Cosmopolitan drinkistä!! - Deittailu ja yöelämä

vihollinen

^Joo, siis kyl mä ton nettisivun tiedän, ja tuolta sen ohjeen ottanutkin.. mutta se ei paljon auta, että lukee cointreau/triple sec-likööri, jos ei oo mitää hajua minkä näkönen tai edes makuinen se on xD ku vaihtoehtoja oli niin järkyttävästi..

voiko oikeesti olla totta, että kukaan täällä ei tiedä.. :o

Sivut

Kommentit (44)

vihollinen

Elikkäs..
mulla on paha ongelma :D
oon yrittänyt selvittää aineksia mitä tulee cosmopolitan drinkkiin, ja oon saanutkin ne selvitettyä..
Nyt on ongelmana että kun ohjeessa lukee "cointreau/triple sec-likööriä"..
Niin, mistä ihmeestä mä tiedän minkälainen pullo on oikea, koska googlen kuvahaulla hain, niin tuli monta kymmentä erilaista pulloa tarjolle :D Eli, olisiko jollain käsitystä, minkälainen pullo on se oikea mitä cosmopolitaniin tulee? Tai mitä makua se likööri on, koska niitä makuja oli ihan kamalasti?

Tämä vain siksi, että olen huomenna lähdössä Venäjälle, ja ajattelin sieltä alkoholit ostaa, kun halvemmalla saa, mutta koska kommunikointi siellä on vaikeaa, niin olisi helpotus jos etukäteen tietäisi minkälaista pulloa lähtee hakemaan :D Kiitos.

Klara
PinkPanther
Kannattaa alkosta käydä kyselee tuon nimistä likööriä... koitin katsella lakon sivuilta tuotevalikoimasta, mut ei siellä tuon nimistä ainetta näkynyt... kumma juttu-... :?

Alko ei saa ilmoittaa nettisivuillaan väkevien juomien tietoja, hintoja yms. Hiukka tekopyhää menoa Suomessa jälleen :/

vihollinen

Siis..
Ideana OLI se, että olin menossa ULKOMAILLE, nimenomaan venäjälle mistä piti sitä ostaa.. ja täällä kaikki vaan neuvoo menemään alkosta kyselemään :D Siis, ostin sitten sitä cointreauta sieltä..
Olisin vaan halunnut tietää minkälaisesta pullosta on kyse.
Tein sitten cosmopolitanin sen baarikaappi.net (?) sivuston ohjeen mukaan, niin hyi hemmetti :D ei maistunu yhtään sille mitä baarista saa.. mut sit ku tein toisen ohjeen mukaan, ni oli jo hyvää..
:D

Jasmi

Cosmo on tosiaan punainen, koska pohjana karpalomehu. Tykkään, koska ei ole liian makea :) Joskus kotona tehtiin ohjeen mukaan ja silloin tuli kyllä sairaan tujuja ja pahoja..

Trinity
olematon
siis minkä väristä cosmopolitanin pitäis olla? me kerran kaverin kanssa tilattiin sellaset ja baarimikko näytti ihan siltä et keksi sen koko hässäkän päästään. Aika pahaa ja PUNAISTA juotavaa sieltä sitte lopulta saatiin.

Punaista miekin olen saanut kun cosmopolitania baarissa tilasin. Törkeän pienessä lasissa ja törkeän kallista, jotain yli 7e. :?

olematon

siis minkä väristä cosmopolitanin pitäis olla? me kerran kaverin kanssa tilattiin sellaset ja baarimikko näytti ihan siltä et keksi sen koko hässäkän päästään. Aika pahaa ja PUNAISTA juotavaa sieltä sitte lopulta saatiin.

Miffy

Wikipedia:
"Triple sec on väritöntä appelsiinin makuista likööriä. Sitä käytetään tuhansissa erilaisissa drinkeissä. Värinsä juoma saa kypsymättömien appelsiinien kuorista joita luontaisesti kasvaa Curaçaon-saarella. Kyseiset appelsiinit ovat kirpeämpiä kuin muut appelsiinit.

"Sec" tarkoittaa ranskankielessä kuivaa, mutta tässä tapauksessa se tarkoittaa tislattua. Se myös selittää juoman värittömyyden kolmivaiheisen tislaus-prosessin jälkeen.

Alkuperäinen Triple sec on Cointreau, juoma jonka kehittivät Adolphe ja Edouard-Jean Cointreau Ranskassa. Se on hyvin samankaltainen juoma kuin Curaçao joka tulee Curaçaon-saarelta. Curaçaoa alettiin valmistaa vuonna 1886 kun taas Cointreauta vuonna 1849. Triple sec:ä valmistetaan Ranskassa, Meksikossa, Yhdysvalloissa sekä Curaçaon-saarella.

Triple secin alkoholitilavuusprosentti on 30% ja 60% välillä tosin erimerkeillä se vaihtelee 20% ja 40% välillä."

Ja Cointreau on yksi triple sec- merkeistä. Niih :)

Lania

Oonkohan mä nyt ihan hakoteillä, mutta triple sec tarkottaa just jotain kuivaa ja http://www.drinkboy.com/images/cointreau.gif Cointreau nimenomaan on sitä? Eli drinksuun tarvitaan (kuivaa?) likööriä ja Cointreau on just se?

Tai sit vaan ajattelen liian yksinkertasesti ja väärin :P

Tai sit vaan luet missä pullossa lukee "Cointreau - Triple Sec" :D jos Cointreauta on muussaki ku tossa neliössä, niin sit on, enpä tiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat