Millainen on hyvä baari/yökerho? - Deittailu ja yöelämä

Echelle07

Haluaisin koota näkemyksiä asioista jotka vaikuttavat illanviettopaikkaan biletys tunnelmissa.
Eli millaisista yöravintoloista/baareista/yökerhoista pidätte? Mitkä hyvät/huonot seikat vaikuttavat baarin valintaan?
Mitä odotatte baarilta kun pääsette sisätiloihin (esimerkiksi asiakaspalvelun, hintojen, juomien, sisustuksen tai musiikin suhteen)? Mikä mielestänne on nykyään baarien ja yökerhojen taso?
(voit lisätä vielä esimerkin vaikka oman paikkakuntasi ravintoloista, joissa toteutuu kaikki se mitä haluatkin) :)

Kommentit (12)

Echelle07

Noita "lihatiskejä" olen minäkin joskus kahlannut. Nyt jälkeenpäin sen vasta tajuaa, vaikka silloin menin baariin VAIN tanssiakseni ja ollakseni kavereiden kanssa. :)
Onnelat ja muut Sedun paikat eivät enään oikein kiinnosta. Alkuun oli hienoa päästä bailaamaan discon puolelle, jonka Sedu Koskinen omisti, mutta lopulta tämä "Sedu-villitys" hiipui ja niin loppui myös minun käymiseni SK-baareissa ihan huomaamatta.
Pidän baareista joissa on kunnon juoma valikoima. En juo kaljaa enkä siideriäkään oikeastaan, niin pidän siitä, että juuri minunlaiselleni asiakkaalle on varattu vähän kattavampi liköörivalikoima :D Hassua kyllä mutta vaikuttaa siihen kuinka kauan haluan kyseisessä baarissa istua.
Thhjät baarit ovat mukavia :D Pidän siis enemmän sellaisesta paikasta, jossa saat valikoida istumapaikan tarkaan (ollaanko nyt lähellä tanssilattiaa ja baaritiskiä, nopea reitti vessaan yms.), kuin sen paikan missä ei pääse kävelemään, ei mahdu istumaan ja kun tulee hyvä biisi ja tanssilattialle pitäisi sännätä, huomaa että kyseinen biisi oli aika monen muunkin lemppari ja joudut tyytymään paikallasi veivaamiseen :)

Tiesittekö, että siiderin (0,33l) normaali hinta on oikeasti noin 6-7 euron tienoilla. Kilpailu on laskenut hintoja Todella rankasti ja joissaikin baareissa näkee näitä yhden euron tuoppeja. Pakkohan sitä on kilpailla, että saa pidettyä paikkansa pystyssä. Olenkin huomannut jo kaveripiirissänikin, että kaikki siideriä juovat haluavat paikkaan, jossa se 0,33l maksaa alle neljä euroa. Ihmiset ovat jo liian tottuneita, liian halpoihin juomiin.
Jos nyt kaikki suomen baarit, samalla kellonlyömällä, vaihtaisi siiderin hinnaksi kuusi euroa, miten se vaikuttaisi Teidän baareiluun (olettaen että, ette joisi mitään muuta kuin siideriä)?
Minulla ei ole ikinä ollut rahasta kiinni. Tottakai sitä aina ajattelee, mutta kun niin harvoin pääseen ulos tuulettumaan niin maksan melkein mitä vain mistä vain :D
Asiakaspalvelu on kaiken A ja O. Niinkuin Moumou sen sanoikin, sen pitää ensinnäkin olla nopeaa. Jos ravintolassa on vain muutama kymmenen asiakasta, ei se sitä tarkoita, että baarimikot saavat valita sopivimman hetken asiakkaan palvelemiseen. Muutaman kerran odottanut ja odottanut ja saanut palvelua vasta sitten kun toinen baarimikko on lopettanut tarinansa ja vihdoin selvittänyt, että mistä se heidän tädin siskon pojan kissa oli löytynyt :D Toiseksi haluan, että saan sitä mitä tilaan. Olin kerran ravintolassa, joka oli todella täynnä. Baarimikoilla näytti olevan kiire. Odotin omaa vuoroani ja kuuntelin kuinka asiakas toisensa jälkeen tilasi joko valkovenäläisiä tai kossubatteryita. Minun vuoroni tuli (ja koska olen oikeasti todella nirso en pysty edellämainittuja juomiakaan juomaan) pyysin baarimikolta HVn. Sanoi vain ettei ehdi tekemään sellaista. Olin ihmeissäni ja mietin että näköjään on vaikeampi drinkki kun joutuu kahdesta pullosta viinat kaatamaan yhden sijaan. :)
Onnistuneen baari-illan kruunaa aina ystävälliset ja asiakaspalveluhenkiset järjestyksenvalvojat. Harvoin olen törmännyt oikeasti työstään nauttivaan, asialliseen ja hymyilevään järjestyksenvalvojaan. Kaikki ohittamani järjestyksenvalvojat seisovat naama peruslukemilla baarin ovella ja välillä kääntävät katsensa ohimenneen tytön peppuun. Hyvä kun sanovat "kiitos", ja jos jotain sanovat se tulee epämääräisenä muminana :? Hekään eivät aina ymmärrä olevansa asiakaspalvelu työssä ja että he ovat ne työntekijät, joita asiakas tervehtii ensimmäisenä ja kiittelee viimeisenä.
Ottakaa kantaa!

JJEMMY
marimma
Löytääkö muut modet sitä idealtaan "millainen baari ilta on hyvä" keskustelua?

Se oli joku "Mitä vaadit onnistuneelta baari-illalta" mut en kyl löytäny sitä :?

Moumou
Echelle07

Eli millaisista yöravintoloista/baareista/yökerhoista pidätte?

Noh yhdessä vaiheessa sellaset lihatiskihelvetit oli mun areaa :? Onnelassa tuli käytyä enemmän kuin tarpeeksi mutta nyt alkaa pörräysvaihe ohi ja pidän enemmän pienemmistä kantabaareista, vaihtelevasti sellasesta vähän trendikkäämmässä jota opiskelijat suosii ja sit joskus sellasessa vähän rokimmassa paikassa jossa käy ihan peruspohjalaista porukkaa. Riippuu myös seurasta.

Mitkä hyvät/huonot seikat vaikuttavat baarin valintaan?

Hyvinä seikkoina musiikki ja ihmiset, myös ikäraja. En mene enää lähellekään K18 baareja enkä myöskään saa itseäni menemään hevimestaan. Myös baarin sisätila vaikuttaa, joidenkin baarien sisustat ovat suoraansanottuna noloja.

Huonoina seikkoina vaikuttaa väen määrä. Tyhjään baariin ei tietenkään ole järkeä mennä ja esim. Onnela taas on aina ihan liian täynnä.

Mitä odotatte baarilta kun pääsette sisätiloihin (esimerkiksi asiakaspalvelun, hintojen, juomien, sisustuksen tai musiikin suhteen)?

No mitään ökyhintoja en siedä, en ala maksamaan enempää kuin 4.20 euroa siideristä. Sisustus nyt on se ja sama kunhan baarissa mahtuu kulkemaan, istumpaikkoja pitää olla tarpeeksi ja myös yksittäisä. Ketuttaa sellaset baarit joissa on vain ryhmäpöytiä ja sohvia. Musiikista en nyt niin nirsoile kunhan ei oo mitään siansuoli mättöä tai jatkuvaa rappiä. Asiakaspalvelu pitää toimia, NOPEASTI. Olin kerran toisessa kaupungissa bilettämässä ja meinasi hermo mennä baarimikkoon (joka tosin oli nainen) kun se oli täysin tyhjäpää, ei kuullut mitään ja sit tilttasi kassakoneen ja odotti varmaan 10min että tajus kysyy niiltä muilta apua.

Mikä mielestänne on nykyään baarien ja yökerhojen taso?

Paikkakuntaista todella vahvasti. Tässä kaupungissa alkaa meno onneksi tasaantua kun Onnelan viehätys on laskenut. Vieläkin tosin kiinnittää huomion siihen että muihin baareihin änkee ne jotka ei onnelaan pääseet joko iän tai kuntonsa puolesta. Tappeluita ja rapakännisiä on joskus ihan liikaa.

celia

Echelle07:n jutusta tuli mieleen kun joskus 1½v sitten olin eräässä vähän pienemmässä baarissa, mutta pulloja oli samanlainen valikoima kun muissakin baareissa. Oli aika täyttä ja vihdoin ja viimein kun pääsin tiskille tilasin Sex on the beachin. Baarimikko mietti hetken "öö.. mitä siihen tulee.. emmä osaa tehä sitä, tilaa jotain muuta" :shock: Sanoin sitten että "yks lonkero, sen sä varmaan osaat kaataa?". Oli hieman nolona :lol:

xaz

Aattelin ekana et muahan ei sais kirveelläkään mihinkään k-18-mestoihin, mut tulinpa toisin aatoksiin, koska kotipuolessa se ainoo paikka missä mielellään käy, on just k-18. Ei välttis riittäis asiakkaita jos sinne pystyttäis jonku suuremmalla ikärajalla :lol:

No mut täällä maailmalla käyn k-20 paikoissa pelkästään. Täytyy odotella et kavereille tulee lisää ikää et pääsee sit korkeampiin ikärajoihin..

Ja mikä sen sit määrää missä käydään, no, ainaki aikasemmat hyvät kokemukset varmasti. Se, et siellä on hyvä henkilökunta. Poketki, ne ei oo pelkästään asiallisia, ne jopa on iloisia, ja heittää huulta. Ja on myös sen ikäsiä et ei varmasti päästä alaikäsiä sisään vaiks kuin pipariaan tyrkyttäis :x kuulemma eräässä toisessa paikallisessa mestassa on poke joka sitä harrastaa... YÖÖKS!
Kellä voi olla niin suuri hinku johkii baariin? :x

Ja tuolla mistä on nyt tulossa kovaa vauhtia varmaanki mun vakkarimesta, siellä on myös kivat tyypit ollu aina tiskin takana :)
Siellä ei käy niin paljoo porukkaa et se ois ihan pakissa koko paikka. Sen lisäksi et siellä soi normi tanssimusiikki, yläkerrasta löytää rokkipuolen, ja esteetön pääsy on myös tanssiravintolan puolelle :D jos vaikka rupee haluttaan tanssia humppaa kesken kaiken :D iha loisto paikka!
Vessat on siistit, koskaan en oo ees yrjöä siellä haistanu (no joo joo, oon käyny kaks kertaa aikasemmin siellä..), ja muutenki ne on siistit.

Se paikka ei oo mitenkään hillittömän iso. Just sellanen sopivan kokonen, ei mikään älytön halli. Siellä tehään hyviä paukkuja :) Soitetaan hyvää musiikkia. Siellä viihtyy. Siellä ei oo törmänny ahdistelijoihin.

En tahdo paljastaa paikan nimeä, koska täytin kantiskorttihakemuksen jo ennen joulua enkä oo vieläkään sitä saanu :?

Maarikki

Hyvässä baarissa on pimeitä nurkkia pimeyden töitä varten, tilaa istua ja tanssia sekä nopea palvelu baaritiskillä.

Lappeenrannan Giggling Marlin aika kuningasmesta.

nele

Hyvä musiikki (ei listahitit), tarpeeksi tilava tanssilattia hyvällä paikalla, hieno sisustus, ystävällinen henkilökunta joka tarjoilee ilmaisia ja joiden kanssa on ylikivaa jutella, mukavat asiakkaat ja suht edulliset hinnat.
Näin minun lempibaarissani on.

Jos kaikki natsaa (no okei, henkilökunnan ei tarvitse tarjoilla ilmaisia kunhan ovat mukavia :D ), niin baari on hyvä ja käyn siellä mielelläni.
Mutta tyydyn kyllä vähempäänkin, pakko kai se on. Musiikki on varmaan suurin kriteeri, samoin se, että baarissa ylipäätään on muitakin kuin minä ystävieni kera..

Nykyään tykkään kyllä pubeistakin. Lempipubissani on urheilua ja mahtava henkilökunta, plus juoppoja vaan yksi kerran kuukaudessa. Paras paikka.

agarina

Tällä hetkellä tykkään pienistä ja rauhallista pubeista, missä voi käydä kaverin kanssa muutamalla ja avautua kaikessa rauhassa. :D Naapurikaupunginosan Parnell's on ollut tämän talven ykkönen: hyvää musiikkia sopivan hiljaisella volyymilla soitettuna, tunnelmallinen pub-sisustus, ystävällinen henkilökunta. Ja Irish Coffeeta.

Seduloihin menen vain tarpeeksi tälläytyneenä ja tarpeeksi hyvät pohjat ottaneena. Tahdon kuvitella olevani ihana beibe. :lol: En myöskään lähde seduloihin ihan muuten vain notkumaan, vaan tanssimaan ja pitämään hauskaa.

Sipala

Tämän hetken suosikki baari/yökerho jossa käyn on kaikinpuolin huippu! Hyvää musiikkia (tai no klo kolmen ja hitaiden välissä alkaa joku ihmeen ysärijumputus, vissiin halutaan pikkuhiljaa häätää porukkaa ulos :D ), mukava henkilökunta, kohtuulliset hinnat (kantiksella on ihan hyviä tarjouksia), baari on mukavan kokoinen, intiimi, ei mikään halli. Löytyy rokki- tanssi ja karaoke puoli :D ja lisäksi kesäisin terassi on (kuulemma) tosi hyvä ja iso. Tässä baarissa on ikäraja 20, mikä on mielestäni hyvä, koska pysyy edes jonkinlainen taso. Paikkakunnan toinen yökerho on 18 v. ja se on semmonen lihatiski, että oksat pois! :? Lisäksi tykkään rokkibaareista, mutta niissä tulee liian harvoin käytyä, koska kaveripiiri ei niin rokista välitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat