kolmen miehen suhdeseitti - Deittailu ja yöelämä

romuska

sanotaanko nyt suoraan:

taidan pyörittää nyt törkeästi kolmea miestä: tästä ensimmäisestä olen tosissani kiinnostunut, mutta tämä pitää minut etäällä ja poissa elämästään, mutta toisaalta antaa ymmärtää että pitää minusta ja haluaisi olla kanssani (tämä on siis todella monimutkainen ja "rikkinäinen" ihminen, näin olen yhteisiltä kavereiltammekin kuullut). toinen mies on vuorostaan sellainen joka on minusta tosissaan kiinnostunut ja hänen kanssaan on hyvä olla jne. mutta jotenkin tuntuu ettei tämä minua erityisemmin kiinnosta (hirveän hieno ihminen, mutta tuntuu pitemmän päälle että saattaisin pitää häntä paskamaisesti "korvikkeena" kunnes saisin tämän ensimmäisen miehen itselleni) ja kolmas mies on tällainen friends-with-benefits tyyppinen jannu. hänen kanssaan helppo olla onkin kun ei ole mitään sitoumuksia ja kumpikin tietää että missä mennään ja se on molemmille okei.

olen tullut tulokseen tässä mietiskellessäni, että taidan kaivata vain läheisyyttä ja otan sitä sieltä mistä milloinkin saan. pohdin myös, että haluanko oikeasti olla kenenkään näiden miesten kanssa?

tiedän että tämä on todella k-päistä ja pidän itseäni oikeasti aivan kamalana, mutta en pääse tästä verkosta enää omin neuvoin pois. onko kellään mitään vastaavanlaisia kokemuksia tai viisaita ehdotuksia miten pääsisin irti tästä hyväksikäytöstä ._. en todellakaan pidä siitä.

Kommentit (6)

romuska

no tää kolmas mies tietää noista molemmista, toinen tietää et mulla on jotain ton ensimmäisen kans. mut ensimmäinen ei tiiä näistä muista mitään, en ees nää sitä paljon koskaan (asutaan samalla paikkakunnalla ja opiskellaan samaa ainettakin, mutta silti näkemiset on sellasia kerran kuussa nukutaan yhdessä)

olisiko tässä nyt kyse siitä, että haluaa sen joka ei ole kiinnostunut (tai siis tässä tapauksessa ei osota sitä ainakaan minulle tarpeeksi), ja se joka on, ei kiinnosta.

äh.

Tsein

Ennemminkin sanoisin, että kyse on siitä ettei tiedä mitä haluaa. Sitä kannattaa aina välillä pysähtyä miettimään ihan kunnolla. Jos unohdetaan kaikki ulkopuoliset tekijät ja miten mahdollista tai mahdotonta olisi päästä vakavaan suhteeseen heistä jonkun kanssa, mitä sinä haluaisit itse tapahtuvan? Jos siis saisit ihan itse tehdä päätöksen, mitä haluaisit?

romuska

ihanaa vaihteeksi kuulla tällainenkin mielipide kuin se ainainen "v-mäinen kusettaja". totta kyll. ehkä nyt olisi oikea aika pysähtyä ja miettiä itselle asiat selviksi. pitäisikö siis ottaa etäisyyttä näihin kaikkiin ja miettiä mitä haluan?

toinen ongelmani on tämä ylitsevuotava muiden ihmisten ajatteleminen, mikä tässä tulee aika ratkaisevasti kehiin. "miten voin sanoa ei, jos oon päässy sellasen ihmisen elämään joka ei päästä sinne ketään?" ja nämä kaksi ensimmäistä molemmat kun ovat juuri tällaisia molemmat. tuosta kolmannesta ei niin haittaa oikeasti ole, sen osaan kyllä lopettaa ja hänkin sen hyväksyy. mutta miten edetä tässä sitten?

Tsein

Mitäpä sitä toista haukkumaan v-mäiseksi kusettajaksi. Ei oo miun asia moralisoida ja kauhistella. Jokaisen on elettävä oma elämänsä ja omassa elämässään jokainen on vastuussa vain itselleen ja ihmisille ympärillään (ei satunnaisille netinkäyttäjille).

Näin ulkopuolelta voisin neuvoa ottamaan etäisyyttä kaikkiin miehiin, paitsi jos sitä panokaveria olet välillä vailla, niin tämä kolmas mies lienee paras siihen hommaan. Etäisyyttä saa selittämällä miehille, että täytyy miettiä vähän omaa elämää tarkemmin ja sanomalla, että ystäviähän tässä toki ollaan edelleen ihan kuten ennenkin. Vähän vähentää niitä tapailuja (jos sellaisia siis on), mutta toki yhteyttä voi pitää muilla tavoilla. Jospa ne ajatukset siinä sitten selkiintyy kun hetken pallottelee asiaa keskenään.

Itse olen ainakin huomannut sen, että sitä tuppaa tykästymään ihmisiin joiden kanssa on mukavaa. Siten jos deittailee yhtä aika kahta tai vaikka sitten useampaakin miestä, voi olla vaikea tehdä mitään päätöksiä, kun oletettavasti joka tapaamisen jälkeen aina jompikumpi miehistä tuntuu "kivemmalta". Asiaa kannattanee kuitenkin tarkastella paremmin vähän etäämmältä, niin etteivät yhdessäolot yms. pääse vaikuttamaan siihen mikä milloinkin tuntuu parhaalta ratkaisulta. Toki niillä siis on väliä, mutta jos nyt oikein ymmärsin, niin pidät kuitenkin kaikista miehistä.

romuska

Lainaus:
Toki niillä siis on väliä, mutta jos nyt oikein ymmärsin, niin pidät kuitenkin kaikista miehistä.

todellakin :) jos nämä kaikki muuttuisivat yhdeksi, minulla ei ehkä mieshuolia enää olisikaan. onhan se toki totta, että aina on huonoja puolia, joita jollain toisella taas ei ole. ja tuo "jompi kumpi tuntuu aina kivemmalta" on myös täyttä totta. ja ongelmaksi muotoutuu kun ei osaa päättää :S

nyt taidan ottaa tämän etäisyystaktiikan tosissani käyttöön, tällä hetkellä se voi olla helppoakin kun opiskelujuttuja on paljon ja kesälomakin kohta alkaa niin ihmiset tavallaan katoavat omiin juttuihinsa. kiitos vastauksesta :) näitä saa tulla lisääkin jos jotain tulee mieleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat