Kun hiljainen hetki iskee, mikä avuksi? - Deittailu ja yöelämä

looran

Yksi (hyvä?) tapa on puhua siitä mitä tulee ekana mieleen, ja jonka voi löytää ympäristöstä.. jos esim on baarissa niin vaikkapa musiikista, drinkeistä, baarimikkojen taitavuudesta..

Yleensä kun jostain saa vaan jtn puheenaihetta nyhjäistyä niin eiköhän se keskustelu ala sillä rullaamaan.. :)

edit.

tuossa miettiessäni tätä asiaa uudestaan, niin tulin siihen tulokseen, että miksei vaan voisi sanoa että on outo olo kun ei keksi mtn sanottavaa jne. Voi olla 'keskustelun' toiselle osapuolellekin helpoitus, kun tietää ettei yksin ole saanut hiljaisuutta aikaan. :)

Sivut

Kommentit (37)

Miltzu

Tähän on tosi yksinkertainen ratkaisu, jota jostain syystä jouduin miettimään hirveän pitkään, mutta huumori toimii näissä tilanteissa aina. :D

JJEMMY

Huumori on kyl hyvä tollasissa tilanteissa. Tai vaikka "ollaanpa me hiljasia" :wink: Ja jos on ei-niin-tuttu tämä deitti niin sillon voi kysellä paljonki mitä ei vielä tiedä ihmisestä, kunhan ei mene henkilökohtaisuuksiin tai liian arkoihin asioihin. Harrastuksista, musiikkimausta jne tavallisesta voi lähteä liikkeelle :)

SunLion
gollum
overkillah
jos on oikeasti kemiaa, niin juteltavaa riittaa.

Niin tai vaikkei riittäis niin ne hiljaisuudet ei kauheasti häiritse.

oon samaa mieltä...toisaalta jos molemmat on kauheen ujoja ja tutustuu hitaasti uusiin ihmisiin...

itselle ei oo kauheen vaikeeta tälläset koska oon tosi puhelias...yleensä heitän läppää jostain vain jos en keksi puhuttavaa.

Finlandaise

Oon just sellainen tyyppi, joka on varsinkin uusien ihmisten ja puolituttujen seurassa yleensä hiljaisempi ja sekös on inhottavan tuntuista omasta mielestä. Olisi niin helppoa olla sellainen puhelias ihminen, joka keksii sanottavaa joka väliin puolituttujenkin kanssa. Ja pahinta mun kohdalla on juuri silloin kun kyseessä on vastakkainen sukupuoli ja varsinkin joku tietty poika jota kohtaan on jotain muitakin tunteita. Yleensä joudun turvautumaan juuri tuohon, "kyllä ulkona sitten on kauhea ilma" tai "voi ei, taas sataa".

Jotenkin olo tulee vielä hankalammaksi, kun huomaa, että miespuoliset sitten mielummin hakeutuukin kaikkien puheliaampien tyttöjen pariin ja karttaa meitä hiljaisempia, jolloin sitä puhuttavaa keksii vielä vähemmän kun ajattelee, ettei sitä kuitenkaan kiinnosta. Kauhea vuodatus... :roll:

shazzer

Huumorilla selviää melkein kaikesta. :lol: Ja molemmat on hiljaisuuden sattuessa ihan neuvottomia ja ehkä kiusaantuneita (ainakin luulisin että monessa tapauksessa) niin heittää ilmaan just vaikka että no on kyllä hieno ilma! Naurussa saattaa olla pitelemistä molemmilla. Itsekin ujona ja hiljaisena nauru auttaa paljonkin :lol:

Mutta tosiaan jos kemiat natsaa niin ei pitäs olla ongelma tuon hiljaisuuden kanssa.

overkillah

mulla on kylla sellainen periaate, etta jos ei keksi puhuttavaa, niin ei siita hommasta tulisi muutenkaan mitaan..

jos on oikeasti kemiaa, niin juteltavaa riittaa.

Cosmic angel
Pirpana
Nykyään minulla ei ole ongelmia aloittaa jutustelua, mutta sitten kun panokset alkavat kovenemaan (jos olen esimerkiksi ihastunut tai jotain), muutun valikoivammaksi sanomisteni suhteen ja se tekee minusta automaattisesti myös vähäpuheisemman. Siihen ne hommat sitten yleensä kaatuvatkin :lol:
Kai tuostakin tavasta vielä eroon pääsee.
Ennen minulla oli tuon kanssa ongelmaa myös, mutta pääsin siitä eroon ajattelemalla, että jos varon liikaa puheitani, niin annan itsestäni väärän kuvan, joten aloin taas höpöttämään ominaiselle tyylilleni kaikesta mahdollisesta. :D

Minusta hiljaiset hetket eivät haittaa, koska ne ovat luonnollisia asiaan kuuluvia. Mutta on totta, että hiljaiset hetket voivat kertoa myös puheen aiheiden vähyydestä ja siitä, ettei tyyppi ole samoilla aaltopituuksilla.

katak

Tämä on varmaan muillekin aina välillä kiusallinen pieni ongelma, nimittäin hiljaiset hetket.

Itselläni on ainakin muutamilla ekoilla treffeillä se ongelma, että aivoni menevät ihan lukkoon enkä yksinkertaisesti keksi mitään sanottavaa. Normaalisti, esim. kaveriporukassa juttua kyllä riittää ehkä liiaksikin, mutta ei puolituntemattoman kanssa. Ja tilanne pahenee entisestään, jos olen ehtinyt ihastumaan kyseiseen mieheen, niin menen aivan jäihin :?

Olisiko teillä antaa vinkkejä, miten päästä taas jonkun jutun jyvälle tai miten voisi luontevasti rikkoa tämän kiusallisen ja ikuisuudelta tuntuvan hiljaisuuden? Tänään meinaan menen erään miehen kanssa meidän toisille treffeille ja jänskättää vähän, jos taas tahtoo jutut loppua :)

Kiitos kovasti.

kolmiolääke

mulla tuli just viime treffeillä tollanen tilanne.. oltiin molemmat ihan vaivautuneita varmaankin 5 minuuttia :D

sitten lopulta katsottiin toisiimme ja alettiin nauramaan, ja jätkä katkaisi hiljaisuuden sanomalla "okei, sä voitit" 8)

nolottaa silti kun ei keksinyt mitään puhumista, mutta huumori auttaa tähänkin..

Mariel

noi kysymykset on hyvä idea, kun ei tunne ihmistä löytyy varmasti paljon udeltavaa. ehkä vähän kornia, mutta aina voi tehdä huomioita ympäristöstä tai puhua säästä tai ajankohtaisista uutisista jne :D

nakymaton_ninni

Mä meinasin kyl hajota aika perusteellisesti kun sain yhdeltä kollilta autokyydin ja siinä sit ajeltiin 60 km hiljaisuuden vallitessa. Tai no.. tyyppi sanoi puolivälissä että jotain säästä ja mua rupes naurattaa ihan älyttömästi.

Mulla ei ole mitään ongelmaa olla hiljaa jossei oo mitään sanottavaa, valitettavasti se vastapuoli voi siitä häiriintyä. Mua taas ei haittais yhtään jos sais vaan hiljaisuudessa syödä ruokansa. Muutenkin tulee juttua paremmin kun voi esimerkiksi kävellä.

Tästä syystä vien deittini mieluiten mettään kävelylle kuin ravintolaan.

Pirpana

Ennen olin tosi hiljainen ja vähäpuheinen. Sitten otin mallia parhaasta ystävästäni. Hän yksinkertaisesti vain alkaa puhumaan uusillekkin tuttavuuksille jostakin. Aiheella ei ole periaatteessa mitään väliä. Nykyään minulla ei ole ongelmia aloittaa jutustelua, mutta sitten kun panokset alkavat kovenemaan (jos olen esimerkiksi ihastunut tai jotain), muutun valikoivammaksi sanomisteni suhteen ja se tekee minusta automaattisesti myös vähäpuheisemman. Siihen ne hommat sitten yleensä kaatuvatkin :lol:
Kai tuostakin tavasta vielä eroon pääsee.

Mirtelli

Mulla on näitä hiljasten hetkien ongelmia oikeestaan aina uusien tuttavuuksien kanssa (ja myös tutumpienkin kanssa sillon tällön). tuntuu vaan, et oon niin tylsä, ettei tuu mitään sanottavaa ja pää on ihan tyhjä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat