Tietoa tarvitsisin! - Deittailu ja yöelämä

m@rsa

Heip!

En nyt tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta en tiennyt minne muualle sen laittaisin.

Mulla on eräs asia, johon haluaisin kuulla hieman muiden mielipiteitä.
Pari kuukautta sitten tapasin netissä erään todella mukavan miehen, tutustuimme ensiksi chatin kautta nyt mesetellään, tekstaillaan ja puhelimessakin ollaan juteltu jo pariinkin otteeseen.

Välimatkaa on tuollaiset reilut 100 km, mutta se ei ole onneksi suuri ongelma. Juttua meillä riittää vaikka mistä ja hän on erittäin huomaavainen, hauska jne. kyselee aina kuinka päiväni on mennyt yms. :) Meillä on myös paljon yhteisiä asioita ja jopa huumorintajukin on samaa luokkaa. (Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta näin on..)

Olen tämän miehen jo kerran tavannutkin, kävimme yhdessä kahvilla + elokuvissa, ilta sujui todella mukavasti eikä hiljaisia hetkiä paljon ollut. :) Taidan olla jopa hieman ihastunut häneen... :)

Tämä ei ole se varsinainen asia vaan se, että vähän aikaa sitten sain tietää hänen kuuluvan Vapaakirkkoon. Itse olen ev.lut. ja olenkin hieman ottanut jo selvää minkälainen seurakunta näillä vapaakirkkolaisilla on. Mielestäni se muistuttaa joiltain osin ev.lut. kirkkoa, tosin he saattavat lukea tuota Raamattua hieman tarkemmin kuin ev.lut kirkossa. Siksipäs kysyisinkin, että onko kenelläkään kokemuksia Vapaakirkosta tai kenties seurustelusta vapaakirkkoon kuuluvan kanssa? Kuinka se on toiminut? En haluaisi kuulostaa kauhean ennakkoluuloiselta ihmiseltä, uskohan on jokaisen ihmisen yksityinen asia, eikä uskomisessa ole mielestäni mitään pahaa.
Olen puhunut tästä asiasta myös ystävieni kanssa, jotka ovat hieman ennakkoluuloisia tällaisia asioita kohtaan, he luulevat että tämä vapaakirkko on eräänlainen lahko tms. eivätkä sen vuoksi oikein pidä tästä miehestä. Joten olen kieltämättä hieman sekaisin, olisi todella mukava saada jonkilaista tietoa joltain joka tietää tästä asiasta hieman enemmän. :)

Taisi tulla hieman sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärrätte!
:)

Kommentit (4)

Kylpyankka

Jos teillä sen miehen kans klikkaa tosi hyvin ja keskustelu on luontevaa, niin kysyppä häneltä itseltä asiasta. Voitte saada hyvinkin mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi, ja varmasti taas tutustutte toisiinne paremmin :) Kuitenkin kukaan uskovainen tai ei-uskovainen ei ole samanlainen kun toinen, joku on hartaampi kuin toinen. Juuri sen takia kannattaa kysyä häneltä itseltään, lukea vaikka ensin asiasta ja sen jälkeen aloittaa ihan luontevasti uskonnosta puhuminen. Mulla on ainakin toiminut ja paljastanu aina paljon siitä keskustelukaverista :)

fleur1

heillä uskonasiat kuuluvat yleensä hieman enemmän arkeen, kuin joillakin ev-lut kirkon jäsenillä (en kuitenkaan yleistä)
joten hänellä saattaa olla tiettyjä periaatteita elämänsä suhteen, siunun täytyy ymmärtää ne ja kannattaa tosiaan keskustella asioista (=

m@rsa

Kiitoksia neuvoista! :) Juttelin asiasta miehen kanssa, ja hän ymmärsi kyllä että monilla on kaikennäköisiä luuloja uskovaisten suhteen. Oli hyvä jutustelu tuokio. Hän ei omien sanojensa mukaan ole mikään himouskovainen, vaan käy vapaakirkon järjestämissä illoissa vain silloin tällöin, ei siis edes joka viikonloppu. :)
Ja pystyn kyllä hyväksymään asian, sehän on ihan normaali asia. Ei mikään suuren suuri ongelma. :)

Msuh

Käsittääkseni vapaakirkko ei kovinkaan paljon poikkea ev.lut. kirkosta, joten sinuna olisin tosiaankin ihan rauhallisin mielin. Sitten ehkäpä voisin hieman huolestua, jos toinen osapuoli olisi vaikkapa hyvin aktiivinen hindulainen :wink:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat