaikea. :D Mutta kyllä minä häntä rakastan, en ole vain uskaltanut sitä vielä hänelle kertoa. En ole kertonut sitä hänelle, sillä tällä kertaa haluan olla varma että se todella on rakkautta.

Mies ei pidä meidän suhdetta minään ystävyytenä, enkä sen puoleen minäkään. En halua laittaa tänne mitään yksityiskohtia, mutta ei olla pelkkiä ystäviä todellakaan.

Lisään vielä, että kyllä sen itse tuntee jos on muutakin pelissä kuin pelkkää ystävyyttä. Vai mitä on muut mieltä?

marieh

jaeniver, olen samoilla linjoilla, että sen tietää kyllä itse, että onko suhde enemmän kuin ystävyyttä. tietysti.. mutta aloin vain miettimään, että onko se sitten seurustelusuhde, jos ei rakasta toista? varsinkin jos ei intensiivisemmänkään yhdessäolon jälkeen (niinkun teillä tuntuu olleen) ala niitä rakkauden tunteita löytymään. ja onko siinä sitten järkeä.

älä nyt lannistu näistä mun kysymyksistä, sanoin vaan mitä pohdintoja minulle ulkopuolisena tuli tosta sun kertomasta mieleen.

Jaeniver
marieh
jaeniver, olen samoilla linjoilla, että sen tietää kyllä itse, että onko suhde enemmän kuin ystävyyttä. tietysti.. mutta aloin vain miettimään, että onko se sitten seurustelusuhde, jos ei rakasta toista? varsinkin jos ei intensiivisemmänkään yhdessäolon jälkeen (niinkun teillä tuntuu olleen) ala niitä rakkauden tunteita löytymään. ja onko siinä sitten järkeä.

älä nyt lannistu näistä mun kysymyksistä, sanoin vaan mitä pohdintoja minulle ulkopuolisena tuli tosta sun kertomasta mieleen.

No siis en minä miehen tunteista tiedä, kun hän on hyvin nihkeä puhumaan. Ollaan tosiaan ihan vasta äskettäin saatu keskenäinen puheyhteys auki ja alettu puhmaan syvällisemmin. Itseasiassa eilen miehen kanssa puhuttiin ja mies sitten loukkaantui aika pahasti kun aloin epäilemään hänen tunteita minua kohtaan. Olen itse enemmänkin puheihminen ja minulle ei riitä pelkät tunteideiden osoitukset tekoina. Mies on ahkera osoittamaan tunteitaan tekoina, mutta haluaisin myös sanoja. Puhuttiin sitten asioista ja itkettiin yhdessä.

Minusta tuosta on pelkkä ystävyys kaukana. Tilanteemme on kuitenkin muuttunut paljon siitä, mitä olen kirjoittanut ketjuun "Mieshuolia...miten syventää suhdetta?" Tunnen, että tässä on jotain suurempaa kehittymässä. En halua pilata sitä tunnetta pohtimalla, että onko tämä sitten vain ystävyyttä.

Vähän kyllä tuntuu, että yrität lannistaa minua, että "eipä toi teiän juttu nyt mitään seurustelua voi olla ku se mies ei kerta susta tykkää". Minun filosofiani tähän on se, että aidointa rakkautta on se että kykenee rakastamaan toista vaatimatta mitään "vastapalvelukseksi". Kyllä se rakkaus sieltä tulee jos on tullakseen. Minulla ei ole nyt kiirettä, koska olemme nyt tällä tapaa yhdessä ja olen onnellinen.

marieh

se on hyvä, että olet onnellinen, sehän on pääasia. minulle ei vaan riittäisi "hengailu yhdessä", tai mitä se sitten ikinä onkaan, ellen tietäisi että mieheni varmasti rakastaa minua, ja on minun kanssani juuri rakkaudesta. mutta on hyvä, että on olemassa erilaisia suhteita, eihän kaikki ole niin suoraviivaista.

Jaeniver
marieh
se on hyvä, että olet onnellinen, sehän on pääasia. minulle ei vaan riittäisi "hengailu yhdessä", tai mitä se sitten ikinä onkaan, ellen tietäisi että mieheni varmasti rakastaa minua, ja on minun kanssani juuri rakkaudesta. mutta on hyvä, että on olemassa erilaisia suhteita, eihän kaikki ole niin suoraviivaista.

No samaa on sanonut moni muukin. Minun on nyt hyvä olla. En tarvitse mitään rakkaudentunnustuksia päivittäin tietääkseni, että mies on kanssani muusta syystä kuin pelkästä seksistä tai ystävyydestä.

Ennen on ollut helpompaa vain lähteä ja sanoa miehille hyvästit tuosta vain. Kai tämä nyt on rakkautta kun olen ensimmäistä kertaa ihan täysillä mukana. Tuntuu kuin joka tapaamiskerralla ihastuisin häneen uudestaan. Se on aivan uusi tunne ja kertoo minusta siitä, että tässä on jotain syvempää mukana.

jn-

Nuorempana olin miehen kanssa joka sanoi että ei halua seurustella kanssani, mutta tapailu kyllä muuten kelpasi (eli seksi).
Olin hirveän ihastunut ja ajattelin että jos jonkin aikaa tapailen häntä niin kyllä mies muuttaa mielensä, koska ihastuu minuun myös... No, valittettavasti ei kuitenkaan niin käynyt....

dauphin

Ei välttämättä kannata luovuttaa! Mm. mun nykyinen poikaystävä sanoi ennen seurusteluamme, että ei ole sitä seurustelija-tyyppiä, eikä halua seurustella. Mutta toisin kävi sillä olemme nyt onnellinen pari :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat