Mitä on oiikeanlainen seurustelu? - Deittailu ja yöelämä

figaro
kameletontti
kirjoituksesi on täyttä totta, mutta tuntuu vain, että nykyajan pinnallisessa maailmassa täytyisi olla kaunis, treenattu, sosiaalinen, yms yms että kelpaisi. Tuntuu, että kaikki etsivät vain hetken huvia ja korviketta :cry:

onko muutaman miehen/naisen deittailu samaan aikaan hyväksyttävää jos mitään lupaksia ei ole minnekään/kenellekään annettu?

Tässä tapauksessa voidaan pohtia, onko se pinnallisten asioiden ihannoiminen loppujen lopuksi juuri sitä, mitä ihmiset todellisuudessa haluavat. Kun vakka löytää kantensa, voi hyvinkin olla, että pinta unohtuu ja se sisältö on tärkeintä.

Itse olen törmännyt niin monenlaisiin makuihin ihmisten suhteen, että en henkilökohtaisesti menisi yleistämään näkemystä kauniiden, treenattujen yms. ihmisten ihannoimisesta. Media on se, joka tämän kuvan on luonut - todellisuus on toista. Ja jokaisella ihmisellä on kuva ihanneihmisestä, mutta moniko sellaisen ihmisen kanssa elää? Haavekuvat lienevät haavekuvia ;)

Ja mitä tulee tapailuun monien ihmisten kanssa. En näe tässä mitään väärää niin kauan, kun nämä toiset osapuolet ovat tietoisia siitä, ettei kyseessä ole vielä vakava seurustelusuhde :roll:

Alkuperäiseen kommenttiin vielä: Kuten olen usein ennenkin täällä sanonut, tavan vuoksi toisen kanssa seurusteleminen ja parempaa odotellessa, ei ole koskaan päämäärällisesti järkevää..

Kommentit (4)

kameletontti

kirjoituksesi on täyttä totta, mutta tuntuu vain, että nykyajan pinnallisessa maailmassa täytyisi olla kaunis, treenattu, sosiaalinen, yms yms että kelpaisi. Tuntuu, että kaikki etsivät vain hetken huvia ja korviketta :cry:

onko muutaman miehen/naisen deittailu samaan aikaan hyväksyttävää jos mitään lupaksia ei ole minnekään/kenellekään annettu?

joker

Seurustelusta on puhuttu monet kerrat ja mietitty, mikä on oikeata seurustelua? Voisin sanoa oman mielipiteeni, joka ei ole absoluuttinen, mutta olen jonkin verran järkkymätön asian suhteen.

Seurustelu on mielestäni seurustelua, kun yrittää löytää elämänkumppanin ja haluaa jakaa hänen kanssaan elämänsä.
Jo pyrkiminen tähän on oikeata seurustelua, koska kaikista asioista ei voi itse päättää. Seurustelu huvikseen on lähinnä vain harjoittelua eikä oikeata seurustelua.

Seurustelu voi olla seurustelua myös näyttämismielessä, kun ihminen haluaa näyttää muille olevansa jotakin, näin yleensä käy kun ihmisellä on alemmuudentuntokompleksej a.

Jos ihminen on kokenut olevansa huono verraten omaan ja muiden menestykseen tai häntä on sanottu muita huonommaksi niin hänellä on todennäköisesti suurempi riski seurustella näyttääkseen olevansa yhtä hyviä kuin muut tai parempi.

Se on ymmärrettävää, muttei hyväksyttävää.
Silloin ihmistä verrataan esineeseen, joka on näytillä ja kaunis tahi komea sellainen. Hänestä ei siis haluta muuta kuin näyttävyyttä, jos tämä sopii molemmille niin asia on ok. Jos ei niin ei ole, koska tämä kyseinen ihminen ei varmaankaan halua olla verrattavissa esineeseen tai siihen, ettei hänellä ole muuta annettavaa toiselle.

Seurustelu seurustelemisen vuoksi eli tärkeintä on itse seurustelu, eikä se kenen kanssa seurustelee.

Näin voimme olettaa, että ihminen seurustelee toisen ihmisen kanssa, koska ei ole löytänyt parempaa. Jos asia on tiedostettu omassa mielessä niin silloin se on loukkaus kumppania kohtaan, joka pitää itseään korvattavissa olevana hyödykkeenä. Esim. Salla seurustelee Matin kanssa, mutta tavattuaan komeamman Tapanin Salla lopettaa seurustelun Matin kanssa. Tuskin hän haluaa kertoa syyn siihen, miksi hän lopetti. Hän voi vain sanoa:
Et ollut tarpeeksi hyvä minulle.

Tosiaankin, kukaan tuskin haluaa, että hänelle tehdään noin?

Ihmisen pitää tuntea olevansa korvaamaton eikä hyödyke, jonka voi korvata paremmalla tai näennäisesti paremmalla.

Ihmisellä on suuri kaipuu olla hyödyllinen, monet ihmiset masentuvat nykyään, koska tuntevat olevansa turhia, taakkoja, hyödyttömiä resurssien tuhlaajia.

Ihminen, vaikkakin on kehittynyt on silti eläin eikä muutu miksikään.

Seurustel u oikean syyn takia eli ihmisen, jonka kanssa seurustelee tuottaa hedelmää vertauskuvallisesti.
Sil loin molemmat ovat tyytyväisiä ja tuntevat kohdanneensa elämänsä ihmisen, jonka kanssa voi kohdata ilot ja surut, joka ei jätä, kun löytää 'paremman'.
Keskinäinen kunnioitus on todella tärkeää ja luottamus sekä rehellisyys. Jos et voi kertoa kumppanille tuskiaisia asioita niin luotatko häneen varmasti?

Eikä rehellisyys tarkoita tässä tapauksessa vain huonojen asioiden kertomista, vaikkakin se on myös sitäkin.

On osattava kertoa miksi on juuri tämän henkilön kanssa ja sen syyn on oltava valoakestävä. Onnea kaikille ihmisille sen oikean etsimiseen!

joker

Lainaus:

Tähän asiaan ei tietenkään ole yleispätevää sääntöä, mutta voin antaa oman mielipiteeni asiasta.

Oletko puhunut näiden miesten kanssa siitä, että he eivät ehkä ole ainoita? (Oletan sinun olevan henkilö, jolla on kyseinen tilanne)

Jos he hyväksyvät asian niin asia on ihan ok. Seurusteluun mentäessä on kuitenkin tehtävä valinta kenen kanssa haluaa olla. Jos haluaa vaihtoehtoisesti olla 2 kahden kanssa samaan aikaan niin siitä on puhuttava kaikkien osapuolien kesken ja sinun on hyväksyttävä, jos heilläkin olisi samaan aikaan toinen. Tämä on tietenkin erityinen poikkeus ja luku voi olla enemmänkin kuin 2. Haluatko olla deittien kanssa vain kaveripohjalla vai haluat myös jotakin vakavaa kuten seurustelua, jos haluat jälkimmäistä niin mielipiteeni on yläpuolella. Ensimmäinen vaihtoehto on taas sellainen, ettei sen pitäisi haitata ketään, mutta siitä on myös pystyttävä puhumaan. Silloin varsinkin pitää ymmärtää ja hyväksyä, jos deitin toisella osapuolella on mahdollisesti toinen, jonka kanssa hän deittailee eli tapailee.

kameletontti

eijei, seurustelen ihan vakavasti ja onnellisesti :D en ole siis itse deittailemassa useampaa miestä. Heitin kysymyksen vain ilmoille saadakseni keskustelua ja mielipiteitä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat