Omaa viiniä etsimässä (vapuksi) - Deittailu ja yöelämä

sleepless

En ole tykännyt yhdestäkään valko enkä punaviinistä, en myöskään kuohuviinistä, vaikka suhkoht montaa lajia olen maistanut. Myös hedelmäviinejä on tullut helmeilevää omppua maistettua ja tykännyt en ole.
Minun mielestä juoman pitää olla makeaa, niin kuin siiderit, siideristä pidän paljon, olut menettelee.
Koitan tässä nyt etsiä itselleni omanlaista viiniä vapuksi, ja toivon teiltä kovasti apua.
Katsoin alkon sivuilta makeita viinejä, ihan aromatisoituja, hedelmä viinejä ja kuohareita.
Aion laittaa tähän listan semmoisista mitä voisin ehkä ostaa, mikä kuulostaa hyvältä ja missä on hyvä hinta-suhde. Kertokaa mistä mahdollisesti voisin tykätä, en tykkää yhtään juomista mitkä maistuvat happamalle ja kuivalle. Missä on liikaa sellaista makua kun esim.jp.chenetin makeissa viineissä, minusta ne eivät vain ole tarpeiksi makeita.

Kuohuviini muscador muscat rosé
Kuohuviini pearly bay celebration

Aromatisoitu viini canei peach
Aromatisoitu viini beautiful fruit fragola

Väkevät hedelmäviinit chymos vadelma coktail
Väkevä hedelmäviini chymos väkevä päärynä viini
Mansikka väkevä viini

Kiitoksia.

Kommentit (8)

Kepatäti

kokeilepa Fresita nimistä kuoharia. Maksaa jotain kympin luokkaa ja maistuu aikalailla Rekorderligin mansikka-limesiideriltä ja sisältää oikeaa mansikkaa :)

sleepless

Kiitos vinkistä paljon, tykkään paljon recorderligin kaikista siidereistä, että jos siltä maistuu, niin varmasti on hyvää. Hintakaan ei ole paha, alkon sivuilla hinnaksi sanottiin vain 8.90e.
Siinä kuvauksessa luki "punainen" eikai siinä viinissä ole mitään vivahteita puna viinistä? Mulla alkaa aina punaviini särkemään päätä ja muutenkin se on pahinta viiniä mitä tiedän ;D

brazen

Fresita pitää juoda ihan kylmänä tai se ei ole kovin hyvää. Ja kannattaa varoa räiskähdystä pulloa avatessa! Punaviiniä en siinä itse maista hitustakaan. Itekkin makeiden viinien ystävä, mutta lienen astetta kaikkiruokaisempaa sorttia, kun mulle kyllä maistuu todella hyvin Black Tower puolimakeana sekä Blue Nun valkkari.

Kepatäti

Joo, ei mitään tekemistä punaviinin kanssa. Sellaista punaista litkua, mutta itse oletan värin tulevan lähinnä niistä mansikoista. Ja pitää tosiaan olla kylmää koska lämpösenä on ihan yltiömakeaa!

marika_

Fresitaa mäkin suosittelisin, siihen on siis sekoitettu ihan aitoja mansikoita kuten Kepa sanoikin. Ihanan raikasta ja keväistä! :) On siis vain mansikoita+skumppaa, eli ei tosiaan liity punaviineihin.

Myös tuota Muscador Muscattia on täällä foorulla kehuttu, itse tosin en ole sitä maistanut vielä.

Tsein

Itse kans siiderien ystävänä halusin löytää sellaisen viinin, joka on mahdollisimman siiderimäinen eli makea ja pirskahteleva (Alkon omaa sanastoa). Pienellä vaivalla löytyi Alkosta Lambrusco Bianco dell'Emilia -valkkari. Vaikka tulee välillä juotua muitakin, niin kyllä tuo on edelleen se, minkä mieluiten itse ostan. Hinnalla ei todellakaan ole pilattu, 6,45€.

Fresitasta tykkään myös. Itsellä tässä on mietinnässä vaan sellainen seikka, että vaikka tuo on hyvää, niin mitähän mahtaa tapahtua, jos juo koko ison pullollisen yhden illan aikana. Aiemmin on huonoja kokemuksia mansikkaisista juomista. Itselläni tuppaavat pistämään elimistöä sekaisin. Ei tosin ole ollut mitään ongelmaa, kun Fresitaa on nauttinut muutaman lasillisen. Kaapissa olis iso pullo, joten esim. vappuna vois itse testata mitä tapahtuu.

SunLion

Kuohuviini muscador muscat roséeta, suosittelen. Täällä omassa lähialkossa se oli jo kaikki loppu (osa kuohareista oli loppu, koska vappu tulossa) kun käytiin viime torstaina eli se kertonee, että hyvää on! Se on makea, muttei liian makea. Se on kuohuviini...fresitahan on taas aromatisoitu viini.

mitä tahansa ostatkin, kylmyys on tärkeää. Heitä se pakkaseen ainakin tunniksi ennen nauttimista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat