pelimies vai kunnon mies? - Deittailu ja yöelämä

aku80

Elikkäs arvon naiset esittäisin teille hieman omia näkemyksiä "pelimies" vs kunnon mies keskusteluun.

Mikä saa ihmiset luulemaan toista "pelimieheks"?
Olen itse varsinkin baarissa ja muutenkin hyvin flirtti ja hymyleivä ihminen ja tutustun helposti uusiin ihmisiin.En todellakaan tykkää olla ei aktiivinen tässä asiassa.Juurikin menneenä viikonloppuna baarissa minut lokeroitiin taas pelimieheks.Juttu meni joteskin näin:Juttelin hyvän tovin yhden naisen kans ja illan lähestyessä loppuaan nainen kysyi että lähtisinkö heille jatkoille.Minä kietäydyin kohteliaasti kutsusta,ja koitin saada k.o ihmisen ymmärtämään että en ole hakemassa yöseuraa.Hetken kuluttua nainen totesi ettei hän mitään pelimiestä elämäänsä kaipaakkaan.
Elikkäs onko mies ns pelimies jos on aktiivinen naisten suhteen ja kunnollinen jos nyhjötää nurkassa ja odottaa että nainen tekee aloitteen?

Hieman asian vierestä mutta kumminkin.
jos pyydän baarissa tapaamaltani tytöltä/naiselta puhelinnro:a niin aivan varmasti soitan ja vastaan puheluihin ja viesteihin.Enkä tykkää todellakaan harrastaa mitään yhen illan juttuja ja silti minut useesti lokeroitu pelimieheks.Pistää Ärsyttään.Olenkin miettinyt että pitäsikö sitä ruveta oleen ottamatta kontaktia naisiin jos olisin silloin se kunnollinen mies?

Joten arvon naiset sana on vapaa

:D

Kommentit (9)

Pirpana

Tekisi mieleni vain lyhyesti ja ytimekkäästi kiteyttää ilmiö näin:

Mies ei olekaan kiinnostunut naisesta tai halua seurustella = pelimies
Tasaisen mukavaa seurustelua on jatkunut jo parisen vuotta = kunnon mies

Tuntuu että jos mies on antanut naiselle rukkaset niin naisen itsetunnolle ei ota asia niin kovin jos leimaa miehen pelimieheksi sen sijaan että myöntäisi että ei itse nyt vain ollut riittävän kiinnostava miehen mielestä. Vähän samaan tapaan kuin pakit antanut nainen leimataan.. kevytkenkäiseksi. Tunnustan nimittäin itse sortuneeni tähän kerran. "Hän ei enää soittele, varmaan joku pelimies sittenkin.. siis ällöttävä elostelija, unohdan koko herran".

olematon

Mun mielestä tuosta esimerkistä ei saa mun aivoilla mitenkään päin pelimies-vaikutelmaa.. siis nimenomaanhan pelimies olis lähtenyt jatkoille mielessään mahdollisesti muutakin kuin vain drinkit.

Arcanithel

Itsekään en varsinaisesti mitään pelimies-viboja saanut. Olen yleensä aika tarkka tuollaisesta flirttikäyttäytymisestä, mutta sinkkunahan tuo ei ole pahasta. Ehkä nainen sai käytöksestäsi sellaisen käsityksen, että jatkoille tässä ollaan menossa ja kun saikin odottamattoman vastauksen, suojeli itseään ja sanoi sinua pelimieheksi. En tulkitsisi kommenttia kirjaimellisesti, sillä kuten edellä mainittiin, pelimies olisi suostunut "kahveelle" mukisematta. Torjunta oli kenties helpompi kestää, kun sai siihen itselleen hyväksyttävän syyn. Harva nainen kai sitä enää tähän maailman aikaan uskoo todeksi, että baarista löytyisi jotakin muutakin seuraa kuin kertakäyttöön sängynlämmittäjän.

Minttumarianna

Mä en kyllä nyt käsitä.. eihän se noin mene!

Itsessäni on samoja piirteitä kuin ketjun aloittajassa.. pirteä ihminen ja kovin sosiaalinen, parin vanhan kaverin sanoin flirttaileva (en sitten tiedä siitä :P )

Kyllä se taitaa juurikin sitten johtua siitä, että pettynyt ihminen kääntää mieluummin ei:n toisen viaksi ja sitä kautta pelastaa ittensä pahalta mieleltä. Joku defenssijuttu, mitä psykologian tunneilla joskus vuonna kivi ja oravat käytiin läpi psykalla :D

Ei se kunnolliseksi kyllä mun mielestä tee, että odottelee naisten aloitteita hiljasena nurkassa. Eihän siinä tiedä yhtään, et onko tyyppi lintu vai kala, jollei ole avoin ja sellanen. Ei puhelias ja iloinen ihminen oo sen epäkunnollisempi ku joku muu! Sosiaaliset ihmiset on just ihania.
Minäkin varattuna naisena tässä puhelen, että on noi deittikuviot ja iskujutut sillee vähän vieraantuneet mun elämästä, mutta ehdottomasti iloisuus ja puheliaisuus on vain hyviä ominaisuuksia.

aku80

Elikkäs mun mielestä tilanteen teki vieläkin vaikeemmaks hyväksyä se että siinä tämän naisen kans jutellessa kaikkea tein hänelle asian kyllä selväks etten ole mitään seuraa hakemassa koska en siihen todellakaan tälllä hetkellä pysty koska toi exästä ero on vielä niin tuoreessa muistissa.

niinku joku tais mainitakkin jo että naisten on vaikea uskoa että baarista vois löytyä jotain muutakin ku se kertakäyttönen sängynlämmittäjä.Olen todellakin huomannut ton piirteen todeksi.muutamia kertoja kun olen antanut rukkaset yhen illan suhteelle ja nätisti kysynyt numeroa ettö jos vaikka kahville,niin siihen on jokunen tokassut ettet soita kumminkaan yms...

Mitenkäs teille naisille pitäis oikein olla mieliks?tee niin tai näin teet kumminkin aina väärinpäin.

xaz

Joo ei kyllä munkaan päähän mahdu et leimataan pelimieheksi jos ei lähe messiin, ehdottomastihan pelimiehen pitäis jatkoille lähtä :o

Aika vaikee mun mielestä on yhtäkkiä alkaa eritteleen mikä erottaa pelimiehen kunnon miehestä.. kyllä sen siinä tilanteessa huomaa, ellei oo liian tumuissa ;) mut jos vaikka selvinpäin seuraa vierestä ku pelimies yrittää jotain, niin siinä ei kyllä voi ku muljautella silmiään et 'ei toi oikeesti voi täydestä mennä' :lol:
Mut käytös, se se varmaan on ensimmäinen asia. Ei siin oo mitään pahaa jos on vähän flirtti, tai sosiaalinen, miten vaan, mut jos alkaa lipsua liian lipeväksi niin se on siinä, pelit on pelattu.

Arcanithel

Itse olisin otettu, jos mies kysyisi puhelinnumeroa ja antaisi jopa omansa sen meille vai teille -kysymyksen sijaan. En ole sitä tyyppiä, että suostun uusien tuttavuuksien mukaan, ellei todellakin luvassa ole jotakin "viatonta". Esimerkiksi mies vaikka tarjoutuisi saattamaan minut kotiin sen suuremmilta taka-ajatuksilta. Sänkykaveriksi asti en huoli.
Mutta tapansa kullakin. Jotkut voivat jopa odottaa sitä, että pidemmällehän tässä mennään. Se niin vaihtelee, millä tavalla kukin nainen käyttäytyy. Sinuna kuitenkin keskittyisin olemaan ihan oma itsesi: pieni flirtti jos sellainen olet. Nykyään ollaan vain totuttu olettamaan, että baarissa juttelemaan tulevilla miehillä on oma lehmä ojassa. Olen varma, että vastaan tulee sellaisiakin naisia, jotka ilahtuvat siitä, että olisit kenties kiinnostunut pitämään jatkossakin yhteyttä. Äläs lannistu siis. :)

xaz

ei muuten kannata käydä iholle, ellei sitte ole hakemassa hitaalle, siinähän nyt on jo pakkoki pitää kiinni ;)

eilen just pistin merkille miten kävi ällöttään tanssilattialla ku vieressä tanssi joku poikaporukka, ja sit yhtäkkiä yks niistä tulee ja vetää kainaloon :? joo yöks, näpit irti :x

Merilyn

no tuntuu että sitä on kokoajan vaikeampi ja vaikeampi huomata ihmisistä. Ja ehkä keskustelun aloittajan maine johtuu vaan yksinkertaisesti siitä, että ihmiset kuvittelevat vain näkemänsä perusteella aivan jotain muuta kuin mitä todellisuus on.
Itse nimittäin saan perua sanani ja pahat ajatukseni eräästäkin hyvin komeasta ja 'pelimiesmäisestä' miehestä. Eräänäkin iltana baarissa hän vaikutti koko illan juuri sellaiselta tyypilliseltä pelimieheltä, heitti hauskaa läppää, tarjosi juomaa ja katsoi pieni pilke silmäkulmassa. No sitten asia menikin niin, että hän pyysi numeroani, soitti muutaman päivän päästä ja nyt olemme treffailleet pari kertaa, mutta sen voin kyllä sanoa, että se on hän joka 'pihtaa'. Ja hän onkin sanonut että häntä ei kiinnosta yhden illan jutut enää, ja hän haluaa tutustua muhun kunnolla. apua mitähän tästäkin seuraa.. :P

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat