Mies, joka ei oo koskaan seurustellut? - Deittailu ja yöelämä

mangusti

Olen mieheni ensimmäinen (ja viimeinen :) ) tyttöystävä. Seurustelun alussa se tuntui tosi hyvältä: ei tarvinnut miettiä miehen entisiä ja sai olla se ainoa ja ensimmäinen. Myöhemmin ja varsinkin kun kun meidän suhde vakavoitui täysin, huomasin huonot puolet hänen seurustelemattomuudessa: mies ei aina osannut toimia oikein kanssani, esim. lohduttajana, tukijana yms. Kyllähän sen ymmärtää kun ei ole aikaisemmin joutunut oppimaan elämistä naisen kanssa (varsinkaan "henkistä elämistä").. Kyllä se välillä vieläkin osaa olla "peukalo keskellä kämmentä" kun minulla on suru.. Mutta kyllä se oppii kun opettaa!
Toinen juttu (johtuu siitä että olen ihminen joka ajattelee liikaa), mikä aiheuttaa välillä päänvaivaa on se, että tulee mietittyä, eikö miehestä ole outoa ensimmäisen tyttöystävän kanssa lyöttäytyä yhteen loppuelämäksi.. Voihan sen takaportin jättää raolleen.. Hölmöä, tiedän. Tälläiseen ajatteluun ei ole mitään syytä meidän suhteessa, mutta liikaa ajattelevasta päästä kärsii.. :) Tiedän kyllä että olemme onnellisia ja me molemmat haluamme olla yhdessä aina.
Ylitsepääsemätöntä haittaa siitä että mies ei ole aikaisemmin seurustellut ei ole. Käykää kimppuun vaan jos muuten ihminen tuntuu hyvältä ja kiinnostavalta!

Sivut

Kommentit (47)

Murehtija

En tiedä miksi tämä asia mietityttää mutta tapasin tässä pari viikkoa sitten tosi mukavan miehen. Emme ole nähneet sen illan jälkeen mutta pidämme säännöllisesti yhteyttä ja mies on sanonut että tapaamme ihan varmasti uudestaan...Silti hän sanoo ettei osaa luvata mitään muuta. Sitoutuminen ei ole kuulemma hänelle helppoa koska hän ei ole koskaan seurustellut...

Avoimuutta arvostan todella paljon mutta jotenkin musta on hieman outoa toi et se ei oo koskaan seurustellut (21v)...Ehkä itse jotenkin oon aina pitänyt itsestään selvyytenä että kaikilla on ainaskin se yksi teinivuosien seurustelu takana...

Pelimieheydestä en usko tässä olevan kyse sillä tää jätkä ei tee mitään ehdotuksia eikä ole muutenkaan epämääräinen. Suutelimme kyllä sinä iltana kun tapasimme...

Onko tälläinen "ei-seurustellut" ilmiö yleisempi kuin mitä luulen? Onko se vain jokin yleinen uskomus että kaikilla olis se yks suhde takana kun ollaan parinkymmenen kieppeillä? En oikein osaa ajatella tästä asiasta suuntaan taikka toiseen...Ihmetyttää että miksi joku noin mukava olisi viettänyt koko tähänastisen elämänsä "yksin".

Jaeniver

Minä en ole ikinä seurustellut ja olen parikymppinen. Ei ole koko tähänastisen elämän aikana ollut ainuttakaan teiniseurustelua tai mitään vakavaakaan. Ai että kun olin kateellinen kavereille, kun niillä oli poikaystävät joskus 12-vuotiaina. :lol:

No ei siinä mitään, ei ole pahemmin ollut mahdollisuuksiakaan seurusteluun niin mikäs tässä on ollessa. Ei se minusta ihan tavatonta ole jos ei ole seurustellut koskaan tähän ikään mennessä, mutta silti se aina kummaksuttaa kun sellaiseen tyyppiin törmää, vaikka itse olen samanlainen. :D

SunLion

Kyseessä voi olla esim. aivan tolkuton ujous tehdä aloite!! ja jos ei ole joku älyttömän magneetti persoona, joka näyttäää syötävän hyvälle, niin hänen olisi ehkä sitten tarvinnut itse aloite tehdä. Lisäksi ujous voi olla luotaan poistyöntävää jne..
En tiedä kuinka yleistä tuo on (onhan niitä kakskymppisinä neitsyyden menettäineitä joten siitä voi päätellä), mutta ei mun mielestä kannata mitenkään pohtia tuota asiaa. Katso mitä teistä tulee! Samalla lailla aikaa pitää antaa kun mille tahansa suhteelle.
Tunnen erään tapauksen jossa luulen pitkälti olevan kyse juuri hänen ujoudessaan tehdä aloitetta.

Lisäks voi olla ettei hän oo ollut jotenkin valmis alottaan parisuhdetta aiemmin. Itsellä oli teininä paljon miehiä kenen kans oli kiva jutella ja flirttailla, mutta enmä kai vaan halunnut sillon enempää. Nää miehet on vieläkin kaikki yhteydessä muhun ja oon niitten hyvä kaveri :lol: jutellaan paljon eri asioista..

kolmiolääke

itse tavattuani viimeisimmän miehen, joka siis laittoi minut odottamaan 4 viikkoa, jotta voidaan katsoa myöhemmin, tapahtui myös omituinen juttu.

Tämä mies nimittäin väitti ettei ole ikinä seurustellut :shock: Hämmästyin todella paljon, ja (tyhmä minä :lol: ) sanoin etten oo itsekään seurustellut. Sitten tämä pyysi anteeksi ja sanoi että on hänellä yksi 1,5 vuoden suhde ollut kuitenkin. :roll: Siinä vaiheessa alkoi itseä hävettämään... :oops: vaikka ei kai siinä periaatteessa pitäisi häpeämistä olla..

Melko harvassa sellaiset jotka ikinä eivät ole seurustelleet. Itse olen törmännyt kahdenlaisiin tapauksiin, jotka ovat tällaisia - eräs pelimies-tyyppi joka todellakin viihtyy asemassaan suosittuna naistenmiehenä, ja sitten on tullut vastaan epävarmoja nuoria miehiä, jotka tuskin ovat suudelleet ketään koskaan.

En väitä että kaikki olisivat juuri noita edellämainittuja, mutta itse olen juuri tuollaisiin tapauksiin törmännyt. Ehkä siinä onkin se ongelma, että tuollaisia miehiä (jotka eivät ole seurustelleet) en halua, joten yritän niitä joilla on takana juuri pitkä seurustelusuhde ja he eivät siitä ole päässeet yli. Tietenkin on mahdollista että jossain vaiheessa siitä osittain pääsee yli, mutta itsellä ongelmana on se, ettei minulla ole kokemusta seurustelusta enkä jollain tapaa pysty ymmärtämään koko asiaa :( .. liikaakin kokemusta sitä vastoin on lyhyemmistä jutuista ja siitä ettei mistään mitään tule kuitenkaan..

Muoks.. Huomaan pienen ristiriidan siinä etten halua seurustelematonta miestä ja että itse en koskaan ole seurustellut :lol:

Kepatäti
Murehtija
En tiedä miksi tämä asia mietityttää mutta tapasin tässä pari viikkoa sitten tosi mukavan miehen. Emme ole nähneet sen illan jälkeen mutta pidämme säännöllisesti yhteyttä ja mies on sanonut että tapaamme ihan varmasti uudestaan...Silti hän sanoo ettei osaa luvata mitään muuta. Sitoutuminen ei ole kuulemma hänelle helppoa koska hän ei ole koskaan seurustellut...

Avoimuutta arvostan todella paljon mutta jotenkin musta on hieman outoa toi et se ei oo koskaan seurustellut (21v)...Ehkä itse jotenkin oon aina pitänyt itsestään selvyytenä että kaikilla on ainaskin se yksi teinivuosien seurustelu takana...

Pelimieheydestä en usko tässä olevan kyse sillä tää jätkä ei tee mitään ehdotuksia eikä ole muutenkaan epämääräinen. Suutelimme kyllä sinä iltana kun tapasimme...

Onko tälläinen "ei-seurustellut" ilmiö yleisempi kuin mitä luulen? Onko se vain jokin yleinen uskomus että kaikilla olis se yks suhde takana kun ollaan parinkymmenen kieppeillä? En oikein osaa ajatella tästä asiasta suuntaan taikka toiseen...Ihmetyttää että miksi joku noin mukava olisi viettänyt koko tähänastisen elämänsä "yksin".

Minä olen nyt seurustellut reilun 1,5 vuotta miehen kanssa, joka meidän tavatessa oli 20-vuotias eikä koskaan ollut seurustellut. Yhden kerran jonkun baari-illan jälkeen suudellut, mutta ei sen enempää. Poika on ihan kunnollinen, kiltti, mukava, hauska, luotettava ja vielä tosiaan tahtoo sitotutua ja arvostaa nimenomaan sitä, että ei oo hirveitä mies/naislistoja takana. Hälle on ollu kova paikkakin, että mulla on noita typeryyksiä tuolla taustoilla.

Minuakin pitkään ihmetytti, että miten toi oma muru on voinu olla "hylkiönä", kun on ihan kivannäkönen ja luonteeltaan tosi ihana, mutta se johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että tuo on vaan niin helkkarin ujo. Se ei vaan ole uskaltanut tehdä aloitteita ja vaikka joku ois menny sille tekee aloitetta, niin siitä saa helposti sellasen ilkeen ja ylpeen kuvan ku se ei vaan uskalla puhua.

Kyllä mä tunnen paljonkin ihmisiä (juuri kahden kympin hujakoilla ja vielä lähinnä miehiä, yhtään naista ei ainakaan nyt tule mieleen), joilla ei ole mitään koskaan ollut. Ainakaan mitään, mitä edes voisi melkein kutsua suhteeksi.

Miffy

Mun mies ei ollut koskaan seurustellut, kun me aloimme seurustella. Ikää tällä oli 23. Outoa? Ei mun mielestä. Tuntuu naurettavalta edes sanoa, ettei mitään ongelmia tuosta asiasta ole koitunut.

SunLion
Miffy
Mun mies ei ollut koskaan seurustellut, kun me aloimme seurustella. Ikää tällä oli 23. Outoa? Ei mun mielestä. Tuntuu naurettavalta edes sanoa, ettei mitään ongelmia tuosta asiasta ole koitunut.
onks sun mies ujo? valaise nyt asiasta lisää :D

mua rupes kiinnostaan tää.

Kepatäti

Mä en nyt kerkee tän enempää sanoo, mutta meillä ainakin seurustelemattomuus jonkun verran on tuottanu ongelmia. Ei oo sellasta taitoa ottaa toista huomioon yms. ja kun ei ole tuo oppinut koskaan siihen, että tarvis aatella jotakuta muuta kuin itseänsä ni..

Mutta siis tietty noita taitoja oppii muuallakin kuin parisuhteessa, että onhan se paljolti ihmisestä kiinni. Mulla on kuitenki sellanen tunne, että tietyt vaikeudet (isoina tai pieninä) kohtaa jokainen ensimmäisessä parisuhteessaan, jotka on siis ihan kiinni siitä aiemmasta kokemuksenpuutteesta.

antagonismi

Mulla oikeestaan ongelma vähä tuonne päin..
Oma mies on kyllä "seurustellut" teinivuosinaan, mutta nämä seurustelut eivät olleet sisältäneet juurikaan läheisyyttä, tapaamisia, seksiä tai muuta kontaktia. Olivat olleet ystäviä mutta ihan huviksensa "seurustelleet". Yksi oikea seurustelusuhde hänellä oli vuosi ennen minun tuloani, jolloin oli fyysisessä kontaktissa enemmän. Tässäkään suhteessa ei kuitenkaan oltu nähty edes kerran viikossa, vaan paljon harvemmin. Suhde oli loppunut naisen pettäessä miestäni.. voittepa vaan kuvitella millainen mieheni on :roll: Ei osaa huomioida mua lainkaan, ei todellakaan ole kokenut sänkykumppani, on todella epävarma itsestään(minulla ollut alle 10, yli 5 kumppania ennen häntä), epäilee minua jatkuvasti pettämisestä jne.. Ujoudesta tää seurustelemattomuus ei siis ole koskaan ollut kiinni, vaan siitä että hän ei ole tahtonut sitoutua yhteenkään naiseen(tai ihmiseen ylipäätään).. Tekemistä tän suhteen kans on ollut ja on edelleen :roll:

miu

oma mies ei ollut ennen mua seurustellut kunnolla ja vakavasti. hoitoja ja säätöjä oli ollut, mutta ei mitään sen suurempaa. veikkaisin että johtuu ujoudesta ja sisäänpäinkääntyneisyydestä.

miehen seurustelemattomuus on tuonut suhteeseen omat vaikeutensa ja haasteensa. hän alkaa nyt vasta mun kanssa opettelemaan mitä on seurustella ja mitä on välittää jostakusta näin paljon. huomaavaisuus ja kohteliaisuus on olleet ekoja juttuja joista on lähdetty liikkeelle.

jollain tavalla on spessu olo, koska tiiän olevani se ensimmäinen. toisaalta taas usein hajottaa aika paljonkin, koska joudun todellakin raivaamaan tieni siihen kunnolliseen suhteeseen sillä hän itse on välillä aika hukassa.

Miffy
SunLion
onks sun mies ujo? valaise nyt asiasta lisää :D

En viiti hirveesti valaista, koska ne on mun miehen asioita enkä koe et voisin tosta vaan kauheesti valaista täällä :)

Mutta kyllä, se on hiukan ujo ja sulkeutunut, joskaan ei toki mun seurassa sitä ole koskaan ollut ja nyt on muutenkin avautumassa. :) Mut en tiiä tarviiko sille mitään syitä miettiä, miksei 23-vuotias ole koskaan seurustellut...

Ja tosiaan, tästä ei ole ollut ongelmaa; mies on niin ihana ja osaava et ihmetyttää tietyllä tavaööa miten se oli onnistunut säästämään itsensä mulle :)

bananab

ei ole yhtään outoa, ettei senikänen oo seurustellu, sehän on vaa viettäny villiä nuoruuttaan ja on sillä "säätöjä" varmasti ollut.
ongelma saattaa tulla siinä kun hän alkaa seurustella, jos ei oo tottunu sitoutumaan.

Murehtija

Mielenkiintoisia pointteja :)

Itse en pidä "kokemuksen vähyyttä" huonona asiana sillä se vaikuttaa enemmänkin siltä että ottaa moiset asiat tosissaan eikä vain säädä säätämisen halusta. Silti tuo herättää omat kysymyksensä:

Onko kyseessä todellakin silti pelimies joka vain kiersi totuuden taustastaan?

Toisaalta tuota en todellakaan usko. En tiedä onko kyseessä myöskään ujous kun kuitenkin tämä mies on jopa soittanutkin mulle kerran oma-alotteisesti ja baarissakaan silloin en huomannut mitään hirveää ujoutta...mutta hiprakassahan kaikilla on hauskaa eikös se niin mene?

Toisaalta onhan mullakin vain yks kunnon suhde takana mutta se kestikin jo het 3 vuotta...Tuskin olisinkaan seurustellut ellei exä ois tullut vastaan eikä sekään kyllä varmaan ois mua "saanut omakseen" ellen mä silloin olisi päättäväisesti tarranut siihen kiinni :-k Sekin oli ujo mutta ei nyt taas NIIN hirveän ujo, se vain ei oo oikein hyvä tekeen aloitteita, luultavasti torjutuksi tuleminen on sille niin vaikea asia.

Ehkä se vaan on jokin kummallinen yleinen luulo että kaikki päälle 20v olis joskus seurustellut. Niinhän muakin leimataan jatkuvasti surulliseksi ja yksinäiseksi ihmiseksi koska en oo seurustellut kahteen vuotee, luullaan että olen niin luuseri etten oo saanut itselleni ketään uutta :roll:

Odotan ja katselen, tosi mukavalta tyypiltä kyl vaikuttaa että varmasti tyhmää olis antaa tällästen asioiden vaikuttaa :P

Rahel

No mä tiedän yhden melkein kolmikymppisen tyypin, joka tietääkseni ei koskaan ole seurustellut. Ujo tapaus ja ihan täysin mahdoton lähestyä... :x Mut jos oot suuteluasteelle päässyt, niin tämä sun tapaukses ei voi olla ihan toivoton. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat