Sä olet ihan mukava, mutta - Deittailu ja yöelämä

Herra 47

Arvelen tämän palstan lukijoista ja kirjoittajista suurimman osan olevan naisia, joten ehkä täältä löytyisi asiantuntemusta tähän kysymykseen :)

En juuri käy baareissa, enkä muutenkaan oikein usko niihin seuranhakupaikkoina. Päätin siis kokeilla netin kautta.

Olen saanut paljon sellaisia vastauksia, joissa toinen sanoo ”vaikutat kyllä todella (ja sitten seuraa useampia positiivisia adjektiiveja) mieheltä, mutta en kuitenkaan tällä kertaa voi / halua tutustua sinuun tarkemmin, koska...”

Syyksi on sanottu monenlaista, esimerkiksi:

”koska en nyt juuri jaksa kirjoitella kenenkään kanssa, ja sitähän tutustuminen vaatisi”

- No miksiköhän sinulla sitten on ilmoitus netissä...?

”koska olen kaksi kertaa saanut pettyä huomatessani, että netin kautta tapaamani miehet ovat valehdelleet itsestään, ja siksi haluan tavata miehen jossain muualla. Toivon kuitenkin hänen olevan sellainen kuin sinä”

- Ahaa. Eli koska muut miehet ovat puhuneet paskaa itsestään (mikä tietysti sinänsä on ikävää), niin minuunkaan ei siis kannata tutustua...?

”koska intuitioni sanoo, ettei meillä kuitenkaan synkkaisi”

- Miksi ihmeessä sitten vastaat mitään, jos sinusta siltä tuntuu...?

Paras oli ehkä kuitenkin tämä:

”koska olen saanut niin paljon muitakin vastauksia. Toivon kuitenkin, että voisin kirjoittaa sinulle myöhemmin, ellei heistä löydy sopivaa”

- No tottahan toki. Mielellänihän minä sinun hätävarasi olen :)

Useimmiten noiden viestien lopussa on lukenut vielä ”kaltaisellesi miehelle löytyy varmasti ottajia”, "ihme ettei sinua ole kukaan vielä napannut mukaansa" tai jotain muuta sellaista.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Jos kerran nämä naiset pitävät minua sellaisena kuin sanovat, niin miksi he käyttäytyvät noin? Ei siis riitä, että on koulutettu, reipas, avoin, sosiaalinen, huomaavainen... pitäisi olla vielä jotain muuta. Nämä ovat siis faktoja, eivät niitä heidän käyttämiään adjektiiveja :)

Onko kyse silkasta kaunopuheisuudesta? Ajatellaan, että on kohteliaampaa sanoa edes noin kuin ei mitään? Tavallaan ymmärrän senkin ajatuksen, mutta kun sen saman kuulee toistuvasti, ei se oikein jaksa enää lämmittää.

Joko minulla on uskomattoman huono tuuri tai sitten tämä tutustumismuoto ei ollutkaan sellainen kuin luulin.

No, omapahan on häpeänsä, kun eivät hyvän päälle ymmärrä :)

Hyvää alkavaa syksyä itse kullekin :D

Sivut

Kommentit (27)

Miffy

Kyllä mä luulen et ainakin tossa "nettideittailussa" kyse voikin olla just kaunopuheisuudesta, onhan se nyt helpompi selitellä jotain ku sanoa vaikka et sorry, vaikutat tyhmältä enkä tykkää sun ulkonäöstäkään.

Ei noihin mitään sen kummempaa voi sanoa tai mitenkään ohjastaa muuten kuin kehottamalla jatkamaan ettimistä :)

Abigail

Kokeilepa kerran, että kirjoitat lyhyen ja salamyhkäisen viestin pitkän jaarituksen sijaan. Olen kuullut sellaista juttua, että seuraa netistä löytäneet naiset ovat todenneet, että juuri vähemmän sanataituruutta omaavat miehet ovat olleet juuri niitä kultakimpaleita ja sen takia suosivat näitä tyyppejä. Oletko laittanut kuvasi mukaan, kun vastaat ilmoituksiin? Tuskin monikaan haluaa tutustua ihmseen, jonka ulkonäöstä ei tiedä mitään.

Disturbance

Joo. Nain tarkemmin sun ilmoituksen sisaltoa tuntematta voisin sanoa etta vaikuttaa, etta naiset yrittavat vain paasta susta kohteliaasti eroon. Ikava kylla.
Ma en henkilokohtaisesti nettijutuista mitaan odottaisi, mutta hatunnosto siita hyvasta, etta sina uskalsit. Toivottavasti jotain hyvaa sattuu viela vastaan.

Amalia

Eihän tossa oo mitään ihmettelemistä. Sun vastausviesti on ollut niin peruskamaa, että se ei oo herättänyt kiinnostusta, ja mimmit yrittää vaan kohteliaasti päästä susta eroon. Aika kivaa kuitenkin, että vaivautuu kertomaan siitä, eikä jätä vaan vastaamatta.

Nettisysteemeissä on just se ongelma, että joku tyyppi saattaa olla itse täydellisyys livenä, mutta ei vaan osaa kirjottaa sellasia meilejä, joista se näkyis. Tai sitten kirjottaminen sujuu loistavasti, mutta livenä ollaan tuppisuita :roll: .

Noihin viesteihin pitäis vaan keksiä jotain edes hiukan omaperäistä; ei kukaan jaksa kiinnostua, jos lukee metritolkulla samanlaisia meilejä, joissa joku kertoo harrastuksistaan ja työstään/opiskeluistaan, ja väittää olevansa huumorintajuinen, rehellinen ja luotettava. Ei oo helppoa erottua, mutta on pikkupakko, jos haluaa vastauksia.

pössi

voi tämä otsikko kyllä kolahti minuun niin hyvin että huhhuh.aiheeseen ei kyllä liity. "ihan mukava,mutta" on periaatteessa ihan hyvä ja neutraali vastaus,jos haluaa päästä toisesta eroon kun ei ole kiinnostunut, mutta käytännössä se on liian klisee ja masentava. mitä me keksittäis uusia saman asian ajavia fraaseja?

itellä viimeks tän viikon alussa napsahti tuon vastauksen kanssa, kun sellaisen sain.Ongelma ei ole siinä etten kestäisi pakkeja tai että olin niin koukussa mieheen vaan siinä, että sinkkuna jos moisen vastauksen saa liian monesti,alkaa toivo hiipumaan pikkuhiljaa. :O

Nannerl
Herra 47

”koska olen saanut niin paljon muitakin vastauksia. Toivon kuitenkin, että voisin kirjoittaa sinulle myöhemmin, ellei heistä löydy sopivaa”

Tuo oli kyllä mun mielestä varsinainen törkeyden huippu!

En osaa sanoa miksi naiset netissä käyttäytyvät noin, kun en ole itse nettideittailua harrastanut. Muutenkin minulla on periaate, että käyn aina edes yksillä treffeillä ennen kuin päätän haluanko tutustua tarkemmin, koska olen huomannut että joskus aivan ihanatkin miehet saattavat jännityksessään antaa itsestään väärän ensivaikutelman.

Hupu

Lainaus:

Mitähän tuonkin kirjoittajalla on korvien välissä liikkunut. Vai onko mitään...

Taitaa loppuenlopuksi olla jotain perää siinä ikivanhassa sanonnassa "naiset rakastuvat renttuihin".
En voi puhua kaikkien naisten puolesta, mutta minä en ole ikinä kiinnostunut niistä hyvätapaisista ja 'kunnollisista' miehistä, jotka ovat yrittäneet ehdä lähempää tuttavuutta. Ikävä kyllä.

ilkka
Tonde
http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=3146 Hyvät elämäntavat eivät olekaan miehessä hyve?

Täällä herralla vähän samankaltaista ongelmaa. Liittyiskö tuo sinunkin ongelma siihen, että olet naisten mielestä "liian" kunnollinen?

Tossa ketjussa miehen ongelma liittyy enemmänkin siihen, miksi jotain tehdään, eikä siihen, mitä tehdään. Minä en ole kunnollinen mies. Silti pidän kodin siistinä ja elintavat terveyttä ylläpitävänä, koska olisi aivan hemmetin nihkeetä olla paskaisessa kodissa huonokuntoisena.

Eikä ole edes kysymys pelkästään naisista. Kuka mies haluaa kaverikseen tyypin, jonka kaiken tekemisen motivaattorina on olla kunnollinen? Mitä tällainen ihminen odottaa elämältä saavansa? 10 pistettä ja papukaijamerkin? Maailma on epäreilu paikka, ja ihmiset on eläimiä. Turha siis odottaa, että kunnolisuus palkitaan. Tuollaisella kunnollisuutta tavoittelevalla ihmisellä on naivi käsitys maailmasta. Sen takia hän ei kiinnosta ketään.

Miffy

Niin ja sit on olemassa mielettömän kilttejä joista tykätään ja joita rakastetaan ja himoitaan. Nää jos mitkä on monimutkasia ja monimuotosia juttuja.

ilkka
Norma Jean
ilkka

Eikä ole edes kysymys pelkästään naisista. Kuka mies haluaa kaverikseen tyypin, jonka kaiken tekemisen motivaattorina on olla kunnollinen? Mitä tällainen ihminen odottaa elämältä saavansa? 10 pistettä ja papukaijamerkin? Maailma on epäreilu paikka, ja ihmiset on eläimiä. Turha siis odottaa, että kunnolisuus palkitaan. Tuollaisella kunnollisuutta tavoittelevalla ihmisellä on naivi käsitys maailmasta. Sen takia hän ei kiinnosta ketään.

On olemassa pahoja poikia, joista monet naiset tykkää, ja on olemassa puhtaasti k*sipäitä.

Kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutta silti jotkut naiset on tykänny. :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat