Kuvallisella kelakortilla baariin? - Deittailu ja yöelämä

marimma

Ei muuten eilen päästetty yhtä naista baariin kun oli kuvallinen Kela-kortti. Kaveri pääs (en tiedä millä papereilla) mut tää nainen ei

Kommentit (15)

Dj-XCosmo^

Juurin näin mitä tossa sanottiin, kelakortti vaikka onkin kuvallinen ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi kun ei ole poliisiviranomaisten myöntämä!

Puhelinpervo

Kaupan kassoillahan lukee et hyväksyttävät henkkarit on passi, ajokortti ja henkilökortti..

Mut se on varmaa paikasta kiinni..

Muoks; Kaikkiallahan pitäis noudatttaa samaa sääntöä mut oon vierestä katsonu ku porukka pääsee ties millä baareihin!

marimma
Dj-XCosmo^
Juurin näin mitä tossa sanottiin, kelakortti vaikka onkin kuvallinen ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi kun ei ole poliisiviranomaisten myöntämä!

Jotkut silti hyväksyy :)

Cosmic angel
blondie^
NobodysWife^
Elikkäs, käykö toi kuvallinen kelakortti henkkareina baariin? Entä henkilökortti? :)

Kuvallinen kelakortti ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen ravintolassa, henkilökortti (poliisin myöntämä) kelpaa. Tai näin ainakin oli vielä vuosi sitten kun alkoholilainsäädäntöä kävin läpi (mulla on "alkoholipassi").

Hulluahan se olisi, jos näin olisi, mutta eipä taida tosiaan joka paikassa kuitenkaan ollakaan, koska itse olen päässyt läpi kuvallisella kelakortilla kaikissa paikoissa, missä on henkkareita kysytty. Harvoinpa vaan enää kysytään... :wink:

Embo

Myös mun kuvallinen opiskelijakortti on kelvannut jokunen vuosi sitten baariin mennessä henkkarista. Itse en ole syyllinen, vaan tuolloin vielä alaikäinen siskoni. :lol:

marimma
NobodysWife^
Elikkäs, käykö toi kuvallinen kelakortti henkkareina baariin? Entä henkilökortti? :)

Pakkohan kuvallisen kelakortin on käydä :)
Virallinen todistushan se on :)

Henkilökortti? öh. Ei hajuakaan millanen se edes on..

marimma
NobodysWife^
eh.. joo. kun jostain olisin kuullut että vain poliisin myöntämällä pääsis. ja eihän toi oo mutta hyvä sitten jos se kerta käy.

Jotkut saattaa niuhottaa, mutta käyhän kaupankassallakin henkkareina sun kuvallinen kelakortti tai passi tai ajokortti :)

Aimée

Kuvallinen Kelakortti vaikka onkin "virallinen" henkilöllisyystodistus niin baareilla on käsittääkseni oikeus päättää että kelpuuttavatko sen (Se kun ei ole poliisin myöntämä). Ne mitä sitten hyväksytään aina ja kaikkialla on ajokortti, passi, poliisin myöntämä tavallinen muovinen henkilökortti ja sitten se sähköinen henkilökortti joka myöskin poliisin myöntämä.

koeputkilapsi

Lainaus:
Henkilökortit

Poliisi myöntää henkilökortteja, alaikäisen henkilökortteja ja väliaikaisia henkilökortteja. Henkilökorttiin voidaan lisätä sairausvakuutustiedot hakijan pyynnöstä. Voimassa olevia henkilökortteja voi olla kerrallaan vain yksi.

Henkilökortti haetaan kirjallisesti paikallispoliisilta. Henkilökorttihakemuksen voi jättää mihin tahansa poliisin lupapalvelupisteeseen.

Henkilökorttihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti ja se on maksetaan hakemusta jätettäessä. Henkilökortti noudetaan mieluiten henkilökohtaisesti poliisilaitokselta. Henkilökortin voi noutaa myös valtuutettu asiamies tai se voidaan pyynnöstä lähettää hakijalle postitse.

Henkilökortti ja alaikäisen henkilökortti ovat voimassa 5 vuotta ja väliaikainen henkilökortti enintään neljä kuukautta. Ennen 1.3.1999 myönnettyjen henkilökorttien voimassaolo on päättynyt 31.12.2002.

Henkilökorttia haettaessa on oltava mukana

* 1 passikuva lue valokuvaohje tästä
* luotettava selvitys henkilöllisyydestä (passi tai henkilökortti)
* mikäli hakija on alle 18-vuotias, huoltajien suostumus (paitsi ns. alaikäisen henkilökortti)

Maksut:

Henkilökortti 40 €
Alaikäisen henkilökortti 24 €
Väliaikainen henkilökortti 30 €
Hylkäävä päätös 23 €

www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/henkilokortit lähde

Lainaus:
kuvallinen kelakortti
Turun kihlakunnan poliisilaitos vastaa kysymykseenne seuraavasti: 16.03.2007 09:42

Kelakortti ei ole virallinen henkilökortti, joten sen hyväksyminen on kiinni henkilöstä jolle kortin esittää.
Viralliset kaikkien hyväksymät henkilökortit ovat voimassaolevat passi ja poliisin myöntämä henkilökortti.

Terveisin

Toimistosihteeri Merja Rouhiainen
Turun kihlakunnan poliisilaitos / lupahallinto /ajokortti- ja passiasiat

Vastaa viestiin

http://www.intermin.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/B53B9170A863F009C22... lähde

pikku-kata

Mä oon kuullu juttua että kuvallinen kelakortti ei enään käy missään? Tai sitte se on just tuo et riippuu henkilöstä kuka hyväksyy. Eräs kaveri ei päässyt baariin, kun kysyttiin papereita ja näytti kuvallista kelakorttia... Ei poke hyväksyny... Toiselle kaverille ei myyty alkossa kun näytti kuvallista kelakorttia.

blondie^
NobodysWife^

Kuvallinen kelakortti ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen ravintolassa, henkilökortti (poliisin myöntämä) kelpaa. Tai näin ainakin oli vielä vuosi sitten kun alkoholilainsäädäntöä kävin läpi (mulla on "alkoholipassi").

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat