Huono omatunto juomisesta - Deittailu ja yöelämä

miru

Ku juon niin käyttäydyn ihan typerästi. Poikaystävä on, mutta jos on kavereitten kans baarissa niin en tiiä flirttaanko tiedostamatta vai miksi monet tulee jutteleen mulle. Mä sitte juttelen niitten kans ja teen selväksi että on poikaystävä ja näin, mutta silti mulla on tosi huono omatunto siitä seuraavana päivänä. On krapula ja tuntuu melkeen siltä ku ois pettäny, vaikkei oo. Se on tosi inhottavaa. Oonki jättäny juomisen tosi vähälle, mutta ahistavaa ku saa miettiä tosissaan että teinkö jotain, ku on niin huono omatunto, mutta vaikka kuinka miettii ja tietää ettei tehny mitään niin olo on ja pysyy. Mutta eikai tähän auta muu ku olla juomatta, mutta emmä ihan absolutistiksi silti aio alkaa, joskus voi juoda.

Onko kellään muulla tämmöstä? :?

Sivut

Kommentit (23)

figaro

Minä tilitin tuolla alkoholi-threadissa aikanaan jo siitä, miten alkoholi vaikuttaa elämän osa-alueisiin liian usein negatiivisesti. Jos kokee, ettei viina sovi niin silloin varmaan kannattaa harkita sen jättämistä siihen saunakaljaan.

Jzzu

Tuli mieleen et minkä ikäinen sie oot?
Meinaan itellä oli viinan kanssa vähän niin ja näin nuorena tyttönä ja sekin on vanhemmiten tasoittunut, luojan kiitos.
Nykyään uskallan juoda, tosin juon edelleen harvoin ja nykyään muistaa sen kohtuudenkin läträtessä.

miru

19 täytän tänä vuonna, en oo juonu moneen vuoteen ku harvoin. Voi varmaan johtua just siitäki, ku ei oo tottunu niin heti ku juo niin jotenki semmonen syyllinen olo tulee. Juon yleensä ihan kohtuudella, mutta silti käyttäydyn jotenki tyhmästi ja pienessä nousu humalassa saatan innostua juomaan enemmänki.

Sofia K

Niin. Luulenpa vaan tietäväni tunteen. Minulla on tosi usein seurustellessa ollut tuota samanlaista huonoa omaatuntoa, vaikkei mitään olisi oikeasti tapahtunutkaan.

Ehkäpä tuo huono omatunto on merkki siitä että alkoholin (liika) juonti ei sovi sinulle. Varmaan kannattaisi kokeilla vähentämistä. Tässä olen kyllä tosi huono neuvomaan, sillä alkoholi on itselleni ainakin jonkinlainen ongelma. En osaa lopettaa juomista ajoissa, vaan juon liikaa ja örvellän. Aamulla omatunto soimaa ja hävettää.

(Lisäys)

Tuli mieleen sellaistakin että ehkä ongelma on jossain muualla kuin alkoholin juonnissa myös, ainakin osittain. Ehkä tuohon liittyy kovaa (poikaystäväsi) menettämisen pelkoa, joka ajaa sinut syyllisyyskierteeseen, vaikkei olisi syytäkään.

(Lisää lisäystä) :lol:

Tai onko poikaystäväsi kovasti mustasukkainen, syyllistävä tai omistushaluinen? Nuo ominaisuudet saattavat myös aiheuttaa järjetöntä syyllisyyttä asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi tuntea syyllisyyttä.

Shandy
Sofia K
Tai onko poikaystäväsi kovasti mustasukkainen, syyllistävä tai omistushaluinen? Nuo ominaisuudet saattavat myös aiheuttaa järjetöntä syyllisyyttä asioista, joista ei oikeasti tarvitsisi tuntea syyllisyyttä.

Toi on kyllä niin totta. Ja niin tuttua. :roll:

Mun mies on tosi mustasukkainen, ja ennen tunsin hirveitä omantunnontuskia jos lähdin ilman häntä baariin juopottelemaan. Tai yleensäkään minnekään.

Mut nyt oon koittanut ottaa sellasen asenteen että kiukutelkoot kotona yksinään, en enää ala elämääni rajoittamaan sen takia että pelkään että toinen suuttuu. Kun en mä kuitenkaan sinne baariin pettämään lähde, vaan pitämään hauskaa kavereitteni kanssa. Oon sanonut miehelle, etten mää jaksa koko elämääni katsella mitään hirmu mustasukkasta ukkelia, ja mies on kyllä parantanut tapojaan.

taizu

MÄ join itseni aina hirmu änkyrään eksän aikana. Join niin, että olin taatusti joko jo aamuyöstä wc:ssä tai aamulla viimeistään.

Itkin hirmusti humalassa tai sitten bailasin kumma ilme päällä (eräs puolituttu sanoikin kerran tanssilattialla"taizu on nyt päissään, kun sulla on tuo tuttu ilme...").

Kullanvaihdon jälkeen on juominen ollt vähäistä ja ei oksetusaamuja.

SunLion

Noh...pitää oppia juomaan sitten vähemmän. Itse ainakin hallitsen aika hyvin itseäni humalassa...oon tosin estottomampi (varsinkin puheliaampi)..mutta jos liikaa juon ni ei hyvä.

siksi en perseitä harrastakkaan. Pari kertaa riitti.

figaro

Siinä se onkin.. tällaisen, jolla on taipumusta perseet olalle viskaamiseen (käytännössä meinaa sitä, että helposti se yksi siideri menee linjalle monta siideriä ja muutama napsu.. tai niin kuin minulla - viinapullo), on parempi olla melkein kokonaan ilman tai ainakin olla kaupungille lähtemättä... :roll:

Toisaalta meitä on niin moneen lähtöön. Toiset kykenee ottamaan nätimmin, vaikka olisivat välillä perseetkin olalla. Minulla ei vain luonnistu.. (lukuun ottamatta saunan jälkeen yhtä tai kahta kotona)

Miffy

Musta vähän tuntuu että aloittajalla on kova kontrolli juuri poikaystävän suunnalta tai sitten sisältään päin. Eipä kyllä kuulosta mitenkään pahalta siinä mielessä, että aloittaja tekisi jotain "väärin" esim. poikaystäväänsä' kohtaan...

On kai se typerää vetää kännit. Minkäs teet kun se on niin kivaa. Tai ehkä mä sit oon väärässä suhteessa kun tykkään dokailla niin paljon :)

Pai25

Itellä tahtoo mennä överiks siinä kohtaa jos alkaa vetää ite tehtyjä kirkas viina + lantrinki-paukkuja (yleensähän niihin tulee ihan liikaa sitä viinaa)... Ja siitä oon päätellyt että kirkkaat ei sovi mulle... Yleensä tahtoo toi muistipuoli alkaa pätkimään ja tulee tehtyä kaikkea tyhmää !
Et mieluummin siiderii ja sitten baarissa jotain "turvallisia" drinksuja missä viinan määrä on pienempi ku noissa omissa...

Lania
Pai25
Itellä tahtoo mennä överiks siinä kohtaa jos alkaa vetää ite tehtyjä kirkas viina + lantrinki-paukkuja (yleensähän niihin tulee ihan liikaa sitä viinaa)... Ja siitä oon päätellyt että kirkkaat ei sovi mulle... Yleensä tahtoo toi muistipuoli alkaa pätkimään ja tulee tehtyä kaikkea tyhmää !

Sama mulla. Jos alotellessa tai muuten "ite" alkaa juomaan jotain kirkkaita, ni ilta on sit siinä. Pää painaa tonnin, jalat on spagettia, kieli ei toimi ja se kiva humala jää kokonaan pois. Koko ajan tekee kuitenkin mieli hörppiä, ni parempi juoda mietoja enemmän :P

Shandy
Miffy
On kai se typerää vetää kännit. Minkäs teet kun se on niin kivaa. Tai ehkä mä sit oon väärässä suhteessa kun tykkään dokailla niin paljon :)

Mulla on sama, kännissä on mukavaa. Mut mää osaan kyl kontrolloida tuota juomista. Joskus vedän perseet (no ookoo, aika useinkin), mut osaan kyl ottaa nätisti ihan pari vaan.

OT: Mää haluan kyllä joskus Miffynkin kans viihteileen. :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat