Miten deittipeliä pelataan? - Deittailu ja yöelämä

Ybteg

Eka postaus tälle palstalle. Oon reilu kakskymppinen mies Helsingistä. Ryhdyin heti koulun loputtua yrittäjäksi ja kuten varmaan moni muukin, tein liian pitkiä päiviä, kunnes huomasin, että elämässä pitäis varmaan olla muutakin sisältöä, joten myin yritykseni jonkin aikaa sitten.
Olen hankkinut uusia harrastuksia ja muuta elämää. Ainoa asia oikeastaan mikä puuttuu on puolivakava tai mikseikin vakavakin sutina.
Laitoin reilu kuukausi sitten ilmoituksen match.comiin, mutta huomasin ettei se ehkä ole lopulta paras tapa löytää seuraa.
Jonkun verran olen saanut jotain viestejä tyyliin "Mitäs komealle pojalle kuuluu tänään?" en ole kuitenkaan löytänyt niistä mitään kovin mielenkiintoista, tai ehkä omat vaatimukset on vaan liian korkealla. Parille mielenkiintoisimalle laitoin itsekkin viestiä, mutta niistäkään ei sitten seuranna mitään järkevää.

All in all on pakko ilmeisesti ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä etsimään seuraa ihan oikeasta elämästä. :roll:
Kuitenkin koska idioottina tuhlasin muutaman aikuisiän ensimmäisen vuoden töiden parissa olen aika hukassa kaikesta deittailuun liittyvästä, eikä noista kavereista taida paljon apua olla. :)
Kirjottelin tänne siis lähinnä sillä idealla, että sais jonkun idean siitä miten lähteä liikkeelle ja missä tavata mielenkiintoisia tyttöjä. Yksi juttu mikä tuottaa erityisesti vaikeuksia on, se että miten tiedän tytön olevan mahdollinen esim. ei ole suhteessa. Millä erotan, että mikä on normaalia ihmisten välistä hymyilyä ja mikä on "Onpa kivan näköinen poika tulispa se juttelemaan" :D . Myös voiko oikeastaan missään muualla, kuin baarissa tehdä aloitetta?

Sivut

Kommentit (17)

Mirtelli

Millä erotan, että mikä on normaalia ihmisten välistä hymyilyä ja mikä on "Onpa kivan näköinen poika tulispa se juttelemaan"

^^ton mäkin tahtoisin tietää :D [/quote]

kolmiolääke

tottakai voi tehdä aloitteen muuallakin, mutta mieluiten niin että ensin juttelee vähän muuta ja sitten kysyy suoremmin. Ja ei sitä siis tosiaan voi tietää kuka on kiinnostunut, se selviää ajallaan ja kyselemällä/juttelemalla. Rohkeutta vain peliin niin kyllä se siitä :)

Barriss

En usko että baarista monikaan etsii ensisijaisesti vakavempaa suhdetta... Tämäkin on tietysti vaan minun mielipide, mutta mä en koskaan ota nuita baari-pokailuja vakavalta pohjalta. Vaikka aloitteen tekeminen saattakin olla joillekin helpompaa hiukan nauttineena... :wink:

Ja kyllä kunnon flirtin aina erottaa pelkästä kohteliaisuudesta! :D

Amalia
Ybteg
Myös voiko oikeastaan missään muualla, kuin baarissa tehdä aloitetta?

Mieluummin missä tahansa muualla! Mä en ainakaan tunne yhtäkään naista, joka kävisi baarissa löytääkseen miehen. Päinvastoin, onnettomat iskuyritykset parin tuopin jälkeen on tosi raivostuttavia, ihan niinku miehet olettais että kaikki baarin naiset on vapaata riistaa.

Sirpa-Kyllikki

Vähän hankala neuvoa mitään varmasti toimivaa keinoa, kun ainakin miehet tuntuvat yleensä tupsahtavan elämään millon mistäkin. Mutta yleishyödyllisiä neuvoja mulla on muutamia.

Ensinnäkin, älä jää kotiin! Käy vaikka kulmakuppilassa, rannalla, baarissa, ravintolassa syömässä, keilaamassa, urheilemassa, ihan missä vaan missä on ihmisiä. Ole sosiaalinen, älä pelkää jutella tuntemattomille, ole itsevarma ja yksi tärkeimmistä, älä koskaan näytä siltä että oot hakemassa seuraa tai muuten vaan naisen tarpeessa.

Oman kokemukseni mukaan valtaosa naisista ei lämpeä peruspokailuihin baarissa, vaan siinä pitää olla jotain muuta. Unohda kaikki nää perinteiset avauslainit tyyliin "oot baarin kaunein mimmi", "mites on ilta menny","tulisitteks istuun tonne meiän pöytään" jne, vaan keksi jotain muuta, jotain mitä nainen ei ole kuullut satoja kertoja aiemmin baarissa käydessään. Tunnustele tilannetta juttelemalla aluksi niitä näitä, jos nainen ei vaikuta puheliaalta ja välttelee katsekontaktia, ymmärrä tappiosi ajoissa ja toivota hyvät illanjatkot. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin mies joka ei tajua olevansa ei-toivottua seuraa.

Uskalla avata suusi tilanteissa, joissa perussuomalainen on hiljaa. Kun vaikka myöhästyt bussista ja huomaat jääneesi pysäkille kahdestaan toisen myöhästyjän kanssa odottamaan seuraava bussia ja huomaat kyseisen henkilön olevan kaunis nainen, avaa suusi. Aloita vaikka kysymällä aikataulua josset muuta keksi. Muista taaskin tsekkailla naisen halukkuutta jutustella kanssasi, jossei hän tartu keskusteluun anna olla. Ja älä tunge siihen penkille liian lähelle istumaan ja kysele "mistä oot tulossa, ai töistä, missä oot töissä, ai kotiin menossa, missä sä asut" ja plaa plaa plaa..:lol:

Tossa nyt ekat jutut mistä mun mielestä kandee alottaa. Tiivistettynä siis käy paljon ulkona ja ole sosiaalinen äläkä tyrkytä itseäsi. Mun kokemuksen mukaan ihmissuhderintamallakin asioita tapahtuu usein just sillon, kun sitä itse vähiten odottaa. Ja hakemalla ei mitään tunnu löytyvän.

Schneesturm

Uskon kyllä, että kavereista on apua. Kannattaa yrittää laajentaa kaveripiiriä, jos on kaverin kanssa jossain ja siihen pöllähtää kaverin kavereita, niin kannattaa yrittää tutustua. Joskus ehkä pöllähtää joku mukava nainen paikalle jne., ja sitten voi myöhemmin kaverilta yrittää kysellä faktoja. (Paitsi jos liikkuu insinööripiireissä...)

Sanoisin, että ensin kannattaa pyrkiä kaveriksi, ja sen jälkeen pohtia, saisiko siitä jotain vakavampaa aikaiseksi. Jos joku vaikuttaa vääränlaiselta tyypiltä, ei kannata heti luovuttaa, ihmisestä kumminkin ilmenee niitä uusia piirteitä kun on vähän kauemmin tuntenut.

Juu, en minä osaa neuvoa.

Trinity
Schneesturm
Uskon kyllä, että kavereista on apua. Kannattaa yrittää laajentaa kaveripiiriä, jos on kaverin kanssa jossain ja siihen pöllähtää kaverin kavereita, niin kannattaa yrittää tutustua. Joskus ehkä pöllähtää joku mukava nainen paikalle jne., ja sitten voi myöhemmin kaverilta yrittää kysellä faktoja.

Juu, en minä osaa neuvoa.

Miust tuo oli ainakin hyvä neuvo! Samaa mieltä siis olen. :)

Miss H
Sirpa-Kyllikki

Oman kokemukseni mukaan valtaosa naisista ei lämpeä peruspokailuihin baarissa, vaan siinä pitää olla jotain muuta. Unohda kaikki nää perinteiset avauslainit tyyliin "oot baarin kaunein mimmi", "mites on ilta menny","tulisitteks istuun tonne meiän pöytään" jne, vaan keksi jotain muuta, jotain mitä nainen ei ole kuullut satoja kertoja aiemmin baarissa käydessään.

Heh, mut on "isketty" baarista joskus sinkkuaikoina alottamalla keskustelu just tommosella "mites on ilta menny?" :lol: :lol: Musta paljon epätoivosemmalta vaikuttaa sellaset keksimällä keksityt iskurepliikit jotka on olevinaan, ah, nii omaperäisiä ja uusia. Musta paljon parempi on sellanen ihan normaali jutustelualotus, ihan vaikka "mites menee", tai joku tilanteeseen liittyvä heitto. Sillai ettei se heti ensimmäisenä vaikuta tosi selvästi iskemiseltä. Ei sillä mustä oo niin kauheesti väliä että millä repliikillä tulee juttelee. Jos on oikeesti mielenkiintosen näkönen ja olonen tyyppi, niin jos nyt ei mitään tosi tyhmää tai törkeetä tms sano ensimmäisenä niin ei sillä nyt niin älytöntä merkitystä oo millä lauseella sen juttelun alottaa.

antagonismi

Mua on yritetty iskee esimerkiks tällaisella kommentilla: "Mä voisin syödä sun silmät".. EN LÄMMENNY!! :D Ja sit on näitä kännisiä perusyrityksiä "tuuks meidän pöytään", "pääsiskö sun viereen ens yöksi", "sä oot ku enkeli" jne jne.. Joo ei kiitos :D Keksikää jtn uutta ja omaa :D

Trinity

No miust nuo heitot tyyliin "tuuks meiän pöytään istumaan" tai "mites on ilta mennyt" on vaan keskustelun aloituksia eikä mitään iskurepliikkejä. Kyl mie itekin saatan baarissa alkaa jutteleen kelle vaan ja "kysellä kuulumisia" tai jos joku pyörii esim. yksin baarissa niin voin pyytää pöytään istumaan, ihan kohtelijaisuudesta, siitä on iskemiset aika kaukana.. :D

Schneesturm

Voisin tähän väliin vielä kertoa, että tosiaan mun kaikki 3 seurustelukumppania on kaverin kavereita tms., tai niin että kavereiden kanssa pyöriessä on niihin tutustunut. Kaikki näistä suhteista kestäneet 8kk tai kauemmin.

Sirpa-Kyllikki

En tarkoittanutkaan aiemmin, että tyypilliset avausheitot pitäis automaattisesti tulkita pokailuks. Mä nimenomaan kannatan sitä, että jengi pääsis vähän yli estoistaan ja uskaltais jutella niitä näitä enemmän toisilleen muuallakin kuin baarissa, vaikka sitte siellä kaupan kassajonossa, ilman että se heti mielletään jonkinlaiseks tungetteluks.

Pointti oli vaan se, että ainakaan mä eikä suurin osa kavereistanikaan jaksa kuunnella baarissa mitään tyhjänpäivästä lätinää. Jos jollain tuntemattomalla on mulle jotain puhuttavaa, kuuntelen toki. Mutta jos asiasisältö on lähinnä vinguntaa tanssimaanlähtemisestä, seuraan liittymisestä tai siitä kuinka usein käyn kyseisessä ravintolassa niin aika nopeasti sanon adios ja illan jatkot. Kaikkihan tietenki aina riippuu siitä miten asian esittää.. Jokatapauksessa mun mielest on aina parempi alottaa keskustelu jollain tilannekohtasella läpällä, kuin jollain perus "mites on neitien ilta mennyt" joka saa ainakin mut näkemään punaista, kun on kyseistä lausetta kuullut öbaut tuhat kertaa baarissa ja yleensä just niitten pahimpien idioottien suusta.

Mut toisaalta, mikäpä mä oon neuvomaan ketään, nirso ämmä jolla on kaameat vaatimukset..:lol: Sanonpa vaa silti, että persoonallisuutta kehiin miehet!

Rahel
lexie
Mua ärsyttää tää otsikko. Onks uusien ihmisten tapailu muka jotain "peliä"?

Mua kanssa, mutta lähinnä siks, että oon huomennut sen pitävän paikkansa. :x Ärsyttää suunnattomasti, kun pitäis hallita joku perhanan deitti-etiketti ja tietää heti, et kun "toi tekee noin ja sanoo noin, niin sit se varmaan haluu jotain". Ja sit kun ite onkin vaan juttelemassa mielenkiintoisen ihmisen kanssa, eikä raahamassa heti punkkaan, niin toinen vihastuu, kun annoin ymmärtää. Siis wtf? Millä tavalla normaali juttelu antaa ymmärtää, et samaan punkkaan päädytään? Okei, oikeesti oon törmännyt tuommoiseen käytökseen vain pari kertaa, mutta ne on vituttanut sitäkin enemmän.

Täytyy kyllä myöntää, että ite oon harvinaisen hitaasti lämpiävää tyyppiä, varsinkin jos kyseessä on entuudestaan tuntematon ihminen. Mä mieluusti juttelen muutaman viikon ennen sinne sänkyyn päätymistä (ja tämän takia monet ihan kivat tyypit onkin kadonneet maisemista kauan, ennen kuin meikä on valmis mihinkään muuhun :D ).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat