Ala-ikäisenä laivalle... - Deittailu ja yöelämä

vihollinen

Tuota..
Tossa mietiskelin taas kaikkee hyvin fiksua, niin tuli mieleen semmonen, että kun usealle risteilyllehän on ikäraja siinä 20--> paikkeilla. Ja koska ite olen vielä alle sen, niin tuli mieleen ajatus..

Kun sain just laivalta viime vkol risteilylahjakortin, niin pääsisinkö sillä menemään kaksin kaverini kanssa, jos tehtäisiin niin, että kun varataan matka, niin "huoltajamme" hakisi matkaliput, jossa siis samalla hänelle, mutta että hän ei sitten kuitenkaan tulisi matkalle mukaan.. Koska kuka sitä sitten laivalla enään tarkistaa? Ja eihän tossa rahallisesti sit häviäis mitään.. Onnistuisiko?

Jos kukaan tajusi mitä tarkoitan :D

Sivut

Kommentit (20)

Miffy
vihollinen
Kun sain just laivalta viime vkol risteilylahjakortin, niin pääsisinkö sillä menemään kaksin kaverini kanssa, jos tehtäisiin niin, että kun varataan matka, niin "huoltajamme" hakisi matkaliput, jossa siis samalla hänelle, mutta että hän ei sitten kuitenkaan tulisi matkalle mukaan.. Koska kuka sitä sitten laivalla enään tarkistaa? Ja eihän tossa rahallisesti sit häviäis mitään.. Onnistuisiko?

Mitä suurimmalla tod.näköisyydellä onnistuis. Mun pikkusisko just vähän aikaa sit oli laivalla kahen kaverinsa kanssa, meiän äippä haki niille liput (en ois kyl äipästä uskonu :D). Itekki oon ollut tolallailla laivalla, sillon yhen mun kaverin äiti haki liput meille.

vihollinen

Ookoo :D
Ku kyl mä muuten voisin ihan hyvin porukkani mukaan sinne ottaa, mut ku ne molemmat inhoo risteilyjä ni ne ei suostu tulee :D
Hmm.. uskaltaiskohan kokeilla tota.. :D
Mitäköhän siit seuraa, jos jää kii tosta?

vihollinen
Miffy
Mun pikkusisko just vähän aikaa sit oli laivalla kahen kaverinsa kanssa, meiän äippä haki niille liput (en ois kyl äipästä uskonu :D). Itekki oon ollut tolallailla laivalla, sillon yhen mun kaverin äiti haki liput meille.

Siis ottiko se sit samal itellee lipun?

Miffy

Ei ottanu, se vaan haki tyttöjen liput. En sitte tiiä kenen nimellä se varaus oli tehty, vissiin äipän nimellä. Mutta ei ollut missään kohtaa ongelmia kuten ei ollut meilläkään sillon kerran.

Luultavasti, jos seurauksia aattelee, niin ainoo on ettette ehkä pääse lipuntarkastuksessa nousemaan laivaan; jos siis jollain teistä on lippu väärällä nimellä. Mut ei mun mielestä kovin todennäköistä... Kävelette vaan pokkana.

vihollinen

Mut mietin, et jos risteilyn aikana jäädää kii, ni mitä seuraa.. Ajattelin, et voiskohan toi järjestyssääntö koskea sitä.. :

"Päihtynyt tai laivalla järjestyshäiriötä aiheuttava matkustaja voidaan käännyttää lähtösatamassa tai poistaa aluksesta seuraavassa satamassa."

Aika outoo, jos ne kaikki sit oli ala-ikäisiä.. koska eihän niiden laivalle pitäis päästä. .

Miffy

Oli ne yli 18 siis mutta kuitenkin alle sen rajan, joka laivalle vaaditaan, ja oli viel viikonloppu. Siis eihän siellä laivalla sit enää missään voi kiinni jäädä oikeen...

vihollinen

Niin, eihän siel periaattees voiskaan..
Mut jos kuitenki käy niin.. Koskaan ei voi olla liian varma.

Niin, no outoa sitten kuitenkin.. Koska tammikuus, ku menin laivalle poikakaverini ja sen tädin kanssa, joka asuu maaseudulla, niin oltais poikakaverin kans haettu ne liput, koska tädin oli vaikea tulla kaupunkiin.. Mut vikinglinel sanottii, et pitää olla sen risteilylle tulevan huoltajan, joka ne liput hakee.

vihollinen

Totta.. :) täytynee harkita miten sitä tekis :D et uskaltaako ottaa riskin :D heh,.. Se risteilylahjakortti on voimas lokakuuhun, joten ei mitää hätää viel :D

MiuMiu*

Multa kyllä tarkistettiin yhdesti lupa lähteä laivalle ( tosin olin silloin 17.v, joten varmaan se nuori ulkonäkö ja ala-ikäisyys vaikutti asiaan.)
Matkalle oltiin menossa minä, mies ja miehen sisko ja nuo molemmat oli siis täysi-ikäisiä, mutta ei sitä vaadittua 34.v (tjt.) mitä olis tarvittu jos mukana on alaikäisiä...satamassa siinä laivaportilla meidät pysäytettiin ja vaikka mulla oli äitiltä lupalappu niin niiden piti silti saada soittaa mun äitille, että saanhan varmasti lähtee...päästiin vasta sitten sinne laivaan

Pai25

Meillä kävi tossa talvella niin et oltiin lähdössä 8 hengen porukalla laivalle... Ensimmäinen ongelma tuli kun mentiin lunastamaan lippuja niin täti siinä luukulla halusikin nähdä kaikkien paperit (KOSKAAN ENNEN EI OO MOISTA KÄYNYT !!!) Ja oli kuitenkin keskiviikko lähtö... Okei... Lyötiin kaikki 7/8 pokalla paperit pöytään... Yhdellä ei sitten ollut ikää, mut tää muija hyökkäs siihen tiskille tilittämään et kuin on kuullut/ymmärtänyt et jos on avopari ja toisel on tarpeeks ikää niin silloin pääsee... Ja se homma meni ok... Sitten yhdellä 30 v kundilla ei ollut papereita ollenkaan... Vähän nihkeesti se muija sitten sano et laivayhtiö ei ota mistään vastuuta jos se joutuu hankaluuksiin ku ei oo papereita... Ja et ihan omalla vastuulla lähtee sinne ilman henkkareita... Ja päästiin sitten kaikki laivalle...! :) Musta tuntuu et Siljalla on tiukempaa ku Viikkarilla.
Onko teistä toinen täysi-ikäinen kuitenkin ? Voittehan tietty sanoo et ootte pariskunta jos tulee hankaluuksia, siis jos toisel on ikää tarpeeks... ;)

vihollinen

Siis homman nimi on se, et me kaikki oltais täysikäisiä :D mut koska laivallehan vaaditaan ne ihan mielettömät ikärajat, niin ei siis normaalisti päästäis :D

Tosin, mun kaveri teki sillai, ku se on 19, niinku sen mieskin. Ni se soitti viking linelle ja kysy, että onko mahdollista joustaa, koska ne oli muka saanu häälahjaks risteilylahjakortin, et se olis vähän niinku häämatka :D oli ne sit siel joustanu :D vaikka siis oikeesti ne sitä ei ollu saanu edes häälahjaks, tai se mikää häämatka ollut, mut kunhan keksi selityksen :D

Mariposa

Kun olin itse 18 v, yritimme kaverini kanssa ostaa normaaliristeilyä, mikä ei onnistunut 20 vuoden ikärajan takia. Mutta sen sijaan tukholma-hotellipaketteihin ei ole 20 v ikärajaa. Eli menimme laivalla tukholmaan ja saimme hotelliyöpymisen tukholmassa vikinglinen esitteen mukaisesti oikeastaan lähes ilmaiseksi. Ja sen jälkeen tulimme taas laivalla helsinkiin. Ainoa ongelma oli se, että koska olimme alle 20 v meille ei suostuttu myymään hyttiä normaaliin risteilyyhintaan, vaan olisi pitänyt maksaa kallis reittihinta. Hytti jäi siis ostamatta. Ketäköhän tällaisetkin säännöt palvelee? Kysyn vain. Matkan hinnaksi tuli silloin elokuussa 2004 meiltä molemmilta yhteensä 85 e sisältäen hotelliyöpymisen, mutta laivalla molemmat suunnat ilman hyttiä.

Aika mutkikasta oli, mutta hauska oli biletysreissu.

Jimmy KImmel

Kavereiden kanssa on tehty vaikka kuinka monta kertaa niin, että alaikäisyydestä huolimatta ollaan puhelimella varattu liput laivalle matkatoimistosta väärällä nimellä ja iällä... Siis ollaan oltu jo 18-vuotiaita, mutta liian nuoria laivalle ilman huoltajaa. Eli ihan pokalla väärä nimi ja ikä puhelinvarauksella, jonka jälkeen joku on lampsinut matkatoimistoon lippuja noutamaan. Mikäli matkatoimistossa olisi kyselty papereita tai jotain, niin sitten olisi valehdeltu olevan hakemassa kaverin lippuja eikä suinkaan omia. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut lippujen saamisessa tai laivaan pääsemisessä! :D

Rikollistahan tuo ilmeisesti on, mutta tokkopa siitä mitään maailmaa mullistavan kamalia seuraamuksia seuraisi. Pahimpana riskinä me aina pidettiin sitä, että laivaan noustessa tullimies haluaisi vilkaista lippuja ja lappuja ja eväisi pääsyn laivaan... Siinä sitten häviäisi risteilyn hinnan, mutta eipä tuo järjettömän kallis tappio olisi.

Lisäksi tuo on mitä hauskinta puuhaa keksiä "katu-uskottava" nimi ja koittaa pokalla soittaa sinne matkatoimistoon... "morjens! Se on Korhosen Pertti 25 vee ja lähtisin Silja Euroopalle sikaileen..." :lol:

Sinsemilla

Miun täytyy myöntää et kerran mentiin kullan ja parin kaverin kanssa laivalle toisten papereilla.. siis parin vanhemman kamun nimellä oli varattu liput ja sit oli heidän kelakortit (kuvattomat) mukana...eh. oli kyl aika jännät paikat, ku paniikissa vielä bussissa unohdin "oman" nimeni, kun bussikuski kysy nimilistaa läpi... olin vaan että ööö...onneks kulta pelasti tilanteen... :lol:

mitenköhän se meni... eiku miulla oli vissiin ainoona henkilönä yli 20-vuotiaan paperit mukana, vaikka olin nuorin porukassa (muistaakseni just 18 täyttänyt) ja sillä kuvattomalla kelakortilla sit kävin viinaa koko porukalle ostamassa... eh. en kyllä toista kertaa tommoselle matkalle lähtis... oli aika kuumottavat paikat nimittäin... ;) ruotsin puolellakin oltiin ihan varmoja et nyt ne kysyy passia tai jotain ja jäädään sinne...

ja vanhemmille olin tietty sanonu et joo, kullan kummin (tai jonkun muun sukulaisen) kanssa mennään, et ne asuu helsingissä ja plaa plaa... toivottavasti eivät ikinä kysele, että missäs se kummi muuten nykysin on kun ei oo kuulunu, eikä näkyny... ;)

eipä nyt hirveesti teidän tilannetta auttanu, mut piti kertoo omakohtanen laivakokemus... :lol:

edit: ja ei tuo reissu nyt tälleen jälkikäteen niin kauhee ollu, mut kyllä se sillon jännitti... ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat