Miten tulkita miestä? - Deittailu ja yöelämä

Rahel

Tuntuu välillä siltä, että miesten aivotukset ovat ihan toiselta planeetalta. Mulla oli tuossa viime kesästä alkutalveen flirttiä (no, ainakin minä sen niin tulkitsin) yhden söpön miehen kanssa. Mies on todella ujon tuntuinen ja siihen on välillä todella vaikea tehdä kontaktia. Olen jo kerran tehnyt aloitetta, mielestäni tein aika selväksi, että olen kiinnostunut. Mies ei ole koskaan sanonut mitään kiinnostuksestaan, mutta hienovaraisesti kyllä on siirtynyt kauemmaksi, kun olen yrittänyt lähestyä.

No, tuosta voisi päätellä, että miestä ei vain kertakaikkiaan kiinnosta ja hän toivoo minun tajuavan vihjeet. Miksi sitten silloin tällöin mies intoutuu puhumaan paljonkin, tulee viereen istumaan, hymyilee niin että mun sukat pyörii jaloissa? Mesessä kerran flirttailtiin ja mies vakuutti olevansa kiltti ja kunnollinen. Ja sitten just kun tuntuu, että siihen saa kontaktia ja ehkä se sittenkin on kiinnostunut, niin mies katoaa viikoiksi. Mahdollisuuksia tapaamisiin kuitenkin on, mies vain pysyttelee poissa. Ja jos aloitan mesessä keskustelua, vastaukset on lyhytsanaisia.

No nyt sitten (kuinkakohan monetta kertaa :roll: ) päätin, että unohdan koko miehen ja suhtaudun häneen neutraalisti kuten muihinkin kavereihin. Näin hänet eilen. Ja taas meni yöunet. :oops:

ELI SIIS: miten ihmeessä tällaista miestä ja hänen käytöstään voi tulkita? Onko hän todellakin vain niin ujo, että sen takia on torjunut minut ja toivoo, että silti yrittäisin vielä kerran? Vai haluaako, että jätän hänet rauhaan? Vai onko mies vain kusipää-ääliö ja pelimies ja minun on parempi ilman? Viimiseen en kyllä oikeen usko...

Sivut

Kommentit (35)

figaro

Minulle tuli mieleen, että ehkä tällä miehellä on monta rautaa tulessa - ei siis olekaan niin ujo kuin mitä antaa ymmärtää. Tai sitten hän vain säikähtää sitä mahdollisuutta, että joku hänestä olisi kiinnostunut.

Tiedätkö mitään hänen taustastaan? Entisistä suhteista? Millainen hän muutoin on käytökseltään?

Rahel

Samanlaisia ajatuksia mullakin on ollut. Monia skenaarioita olen pyöritellyt mielessäni. On käynyt mielessä, että jospa hänellä on tyttöystävä jossain toisella puolella Suomea. Tai, että joku nainen on joskus häntä niin pahasti satuttanut, ettei hän enää uskalla riskeerata. Tai, että oikeasti hänellä on kokonainen haaremi naisia, joita pyörittää miten huvittaa.

Ollan pyöritty samassa tuttavapiirissä jo vuosia, mutta aikaisemmin en jotenkin häntä huomannut. Hän ei ole sellainen ihminen, johon huomio ensimmäiseksi kiinnittyisi. Tiedän hänen taustastaan jonkin verran, sen mitä hän on puhetuulella ollessaan kertonut. Edes hänen pitkäaikaiset miespuoliset ystävänsä eivät tiedä hänestä paljoa; kukaan ei ole koskaan kuullut hänen naisjutuistaan.

Kait se loogisin selitys on, että minä en vain ole hänen tyyppisensä nainen, ja että hän on vain immarreltu saamastaan huomiosta minulta eikä siksi oikeen osaa suoraan sanoa ettei kiinnosta.

Jimmy KImmel

Ei tuo ainakaan mikään ihan tyylipuhdas pelimies ole, jos ei sua vielä ole polkassut... :wink: Ei kaikki pelimiehet pyri naisen pöksyihin, vaan heille saattaa pelkkä valloituskin riittää. Itse kuitenkin määrittelisin pelimiehen nimenomaan pöksyihin pyrkijäksi ja ilmeisesti tuo kaveri ei näitä kriteerejä täytä tai sitten vain käyttää hieman hitaampaa taktiikkaa...

Ei kysyvä tieltä eksy... Ehkä voisi harkita "asian rautalangasta vääntämistä" eli ihan suoraa ehdotusta treffeistä. Ei se ota jos ei annakkaan, mutta eipä tarvi kuukausitolkulla haikailla ja miettia, että mitä olisi voinut olla. Monet äijät on loppupeleissä oikein todella ujoja.

Laura P

Ei miehiä kannata yrittää tulkita! (eikä sen puoleen naisiakaan).

Jimmyn neuvon mukaan vaan: Riskillä vaan eteenpäin, aina ei voi voittaa, mutta vain yrittämättä häviää varmasti!

Lania
Jimmy KImmel
Ei kaikki pelimiehet pyri naisen pöksyihin, vaan heille saattaa pelkkä valloituskin riittää.

Todellinen pelimies ei ikinä pyri pöksyihin, sen ei tarvi, koska se pökerryksissä kutsutaan sinne.

figaro
Laura P
Jimmyn neuvon mukaan vaan: Riskillä vaan eteenpäin, aina ei voi voittaa, mutta vain yrittämättä häviää varmasti!

Niin. Laura P sanoikin oikeastaan sen, mikä ehkä tilanteessasi olisi parasta. Suora ehdotus ja selvä asenne: ota tai jätä, enää en yritä. Pääset jatkamaan elämääsi ja katselemaan uusia tuulia.

Rahel

Kaipa tuo on ainoa vaihtoehto. En vaan haluais säikyttää miesrukkaa kokonaan poies, kun samoissa piireissä kuitenkin liikutaan. Täytyy kattoa, miten tämä homma etenee ja sopivassa tilantessa sitten olla niin suorasukainen, ettei takuulla jää miehelle arvailujen varaan. Wish me luck. :wink:

Lania

Mä en ainakaan enää ees yritä tulkita yhtäkään miestä, en kuitenkaan tajua mitään. Parempi vaan olla reilusti pihalla, ei tarvi itekään turhaan tehä itteensä ymmärrettäväks.

Maruchka
Lania
Mä en ainakaan enää ees yritä tulkita yhtäkään miestä, en kuitenkaan tajua mitään. Parempi vaan olla reilusti pihalla, ei tarvi itekään turhaan tehä itteensä ymmärrettäväks.

Niipäniin, ja aina sanotaan, että miehet on yksinkertaisia ja naisia ei tajua :roll:

Laura P
Rahel
Wish me luck. :wink:

Onnea ja rohkeutta, Rahel!

Olen aina ollut aika tee-se-itse -nainen mitä kaikkiin vähänkin merkittävimpiin suhteisiini tulee. En ikinä ole kiinnostunut kenestäkään, joka olisi kiinnostunut minusta ensin (vähän niinkuin Groucho Marx: I don't want to belong to any club that will accept me as a member). Sen sijaan, kun olen sopivan miehen löytänyt, olen piirittänyt tätä kiinnostuksen kohdettani niin kauan kunnes hän on tajunnut, kuinka mahtava tyyppi olen, ja että hän kerta kaikkiaan ei voi elää ilman minua. Onnistumisprosentti on ollut huikea, ja nekin, joiden kanssa en lopulta päätynyt varsinaisesti yhteen loivat minulle sinkkuaikoja varten mahtavan vakipanoverkon ja kuuluvat parhaimpiin ystäviini myös silloin, kun kuvioissa on tyttö- tai poikaystäviä. Pointti tässä ei ole mikään kehuskelu, en todella usko olevani kovin ainutlaatuinen millään tavalla, vaan se, että rohkea rokan syö ja riskin ottaminen kannattaa, ainakin minulla on aina kannattanut! Do it, Rahel!

Tigerheart

Niinhän se tuppaa vähän olemaan, että miehet on [color=red]Marsista[/color] ja naiset [color=green]Venuksesta[/color]. :wink: Miehiä ei aina voi ymmärtää tai tulkita. Mies saattaa olla ujo ja epävarma, ehkä hän pelkää ettei ole sinulle tarpeeksi hyvä. Tai sitten mies ei halua kovin "vakavantuntuista suhdetta." Tai sitten hän on vain yksi tyyppi, joka haluaa pyöritellä naisia. Puhu hänelle suoraan, ehdota treffejä ja kerro ISOLLA äänellä, että olet kiinnostunut. Kerro sitten, miten kävi. Toivon, että kaikki menee hyvin. Onnea, Rahel!!

Murehtija

Itellä kans rutkasti kokemusta tommosesta "eijoo" käytöksestä eikä yhestäkään tapauksesta tullut koskaan mitään. Eka oli pelkästään huomionkipeä joka yrittää pompottaa mua vieläkin ja toinen halus olla vaan kaveri mutta kohtelee kaikkia naisia harhaanjohtavan ylitoverillisesti ja päätyy aina torjumaan "naisparkoja". Sitten on näitä "pöksyynpyrkijöitä" jotka aina kännissä tuntee mut mutta selvinpäin eivät :roll:

Mä kans todella suosittelen tota suoraa kysymistä, eipähän jää enää mitään hampaankoloon :wink:

Varo kuitenkin sitä että jos kysyt ja saat "ei" vastauksen niin että mies ei SILTI ala pompottelemaan sua ja käyttään hyväkseen sitä että oot (ollu) ihastunu. Näin käy helposti jos kyseessä kuitenkin on huomionkipeä ja imarreltu mies. Toi mun "ollaan vaan kavereita" tapaus kääntyi lopulta niin että nyt kun mä tapailen vakituisesti erästä toista niin tästä "kaverista" ei kuulukkaan enää mitään vaikka puhuimmekin "välit selviksi".

Jotkut miehet ne vaan osaa :roll:

Murehtija
anni

Ensin haluun pyytää anteeks, jos tällasesta on täällä jo keskusteltu...

En vaan ymmärrä miehiä! Confused Miten voi oikeesti tietää, mitä ne ajattelee? Että onko ne kiinnostuneita vai ei? Tapasin kaverin kautta ihanan pojan. Käytiin leffassa ja toisena iltana tavattiin baarissa. Mun mielestä meillä oli tosi kivaa - juteltiin, hihiteltiin ja tanssittiin. Tuntu, että meillä vois olla paljon yhteistä. Lähetin sille viestin, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut pariin päivään! Sad

Kaverin mukaan poika on vaan ujo, ja tällanen tilanne on sille uusi. Itse pelkään, että sitä ei vaan kiinnosta. Mutta sekin tuntuu oudolta, sillä minun JA kaverini mielestä poika näytti erittäin hyvin viihtyvän seurassani... En ymmärrä! Confused Onko hän vain kiltti kaikille ja viihtyy hyvin kaikkien seurassa? Ja minä vaan kuvittelin, että hän olisi kiinnostunut minusta? Vai olinko vain liian innokas ja hän pelästyi sitä? On sekin tyhmää, että ei voi näyttää toiselle kiinnostustaan!

Murehtija

Mitäs jos odottaisit ja kattoisit rauhassa? Saattaa sillä olla ihan oikeekin syy miksi ei parin päivän sisään oo vastannut. Mäkin stressasin alussa jos mies jota tapailen, ei vastannut mutta nykyään tiedän että jos sillä on vaikka töitä tai muita hommia niin se ei yksinkertaisesti ehdi eikä jälkeenpäin välttämättä muista koko viestiä.

Muista kuitenkin että vaikka vietit miehen kanssa joitain hetkiä niin se ei oo luvannu sulle mitään. Jos siitä et enää kuule mitään niin silloin sitä ei yksinkertaisesti kiinnostanut tai se ei halua sitoutua tai muuta vastaavaa, sä et sitä voi tietää eikä kaverisikaan välttämättä.

Pahin virhe mitä nainen voi tehdä on kuvitella että kaikki liittyy häneen ja johtuu hänestä. Näin ei todellakaan ole. Mun oma murehtiminen ja satunnainen skitsoilu on vähentynyt huomattavasti kun tajusin tommosen "pikku" asian.

Rauhoitu ja anna ajan kulua.

Päätin olla ahkera ja avulias ja siirsin nää molemmat tosta toisesta ketjusta :wink:

Tiger

Kaksilahkeisten aivoituksia on todellakin aivan mahdoton edes yrittää ymmärtää. Hyvänä esimerkkinä eräs poika joka sanoo tykkäävänsä minusta edelleen (seurustelimme, mutta erosimme, hänen tahdostaan). Pysyimme ystävinä, ja kun näemme (harvoin) käyttäydymme kuin seurustelisimme, eli siis pussailua, (vain) viikonloppuisin yökyläilyä. Näemme muutenkin yleensä vain pelkästään viikonloppuisin, baareissa, ja ihmiset tulevat kysymään seurusteletteko taas ? Siinä sitten yrittää räpeltää jota "eei, ku me ollaan vaan kavereita" kun tämä pieni sydän tahtoisi sano, että "joo". On niin turhauttavaa kun hän vaikuttaa, että edelleen tykkää minusta enemmän kuin kaverina, ja toisena päivänä olen lähinna ilmaa.. Kaverit sanovat minulle, että puhu hänelle asiasta, kysy rohkeasti, koska tälläinen pompottelu on minua kohtaan väärin. Mutta pelkään rikkoa sen pienenkin mitä välillämme on.. sydämeni tykyttää rajusti tätä poikaa kohtaan..

emma

Tiger, ymmärrän sua enemmän kuin hyvin. On poika, josta haluaisin paljon enemmän kuin vain ystävyyttä ja uskon että hänkin tietää sen, mutta en halua ottaa asiaa "puheeksi", koska pelkään menettäväni yhden rakkaimmista ystävistäni.

Siks toisekseen, MIKSI miehissä ei tunnu ikinä olevan munaa sanoa, että "tykkään susta, mutta haluan että ollaan vaan kavereita"?!?!!? Niillä tuntuu olevan uskomaton kyky pitkittää ja pitkittää, antaa olettaa, roikuttaa ja sitten feidata koko juttu, niin että VAAN ei itse joutuisi hankalaan paikkaan.. Voih hyvä ihme että tekee mieli huutaa, jotta kasvakaa jo isoksi!!

Ei se sydän rehellisyydestä rikki mene! <3

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat